Letní podcastový speciál: Radim Jančura bude odpovídat výhradně na vaše otázky

Radim Jančura ve studiu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaRadim Jančura ve studiu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Své dotazy můžete psát zde v diskusi až do úterního odpoledne 6. června.

314 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj Šedivý

Dobrý den, proč podle Vás České dráhy nedokáží ve výběrových řízeních nabídnout stejné ceny jako vy? Díky čemu je podle Vás Regiojet efektivnější?

Matěj Šedivý

Dobrý den, občas využívám na trase Praha – Pardubice vaše vlaky. Mám pocit, že od zahájení provozu došlo k výraznému zhoršení úrovně čistoty vlaků ať už zvenku nebo uvnitř. Čistota sice nemá na vliv na pravidelnost a bezpečnost, ale velmi to kazí dojem.

David (Komi)

Zdravím, Zajímalo by mne, proč máte nastaven catering tak zvláštním a dosti nelogickým způsobem. Objednávat si jídlo skrz aplikaci je možné pouze ve vozech třídy standart – Astra (velkoprostorové) a v lowcostu. Naopak lidé v kupé (třídy standart), a ve vyšších třídách si jídlo přes aplikaci objednat nemohou. Přitom, když se nad celým problémem zamyslíte logicky, tak to úplně nedává smysl. Lidi v kupéčkách pak akorát „otravujete“ otevíráním a zavírání dveří a optáváním se, zda něco nechtějí. A naopak lidé ve vyšších třídách si zase nemohou objednat jídlo kdy chtějí, a musí vyčkat na optání stewarda… Nemělo by smysl se… Číst vice »

Honza V.

Také mě zaujalo, že v nejlevnějších třídách jsou nejlepší služby.

Ic540

Zdravím.
Neuvažuje u vlaků Praha Košice využít kratší trasu v Ostravě tak zvanou Polaneckou spojkou? Zastavení by zatím bylo v Ostravě ve Vítkovicích které projdou opravou a později i Zábřehu po jeho plánované výstavbě zřejmě již příští rok. Dále již stejnou trasou. Děkuji Radek Kohut.

Adam

Dobrý den, mám několik dotazů 1. Kdy asi tak hodláte začít na linku R23 nasazovat nějaké modernější a lepší vozy než to co tam v současnosti jezdí? 2. Kdy přestanete vydávat lehátkové vozy za lůžkové a koupíte si normální lůžkové vozy? 3. Očekáváte v souvislosti s provozem vlaků do chorvatska nějaké větší výpadku vozů na závazkových spojích? 4. Proč stále nemáte pro linku R23 záložní soupravu pro případ poruchy jedné provozní? 5. Jak budete řešit situaci která nastane v případě, že vám jednotky od firmy Pesa nedorazí do začátku vašeho působení na lince R9? 6. Co hodláte dělat s těmi… Číst vice »

Jirka

A jeste by me zajimalo: Stale chybi Regiojetu lidi? A pokud ano, na jakych pozicich konkretne a kolik cca?

Fujtes

Až se k nim bude chovat slušně, a nabídne jim vhodné podmínky, tak lidi budou.

Jirka

Pane Jancuro, jednou jste tady v podcastu pro tento server rekl, ze „Slovensko je mafiansky stat“ – pamatuju si, jak jste to doslova takto rekl. Stale si to myslite? 🙂

Jirka

Dobry den, pane Jancuro. Nejpozdeji za par mesicu mate prijit o zazemi na Smichove. Vase nove zazemi se vsak pry jeste nezacalo ani stavet. Jak to tedy udelate, kdyz o to misto, sklady, zazemi pro personal atd. prijdete? Nejdriv bude neco provizorniho? Prece jen jste kdysi rikal, ze ze Smichova neodejdete, pokud nebudete muset…

Jan pavouk

Dobrý den bylo by možné aby autobusy na trase Most- Praha nebo Chomutov – Praha neměly zastávku v Lounech ?

Daniel Jablonecký

Možné to je, ale není k tomu důvod.

Hospodařit jak Sazka

Pro občasné dálkové pasažéry, kteří jsou citliví na cenu, jak dlouho dopředu kupovat jízdenky u RGJ?

V které části dne jsou Vaše jízdenky nejlevnější (když nepočítám low-cost), tj. v které části dne a kterého dne v týdnu je tzv. „sedlo“?

Jan Sůra

Olcite, Axeli. Stejná IP adresa, stejná kanonáda. Fakt si myslíte, že na vás nepřijdu?)))

