Libeňské soumostí se už staví. Pro TSK jde o nejsložitější projekt, pro opozici oslava neschopnosti

První zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.czPrvní zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.cz

O rekonstrukci zchátralé stavby se mluví přes 20 let.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Vadi mi, ze se na Libensky osyrov privede dalsi doprava, uz ted je oblast zahlcena na vsech prijezdovych komunikacich a to zpusobi dalsi zhorseni dojezdovych casu mhd i iad, navic zkrati inundacni most z 8 na 3 pole a ponechaji naspy, ktete jsou barierou pri zaplavach…
Vse kvuli developerskym projektum…

Petr

Jak je navržena cyklostezka na novém mostě (pardon tedy rekonstruovaném pomocí tvarové repliky)? Cyklista si bude moct vybrat, jestli pojede v úzké vozovce s auty nebo na úzkém chodníku z kostek s pěšími? A to všechno za situace, kdy bude na obou stranách řeky park a stovky nových bytů? Jako bonus polofunkční provoz v průběhu šestileté stavby. Gratuluji!

Michal M

Když de vo mosty, tak se Adámek umí zabejčit.

bbb

Z dopravně-architektonické studie:

cyklistické pásy:
◦ jednosměrné (ve směru jízdy vpravo souběžně s vozidly)
◦ šířka betonového pásu 1,20 m podél žulové obruby šířky 0,30 m, tj. skladebně 1,0 m čistá šířka cyklistického pruhu + 0,50 m boční bezpečnostní odstup od kraje vozovky, resp. vnější hrany obruby
◦ nášlap 0,00 m od bližší hrany obruby podél vozovky i od hmatného pásu, resp. chodníku

Clovek

Diky – zvladne nekdo prosim prelozit, jestli to bude ve vysce chodniku nebo na silnici? Nejak nerozumim dopravne architektonicke reci, hadam ze na chodniku ale tezko rict

Petr

Metr a půl pro chodce a cyklisty. Trestuhodně málo. Dnes se po mostě jezdí na kole na obou chodnících obousměrně. To bude slušný kočkopes. Kdy se Praha naučí dělat oddělené obousměrné oddělené cyklostezky na hlavních tazích po obou stranách ulice po vzoru Vídně?!

Michal M

Máte tady unikátní kubistický most, koho by zajímali cyklisti?

Petr

Očividně nikoho. Další paskvil bude na Výtoni, až tam stejní šílenci prosadí rekonstrukci a cyklovýtah. Udržování obou mostů v současných parametrech poškozuje především veřejnou dopravu a cyklisty.

Frantisek X

Jako fakt? Více místa pro auta, aby ta veřejná doprava a cyklisté měli kudy jet? Vyšehradský most míval jen lávky pro pěší, využitelné k vedení kola. Z hlediska cyklisty je to asi nedostatek, to nepopírám. Libeňský most, když už jde o repliku, mírně rozšířen být může; druhá věc je, zda v rozlivovém území Vltavy mělo/má vzniknout takové množství a pouze bytů, aby každý musel zase někam jezdit – tady to chtělo lepší územní plánování i z hlediska funkcí.

Frantisek X

A jinak přístavba pod Vyšehradem lávku pro kola mít může; jiná věc je její napojení z hlediska estetiky. A ano, ze stejného důvodu není třeba Staroměstské náměstí vylito asfaltem, lze ovšem upravit dlažbu, což už se dělá.

Frantisek X

A ono se nemůže začít na kolech jezdit v každém směru zvlášť? Když to zvládnou auta… Chodci mají, pravda, občas problémy, což lze pozorovat ve vstupech do metra a výstupech z něj, ale koho by zajímal nějaký protisměr…

Ondra

Koukám na výkres: od Voctářové po stávající podjezd trasy A2 to jsou ochranné cyklopruhy, potom dále směrem na západ až po řadící pruhy první křižovatky dánské pásy

Lukas B.

já bych se tedy u dopravní stavby neoháněl Janákem, ale Menclem. protože jednotná koncepce pražských silničních mostů jako plochých spodních oblouků je jednoznačně Menclova zásluha.

mimochodem, nejzdařilejší a nejvíc nadčasový (a nejvíc dopravně zatížený) je most Jiráskův. proti němu se může Libeňák jít klouzat.

vlachjan

Já bych si o tom Janákovi něco prve nastudoval.

Lukas B.

obdobně je vhodné si něco nastudovat o Menclovi 🙂

koriandr

Tady je vidět jak to dopadne i na Výtoni… Bude nový a basta .
Jste marný vy všichni kdo hájí rekonstrukci něčeho tak zastaralého a za dobou své životnosti jako je most na Výtoni..

Zlámalík

„Libeňský most z roku 1928 … stavbaři dosud nikdy neopravovali.“
A pak se někdo diví, že to padá 😛

Juraj

Takže ještě pět let bez tramvají, resp. s náhradní lodní dopravou? Uff.

SJ

Celý život tam jezdím po mostě, ale až když se to začalo rozpadat, ukázalo se to být soumostí 🙂

MP22

Je hrozná škoda, že když už se bude stavět replika, nedojde k rozšíření mostu alespoň o 3 metry. Hodilo by se mít dánský pás pro cyklisty na každé straně. Ten úsek co se staví teď to nepotřebuje, potřeba by to bylo přes Vltavu kde by se to snad změnit v procesech do výstavby dalo, kdyby se někomu zavčas chtělo….

