Letuška.cz loni navýšila obrat o čtvrtinu, průměrná cena letenky klesla pod devět tisíc
Tuzemský prodejce letenek Letuška.cz ze skupiny Asiana má za sebou rekordní rok. Loni prodal 395 tisíc letenek, což je o
Tuzemský prodejce letenek Letuška.cz ze skupiny Asiana má za sebou rekordní rok. Loni prodal 395 tisíc letenek, což je o sto tisíc více než v roce 2016. Obrat meziročně vzrostl o čtvrtinu na 3,5 miliardy korun. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Na prodaných letenkách se z poloviny podílela korporátní klientela, druhou polovinu tvořil internetový prodej. Poptávku mimo jiné stimuloval další pokles cen letenek, který trvá už čtyři roky. Loni průměrná cena letenky prodané Letuškou klesla o 560 korun na 8900 korun. Vůbec nejlevnější letenku (za 490 korun) prodala firma do Milána, naopak nejvíce zaplatil zákazník za let na Bora-Bora (téměř 289 tisíc korun).
„Na takto rekordních cifrách se pochopitelně podílí celá řada faktorů. Na pražském letišti sílí konkurence, která tlačí ceny letenek dolů, kromě toho posiluje koruna a výhled ekonomiky je celkově optimistický, takže Češi, kteří jsou hladoví po cestování a mají v průběhu roku obecně více dovolených, se mohou častěji vydávat do zahraničí. Navíc stále přibývá služebních cest,“ uvedl ředitel Letušky.cz Josef Trejbal.
Mezi destinacemi je největší zájem o Paříž, Londýn, Amsterdam a Moskvu, z předloňské první čtyřky tak vypadla Barcelona. Mezi mimoevropskými destinacemi v roce 2017 kraloval New York, následován Bangkokem a Dubají.
Nadějně pro firmu začal i letošní rok. Leden s více než 40 tisíci prodanými letenkami je vůbec jejím nejúspěšnějším měsícem. Letectví obecně zažívá aktuálně zlaté časy, což mimo jiné potvrzují i údaje sdružení leteckých dopravců IATA nebo loňská čísla ČSA a Travel Servisu.