Letní změna jízdního řádu: návrat téměř k normálu. Vrací se autovlak, končí rychlík Praha – Letohrad
Autovlak v Praze. Pramen: České dráhy
V regionální dopravě dochází k omezení na základě požadavků objednatelů v jižních Čechách a na jižní Moravě.
Změnové listy do KJŘ jsou již hotové, naleznete je na http://prelepky.wz.cz Omlouvám se za zpoždění
Tak přesně, co se u zrušení Letohradského rychlíku čekalo, nastalo. Místo aby se zachoval počet čtyř vozů a v pracovní dny se přemýšlelo o pátém, tak kraj rozhodl, zkrátit to na 3 motorové vozy. A realita z ránní cesty? Dát někomu přes hubu…..
Mohl by se úředník z HK kraje jít ráno podívat, jak to vypadá teď, pokud se z Týniště nad Orlicí dp vlaku dostane. A to samé by mělo udělat vedení ČD z HK.
A tohle vše proto, protože se čerpalo z informací roku 2020, kdy studenti ani část pracujících nejezdila.
Takže děkujeme 🙁
Pro pana Sůru a kolektiv, vzhledem k radikální změně k dubnu (výluka CHOCEŇ) + omezení dopravy a změny JŘ k 13-VI neuvažujete o přetisku celého JŘ.
Opravovat 90% JŘ snad nemá smysl. A i dotisk by měl určitě úspěch.
Pěkné jarně/letní dny
Já bych si „letní vydání“ jízdního řádu zakoupil.
I když se asi rozproudí diskuse, kde někteří budou vysvětlovat proč si jízdní řád v dnešní době nekupovat, tak já jsem jeden z těch, kdo si jizdní řád opravený, aktualizovaný před létem, rád zakoupím. A budu rád, pokud mi vydavatel umožní zakoupení (vydá jej).
A budu vděčen, pokud mne diskutující nebudou přesvědčovat že jej vlastně nechci.
Ti kdo jízdní řád nechtějí, Ti mohou mlčet, neb vydání jízdního řádu je nijak neobtěžuje ani nepoškozuje ani k ničemu nezavazuje.
I já bych se k tomu klonil nebo aspoň jen vydání změny na samostatných listech jak se to dělávalo. Prosím, prosím.
Vzhledem k tomu, že jízdní řá asi znovu nevyjde, můžete si alespoň stáhnout změnové listy z webu http://prelepky.wz.cz
Přelepky se poněkud opozdily, ale již brzy (v nejbližších dnech) je naleznete na http://prelepky.wz.cz
Hehe, nevěděl jsem, že Skalicí nedaleko Boskovic teče Vltava. Zajímavá chyba v zápisu.
Ježkovy voči, někdo tu chtěl Skalickým udělat radost a vy to musíte hned takhle shazovat…
Nechápu Komu z pomazanych modrých hlav vadilo přímé spojení Pha Letohrad:-((
Nikomu, ale vadilo jednomu z krajských objednatelů tohoto spoje a to to dlouhodobě, minimálně tak 3 roky.
Ačkoliv je to rychlík, MD ho objednává v úseku Praha – Letohrad a dále ho objednává HK kraj po dohodě s PA krajem.
Že jo.
U mě to spíš vypadá na pravý opak – tj. že všechny vlaky pojedou do Letohradu. Trutnov bude obsluhován spěšnými vlaky Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř – Starkoč – Trutnov.
Naštěstí vaše koncepce s ukončováním vlaků na imaginární čáře snad už nikdy nebude realizována.
Ale notak, furt tady čteme, jak 7vozové rychlíky vyžírají kapacitu koridoru. Z Letohradu je to nějakých 10 km na koridor. Co by za to dali v Jihlavě nebo v Liberci…
Ano, nikdo normalni by z Prahy do Letohradu (o 90 minut dele) nejel, ale zapomnel jste na podstatny fakt, ze mezi Ustim a Letohradem neplati rezijky.
Zrušení 5002, v pracovní dny, nechápu, jezdila slušně obsazená, mě osobně zlepšila dojíždění na pracoviště.
Kup si auto a je to starostech.