Hospodařit jak Sazka

Odhaduji, že nákupní cena za sedačku vychází a) v ComfortJetu včetně loko na cca 1,4 milionu Kč b) v InterJetu včetně loko na cca 1,2 milionu Kč Domníváte se, že na lince do Německa, kterou chcete vyjet letos v prosinci bude Vaše firma mít nižší nákupní cenu na sedačku ve Vašich vlacích? A bude hrát nějakou roli nižší nákupní cena Vašich vlaků v Německu, neboť ať už TGV M či Talgo pro DeutscheBahn vychází velmi výrazně levnější na 1 sedačku než ComfortJety … čili možná jsou Vaše vlaky na 1 sedačku dražší než TGV/Talgo pro DB? Není spíše pro Vaši… Číst vice »

Erik85

V soutěži na linku R9 jste vyhráli s cenou 4 937 551 845 Kč. Nabídky měly být podány v cenové hladině roku 2023 s tím, že pro další roky se to bude navyšovat dle reálné inflace. Proč je tedy smlouva (zveřejněná na https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/mdcr/zahajene-zakazky/p:pzvz:query=R9/detail-zakazky/N006-22-V00028809/detail-info/1655004155) uzavřena na částku 5 684 082 501 Kč bez DPH, tedy těsně pod nabídkou ČD? Cenová hladina roku 2026 to být nemůže, protože nikdo neví jaká inflace bude.

Erik85

V soutěži na linku P1 v Plzeňském kraji jste podali nabídku vyšší o 42,14 Kč/km. Analyzovali jste si proč jste byli o tolik dražší, respektive proč to Arriva dokázala oproti ostatním o tolik levněji? Nestane se, že se po nějakém čase „náhodou“ podepíše nějaký dodatek o navýšení ceny?

Tom 123

Mohu se zeptat, proč si člověk, který jede vaším vlakem nesmí koupit občerstvení? Teď sedím ve vašem vlaku a aplikace mi hlásí, že jako druhořadý cestující si do 60 minut nesmím koupit občerstvení v jinak poloprázdném vlaku z Budapešti. Prý mají právo jen cestující nad 60 minut. Docela diskriminační. Naposledy ve vlaku z Košic do Žiliny, který byl zpožděný, mi nebylo umožněno nic dalšího objednat, aplikace hlásala, že smím otravovat jednou za 90 minut a zpoždění se do toho nepočítá. Myslíte, že je to adekvátní služba, nebo chcete odradit cestující, kteří jsou pro vás jen obtížný hmyz, protože aktuálně nejede… Číst vice »

Štefan

Dobrý den. Kdy se vrátí autobusy, anebo zavedou vlaky, do / přes Hradec Králové

Gajda

Když začala Student Agency s pár autobusama mezi Prahou a Brnem, tak byla snaha o to být perfektní. Pak se to začalo rozrůstat a kvalita šla pomalinku ale jistě dolů. Myslím si, že cestující by si zasloužili, aby alespoň ta čistota zase nějak vypadala. Flekatý sedačky v autobusech, ve vlacích, černý fleky u výdechů klimy, listí v mřížkách na stropě a neskutečnej svinčík mezi sedačkou a bokem vagonů nebo autobusů. A přitom by zase stačilo vzít pár holek a jednou za měsíc to dávat dohromady, tak jako kdysi. Pokud by to znamenalo zdražení o 2 koruny, který by to v… Číst vice »

TnM

Dobrý den, nyní již na železnici nejste nováčkem, zejména ve vlacích do HR, takže můžete porovnávat…

Myslíte si, že může v Evropě v brzké době nastat některými lidmi tolik vytoužený přechod cestujících z letadel do mezinárodních a nočních vlaků? Je železnice připravená na mezinárodní bezproblémovou spolupráci, anebo je příliš zkamenělá a nepropojená?

Daniel Jablonecký

Může, ale v mizivém množství. Když uvážíte, že jeden lůžkový vlak má zhruba stejnou kapacitu jako jedno letadlo a když se podíváte, kolik těch letadel po Evropě létá, tak to by musely být stovky nových vlaků křížem krážem celou Evropou, aby to alespoň z poloviny pobraly.

Pepa

Kdy vzniknou odbory ve vašem podniku, aby se konečně zlepšilo pracovní a platové postavení zaměstnanců. Jak to, že se Vám stále daří prodávat (slušně řečeno) NIC, jako lék na všechny nemoce. Vaše služby jdou pomalu do kytek, ale lidi Vám to stále žerou…

Pan průvodčí

Odbory v RegioJetu jsou. Ovšem naprosto mrtvé a neaktivní.

Hospodařit jak Sazka

Co prosím rozumíte pod pojmem neaktivní odbory?

