Libeňský most zůstane uzavřen několik týdnů, TSK vyrobí konstrukci na podepření
LIbeňský most: foto: TSK
Nosné kovové desky zajišťující funkčnost celého systému jsou mimo svoji správnou polohu a zároveň dochází k drcení betonu nosných prvků.
V Praze zapomněli na jedno : když stavím, nové – musím udržovat i staré . Potom jim prašule nezbývají na údržbu.
A to tam může jezdit ta NAD X1? Vždyť je uzavřený a autobus se namá jak tam dostat, ale podle mapičky tama jede…
A když by nejel tama tak kudy přesně to bude objíždět?
Libeňský most je ve skutečnosti soumostí a ulice. Uzavřena je jenom část.
Autobus bude jezdit tak, jako jezdí všechna ostatní auta – Štorchovou. Tak, jak je to na mapě.
UNESCO nebude nadšeno…
UNESCO do toho nemá co hovořit. Ani maličko.
UNESCO resi pamatkove chranene centrum…
https://livingprague.com/wp-content/uploads/2021/11/Prague-unesco-map.jpg
Libeňský most není (narozdíl od toho pod Vyšehradem) kulturní památkou.
Což je absurdní.
Ne, je to správně, že není památkou, je to konstrukce, která má sloužit spolehlivě a bezpečně dopravě.
Ty tanečky jestli opravit, nebo postavit kopii. tolik pro….ho času
Yato cast mostu byla urcena l demolici jiz v tehdejsich debatach, o tekonstrukci se vedly boje tykajici se te casti mostu pres ptelozene koryto Vltavy, tedy cast nad dnesni Vltavou…
A neni to to jedno? Ty tanečky to minimálně o 3 roky opozdily. Ovšem Praha Sobě je spokojená.
To je úplně jedno. Už snad 7 let se ví, že ten most je v mizernym stavu. Dávno měl bejt danej do pořádku – ať už tím či oním způsobem. Dtto Výtoňskej most. To že se to nestalo ukazuje na špatně nastavený procesy. Diskuze o tom jestli opravit, nahradit replikou nebo úplně jiným mostem se víst může, ale nemá cenu se o tom dohadovat dýl než jeden rok, protože všichni jenom opakujou svoje argumenty pořád do kola jak kolovrátek ve snaze objektivizovat ze svý podstaty subjektivní hodnoty – vzhled a památkovou hodnotu.
Ano vi, ale take se vi, ze rekonstrukce tehdy byla pripustna a jedna z variant, dokonce nosnost mostu byla jako v dobe jeho vzniku pri zatezovych zkouskach, samozrejme kazdym rokem navic vznikaji dalsi a dalsi problemy.
Takze ano, ja s vami souhlasim, jenze prednost dostaly jine mosty pred libenskym, konkretne Barandovsky, kvuli lanum, a pak mel na radu prijit Hlavkuv, do toho se stavi Dvorecky. a resil se Jiraskuv… jaksi Libensky se stale nesesilm nebyl pro Prahu tak prioritni…
Jinak si myslim, ze to reseni, ktere je ted navrzene, tedy novostavba repliky je prave kvuli prioritam, protoze zde dojde na podpurnou konstrukci a bude se vesele cekat dal, nez na nej prijde rada…
Vzhled subjektivní je, památková hodnota ne.
Ano, takže proč se nezačalo? Je pravda že asi by se most musel dělat nadvakrát, ale tady evidentně mají zpoždění.
Neni na Rohanskem ostrove, ale na Libenskem odtrove, Rohansky je v Karline….
https://docplayer.cz/docs-images/91/104796937/images/10-0.jpg
A tady cca dnes: https://mapy.cz/s/kerosajoda
Vzpomínám si, že už před lety byla tato závada zmiňovaná v nějaké studii na rekonstrukci. Mezi patkou oblouku a pilířem je spára s olověnou deskou, fungující jako ložisko. A v té studii psali, že desky na mnoha místech jsou posunuté a neplní svou funkci.
Mně z toho vychází, že se jen tlačí na pilu. Což ovšem může být pro dobro věci – urychlení přestavby.
Zatím ten tlak na pilu znamenal přepracování projektu a posunutí asi o rok, původně se mělo začínat už letos. Tahle část měla snad jít k zemi stejně.