Neděláte náhodou místostarostu v jedné obci? Jelikož úplně stejně arogantní odpověď jsem dostal, když jsem ho žádal, zda by bylo možné posunout poslední autobusový spoj k nám (asi o 10 minut).
Nehledě na to, že nemám ŘP (ani jsem ho nikdy nedělal), takže asi tak. Holt budu zase jezdit o spoj dřív a budu na pracovišti hodinu dřív.
Taky sem jezdil na nástupní místo Řečany n/L. Auto bylo a je (pokud řečanskou zálohu náhodou dostanu) nejlepší řešení.
Náš matikář z Krnova vsadil na opačný přístup (supermarket má za rohem) – do školy jezdí na kole, a na cesty vlakem.
Souhlasím, že tohle je dost blbý nápad. Hlavně kvůli ztrátě rychlého přípoje na Prahu v Kolíně. Takže tam teď budeme 20 minut čumákovat. V létě se to ještě snese, v zimě to bude opruz.
Už jsem napsal na kraj, abych se zeptal, proč konkrétně se tento spoj v pracovní dny ruší, důvod – na požadavek Středočeského kraje je nic neříkající. A určitě i ten Středočeský kraj to nějak zdůvodnil, jistě jen nenapsali, chceme spoj 5002 v pracovní dny zrušit.
Půlnoční vlaky z Brna bývaly docela plné… ale pokud je to z důvodu, že v nich bylo 90 % cestujících na šrot, tak to chápu. Nicméně je to škoda.
Ako súvisí to že cestujúci sú na šrot s ich rušením? Ak tam nie je problém s platením cestovného, alebo spôsobovaním škôd, nevidím súvislosť.
Kolik lidí jede z práce o půlnoci? Kolik jich jede v 1h ráno?
Jednalo se o „flamendráky“ jezdící jen v sobotu a neděli, které bývaly hojně využívané, přičemž do Ivančic se původně jezdilo ze Střelic formou přípoje. Směrem na Náměšť ale končil vlak v Rapoticích, kam už jezdil málokdo.
Holt do divadla zas už jenom autem.
Který to je ten jeden pár IC mezi Prahou a Ostravskem??
Ten Letohrad je průšvih.
Přesněji řečeno „šotoprůšvih“
Přestoupit snad zvládnete, ne? Fakt není doba na udržování vlaků s cenou 350 Kč/km.
On ten vlak je slušně obsazený, ale za Doudlebama je to vlak duchů. Možná mohl zůstat aspoň do Týniště nebo Doudleb.
Zrušení čtvrthodinového taktu v době, kdy už se běžně jezdí do školy a výrazná část už jezdí do práce, je výsměch cestujícím. Panter jezdí minimálně do Kuřimi poměrně slušně obsazený, Regionova je plná až do Blanska. O prázdninách to chápu, ale ta změna JŘ opravdu nemusela přijít o půl měsíce dříve. Kraj nesleduje vytíženost vlaků?
Ony by se ty vlaky asi i omezily dřív, ale dopravce byl proti, tak se zřejmě čekalo na řádnou změnu JŘ.
Tak dá se to udělat tím stylem, že schválíte nový JŘ (to je potřeba udělat ve správné datum), ale oházet dané spoje negativními poznámkami 😀
Plný provoz na R11 zatím stále ne?
1.7.
Že přidají druhé béčko?
Letní posilové Béčko už jezdí od 1.6.
Jen ty roušky a respirátory nejsou normální. Myslím, že to lidi pomalu odpísknou až bude ve středu přes 30 stupňů.
Normální by bylo nechat to na každém jednotlivci … pokud někdo trpí fóbií z nákazy, tak ať je používá … chránit se „napůl“ nebo ušmudlanou ošuntělinou – aby měl „opticky“ zakrytá ústa s nosem (proč), přičemž při konzumaci to není potřeba, nedává smysl ..
Ešte lepšie by bolo aby sa každý kto chce chránil respirátorom s ventilom (ten chráni jeho, nie ostatných) a zvyšok sa nebuzeroval. Navždy.
Kdy konečně všichni zabedněnci pochopí že v první řadě chrání ostatní – rouškou brání roznášení infekce. Kdyby se striktně dodržovalo co se mělo už na podzim tak bylo do Mikuláše po nákaze – díky chřipečkářům jsme se ale dostali do té prde… v které jsme. Díky jakési chiméře osobní svobody vzhůru do ujařmení přes hromady mrtvol.
