Autobusy Doprava ve městě

Levnější cestování a pravidelné intervaly: Příbramsko se zapojuje do PID

Autobus do Příbrami v Praze Na Knížecí. Foto: Šjů / Wikimedia Commons
Autobus do Příbrami v Praze Na Knížecí. Foto: Šjů / Wikimedia Commons

Autobusový systém Pražské integrované dopravy ode dneška zahrnuje i Příbramsko, tedy veškeré autobusové linky na trase Praha – Dobříš – Příbram, linku Hořovice – Příbram a také dvě místní linky z Příbrami do oblasti Obecnice a Sádku. Organizátoři dopravy Ropid a IDSK slibují cestujícím levnější cestování a pravidelné intervaly. Kompletní přehled s mapami tras nových linek a cenami jízdenek je na stránkách PID.

„Využívání veřejné dopravy v této nově zaintegrované oblasti bude pro cestující mnohem výhodnější. Na nových linkách totiž bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka,“ uvedl radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl. Podle jeho pražského kolegy Adama Scheinherra ušetří cestující s pražskou Lítačkou i přes 8000 korun ročně.

„Dlouhodobé úsilí začlenit Příbram do Pražské integrované dopravy považujeme za velmi dobrý krok kupředu. Jsme rádi, že se 1. etapa integrace realizovala a v další etapě se těšíme na začlenění příbramské MHD a příměstských spojů do systému PID, které máme přislíbeno v 1. polovině příštího roku,“ doplnil první místostarosta Příbrami Martin Buršík. Dopravce Arriva by měl na linky mezi Prahou a Příbramí nasadit nejpozději v září 20 nových velkokapacitních autobusů.

Ve vlakové dopravě byla integrace celého Středočeského kraje do PID završena už loni v září.

NOVÉ AUTOBUSOVÉ LINKY PID

392 Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš, Nám. – Rosovice – Pičín – Příbram, Aut. nádr.
393 Praha, Smíchovské nádr. – Příbram, Jiráskovy Sady – Příbram, Drkolnov, Podbrdská
395 Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš, Nám. – Příbram, Jiráskovy sady – Příbram, Drkolnov, Podbrdská
511 Příbram, Aut. nádr. – Lhota u Příbramě – Obecnice – Drahlín – Sádek – (Hluboš)
512 Příbram, Aut. nádr. – Podlesí – Obecnice – Drahlín – Sádek
531 Příbram, Zdaboř, Žežická – Příbram, Jiráskovy sady – Hluboš – Jince – Hořovice, žel.st.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloň

Myšlenka dobrá, ale realizace v rukou amatérů a šotoušů, které nezajímá realita jako přepravní proudy, kapacita zastávek apod. už bohužel nikoliv…

Petr

Proti tomu co vyváděla a vyvádí ČD společně se SŽDC na trase Příbram-Praha, pořád ještě minimálně o level lepší. Ostatně vemte si, že by Vám řidič autobusu zatajoval jízdné v tarifu PID a nabízel tarif dopravce. Takto to totiž chodí u ČD a pokud v zastávce není pokladna, tak Vás pošlou s požadavkem na jízdenku PID k šípku.

Tronda

Nutno dodat „řidič dopravce nabízel tarif o 40% dražší“…

Petr

Je to i víc než dvojnásobek Příbram-Beroun ČD 66,-Kč PID 32,-Kč.

PetrB

Asi by bylo nakonec nejlepším řešením mít PID v celých Čechách, na Moravě pak IDS JMK… díky tomu by byl plnohodnotný systém IDS i v krajích kde dnes chybí…

Jirka

U té Moravy mi to až tak jednoznačné nepřipadá. Já si nejsem zrovna jistý jestli je lepší ODIS nebo ten IDS JMK.

Petr plachta

ODIS je o hodně víc modernější než varianta z Brna – systém odbavení je milionkrát chytřejší a jednodussi, navíc systém od Ostravy s platbou kartou přebírá od příštího roku i MHD v Olomouci

Petr

Olomouc ale rozhodne nepatri pod ODIS 🙂 A navic onen system, o kterem mluvite funguje jen v ramci MHD v Ostravě(tedy podstatě jen u DPO)…To, ze se da ve vetsine busu platit kartou je vec jina, ale to uz jde u mimo IDS snad skoro vsude.

Pezos

Chtěl bych připomenout, že ODIS není jen Ostrava. V regionu odbavení kartou buď nefunguje vůbec, nebo je to placení kartou za papírové NEPŘESTUPNÉ (to je IDS, že) jízdenky, kdy platíte nástupní sazbu furt dokola.