Podle piráty řízené organize způsobily silné mrazy popraskání mostu a zároveň piráti křičí globálním oteplování a kvůli tomu chtějí planetu ochladit pomocí nerůst (ten už jako první v EU máme) green dealu, klimatického zákona nebo Euro 7. Poněkud schizofrenní.
Prosím, není nutné se za každou cenu ke všemu vyjadřovat. Děkuji.
Pořád stejná kunda seš.
Doufám, že se vám ulevilo:)
Léčíte se s tím?
A nějaké konstruktivní řešení byste měl, nebo se jen snažíte se vyjádřit k něčemu, o čem nemáte ani tušení?
Můj otec vždycky lidem jako Vy dával dobrou radu: „Když chceš něco říct, tak mlč.“. A já přihazuju obligátní „mlčeti zlato“.
Tak končí s mostem komédie, most prohrává a „dobro“ žije. Vám, paní, vidím, se slza v oku blyští, že pámátný most nakonec mizí v propadlišti . V životě pražském to tak bývá. Zde dopravní stavby úpí, vrch má duše památek chtivá . Jak ale říkám na každičké disputaci : svět bude lepší, dáme-li si s údržbou práci. Je marné vzlykat, modliti se zdrávas, vše záleží jen na vás, na nás…
ale hlavně teda NA VÁS!
Pokud je uzavřen úplně, protože neudrží ani chodce, tak to znamená reálnou hrozbu jeho zřícení nebo proč je to tak drastické opatření?
Tam nejde o to že neudrží chodce. Nemusel by ani sám sebe, pokud se tma něco hnulo.
Me by spis zajimalo, jestli, pokid realne hrozi zriceni, byla uzavrena i doprava pod nim.
Pod tím problémovým obloukem žádná doprava není.
https://mapy.cz/s/dogakuzuva
Jo takze sa tam da „docasna“ konstrukcia podpierajuca ten obluk a kedze ta konstrukcia nicomu vadit pod tym mostom nebude tak uz teraz vieme ako toto docasne riesenie dobadne – dlhodobo docasne resp. trvale.
Rovnako ako docasne podperne kontrukcie mostu pri metre Vltavska, ktore su tam uz 6 let.
Rekonstrukce Libeňáku už se rozbíhá, nečetl jste ten článek?
Jaký smysl by mělo rekonstruovat most, který se za pár let možná bude komplet bourat?
ikdyby to vůbec opravit šlo.
Podpěry už jsou pár let i u části mostu vedle Vltavy, ostatně díky tomu se v roce 2018 mohl obnovit tramvajový provoz. Spíš se divím, že nebyly instalovány i zde. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/betonove-podpery-libenskeho-mostu.A180223_150038_praha-zpravy_rsr
Tady budou dočasně už jen rok.
Doprava pod tímto mostem byla ukončena před bezmála 100 lety, kdy byla Vltava odkloněna do současného řečiště. Od té doby pod ním již lodě proplout nedokážou.
Bohužel tak to dopadá, když něco vedou neschopní aktivisti (Praha Sobě). Je to poučení do dalších let. Ostatně to uvidíme za chvíli na Vyšehradském mostu. Tam naštěstí rozhodl ministr správně. Ale aktivisti se jen tak nevzdají.
Šíříte bludy, Radime, opakovaně.
Když pominu, že most na Výtoni by nebyl hotový o nic dřív, protože SŽ tak rychle nepracuje, tak úplně stejně nejde redukovat celé minulé volební období jen na Libeňský most.
Každý, kdo není vypatlaný dogmatik, musí vnímat, jak moc Praha za uplynulé roky infrastrukturně pokročila po letech dolínkovského a bémovského mlácení prázdné slámy. Takže pokud to vaše „poučení“ má podobu našeho dnešního polospícího primátora, tak fakt potěš koště.
Tak zalezi, jaky na kdo priority a ocrkavani.. Za me je urcite Bemova Blanka vic, nez Hribovy kavarensky stolecky misto aut na nabrezi.
Smazáno pro urážky
Jo tak Blanka?
To megadílo, co nakonec stálo dvojnásobek slibované ceny a zpozdilo se o několik let, aniž by mělo citelný efekt na dopravu v centru?