Frantisek X

Tři metry celkem by se asi esteticky ještě snesly, nedopadlo by to tak rozplizle jako most přes trať při Svatovítské, který i přes zachování tvaru a boků jeho rozšíření tvarově v podstatě rozložilo.

Jan Tichavský

Ty termíny dokončení jsou tedy dost hrozivé. Libeňské soumostí 2027, celý most 2030. Přitom původní vítěz rekonstrukce se zavázal k uzavření tramvajové dopravy pouze na 365 dní, tedy mělo to probíhat výrazně rychleji.

Jinak z celého projektu je vidět jak marné je zachraňování zchátralé, nevyhovující konstrukce i přes veškerou snahu konzervátorů jako Schineherr. Oprava se nakonec přehoupne v celkovou přestavbu repliky (což je dobře). Paradox nakonec je, že zde se pan Tej uplatnil u návrhu nového mostu, zatímco u Vyšehradu stále trvá na tom, že se dá konstrukce jednoduše, rychle a levně opravit.

Michal M

Taky mi přijde odvážné, že Scheinherr, který opravu toho mostu nejvíce zpozdil, bude kritizovat zpoždění…

Jakub P

Opravu technicky vzato nezpozdil, zabránil zbourání a nahrazení nesmyslným dálničním mostem (o té předvolební Anonistické fantasmagorii s obytným mostem neluvě). U té části, kterou zatím stavěj, od začátku prosazoval zbourání (část byla totálně přesluhující provizoria) a nahrazení novým mostem. U té cenné části soumostí (vlastní most přes Vltavu) pravda prosazoval rekonstrukci, která nakonec byla za aktuální koalice změněna na tvarovou repliku. Tam si netroufnu posoudit, nakolik je to dobrá volba, každopádně jsem rád, že se zachová aspoň ten tvar… Jo, u Libeňáku s jeho postupem souhlasím. Ten hlavní most je skutečně cennej a unikátní a potřebám města odpovídá i dnes.… Číst vice »

Frantisek X

A spousty se jich dochovaly? Dnešním potřebám města… Jaké jsou ty potřeby, a jsou jen dopravní? Přidat kolej vedle lze, stejně jako jednu lávku nechat kolům. Budeme mít i tramvajový most jižně (byť posunutý do nepříliš dopravně vhodné polohy), máme metro. Jiná věc jsou potřeby samotné techniky, i tam to jde skloubit určitými kompromisy (podobně jako Libeňský mírně rozšířit). Bral bych zachování obou, když to půjde. Uznávám, že po dostatečně dlouhé nečinnosti může být v obou případech pozdě.

bbb

Most přes Vltavu samozřejmě rekonstruovat jde, závěry Kloknerova ústavu stále platí, jenom se to holt nehodí zhotoviteli do krámu.

N.N.

Zhotoviteli? To je firma, která bude tavbu provádět a ještě nebyla ani vypsána soutěž na zhotovitele stavby.

bbb

Vždyť na rekonstrukci byl vysoutěžen zhotovitel Metrostav TBR, který se zavázal rekonstrukci provést za 2,2 mld. Kč bez DPH s délkou výluky 365 dní. Jak to dopadlo?

Pavel Dvořák

Právě že zhotovitel je už dávno vybrán, je to totiž něco jako Design and Build podle FIDICu. Zhotovitel má za úkol připravit i projektovou dokumentaci a zajistit povolení. V průběhu se ale zjistilo, že to nebude rekonstrukce ale stavba repliky a protože to je FIDIC, tak se můžeme těšit na zajímavou výslednou cenu. Ta bude určitě o dost vyšší než za kolik se to vysoutëžilo.

bbb

No a v tom je přesně zakopaný pes. Před lety se dělaly dynamické i statické zatěžkávací zkoušky, Inset všechno pečlivě měřil. Na mostě přes Vltavu se konstantně dělá monitoring pohybů a vše funguje, jak má. Vše pečlivě prošel Kloknerův ústav, který mj. zkontroloval každou jednotlivou olověnou desku v mostních kloubech, a konstatoval, že stav mostu se nemění a rekonstruovat ho lze. S tímhle to Metrostav vysoutěžil. A pak najednou vytáhne dvě A4, že most rekonstruovat nejde, a pryč je závazek na maximálně roční výluku, pryč je cenová nabídka, pryč je harmonogram…

DuK

Jo? Rekonstruovat? A on by se pod to nějaký statik podepsal? Ukažte mi toho sebevraha. To ale ti Scheinherrerové neřeší…

Broge

Kdyby pan Tej vyhrál soutěž na nový Výtoňský most, tak bude prosazovat novostavbu :-D.

Pavel Dvořák

Tady platí zásada, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. V prvním případě Scheinherr chtěl most rekonstruovat a Tej dostal zakázku z ruky na projekt rekonstrukce, která nakonec skončila replikou, protože projekt narazil na tvrdou realitu. Ale dostal zaplaceno tak neprotestoval. V druhém případě Scheinherr chce také rekonstrukci a Tej dostal zaplaceno za posudek, že to půjde.A protože už Scheinherr není ve funkci, tak Tej nemá důvod cokoliv řešit, protože z toho pro něj nic nebude (finančně).

Antonio

Nový most se stavěl v letech 1924-28. Rekonstrukce 2023-30 ! A u takzvaného zahájení prací se kašpárci fotí. Ostudné.