Je pro Vás žádoucí aktivitou odborů např. odbory OSŽ, které se věnují i volnočasovým aktivitám lidí ve starobní penzi? Neboť cca 1/3 členů OSŽ jsou senioři?
https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/38-zol-z-jednani-osz/6488-z-jednani-republikove-rady-senioru-osz-druhy-nejvyssi-pocet-clenske-zakladny-osz-tvori-seniori

Je pro Vás žádoucí aktivitou odborů, např. Odbory OSŽ, kteří se svými členy z řad seniorů projednávaly aktivity nové politické strany PRO, která pořádá protivládní demonstrace, vedené bývalým šéfem sázkařské firmy?
https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/38-zol-z-jednani-osz/6906-republikova-rada-senioru-se-zabyvala-novinkami-v-praci-osz

Igor Mauricio

Odbory jsou první hřebíček do rakve každého podniku. U nás naštěstí byla nějaká móda odborů potlačena již v zárodku.

P.S.: Nemohu si nějak vzpomenout na firmu, kde by odbory opavdu něco dokázali – plošně pro všechny zaměstnance tak, aby z toho zaměstnanci měli více než “nažraného vlka a celou kozu”. Než nefunkční odbory, to raději žádné.

PETR

Dobrý den, jak je vidět v poslední době, již se blíží doba kdy budou v ČR jezdit vysokorychlostní vlaky. Tak se chci zeptat, jestli jako ve Španělsku nebo v Itálii, kde provozují tyto vlaky také soukromí dopravci. Již uvažujete o nákupu těchto vlaků, v jakém rozsahu a od jakého výrobce?
Díky za odpověď PETR NOSEK

Lukáš

Nemyslíte si, že Regiojet zaspal dobu, co se týče atraktivních pracovních podmínek? Sám jste v jednom rozhovoru prohlásil, že práce stewarda je vzhledem k podmínkám spíše první zaměstnání pro absolventy a že počítáte s tím, že zase brzy odejdou a nahradí je jiní. Evidentně se vám to později vymstilo při nedostatku stewardů na autobusových linkách, kde to vedlo k jejich úplnému zrušení a i při problémech s obsazováním vlaků dostatečným počtem stewardů.

Jakub

Jak dopadl plán na spuštění linky do Praha-Brusel? Naposledy jsem slyšel o spolupráci RegioJetu a European Sleeper, ten ale teď sám bude spouštět linku pouze do Berlína. Je tato spolupráce mrtvá, a nebo se vlaku do Bruselu dočkáme? Zdraví, student z Anglie který by rád měl alternativu k létání.

Igor Mauricio

A jak zní dotaz?

Cestující

Dobrý den,
zajímalo by mne, jak se jako vítěz soutěže na obsluhu železniční linky R9 stavíte k zajištění pokladní činnosti ve stanicích v úseku Brno hl.n až Praha hl.n. Budete prodávat jízdenky na nádraží nebo pouze online?
Byly ve vaší cenové nabídce zahrnuty i náklady na tuto čnnost?
Děkuji za odpověď

Petr

Proč vlaky Regiojetu nedodržují řazení vagónů tak, jak je uvedeno v rezervačním systému Regiojetu.
Pokud mám jízdenku do vozu číslo 1, rezervační systém Regiojetu ukazuje, že vůz je hned za lokomotivou.
Ve skutečnosti je tento vůz řazen jako poslední. Nevím jak ostatní tratě, ale při cestě z Brna do Bohumína je tomu takto vždy. To je tak složité upravit rezervační systém Regiojetu, aby ukazoval správné řazení vagónů a lidé nemuseli zmateně běhat po nástupišti s taškami ve snaze najít správný vůz?

Lukáš Rychta

Dobrý den, pane Jančuro,
děkuji Vám za Vaše služby. Rád bych se zeptal, zdali ve střednědobém horizontu, tj. cca 5 let, plánujete obnovu železničního vozového parku, tj. vagónů vyrobených v 70. a 80. letech? Můj druhý dotaz zní, zdali byste neplánovali provoz přímých vlaků mezi Prahou a Innsbruckem /popř. Zell am See, směr, který není přímo pokrytý.

Děkuji,
Lukáš Rychta

Jiří Kocourek

Pane Jančura. Proč neustále lžete že máte lůžkové kupé když je to stále kupé lehátkové předělané na menší počet míst? Ve vašem vozovém parku nemáte vůbec žádné lůžkové vozy ale pouze vozy lehátkové. Jde to zjistit i dle značení UIC na vozech a jehož jste i členem.

Hospodařit jak Sazka

A jaká Vám plyne újma z takového chování firmy RegioJet?