Přesně tak…musíme si ujasnit, jestli má pro nás větší hodnotu 30 000 životů, nebo osobní svobody (hlavně pohybu).
Já pochopitelně volím ty životy, čert vem dovolenkáře…
V Hradeckým kraji jsou 2 nakažení na 100000 lidí. Ty roušky jsou absolutní nesmysl. To můžete na silnicích rovnou zavést třicítku všude a uvidíte ten pokles mrtvých. Asi by vás lidi považovali za blázna, kdyby jste to zde požadoval. Kdo chce, ať se chrání jak chce.
Jasně, ta rouška na hubě vás omezí stejně jako třicítka na dálnici.
Nevidíte dál než na špičku vlastního nosu.
Roušky ve VHD => lidi jezdí více autem (naprosto pochopitelně) => více nehod. 🙂
Preto príšem o respirátore s ventilom. Ten na rozdiel od rúšok a respirátorov bez ventilu chráni toho kto ho nosí (kým spomínané pomôcky majú chrániť ostatných). Je to teda ideálne riešenie na to aby mal každý takú úroveň ochrany akú požaduje. Dnes sa spoliehate na to že ľudia okolo vás sprävne používajú rúška, čo sa samozrejme nedeje – polovicia ľudí má týždeň nosenú prepotenú handru vytiahnutú z vrecka, ktorej efekt je prakticky nula.
To s tým Mikulášom je úplný nezmysel, nikde v Európe sa nič také nepodarilo. Okolo Vianoc to stúpalo všade, pretože ide o sezónne ochorenie.
Tomu bych řekněme rozuměl v únoru, březnu apod. Nyní ale skoro každý ohrožený mohl být již očkovaný, takže teď už je prostě čas ty hadry rituálně spálit, sorry jako. Nehledě tedy k tomu, že nakažených už je naprosté minimum a tedy i riziko přenosu nevelké…
Milý Miroslave.. Roušky a FFP2 respirátory se nosí ne proto, aby jsi se chrátil ty… ale proto, aby jsi chránil ostatní.
člověk by čekal, ze po roce s covidem už tohle ví všichni 😀
Tak ve vlaku jsou povinné respirátory roušky zatím ne. Myslím si že rouška by stačila a mýt ji nasazenou snad nikoho nezabije, Slováci to tak měli vloni a dodržovali to. Jen Češi stále brečí a švejkuji.
A proč mám chránit ostatní, když jsem zodpovědný a nechal jsem se naočkovat ? Respirátory a roušky na povinné bázi jsou v dnešní době už blbost, Miroslav má pravdu – kdo se chce chránit, ať se chrání. Když pojedu v 18 hodin domů metrem a tam je 40 ukrajinců, tak si jí možná natáhnu taky, ale když je nás v celém vagónu 5, jaký to má smysl – žádný, jenom magoři rouškaři včetně některých lidí z vlády, kteří z toho určitě něco mají, si myslí opak. Nečtěte Flégra.
Protože očkování není 100% záruka nepřenášení nákazy.
Očkování je rozhodně spolehlivější než respirátor.
Což je úplně jedno, protože to je skoro 100% záruka mírného či „žádného“ průběhu, takže pak ten přenos už nevadí. Rouškám HACPAT!
Takže podle týhle logiky už respirátory navždy?
Áno a teraz si pozrite ako Slovensko dopadlo s covidom. Ešte horšie ako Česko, napriek tomu že na Slovensku sa buzerovali aj celé leto.
Porovnanie SR a ČR krásne ukazuje aké nezmyselné a neefektívne sú tie opatrenia
Mýt či nemýt – to řeší špindíra i čistotný člověk.
Výrobce doporuř´čuje roušky a respirátory nemýt.
Stačí dát y a má to hned jiný význam.
Možná by bylo lepší to rozdělit na vlaky s a bez klimatizace. V klimatizované vlaku se respirator snese, ale ve vlaku bez klimatizace se to v létě nedá, stejně na to většina lidí už dlabe.
V neklimatizovaném vlaku/tramvaji je to i trošku jedno – případný bacil odfoukne průvan…
Přímo na cestujícího za Vámi 😀