Libeňský přesmyk má projektanta. Nejhorší úzké hrdlo na železnici zmizí v roce 2031
Libeňský přesmyk, vizualizace. Pramen: SŽ

Součástí zakázky je i architektonická studie přemostění koridoru Praha - Kolín.
Součástí zakázky je i architektonická studie přemostění koridoru Praha - Kolín.
Sláva , takový typicky český příběh stavby. Ale až první lopata se zaryje do země budeme věřit. Zatím sny v dimenzi jednou někdy.
Máte pravdu, mohli bychom u klíčových staveb parafrázovat, že zde obchází strašidlo statkářky Havránkové.
Kurnik, není to moc brzo? Jinak mezi námi, mezi lety 2028-2031dodělá ŘSD severní pražský okruh bratru 18,8km dálnice D0 s obřím mostem přes Vltavu a zatímco SŽ tady postaví jeden větší mostek a kousek estakády rovněž mezi lety 2028-2031. #rychlost, #zlepšujemečeskouželeznycy, #ekologyzacedopravy, #elektryckáekologyckázeleznycemápryorytu, #makáme, #jižbrzy.
2031? Není to moc optimistické na SŽ?
Tak SŽ má hodně naplánováno na 2028, pokud v tom roce bude zahájení…
Pokud připustíme, že jiné řešení než „most nad mostem“ není možné a stavba dosáhne skutečně obludných rozměrů, pak jedinou smysluplnou cestou je podle mého názoru vytvořit z ní kvalitní architektonickou dominantu. Dnes jsou v místě nalepené dva různé mosty přes Rokytku a návrh počítá s tím, že vedle nich přibude další most přes Rokytku a následně ještě další most přes trať. Myslím, že šikovný architekt by dokázal navrhnout jeden komplexní most, který by všechny tyto mosty spojil do jednotného celku. Křížení by tak přirozeně probíhalo nad Rokytkou, konstrukce by byla architektonicky zajímavá a současně by umožňovala budoucí rozšíření. Jinak se… Číst vice »
Jen mne tak napadá, jak by se takové komplexní soumostí stavělo, kdyby přitom nemělo dojít k totálnímu kolapsu železniční dopravy z východu do Prahy?
Řekl bych ze jen v Praze několik užších a vytizenejsich hrdelní natož pak v celé republice.
Například?
Třeba Výtoňský železniční most v Praze a železniční most přes Odru v Ostravě
Při pokračujícím trendu úpadku nákladní dopravy to nakonec dopadne tak, že zůstane jen Metrans a z celé akce bude profitovat maximálně nově zavedená linka S bahnu.
Ono třeba ta nákladní doprava nebude tolik upadat až se odstraní jedno z jejích větších omezení…
Ten tunel pod Táborem už dvoukolejný je, dokonce uvnitř tunelu je asi 300 metrů koleje.
Myslím té druhé koleje.
Už dlouho ne.
Už 2031? To je panečku tempo. Btw kolikátá že to bude stavba zahájená v roce 28?
V roce 2028 začnou všechny stavby. To se nedá ani spočítat. 🤣
Paráda… A jaký úsek dostane anticenu nejužšího hrdla na železnici potom ?? Tipuju Ústí – Choceň, nebo Nema-Še. Má někdo další návrhy ?
Ani jeden.
Poříčany – Choceň.
Zrovna v tomto případě je územní rozhodnutí mimořádný úspěch. Buďme rádi že tento kritický úsek má naději.
Není ta vizualizace nějaká divná? Mizí stávající kolej do Malešic, ale na druhém obrázku (schema) už tam zase je.
Tak pardon, už jsem jí našel. Jenom díky tomu vjezdovýmu klacku, jinak bych na to brejlil do teďka.
Výborně! Tak můžeme kreslit a rovnou bych začal soutěžit projektanta na rozšíření tunelu „pod Táborem“.
To je teda rychlost. Nejlepší je, že zase není ani snaha o 3 koleje, abychom si v roce 2031 mohli říkat, jak to nestačí. Teda pokud se někdy vyřeší ten tunel vůbec.
No tři koleje, když je tam teď jedna, to je trochu přehnané a navíc je tam tunel, o to by to bylo složitější. Spíše ještě přesmyk v Malešicích, ten by tomu prospěl.
Tři koleje tam opravdu budou. Dvě povedou do Malešic, třetí povede na Jahodnici, kde se zapojí do tratě Malešice – Běchovice.
Aha, díky, to jsem nevěděl, informace o Libeňském přesmyku řešení na Malešické straně nezmiňují. Jako spojka někde od Českobrodské směrem na Jahodnici to smysl dává.
No ale bohužel ne už přímo z té Libně, neboli vlaky z Libně do Běchovic budou furt částečně problémové. Přitom odjezd z ranžíru by to řešilo zcela a tranzit od Holešovic by mohl už na vjezdovém zhlaví Libně křížem (resp. operativně na jednom ze tří zhlaví).
Podle mě tady tento směr bude pořád zůstávat dost nedořešený. A to i směr do Prahy (bude sice čtyřkolejka Libeň – Běchovice, ale do ní se zaústí VRT a i regio bude dále narůstat).
Tři koleje jsou česká švejkovina nemající snad nikde jinde obdoby. Buď standardní dvě, které by tady měly v pohodě stačit (ale musí být, ne o nich diskutovat), nebo čtyři.
Ty by byly potřeba, leda že by tudy jezdil S-Bahn v nějakém 5 minutovém taktu. A i tak z Libně do Malešic nebude jezdit dálková doprava a nákladní vlaky by se asi vešly. Spíš by to chtělo přesmýknout z Libně i směrem na Běchovice, ale to asi moc prostorově nejde. Přesmyk v Malešicích by se taky hodil.
Ještě šest let, skvělá rychlost…..
Uvědomte si, že je v tom zainteresovaný i bobr … .