Pokud je legální, že někdo může po silnici jezdit zjednodušenou formou čtyřkolového vozidla s řidičákem na motorku již od 15 let nebo pokud je legální jezdit po silnici velmi zjednodušenou formou vozidla úplně bez řidičáku, tak v čem je nelegální chování firmy RGJ?

viz čtyřkolové vozidlo, které může řídit 15ti letý s řidičákem na motorku
https://www.ligier.cz/cz/menu/x41-Aktualni-vozy-ligier-skladem.htm

viz čtyřkolové vozidlo, které může řidit bez řidičáku
https://www.auto.cz/citroen-ami-one-je-malicky-elektrovuz-ktery-lze-ridit-bez-ridicaku-uvidime-ho-v-zeneve-127781

Traveller

Plánujete vstoupit také do segmentu regionální autobusové dopravy, např. s autobusy Irizar i4?
Nepřemýšlel jste o zavedení Business třídy v autobusech, jako má např. Lux Express? Ve vlacích vám ty vyšší třídy (jak Business třída ve vašich rychlících, tak třídy Business a Relax v komerčních vlacích) jdou skvěle a byla by škoda něco takového neposkytnout i v autobusech, navíc by to na českém trhu byla novinka, o kterou bych měl jako cestující zájem.

Jarda

Dobrý den, budete se ucházet i o nějaké linky na území Maďarska???
Nepočítám mezinárodní linku do Vídně a dál na Prahu

Jarda

Dobrý den, pane Jančura – gratuluju Vám k výhře u soudu v Polsku s UTK (ekvivalent českého SŽ) a porážce jak se tam říká „polského betonu“ … Je to už definitivní věc nebo se to dál odvolalo? Pokud už ne – kdy se chystáte taktově vyjet na polských kolejích v úseku Trojměstí – Varšava – Krakov apod?
Místní úřady Vás tam evidentně nechtějí a mají z Vás strach, že jim strhnete tržní „německé ceny“ – ale cestující se těší na právě na ceny mnohem nižší, jízdní řády v taktu a český servis ve vlaku!!!

Dušan Gödrich

Dobrý den
Chtěl bych se zeptat proč Vaše vlaky z Opavy do Prahy(Ostrava -Praha)nestavi v Kolíně když maji návaznost na vlaky Kolín -Ústí nad Labem .
Děkuji
Dušan Gödrich

Pan průvodčí

Od 1.7. bude jezdit Brněnský drak a ten jede jen 3 minuty po RJ z Opavy. Pak Vrchlice z Kolína na Libeň a LET Orlice. Zbytek kapacity tam bere 8824 z Brodu a 9924 za ni. Není kapacita.

Dušan Gödrich

Dobře,ale proč ani jeden z Vašich vlaků Ostrava- PRAHA nestojí v Kolíně ta situace je stejná?⁸

Bob jr.

Dobrý den pan Jančura. Předně bych vám chtěl poděkovat. Váš vstup na železnici a tím pádem demonopolizace tomuto segmentu nesmírně pomohla, především co se týká kvality služeb pro cestující. Konkrétním případem jsou obyčejné zásuvky na 220V. Před 2011 u ČD byly naprosto nepředstavitelné – nicméně po vašem vstupu byly do pár měsíců snad ve všech EC/IC mezi Ostravou a Prahou. Nicméně – musím vám sdělit, že posledních letech se kvalita služeb u RegioJetu na železnici výrazně zhoršila – čistota, profesionalita personálu atd. výrazně pokulhává. Máte pro tento stav nějaké vysvětlení?

Djed

Kvantita nad kvalitou, šetření na místech kde je třeba investovat a utrácení peněz, tam kde je to zbytečné nebo přijdou na zmar. A slogan každý je nahraditelný je sice pravdivý, ale na některých pracovních pozicích to není tak snadné jak se od stolu řekne. Není to asi výrok pana Jančury, ale o pár stupínků níže to byla běžná fráze.

Pan průvodčí

Mne spíš přijde, že se věnuje naplno vždy jen tomu, co ho aktuálně baví. Vždy začne rozvíjet něco nového a přestane se věnovat předchozím segmentům, které slibně rozvíjel. Začal s au pair a jazykovejm pobytama, letenkama, založil autobusovou divizi, poté železniční. To už byl ale znatelný pokles kvality u autobusové dopravy a zastavením rozvoje. Teď ho asi baví hotely a železnice s autobusy nejsou asi středem jeho zájmu. Spíš čeká na výsledky výběrek v regionech a na linky R a Ex, kde pravděpodobně dost výkonů vyhraje a pak to prodá mnohem dráž, než dnes.

Pozorující

Proč se autobusová divize na rozdíl od té vlakové nehrne do “závazkové” dopravy. A v případě že se o tomto kroku někdy uvažovala, o jaké lokalitě a jak by vypadal vozový park?

Osamělý Vlk

V závazkové dopravě by dominovaly rozpadající se Ikarusy 280.08.

