Levné jízdenky zabraly. ČD přibývají cestující do zahraničí rychleji než po Česku

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy

Českým drahám se i přes konkurenci autobusových dopravců na dálkových linkách daří zvyšovat počet cestujících na mezinárodních dálkových spojích. Za

Českým drahám se i přes konkurenci autobusových dopravců na dálkových linkách daří zvyšovat počet cestujících na mezinárodních dálkových spojích. Za loňský rok zaznamenaly nárůst o 3 %, cestujících v nich přibývalo rychleji než ve vnitrostátních vlacích. (loni růst + 2,6%). Za růstem stojí především nabídka akčních levných jízdenek do zahraničí i zrychlení některých relací.

S mezinárodní jízdenkou loni cestovalo ve vlacích Českých drah 4,9 milionu cestujících. „Cena železniční dopravy v zahraničí, hlavně v západní Evropě, je podstatně vyšší než u nás. Mezistátní cestování tak v kooperaci se zahraničními dopravci zpřístupňujeme hlavně prostřednictvím nabídky Včasná jízdenka Evropa,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro obchod Českých drah.

Včasné jízdenky bývají obvykle o několik desítek procent levnější, než klasické mezinárodní jízdné, které je často svoji výší naprosto nekonkurenceschopné s leteckou dopravou. České dráhy dnes nabízejí Včasné jízdenky Evropa ze všech významnějších železničních stanic v Česku do podobně významných stanic v okolních státech v Rakousku, Německu, Polsku a na Slovensku, a také do dalších zemí, jako je Maďarsko, Dánsko, Belgie, Nizozemí a do slovinské Lublaně a Mariboru.

Za cenu kolem pět set korun je dnes možné dojet z Prahy například až do Bruselu či na rakousko-švýcarské hranice. V kombinaci s akčními cenami jiných zahraničních dopravců tak lze cestu po Evropě pořídit často levněji než letadlem.

Štěpán ale připomíná i jiný faktor nárůstu počtu cestujících cestování vlakem na hlavních trasách zrychlilo. „Od loňského roku se zkrátila cesta z Prahy do Berlína na 4 hodiny a právě ve směru z Čech do Saska a dál do severního Německa jsme loni zaznamenali největší přírůstek mezistátních cestujících. Stejně dlouho, 4 hodiny, se jede do Lince, Vídně nebo Bratislavy. Rychlejší než v minulosti je také cesta do Budapešti, která dnes trvá 6 a půl hodiny,“ dodal Štěpán Současně připomněl, že jízdenka ČD pak platí za zvýhodněnou cenu i například v rychlovlacích ICE v Německu.

Příklady Včasných jízdenek Evropa
Praha – Krakov od 369 Kč Ostrava – Salcburk od 501 Kč
Praha – Varšava od 501 Kč Ostrava – Frankfurt od 562 Kč
Praha – Hamburk od 501 Kč Ostrava – Budapešť od 422 Kč
Praha – Frankfurt od 422 Kč Brno – Innsbruck od 764 Kč
Praha – Salcburk od 501 Kč Brno – Berlín od 896 Kč

Tagy České dráhy mezinárodní jízdenky Včasná jízdenka Evropa
46 komentářů