Levnější a téměř bez demolice. Liberec čeká nové hlasování o tramvaji na největší sídliště
Vizualizace tramvaje na ulici Dr. Milady Horákové u křžovatky s Košickou. Foto: Václav Brejška
Náklady na novou trať přesahují miliardu korun.
Teď bude dřina vůbec včas proinvestovat dotační peníze na rekonstrukci městské trati a na prodloužení jablonecké na terminál. A do toho řešit vozový park, kdy smíchovské T3 jsou vesměs v tragickém stavu a krnovské konečně (s výhledem na mnoho dalších let) prochází generálkami. Ta další trolejbusová/elektrobusová trakce je evidentně pro DPMLJ strašákem, jenom si nejsem jist, nakolik by to rochlická trať vytrhla. Jsem velmi rád za městotvorný přístup pana Brejšky, akorát tedy, i když se zbavíme demolic domů v ulici Na Žižkově, to bude chtít ten posun chodníku, možná překopat sítě v ulici… rizika tam určitě zůstanou. Pak by mě… Číst vice »
Počítám správně, že autobusem 12 je to ze zastávky Krejčího na Fügnerovu 8 minut, tramvají přes Broumovskou by to bylo na Fügnerovu také 8 minut a proto potáhneme tramvaj po Milady Horákové, která pojede na Fügnerovu 12 minut? Ale tak aspoň zastaví u Kauflandu…
Takže za 10 let vznikne další studie studií, aneb jak Liberec nechce rozšiřovat tram trať…problém je, že dotace z EU se budou postupně tenčit a město pak nebude mít ani na ty studie
Přijde mi, že jsou do toho v Liberci nějak moc hrr. To přeci není tak jednoduché, říct „povedeme na největší sídliště tramvaj nejkratší možnou trasou“. Ruku na srdce – zamysleli se nad tím pořádně? Provedli dostatek studií? Nenapadlo někoho prozkoumat, zda by třeba nebyla vhodnější sedačková lanovka? Kam ten spěch? Dal bych tomu ještě čas.
Pane Sůro, domnívám se, že pokud se týká rychlého spojení do Prahy, tak se za poslední 3 roky udělalo víc než v předcházejících 20 letech. Nový koridor je již v Zásadách územního rozvoje LK, které bylo možné zapracovat na základě poslední studie proveditelnosti. Teď už jen do projektovat celý záměr.
A v těch Zásadách je ta varianta s jednokolejkou na 300km/h, nebo něco rozumného?