Ten Ten Ten

Vážený pane Jančuro, proč Vás nezajímá příšerná kvalita mobilních aplikací Regiojetu? Nevadí Vám, že i České dráhy mají lepší aplikaci? Proč se v popisu aplikace stále vyskytuje lež o možnosti zrušení jízdenky zdarma, když to neplatí pro všechny spoje? Slyšel jste někdy o zákonu č. 65/2017 Sb.? Proč Vaši řidiči kouří na nádražích, když je to zakázáno? Proč Vaši zaměstnanci vyhlašují zákaz kouření ve všech prostorách vlaku a pak si jdou zapálit do služebního oddílu? Proč rezervační systém nezohledňuje autobusy s různým počtem sedadel? Proč nabízíte ve vlacích občerstvení, kdyz ho nedokážete ani naložit dostatečné množství, ani prodat (znovu příšerná… Číst vice »

Nováček

K připomínkám k aplikaci se taky připojuji. Něco tak pomalého jako je aplikace RJ se dnes už opravdu nevidí. Snažit se tím proklikat pár minut před příjezdem vlaku je fakt o nervy.

Juraj

Nevím, kdy jste jel naposledy, ale aktualizovaná aplikace je docela v pohodě. Ano, Můj vlak je obsáhlejší a vychytanější, ale když na to přijde, aktuální regiojetí appka dělá přesně to, co má.

A má tedy jeden bonus: na první pohled vidím, kde mám místenku – z domovské obrazovky stačí jeden krok. V Můj vlak musím na Jízdenky > Moje jízdenky > detail.

Ten Ten Ten

Appka dělá, co má, když je dobrá konstelace hvězd. Naposledy jsem jel před pár dny a jezdím často.

Petr Vašek

Ne Juri, aplikace v pohodě fakt není.

Bob

Uvažujete do budoucna o nějakých nových autobusových linkách?

Bob

Proč jste se rozhodli „pohřbít“ linku do Plzně? Dokud jste zde jezdili každou (půl)hodinu, tak bývaly autobusy celkem plné. Po covidu jste ale obnovili jen tři spoje denně v nepříliš atraktivní časy, takže logicky byla obsazenost nižší, ale věřím, že při větší frekvenci spojů by zájem cestujících byl.

Dotazy Jančurovi

Dle serveru zdopravy.cz jste se k vítězství Arrivy o provoz na Plzeňsku vyjádřil, že „Arriva vyhrála zaslouženě.“ Toto lze konstatovat pouze v případě, že jste a) nezákonně spolupracovali na tvorbě ceny ve smyslu kartelu, b) jste dospěl k podobným výsledkům a snažil se natáhnout kraj o více než 40 Kč/km, c) vůbec nevíte nic o zaslouženosti výhry Arrivy a jedná se tedy o lež. Která z možností je správně? Máte zpětnou vazbu od vlastních zaměstnanců, kolik cestujících si splete railjet a regiojet? Pokud ano, jste spokojen s tím, že jsou tato čísla vysoká? Vybral jste si matoucí název proto, aby… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Značka RegioJet je na českém trhu starší než značka railjet. To mě spíš přijde matoucí, že dálkové vlaky, třeba do Vídně, Budapešti nebo do Polska, se jmenují Regio…

Osamělý Vlk

Proč služby RegioJetu nejsou dobré kvalitě, a to jak na komerčních, tak na objednaných spojích?

Jarda

Nakupujete nové busy, budou také novější vahony pro vlaky, nebo jiný typ vlaku? Ať už zánovní nebo novy? Dokonce i milovníci modrého monopolu zacinaji nakupovat nové a zánovní vlaky aby to k něčemu vypadalo.
Jízda ústí – kolin připomíná jizdu s národním dopravcem, vsechno 100let starý a údržba sprostý slovo.

Bob

Bylo by dobré se naučit českou gramatiku, než začnete něco psát.

Daniel Jablonecký

Já ukrajinskému slovu vahon docela dobře rozumím. 😄

Nováček

Jsem překvapený jak velká část dotazů směřuje na úpadek služeb ve vlacích RJ a taky na špínu v jejich vlacích.
Ano moje zkušnosti jsou podobné. Nedávno Z Ovy do Brna nefunkční záchod, který přetíkal, na chodbě povodeň a perzonál bez zájmu. Jako pobavilo mě to a samozřejmě trochu znechutilo, ale jak tak čtu asi to není zrovna výjimka.
Taky se připojuji k dotazu na uniformy vlakového personálu. Slečna v bundě z tržnice a přes ni oranžová vesta…no ještě že měla v ruce terminál, jinak bych nepoznal, že jde o perzonál 😀

Bob

Bylo by dobré se naučit českou gramatiku, než začnete něco psát.

TOKAJI

Vrátí se RegioJet se svými autobusy na některé již zrušené linky? (například Praha – Hradec Králové – Krkonoše).

