obrazok-zdopravy

Libeňské soumostí se už staví. Pro TSK jde o nejsložitější projekt, pro opozici oslava neschopnosti

První zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.czPrvní zahájená stavba rekonstrukce Libeňského soumostí. Foto: Zdopravy.cz

O rekonstrukci zchátralé stavby se mluví přes 20 let.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Jak je navržena cyklostezka na novém mostě (pardon tedy rekonstruovaném pomocí tvarové repliky)? Cyklista si bude moct vybrat, jestli pojede v úzké vozovce s auty nebo na úzkém chodníku z kostek s pěšími? A to všechno za situace, kdy bude na obou stranách řeky park a stovky nových bytů? Jako bonus polofunkční provoz v průběhu šestileté stavby. Gratuluji!

Michal M

Když de vo mosty, tak se Adámek umí zabejčit.

bbb

Z dopravně-architektonické studie:

cyklistické pásy:
◦ jednosměrné (ve směru jízdy vpravo souběžně s vozidly)
◦ šířka betonového pásu 1,20 m podél žulové obruby šířky 0,30 m, tj. skladebně 1,0 m čistá šířka cyklistického pruhu + 0,50 m boční bezpečnostní odstup od kraje vozovky, resp. vnější hrany obruby
◦ nášlap 0,00 m od bližší hrany obruby podél vozovky i od hmatného pásu, resp. chodníku

Clovek

Diky – zvladne nekdo prosim prelozit, jestli to bude ve vysce chodniku nebo na silnici? Nejak nerozumim dopravne architektonicke reci, hadam ze na chodniku ale tezko rict

Petr

Metr a půl pro chodce a cyklisty. Trestuhodně málo. Dnes se po mostě jezdí na kole na obou chodnících obousměrně. To bude slušný kočkopes. Kdy se Praha naučí dělat oddělené obousměrné oddělené cyklostezky na hlavních tazích po obou stranách ulice po vzoru Vídně?!

Michal M

Máte tady unikátní kubistický most, koho by zajímali cyklisti?

Petr

Očividně nikoho. Další paskvil bude na Výtoni, až tam stejní šílenci prosadí rekonstrukci a cyklovýtah. Udržování obou mostů v současných parametrech poškozuje především veřejnou dopravu a cyklisty.

Lukas B.

já bych se tedy u dopravní stavby neoháněl Janákem, ale Menclem. protože jednotná koncepce pražských silničních mostů jako plochých spodních oblouků je jednoznačně Menclova zásluha.

mimochodem, nejzdařilejší a nejvíc nadčasový (a nejvíc dopravně zatížený) je most Jiráskův. proti němu se může Libeňák jít klouzat.

koriandr

Tady je vidět jak to dopadne i na Výtoni… Bude nový a basta .
Jste marný vy všichni kdo hájí rekonstrukci něčeho tak zastaralého a za dobou své životnosti jako je most na Výtoni..

Zlámalík

„Libeňský most z roku 1928 … stavbaři dosud nikdy neopravovali.“
A pak se někdo diví, že to padá 😛

Juraj

Takže ještě pět let bez tramvají, resp. s náhradní lodní dopravou? Uff.

SJ

Celý život tam jezdím po mostě, ale až když se to začalo rozpadat, ukázalo se to být soumostí 🙂

MP22

Je hrozná škoda, že když už se bude stavět replika, nedojde k rozšíření mostu alespoň o 3 metry. Hodilo by se mít dánský pás pro cyklisty na každé straně. Ten úsek co se staví teď to nepotřebuje, potřeba by to bylo přes Vltavu kde by se to snad změnit v procesech do výstavby dalo, kdyby se někomu zavčas chtělo….

Jan Tichavský

Ty termíny dokončení jsou tedy dost hrozivé. Libeňské soumostí 2027, celý most 2030. Přitom původní vítěz rekonstrukce se zavázal k uzavření tramvajové dopravy pouze na 365 dní, tedy mělo to probíhat výrazně rychleji.

