Levněji a rychleji. Poláci míří k další zakázce na ŘSD, vylepší tah z Brna do Svitav

Silnice I/43 protíná Závist. Foto: ŘSDSilnice I/43 protíná Závist. Foto: ŘSD

Stavba má začít příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

Vypadá to že rovina a další půjdou brzo dokytek 🤣😂🤣😂

SYN

Jako fajn, ale proč proboha až teď? Tam měla být ta aktivita nejmíň před 5ti lety, anebo kdyžtak zase o zhruba 5let později (až povede okolo R43/I73)…
Před 5ti lety by se to mj. snadněji dělalo, objem provozu byl nižší…

Martin

Zvláštní, teprve vybírají zhotovitele,ale celé léto tam už bylo dopravní omezení a kyvadlový provoz jedním pruhem.

Michal

Bez jakékoli varianty co odstraní, průjezd Lipůvkou, Lažanami, Milonicemi a Závistí je to naprosto zbytecná akce. Co nám pomůže průměrné zrychlení 2 sekundy, když před tímhle tam člověk ztratí +20 min. Nehledě k tomu, že během stavby bude celé okolí neprůjezdné, nahnat 10 000 aut navíc do Blanska, znamená hodinové kolony, už teď Blansko ve špičce kolabuje. Tohle prostě nemá logiku. Ani už nepotřebuji dálnici, stačil by pouhý obchvat těchto 4 obcí + mimoúrovňovka u Černé Hory a Sebranic

SYN

2-3 obchvaty za sebou = R43 (aspoň v té oblasti Kuřim – Černá Hora)…

honza

Jejda, no konečně, na to se těším 45 let !!!

jj78

Doufám, že i kvalitněji nejen rychle a levně.

none

Třeba jsou zvyklí to dělat kvalitně 😁

Karel

Často tudy jezdím a v dopravní špičce je to za trest. Ale i když toto řešení něco přinese, myslím, že ty peníze se měly investovat do zprovoznění už dlouhá desetiletí rozpracované dálnice. Ta by místní dopravě ulevila taky a dálková doprava by byla o hodně bezpečnější a rychlejší.

marty-t

souhlas – jediné systematické řešení problému špatné obslužnosti obcí na sever od Brna je čtyřpruhová I/73 s častějšími sjezdy než má dálnice. Cokoli jiného je jen „látání“ nejhorších míst za cenu neúměrného zdržování intenzivní dopravy, pro kterou už dávno měl stát čtyřpruh mimo obce…

Milan2

Pláčete na nesprávném hrobě. Nejprve se zeptejte pana Haška, proč nešlo dokončit ZÚR JMK a pak nimbistů na trase.

Tom V

Já souhlasím, ale chápu že peníze šli do D35 a do nedokončených dálnic, včetně D0. To je priorita. Já chci věřit tomu, že po dokončení zmíněných se 1/73 spolu třeba s 1/49 začne hýbat. Ztracená minimálně dekáda bolí všechny.

Milan2

Žijete zde a doufám, že sledujete, že vůbec není důležitá ani priorita ani peníze, ale co se povede prorazit proti NIMBY a EKO. Co se podaří dotlačit až k razítku, to se pak (hned) staví. Stát (ŘSD) má bohužel malou možnost prosadit stavby tam, kde je desítky let tuhý odpor a žádná rozumná diskuze a přístup k věci.

Tom V

no já myslím že to dost změnil „liniový zákon“. Který přišel moc pozdě. Teď si myslím že už spíš budeme narážet na peníze.

Petr

Nesmysl. Za pomalou vystavbu spis muzpu neschopni politici jako Hasek z CSSD. A take spatne uzemni plany, neefektivni stavebni urady – take neschopna RSD, ktera delala drive mizerne projekty.

Tahle vsechna pochybeni statu umoznovala NIMBistum to blokovat. A Deti Zeme napr jsou pseudoekologove, realne jsou to jen NIMBIste, ktery z principu blokuji vse…on je to myslim jen jeden pan.

Béďa Havránek

Jenže účelem stavebních úřadů není a nemá být protlačovat stavby, ale zajistit ochranu různých oprávněných zájmů, včetně zájmu na dobré životní prostředí, ochranu krajiny a dalších.

Pavel Skládaný

Dálnice A88, resp. D43 či I/73 (jak tomu kdo chce říkat) je v současnosti jen vlhký sen. Ale dílčí vylepšení I/43 je reálné (ještě s ní budeme dlouhou dobu žít, tak do ní investujme).

Martin

Turek by mohl to rozpohybovat…

Petr samec

Turek by si tak maximálně přikradl.

Dálnice

Turek ma dost starosti sam se sebou a svoji pubertou…

Béďa Havránek

Nacistickou ideologii nazývat pubertou…

Béďa Havránek

Spíš noční můra.

SYN

No na to označení „vlhký sen“ je trochu divné že tam konečně už „do toho kopli“… Jako začali od Boskovic k Brnu, no dobře ale aspoň už začali…

Béďa Havránek

Další dálnice. To absolutně ne. Jednička se stoupacími pruhy je do takové krajiny správné řešení.

rogo01

Není rozhodující krajina, ale provoz.

Béďa Havránek

Tak s tím absolutně nesouhlasím. Provoz bude tam kde mu postavíte silnici a tady je jednička se stoupacími pruhy tak tak co se ještě snese. Přece nezničíme celou zemi dálnicemi a čtyřpruhy vůbec.

SYN

Aby tuto nebyl provoz tak byste tu silnici musel překopat příkopy, na víc místech protože jedno by řidiči postupně zaplnili když ničím tak třeba vraky…
To je jako řícy že D10 není potřeba, stačila by tam lepší jednička…

Béďa Havránek

Naprosto nesrovnatelné a pevně držím pěsti všem kteří bojují proti něčemu takovému jako je D10 na sever od Brna.

SYN

Stoupací pruhy, množné číslo? Tak si je spočítejme, směrem na sever jeden vcelku dlouhý u Lysic, a druhý krátký na konci Březové, o 23km severněji. Směrem na jih je to jeden střední u Skalice, jeden krátký u Krhova, jeden miniaturní (spíš jen připojovací) u Bořitova a jeden krátký u Lipůvky. Ale hlavně a především, co z vašeho textu dělá totální nemístný kvák, je těch 16! obcí na cestě (počítá JEN ty ve kterých je padesátka! ne že se jede krajem a rychlost je 70+). Kdybyste náááhodou zkusil každé té obci udělat obchvat tak u poloviny z nich skončíte vlivem příliš… Číst vice »