Libeňský most zůstane uzavřen několik týdnů, TSK vyrobí konstrukci na podepření

LIbeňský most: foto: TSKLIbeňský most: foto: TSK

Nosné kovové desky zajišťující funkčnost celého systému jsou mimo svoji správnou polohu a zároveň dochází k drcení betonu nosných prvků.

71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

V Praze zapomněli na jedno : když stavím, nové – musím udržovat i staré . Potom jim prašule nezbývají na údržbu.

šílenýšotouš

A to tam může jezdit ta NAD X1? Vždyť je uzavřený a autobus se namá jak tam dostat, ale podle mapičky tama jede…
A když by nejel tama tak kudy přesně to bude objíždět?

Škrpál

Libeňský most je ve skutečnosti soumostí a ulice. Uzavřena je jenom část.

Filip Jirsák

Autobus bude jezdit tak, jako jezdí všechna ostatní auta – Štorchovou. Tak, jak je to na mapě.

Jan

UNESCO nebude nadšeno…

Škrpál

UNESCO do toho nemá co hovořit. Ani maličko.

Martin
Jelen

Libeňský most není (narozdíl od toho pod Vyšehradem) kulturní památkou.

Jirka P

Což je absurdní.

Alibaba

Ne, je to správně, že není památkou, je to konstrukce, která má sloužit spolehlivě a bezpečně dopravě.

JGR

Ty tanečky jestli opravit, nebo postavit kopii. tolik pro….ho času

Martin

Yato cast mostu byla urcena l demolici jiz v tehdejsich debatach, o tekonstrukci se vedly boje tykajici se te casti mostu pres ptelozene koryto Vltavy, tedy cast nad dnesni Vltavou…

DuK

A neni to to jedno? Ty tanečky to minimálně o 3 roky opozdily. Ovšem Praha Sobě je spokojená.

Petr

To je úplně jedno. Už snad 7 let se ví, že ten most je v mizernym stavu. Dávno měl bejt danej do pořádku – ať už tím či oním způsobem. Dtto Výtoňskej most. To že se to nestalo ukazuje na špatně nastavený procesy. Diskuze o tom jestli opravit, nahradit replikou nebo úplně jiným mostem se víst může, ale nemá cenu se o tom dohadovat dýl než jeden rok, protože všichni jenom opakujou svoje argumenty pořád do kola jak kolovrátek ve snaze objektivizovat ze svý podstaty subjektivní hodnoty – vzhled a památkovou hodnotu.

Martin

Ano vi, ale take se vi, ze rekonstrukce tehdy byla pripustna a jedna z variant, dokonce nosnost mostu byla jako v dobe jeho vzniku pri zatezovych zkouskach, samozrejme kazdym rokem navic vznikaji dalsi a dalsi problemy.
Takze ano, ja s vami souhlasim, jenze prednost dostaly jine mosty pred libenskym, konkretne Barandovsky, kvuli lanum, a pak mel na radu prijit Hlavkuv, do toho se stavi Dvorecky. a resil se Jiraskuv… jaksi Libensky se stale nesesilm nebyl pro Prahu tak prioritni…

Martin

Jinak si myslim, ze to reseni, ktere je ted navrzene, tedy novostavba repliky je prave kvuli prioritam, protoze zde dojde na podpurnou konstrukci a bude se vesele cekat dal, nez na nej prijde rada…

Jaaa

Vzhled subjektivní je, památková hodnota ne.

Frantík

Ano, takže proč se nezačalo? Je pravda že asi by se most musel dělat nadvakrát, ale tady evidentně mají zpoždění.

Martin

Neni na Rohanskem ostrove, ale na Libenskem odtrove, Rohansky je v Karline….

Martin

A tady cca dnes: https://mapy.cz/s/kerosajoda

P_V

Vzpomínám si, že už před lety byla tato závada zmiňovaná v nějaké studii na rekonstrukci. Mezi patkou oblouku a pilířem je spára s olověnou deskou, fungující jako ložisko. A v té studii psali, že desky na mnoha místech jsou posunuté a neplní svou funkci.

Mně z toho vychází, že se jen tlačí na pilu. Což ovšem může být pro dobro věci – urychlení přestavby.

Jan T.

Zatím ten tlak na pilu znamenal přepracování projektu a posunutí asi o rok, původně se mělo začínat už letos. Tahle část měla snad jít k zemi stejně.