Jarda

Zbytečné, tohle jezdi z prahy přímý vlak 😏

Bob

Přímý vlak do Krkonoš opravdu nedojede. Ale jezdí tu několik malých autobusových společností a jejich autobusy bývají celkem plné, bez rezervace to bývá někdy jen na stojáka.

Kovošrot

Dobrý den, pane řediteli,
rád bych se Vás zeptal, jaký je Váš vztah ke skautingu a táboření?

Děkuji moc, Václav

karolina

🤣🤣🤣🤣🤣

Karl vB.

Dobrý den pane Jančuro!
V roce 2021 jste si začal dělal radost nakupováním ubytovacích zařízení v rakouských Alpách. Momentálně jich tam máte už 4.
Znamená to, že:
– teď, po padesátce, jste z vlaků přesedlal na nové atraktivní hobby?
– žluté vlaky a autobusy budou rutinně udržovat vaši zaměstnanci, dokud to bude přinášet zisk?
– nebo se máme v dohledné době připravit na nějaké překvapení v podobě nového kvalitativního skoku RJ v rozvoji osobní dopravy?

Bernat Izard

Dobrý den,

mám záludnou ale asi důležitou otázku na RegioJet a přímo na Vás – kdy splatíte ty obří dluhy jiným firmám, které se pohybují kolem miliardy?

Taktéž bych uvítal nějakou informovanost, když nastane mimořádnost. Nebo jste moc líní a necháte to vše na ČD, které vás tak údajně „nemají rády“?

Díky za odpověď.

Miloš

Od bývalích zaměstnanců RJ pracujících na opravách vozů na Smíchovském nádraží mám velmi negativní zprávy. Stále ještě opravují vozy venku za každého počasí podloženi kartonovým papírem? Pracujete na zlepšení pracovních podmínek svých zaméstnanců?

Bob

„bývalích“ 🙂

Miloš

Proč RJ napadnul České dráhy za nízké ceny jízdného když sám jezdil s autoubusy do Liberce za 1kč aby zlikvidoval konkurenci?

Daniel Jablonecký

Zkuste Google, vše už bylo řečeno.

Jiří Kocurek

Protože ho pustili jenom „na benzínku za městěm“, nemohl využívat autobusám ve městě.

Jo a to očekávané zdražení na několikanásobek ceny ČSAD dodnes nenastalo.

ABC

a nebylo to do Liberce ale z Liberce 🙂

Jiří Kocurek

Se dívám na ceny Liberec-Praha. Za 119 Kč RJ, 109 Kč Flix a … nenažraným buržoustem je … OneTicket za 210 Kč.

Takže konkurenci vytlatčil a teď je suverénně nejdraží.

Leinad

Kolik to bylo na stojáka u ČSAD v době před zavedením mýta, pod dotačním deštníkem? Mám dojem že ne moc pod stovkou 😀

Juraj

Pardon, ale toto už bylo zodpovězeno milionkrát.
Koukněte na základy soutěžního práva, konkrétně co znamená zneužití dominantního postavení na trhu.

Rousak

Kdy uz bude financovani Regiojetu zdrave, aby jste mohli platit faktury radne v terminu splatnosti?

Radim

Odpověď je jednoduchá (slyším ji velmi často): „Nikdo neplatí včas tak proč bychom měli my“ 😀

Erik85

Budou jednotky PESA na R9 tlakotěsné či nikoliv?

XP3

To je otázka, jak žiletka 😀

Daniel Jablonecký

Hlavně je to strašně důležitá informace, na kterou všichni čekáme 😂

Erik85

Mě to třeba zajímá u souprav, které mají zajišťovat provoz na lince do roku 2056, jestli budou stát za to a budou moci i po VRT, nebo jde jen o low-cost řešení, protože MD ji v zadání původně chtělo, ale po dotazech uchazečů MD přiznalo, že ji vyžadovat nemůže, protože vlastně neví s jakými parametry ji specifikovat.

Pan průvodčí

Pokud mohu ještě jeden dotaz, chystáte převléci své zaměstnance na vlacích RJ do něčeho důstojnějšího ? Nemohu si pomoci, ale kolegové od RegioJetu vypadají vždy jako chudí příbuzní jiných dopravců. Co jsem měl možnost vypozorovat, nemají stejnokrojové kalhoty, bundy ani boty. Arriva, GW train, KŽC nebo Leo mají své lidi oblečené tak, že je člověk nezamění s obluhou lunaparku. Stejnokroj RJ působí amatérsky.

Šalina na Špilas

Přimlouvám se za tuto otázku. Na R8 nelze o stejnokroji ani mluvit, průvodčí v oranžové ušmudlané vestě je nedůstojný.

