Liberec a Jablonec získají dalších 100 milionů na modernizaci tramvajových tratí
Společná zastávka pro tramvaje a vlaky v Proseči nad Nisou. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Peníze mají zamířit na modernizaci tratí a prodloužení do centra Jablonce.
A na další studii na tramvaj do Rochlic nic?
V Jablonci by bylo vhodné pokračovat z Kamenné ulicí Lipanskou do prostoru Ovocného trhu v těsném sousedství autobusového nádraží.
To by bylo, aby v Liberci na tramvajích nebyla každý rok aspoň několik měsíců výluka.
Tramvajová trať potřebuje rekonstrukci zhruba od nádraží za stanici na Kubelíkově, hlavně pod viaduktem kde jsou ještě dražební kostky, autem musíte jet max 20 a méně a ještě se trefit na koleje jinak můžete s autem rovnou do servisu. Tam by to měli předělat co nejdřív. A dále potom pokračuje měsíční krajina kdy pokud musíte najet do tramvajového pasu tak tam sou díry jak na měsíci že tam klidně urvete kolo. Jinak měla by se ještě opravit silnice před s za přejezdem v Rochlicích, to je zase mořská hladina. I když z kopečka sjíždíte ke kolejím i 10kmh tak to… Číst vice »
700 metrů za 360 mega. Tj. 1 metr za víc jak půlmeloun.
To se to rozhazují cizí peníze…
Kdyby si to měli platit z vlastních výdělků, tak na tuhle blbost nikdy nebudou mít!
Tak lepsi je provozovat autobusy, kde investice do infrastruktury plati „erar“ , ze…?
To ze DP tady v podstate zrekonstruuje kus centra mesta i pro ostatni obyvatele a uzivatele, to jim nikdo nenahradi.
Metr koleje opravdu nestojí půlmeloun. Nechápu ten zvyk dělit cenu délkou tratě. Co vás k tomu výsledku, který nemá absolutně žádnou vypovídací hodnotu, vede?
Proč se vůbec podporují ještě EM-TESTY v Jablonecké MHD? Nejlepší je mix Telmax + Mikroelektronika jako má PID. ICOM do svých divizí-autobusů PID instaloval Mikroelektronika pokladny – DP Mladá Boleslav přechází z EM-TESTŮ na Telmax… Zajímavé je že autobusy AKV taky používají v DÚK EM-TEST, ale v PIDu se jasně nařídily pokladny bez výjimek AKV a další dopravci PID mít pokladny Telmax+Mikroelektronika.
Nejlepší by bylo mít pro celý idol jednotný odbavovací systém a ne všemožné kombinace odbavovacích systémů.
Když už je v článku řeč o novostavbách, v jakém stádiu je trať do Rochlice? Nedávno tady byl článek o projektu.
Koordinuje se s ostatními investicemi v území. Pro město je tam zajímavé hledisko kapacity přepravy, ale na konci dne budou důležité hlavně flotilové emise a mzdové náklady (snaha ušetřit autobusy a řidiče). V nejbližších letech bude třeba věnovat lidskou energii a peníze do výše zmíněných oprav městské trati a jabloneckého prodloužení a zamyslet se nad obnovou stávajícího vozového parku. Pak se uvidí dle toho, jaká bude konstelace majetkoprávní a projektové přípravy, dotačních zdrojů a RUD.
Je to tak, přesto je vhodné i v přípravě nové infra pokračovat, proto se na rochlickou trať aktuálně rozbíhá proces pořizování změny územního plánu a také podkladová dokumentace pro zjišťovací řízení. O první důležité razítko by si tak trať měla požádat v první polovině roku 2026.
Fajn, ulice Na Žižkově je nepochybně současnou podobou územního plánu dost znehodnocená. Říkám si, zda vypořádání hygienických požadavků ve zjišťovacím řízení a územním plánování směrem k menšímu záboru zaručí hladké povolení. Doufejme, že tomu tak bude alespoň na úrovni DOSS. Ale dokážu si představit, že se mezi dotčenými vlastníky najde někdo, kdo bude chtít pryč uzávěru na barák, ale nikoli rozšíření chodníku do zahrady a zavedení tramvaje. Bude zřejmě třeba udělat nějaký deal a zasmluvnit ho. Pak aby to bylo maximálně komplementární s náplavkou, GreenNetem a přestavovanou křižovatkou u kurtů. A aby se nemuselo předstírat brzké pokračování do Vesce a… Číst vice »
Vaše myšlenky i potenciální obavy se ubírají stejným směrem jako myšlenky investora. Podobně citlivé bude jistě i vedení v ulici U Nisy, kde sice jsme v souladu s platným ÚP, ovšem realita blízkosti zástavby a mimořádně stísněného nábřeží bude výzvou. Ale i tam je šance, že to dopadne dobře.