Low cost

Podle piráty řízené organize způsobily silné mrazy popraskání mostu a zároveň piráti křičí globálním oteplování a kvůli tomu chtějí planetu ochladit pomocí nerůst (ten už jako první v EU máme) green dealu, klimatického zákona nebo Euro 7. Poněkud schizofrenní.

Jan Sůra

Prosím, není nutné se za každou cenu ke všemu vyjadřovat. Děkuji.

Oran Gutan

Pořád stejná kunda seš.

Jan Sůra

Doufám, že se vám ulevilo:)

Aileeen

Léčíte se s tím?

Michal Bartoníček

A nějaké konstruktivní řešení byste měl, nebo se jen snažíte se vyjádřit k něčemu, o čem nemáte ani tušení?

haxor

Můj otec vždycky lidem jako Vy dával dobrou radu: „Když chceš něco říct, tak mlč.“. A já přihazuju obligátní „mlčeti zlato“.

frank

Tak končí s mostem komédie, most prohrává a „dobro“ žije. Vám, paní, vidím, se slza v oku blyští, že pámátný most nakonec mizí v propadlišti . V životě pražském to tak bývá. Zde dopravní stavby úpí, vrch má duše památek chtivá . Jak ale říkám na každičké disputaci : svět bude lepší, dáme-li si s údržbou práci. Je marné vzlykat, modliti se zdrávas, vše záleží jen na vás, na nás…

Frantík

ale hlavně teda NA VÁS!

Jan T.

Pokud je uzavřen úplně, protože neudrží ani chodce, tak to znamená reálnou hrozbu jeho zřícení nebo proč je to tak drastické opatření?

Y.K.

Tam nejde o to že neudrží chodce. Nemusel by ani sám sebe, pokud se tma něco hnulo.

Pan Pravda

Me by spis zajimalo, jestli, pokid realne hrozi zriceni, byla uzavrena i doprava pod nim.

babilon

Pod tím problémovým obloukem žádná doprava není.
https://mapy.cz/s/dogakuzuva

Pavel

Jo takze sa tam da „docasna“ konstrukcia podpierajuca ten obluk a kedze ta konstrukcia nicomu vadit pod tym mostom nebude tak uz teraz vieme ako toto docasne riesenie dobadne – dlhodobo docasne resp. trvale.

Rovnako ako docasne podperne kontrukcie mostu pri metre Vltavska, ktore su tam uz 6 let.

Y.K.

Rekonstrukce Libeňáku už se rozbíhá, nečetl jste ten článek?

Honza R.

Jaký smysl by mělo rekonstruovat most, který se za pár let možná bude komplet bourat?

Jiří Kocurek

ikdyby to vůbec opravit šlo.

Jan T.

Podpěry už jsou pár let i u části mostu vedle Vltavy, ostatně díky tomu se v roce 2018 mohl obnovit tramvajový provoz. Spíš se divím, že nebyly instalovány i zde. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/betonove-podpery-libenskeho-mostu.A180223_150038_praha-zpravy_rsr

Tady budou dočasně už jen rok.

Škrpál

Doprava pod tímto mostem byla ukončena před bezmála 100 lety, kdy byla Vltava odkloněna do současného řečiště. Od té doby pod ním již lodě proplout nedokážou.

Radim

Bohužel tak to dopadá, když něco vedou neschopní aktivisti (Praha Sobě). Je to poučení do dalších let. Ostatně to uvidíme za chvíli na Vyšehradském mostu. Tam naštěstí rozhodl ministr správně. Ale aktivisti se jen tak nevzdají.

Juraj

Šíříte bludy, Radime, opakovaně.
Když pominu, že most na Výtoni by nebyl hotový o nic dřív, protože SŽ tak rychle nepracuje, tak úplně stejně nejde redukovat celé minulé volební období jen na Libeňský most.

Každý, kdo není vypatlaný dogmatik, musí vnímat, jak moc Praha za uplynulé roky infrastrukturně pokročila po letech dolínkovského a bémovského mlácení prázdné slámy. Takže pokud to vaše „poučení“ má podobu našeho dnešního polospícího primátora, tak fakt potěš koště.

Pan Pravda

Tak zalezi, jaky na kdo priority a ocrkavani.. Za me je urcite Bemova Blanka vic, nez Hribovy kavarensky stolecky misto aut na nabrezi.

Radim

Smazáno pro urážky

Juraj

Jo tak Blanka?
To megadílo, co nakonec stálo dvojnásobek slibované ceny a zpozdilo se o několik let, aniž by mělo citelný efekt na dopravu v centru?
Tak pokud je toto měřítkem kvality, pak opravdu nemáme co řešit 🙂

Radim

Smazáno pro urážky.