Václav

Taktéž se přimlouvám k otázce, leč musím Panu průvodčímu lehce oponovat, a to tím, že stewardi Leo Expresu mají také lehce pochybné „stejnokroje“, totiž snadno zaměnitelné s pingly hospodského zařízení nízké kategorie.
Pravda, proti „metařům“ od RegioJetu je to pokrok, ale i tak…

PAN

Dobrý den, kdy vyjede RegioJet s těmi ×/- 20 🚌 Setrami (patra 531)? 🚍 jsou už v ČR a polepy, audio + WiFi snad už taky hotové. Na jaké linky budou vozy nasazovány a v jaké výbavě? Děkuji a kolečky vždy dolů 🍀

Daniel Jablonecký

Flix kupuje nějaké dopravce? Odkdy?

Jarda

Doufám že mezi lbc-prahou, ty vylitany ptaci co je často priveze odtahovka, stoji na nádraží skoro nepřetržitě nastartovaný, klidně přes hodinu adi aby to vůbec pak nastartoval a zvuk motoru připomíná zvuk traktoru a mlácení kladivem. Raději jezdim flixem, protože se bojím že se rj bus nekde rozsype.

Jarda

Dobrý den pane Jančuro.
Proč vydáváte lehátkové vozy za lůžkové!?
Každá kategorie má přeci svůj standart.
Nepřijde vám to jako klamání zákazníka?
Vaše vlaky bývaly o třídu lepší ale karta se bohužel pomalu ale jistě obrací.

Miroslav

Vy se musíte zastávat firmy která neví nic o udržování svého vozového parku.
Až zjistíte proč vydávání lehátek za lůžko je problém, tak mi napište. Jinak běžte do háje.

***** Petr

Gauč nebo sedačka, židle nebo stolička …… Víš, že i postel je různě široká a někdy i dlouhá? V Hájích jsem byl a tento problém jsem nerozluštil.
Prosil bych tedy taky o vysvětlení proč je to takový problém. Děkuji za info

Jarda

No šotouškové spíš starý Wlab s otevíracím oknem než komfortní lůžko s umyvadlem a v deluxe i záchodem a sprchou, takže vaší úvahu fakt nechápu.

Daniel Jablonecký

Vaše starosti…

Tomáš

Standard. Prosím, je to STANDARD!

František

Dobrý den, svezl jste se někdy vlakem RegioJetu a co říkáte na kvalitu? Pamatuji si doby, kdy se slibovaly nové vlaky, se sedmi třídami, kinem a bylo to prezentované jako vrchol kvality české železnice. Místo toho tady z druhé ruky jezdí vozy 50 let staré a připomíná to spíš Balkán- bez vidiny zlepšení. Zaměstnanci evidentně mzdově podhodnocení, stačí se podívat jak vypadá zázemí na Smíchově. Není to trochu ostuda a nestydíte se? Navíc, když se neustále expanduje, ale přitom to co již existuje se rozpadá. Proč?

Martin

Spíš realita, čím větší provoz tím klesá kvalita.

Bob

K Balkánu bych to moc nepřirovnával, v BaH jsem jel španělským Talgem, které za mě bylo lepší než naše Pendolino.

Jan T.

Já jel Talgem v Bosně, která je jinak docela chudá a v hlavním městě jezdí prastaré K2. Ale vlak Sarajevo – Ploče byl komfortní, řekl bych až zánovní.

Daniel Jablonecký
Erik

Dobry den, drive jsem s vami velmi rad jezdil. Autobus vonel novotou, stevard, kava/caj. S vlaky to bylo velmi podobne za velmi prijemnou cenu. Bohuzel, pro vas, vase konkurence nespala a dorovnala vase sluzby a dovolim si tvrdit,ze i soucasne predbehla. Posledni 2-3roky se vam snazim vyhybat z duvodu velmi spatne kvality vozu, obecne. Spinave, menite poradi na posledni chvili atd. Posledni zkusenost cca.2mesice zpet. Nocni vlak Praha-Katowice. Hodinu zpozdeni, vzdy prodluzovano o 20minut na odjezdu. Zaplaceno cele kupe. Personal na 1*, ale od pohledu stary luzkovy vuz, extremne tahlo od oken, miniu prostoru ve 2, vubec nechapu, jak by… Číst vice »

Ketchup1970

Pardon myslíte si ze RJ nejezdi prepadove na svých vlacích ? Jezdi , a ze má šanci všechno negativní zažít ? Nemá , musel by se nějak maskovat . V pořadu Utajeny šéf jej asi neuvidíme , a ani nejsem si jist jestli by chtěl naslouchat hlasům z dola. Myšlenka se kterou začínal nebyla úplně ideální , být chtěl poskytnout komfort , vymezovat se pouze vůči CD jej teď neposunuje dal .