Bude se muset vyvlastňovat a je velice pravděpodobné, že se nikdo z nás nedožije konce posledního z mnoha soudů… Při použití trasy podél Krejčího by tyto problémy odpadly a už deset let se mohlo jezdit.
Tak snad prodloužení do Jablonce už konečně projde.
Určitě se vyrojí odpůrci typu jistého kavárníka,že jízda tramvaje by rušila meditací zákazníků nad šálkem kávy.
A nebylo by lepší hledat prostředky na obnovu vozového parku ?
V tom přeci Liberci nikdo nebrání, mohou začít klidně hned.
Tento dotační program ale řeší infrastrukturu.
Vzhledem ke stavu některých úseků je jistě super nakoupit nyní nová vozidla. Jen se obávám, že nebudou mít po čem úplně jezdit za pár let. Běžte se podívat např. do Hanychova. Zapomínáte, že Liberec je městem, kde se pánové z ODS rozhodli z peněz všech splnit sen majitele Syneru o hokejové aréně a zadlužili ho na dvacet let dopředu. Protože pěkná hala je důležitější než dopravní infrastruktura a ve skyboxech se krásně domlouvají veřejné zakázky.
Pro upřenění, kdy se stavěla trať 1435 od viaduktu po fázích pod Ještěd?
90. léta minulého století.
Ale poslední kus z Dolního do Horního Hanychova je až přibližně z roku 2006, ne?
2005. Ale ty největší průšvihy jsou především z Dolního Hanychova dolů. https://zdopravy.cz/liberec-opravi-rozpadajici-se-trat-pod-jested-tri-dny-pojedou-tramvaje-jen-do-jablonce-213639/
Dožívající BKV panely. Ty z devadesátých let byly dost nekvalitní, hnily jim žlaby. A když jsem se byl několikrát v Liberci podívat, tak mi bylo jasné, že nyní čekají Liberec velké výdaje na opravy tramvajové trati z centra oběma směry – jak do Dolního Hanychova, tak na opačnou stranu do Lidových sadů. A to vše jen pro udržení sjízdnosti tratí…
Jo, v nejbližších dnech se má začít s výměnou plynovodu v Riegrově. Ulice bude zobousměrněna a trať posunuta blíže k ose komunikace. V přípravě jsou Jánská a 1. máje a Masarykova tuším mezi křižovatkami s Lesní a Dvořákovou. Dopravní podnik vyhrožuje, že příští rok zahájí rovněž realizaci (ať už tím myslí cokoli) rekonstrukce Žitavské, okolí Viaduktu a dále směrem na Kubelíkovu. Směrem do Lidových sadů se bavíme o fyzickém stáří panelů, nemožnosti repanelizace (kvůli splítce) a nevyhovujícím stavu veřejného prostoru z hlediska památkové péče a modrozelené infrastruktury, směrem na Viadukt o zatížení tramvajemi, za nádražím o degradaci svršku IAD a… Číst vice »
Pane Sůra,100%sohlas.Našel jsem na chalupě výstřižek novin,myslím MF idnes,kde tehdejší primátor Liberce ,vlivný člen sekty ODS a podporovatel Syneru,pan Kitner,mohutně propaguje tramvajovou trať do Rochlice a také výstavbu tolik potřebné hokejové arény.Léta plynuly..aréna již dávno stojí a z tramvajové tratě se stal předvolební hit,tedy odsun do oblasti scifi.Kdyby byl Syner odborníkem na výstavbu a údržbu tramvajových tratí,tak by trať do Rochlice již byla protažena do Vesce a Doubí a v plném provozu ke spokojenosti obyvatel uvedených lokalit.
Ty mínusy mně i panu Sůrovi asi dávají fanatičtí příznivci Syneru
.
Kazdy rok se tady pise jak se trat Liberec. – Jablonec optavuje. To vazne maze zlate koleje nebo ji optavujete po 100m?
Ale o tom se v článku nepíše, opravovat se bude část do Horního Hanychova která byla naposledy rekonstruovaná v 90. letech
Z mého pohledu je trať do Hanychova spíš novostavbou než rekonstrukcí. Jednak došlo k přerozchodování, jednak ke zdvojkolejnění a jednak k posunu tělesa do vozovky. Ale na svém názoru si netrvám, jen mi to tak přijde.
To ovšem nemění nic na tom, že ta novostavba po 30 letech provozu potřebuje rekonstrukci.
To máte pravdu, nemění.
BKV panely vyměnit za betonovou desku, odstranit 3 kolejnici od Rybníčku k Viaduktu a u úseků na betonové desce vyměnit asfalt za kvalitnější litý stručně a laicky laicky řečeno.