Škrpál

Veledílo, které odvedl MUDr. Bém a jeho spolukmotři z ODS na tunelovém komplexu Blanka, je tak špatné, že dodnes nebylo zkolaudováno.

Jiří Kocurek

A to po nich vedle v diskuzi požadovali opravu Libeňáku.

Jaaa

Obecně je absurdita našeho systému, že lze dlouhodobě a plnohodnotně provozovat dopravní stavby, které neprošly kolaudací, tedy schválením všech povinností.

Neměla by se teda ta kolaudace zrušit?

Pan Pravda

Ty jsi snad ve sve aktivisticke zaslepenosti schopnej popirat i to, ze nejvytizenejsimi useky Blanky projede az 85 tisic aut denne, ktera by bez ni jezdila jinudy. Tak to opravdu co resit nemame.

Juraj

Jo tak aktivistická zaslepenost? 🙂
Ale když vidíte kavárenské stolečky, ale nevidíte tři nové tramvajové tratě a dvě nové lávky, to byste nazval jak?

Juraj

Jinak blahopřeji, právě jste objevil princip dopravní indukce. Je to důležitý první krok k pochopení dopravy ve městech.

Jiří Kocurek

„ktera by bez ni jezdila jinudy“

To není indukce.

Jaaa

Pán totiž řekl nesmysl.

Jaaa

Smůla, ale zdejší ”experti” žádnou dopravní indukci neuznávají. Pro ně je doprava, stejně jako ekonomika, hra s nulovým součtem.

Podle selského rozumu totiž nic indukovat nejde a lidi se chovají jako fyzikální veličina.

Jaaa

* …mechanická fyzikální veličina.

Jaaa

Ne, ta auta by nejezdila nikudy. Dokažte že by jezdila.

Granja

…. ASI …. sice nic o člověku nevím, zato urážku střelím hned.

Jan T.

Hřib tam stolečky nedával, to je akce IPR a opravdu nemá cenu srovnávat zkrášlování veřejného prostoru pár židlema a stolečkama s rekonstrukcí mostu nebo stavbou tunely za miliardy. Když už jsme u té Blanky tak ta se mimochodem hodně předražila a slovutný horolezec Bém sám slíbil, že nastoupí veřejně prospěšné práce, pokud se prodraží nad jím schválenou cenu. To se samozřejmě nestalo, vykecal se z toho. A co je horší ten jeho pomník jménem Blanka, stavěný od roku 2007, otevřený 2015, od té doby několikrát předělávaný, stále není zkolaudován. To je teda projekt za všechny prachy.

Radim

Smazáno pro urážky

Jan T.

Už jste zablokovaný, ale stejně vás musím opravit, šíříte pouze dojmy a pomluvy, fakta jsem ve vašem příspěvku nenalezl žádná.

Y.K.

Ten most měl první havarijní stav a zákaz vjezdu v roce 2016 tuším. Co s tím má společného Praha-Sobě? Navíc oprava letos začíná, takže příprava v poslední době zjevně nestála.

Radim

Smazáno pro urážky

Y.K.

Bulvár, super. Praha 7 a Praha sobě (vznik konec roku 2018) jsou dost odlišné věci, ač někteří aktéři tyhle oblasti spojují.

Jan Sůra

Opravdu zde nebudeme tolerovat pojmy jako Náckové Sobě. Trvalá blokace.

Márty

Myslíte toho aktivistu Scheinherra, za kterého se vyprojektovala a vysoutěžila rekonstrukce mostu po letech zametání problému pod koberec by ods, top09 a ano?
Trefa do černého, Radime.

Aileeen

Ti neschopní aktivisti, kteří za dobu svého působení zvládli posunout Prahu infrastrukturně o několik desetiletí dopředu (konečně) po všech předchozích nicnedělačích? Pak si přeji, aby těch neschopných aktivistů jen a jen přibývalo.
Nehledě na nějak chybějící spojitost mezi „Praha Sobě“ a mostem u Vyšehradu.

Jan T.

Scheinherrovi mám za zlé jakým způsobem trval na opravě co nejmenšího rozsahu. Ale že s tím začal něco dělat a pustil se do spousty jiných projektů po celém městě, to musí uznat i jeho největší kritici a můžou s tím leda tak nesouhlasit.

Aileeen

Nebylo to ale tak, že i provedená měření ukazovala schopnost mostu přežít s poměrně malou opravou?