Jinak z celého projektu je vidět jak marné je zachraňování zchátralé, nevyhovující konstrukce i přes veškerou snahu konzervátorů jako Schineherr. Oprava se nakonec přehoupne v celkovou přestavbu repliky (což je dobře). Paradox nakonec je, že zde se pan Tej uplatnil u návrhu nového mostu, zatímco u Vyšehradu stále trvá na tom, že se dá konstrukce jednoduše, rychle a levně opravit.

Michal M

Taky mi přijde odvážné, že Scheinherr, který opravu toho mostu nejvíce zpozdil, bude kritizovat zpoždění…

Jakub P

Opravu technicky vzato nezpozdil, zabránil zbourání a nahrazení nesmyslným dálničním mostem (o té předvolební Anonistické fantasmagorii s obytným mostem neluvě). U té části, kterou zatím stavěj, od začátku prosazoval zbourání (část byla totálně přesluhující provizoria) a nahrazení novým mostem. U té cenné části soumostí (vlastní most přes Vltavu) pravda prosazoval rekonstrukci, která nakonec byla za aktuální koalice změněna na tvarovou repliku. Tam si netroufnu posoudit, nakolik je to dobrá volba, každopádně jsem rád, že se zachová aspoň ten tvar… Jo, u Libeňáku s jeho postupem souhlasím. Ten hlavní most je skutečně cennej a unikátní a potřebám města odpovídá i dnes.… Číst vice »

bbb

Most přes Vltavu samozřejmě rekonstruovat jde, závěry Kloknerova ústavu stále platí, jenom se to holt nehodí zhotoviteli do krámu.

N.N.

Zhotoviteli? To je firma, která bude tavbu provádět a ještě nebyla ani vypsána soutěž na zhotovitele stavby.

bbb

Vždyť na rekonstrukci byl vysoutěžen zhotovitel Metrostav TBR, který se zavázal rekonstrukci provést za 2,2 mld. Kč bez DPH s délkou výluky 365 dní. Jak to dopadlo?

Pavel Dvořák

Právě že zhotovitel je už dávno vybrán, je to totiž něco jako Design and Build podle FIDICu. Zhotovitel má za úkol připravit i projektovou dokumentaci a zajistit povolení. V průběhu se ale zjistilo, že to nebude rekonstrukce ale stavba repliky a protože to je FIDIC, tak se můžeme těšit na zajímavou výslednou cenu. Ta bude určitě o dost vyšší než za kolik se to vysoutëžilo.

bbb

No a v tom je přesně zakopaný pes. Před lety se dělaly dynamické i statické zatěžkávací zkoušky, Inset všechno pečlivě měřil. Na mostě přes Vltavu se konstantně dělá monitoring pohybů a vše funguje, jak má. Vše pečlivě prošel Kloknerův ústav, který mj. zkontroloval každou jednotlivou olověnou desku v mostních kloubech, a konstatoval, že stav mostu se nemění a rekonstruovat ho lze. S tímhle to Metrostav vysoutěžil. A pak najednou vytáhne dvě A4, že most rekonstruovat nejde, a pryč je závazek na maximálně roční výluku, pryč je cenová nabídka, pryč je harmonogram…

DuK

Jo? Rekonstruovat? A on by se pod to nějaký statik podepsal? Ukažte mi toho sebevraha. To ale ti Scheinherrerové neřeší…

Broge

Kdyby pan Tej vyhrál soutěž na nový Výtoňský most, tak bude prosazovat novostavbu :-D.

Pavel Dvořák

Tady platí zásada, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. V prvním případě Scheinherr chtěl most rekonstruovat a Tej dostal zakázku z ruky na projekt rekonstrukce, která nakonec skončila replikou, protože projekt narazil na tvrdou realitu. Ale dostal zaplaceno tak neprotestoval. V druhém případě Scheinherr chce také rekonstrukci a Tej dostal zaplaceno za posudek, že to půjde.A protože už Scheinherr není ve funkci, tak Tej nemá důvod cokoliv řešit, protože z toho pro něj nic nebude (finančně).

Antonio

Nový most se stavěl v letech 1924-28. Rekonstrukce 2023-30 ! A u takzvaného zahájení prací se kašpárci fotí. Ostudné.