Tak pokud je toto měřítkem kvality, pak opravdu nemáme co řešit 🙂
Smazáno pro urážky.
Veledílo, které odvedl MUDr. Bém a jeho spolukmotři z ODS na tunelovém komplexu Blanka, je tak špatné, že dodnes nebylo zkolaudováno.
A to po nich vedle v diskuzi požadovali opravu Libeňáku.
Obecně je absurdita našeho systému, že lze dlouhodobě a plnohodnotně provozovat dopravní stavby, které neprošly kolaudací, tedy schválením všech povinností.
Neměla by se teda ta kolaudace zrušit?
Ty jsi snad ve sve aktivisticke zaslepenosti schopnej popirat i to, ze nejvytizenejsimi useky Blanky projede az 85 tisic aut denne, ktera by bez ni jezdila jinudy. Tak to opravdu co resit nemame.
Jo tak aktivistická zaslepenost? 🙂
Ale když vidíte kavárenské stolečky, ale nevidíte tři nové tramvajové tratě a dvě nové lávky, to byste nazval jak?
Jinak blahopřeji, právě jste objevil princip dopravní indukce. Je to důležitý první krok k pochopení dopravy ve městech.
„ktera by bez ni jezdila jinudy“
To není indukce.
Pán totiž řekl nesmysl.
Smůla, ale zdejší ”experti” žádnou dopravní indukci neuznávají. Pro ně je doprava, stejně jako ekonomika, hra s nulovým součtem.
Podle selského rozumu totiž nic indukovat nejde a lidi se chovají jako fyzikální veličina.
* …mechanická fyzikální veličina.
Ne, ta auta by nejezdila nikudy. Dokažte že by jezdila.
…. ASI …. sice nic o člověku nevím, zato urážku střelím hned.
Hřib tam stolečky nedával, to je akce IPR a opravdu nemá cenu srovnávat zkrášlování veřejného prostoru pár židlema a stolečkama s rekonstrukcí mostu nebo stavbou tunely za miliardy. Když už jsme u té Blanky tak ta se mimochodem hodně předražila a slovutný horolezec Bém sám slíbil, že nastoupí veřejně prospěšné práce, pokud se prodraží nad jím schválenou cenu. To se samozřejmě nestalo, vykecal se z toho. A co je horší ten jeho pomník jménem Blanka, stavěný od roku 2007, otevřený 2015, od té doby několikrát předělávaný, stále není zkolaudován. To je teda projekt za všechny prachy.
Smazáno pro urážky
Už jste zablokovaný, ale stejně vás musím opravit, šíříte pouze dojmy a pomluvy, fakta jsem ve vašem příspěvku nenalezl žádná.
Ten most měl první havarijní stav a zákaz vjezdu v roce 2016 tuším. Co s tím má společného Praha-Sobě? Navíc oprava letos začíná, takže příprava v poslední době zjevně nestála.
Smazáno pro urážky
Bulvár, super. Praha 7 a Praha sobě (vznik konec roku 2018) jsou dost odlišné věci, ač někteří aktéři tyhle oblasti spojují.
Opravdu zde nebudeme tolerovat pojmy jako Náckové Sobě. Trvalá blokace.
Myslíte toho aktivistu Scheinherra, za kterého se vyprojektovala a vysoutěžila rekonstrukce mostu po letech zametání problému pod koberec by ods, top09 a ano?
Trefa do černého, Radime.
Ti neschopní aktivisti, kteří za dobu svého působení zvládli posunout Prahu infrastrukturně o několik desetiletí dopředu (konečně) po všech předchozích nicnedělačích? Pak si přeji, aby těch neschopných aktivistů jen a jen přibývalo.
Nehledě na nějak chybějící spojitost mezi „Praha Sobě“ a mostem u Vyšehradu.
Scheinherrovi mám za zlé jakým způsobem trval na opravě co nejmenšího rozsahu. Ale že s tím začal něco dělat a pustil se do spousty jiných projektů po celém městě, to musí uznat i jeho největší kritici a můžou s tím leda tak nesouhlasit.
Nebylo to ale tak, že i provedená měření ukazovala schopnost mostu přežít s poměrně malou opravou?