Erik

Nechci vam brat iluze, ale po covid ere, opetovne staci vyndat rousku (i stale nekteri pouzivaji), klobouk a jsem si skoro jist, te p. Jancuru nikdo nepozna.

Pan průvodčí

To stejné u vlaků. Smrad zatuchliny ze sedáků nebo koberce už je standard. Těm vozům chybí profesionální očista v pravidelných intervalech. Tepování sedáků, koberce, hloubková očista rohů a záhybů se taky evidentně neprovádí.

Lada

Proč na lince do Chorvatska blokujete prodej míst k sezení z Prahy do Záhřebu? Myslím, že to není úplně fér přístup, když cestující nutíte koupit si na tuto trasu buď dražší lůžko, nebo dražší jízdenku s cílovou stanicí o jednu dál, kam (jaká náhoda) volná místa jsou.

Avlaky

Protože se snazi zachovat i vnitrostátní přepravu

Daniel Jablonecký

Tak si to koupím k moři a vyskočím Zábřehu, v čem je problém?

Frantisek

A jak zpátky?

P73

Tohle je/bývalo i na Vídeň – Praha v relacích Brno-Pardubice a naopak.

ABC

Do švestek?

Martin1

Dobrý den, rád bych věděl, jestli hodláte posílit úklid a údržbu svých vozů. Některé vozy vevnitř vypadají jako několik týdnů nečištěné. Známí nedávno jeli RJ z Košic a byli dost vyděšení špínou nejen na kobercích (vcelku nepraktické pro úklid), ale i na sedačkách – doslova špínou černá opěrátka i sedačky. Ve vagonu též nefungovaly záchody, museli chodit do vedlejšího. Děkuji.

Ketchup1970

Inzeráty na elektromechaniky vám nenapovídají, kde tlačí bota ?

Pan průvodčí

Narážíte na nedostatečné ohodnocení prakticky všech provozních zaměstnanců ?

Honza V.

Nebyly by pro hlášení ve vozech lepší kvalitní nahrávky, než to drmolení skoropuberťáků do chraptících a vynechávajících mikrofonů a s nepřirozenou nucenou intonací obchodníků s teplou vodou?

Ketchup1970

To nebylo hezké s tou teplou vodou , to by si stewardi mohli vysvětlit špatně ..

Anonymní alkoholik

Tak tohle je trefa do černýho. 😂 Nahrávky by byly skvělá věc. Doteď se doma smějeme tomu, že celý vlak na hranicích v Rajce dostal několikaminutovou přednášku o tom, že je zde při pobytu zakázáno jít ven kouřit z bezpečnostních důvodů a taky kvůli, v té době platným, koronavirovým opatřením, ale v angličtině jen pronesli ,,Please, do not open the door!!!” 😀 Tohle třeba u ČD mají celkem pošéfený. Nahrávky snad na všechno, samozřejmě krom úplně atypických situací.

Pan průvodčí

Řekl bych, že je to jako všechno další o penězích. Vybavit vozy řídící jednotkou, zaplatit software, koupit syntetiku nebo zaplatit profesionála ve studiu, udržovat to – to jsou náklady. RegioJet jede s náklady na dřeň podobně jako ICOM. Tady bych subjektivně řekl, že má Arriva vlaky informák nejlepší a mohli by se učit ostatní včetně národního dopravce.

Jarda

Dobrý den pane Jančura, chtěl bych se zeptat, jestli RegioJet prodáte? Mám obavy, že nejaký velký nadnárodní korporát nebude tak pružný jako vy. Jarda

Petr Vovsík

Dobrý den pane Jančura, chtěl bych se zeptat, jak vidíte budoucnost linky 141103 Cheb – Praha?
Jezdíte zde již 16 let od února 2007. Bývalý stew 🙂

Patrik

Zdravím pana Jančuru, chtěl bych se ho zeptat zda-li rozšíří své možnosti jak doplňovat občerstvení například z Košic apod. Přeci jen to není úplně šťastné, když doplňujete servis jen v Praze a na cestě zpátky už po plném vlaku skoro nic nemáte.
Děkuji

Sheriffko

Dobrý den
Chtěl bych se zeptat jak jste zatím spokojeným novýma jednotka Pesa jezdící v Ústeckém kraji? Druhá navazující otázka, Ústecký kraj vyhlásil soutěž na takzvanou elektrickou páteř, zapojí se Regiojet to této soutěže? Případně co udělá pro to aby měl dostatek zaměstnanců, který už teď je problém? Ještě si dovolím jednu otázku. Jak to vypadá s nákupem nových vagónů? Současné vagóny už mají nejlepší léta za sebou a konkurence začíná být mnohém dál. (Interjet, comfortjet)

Daniel Jablonecký

Pesa na R9.

Patris

Dobrý den, pane Jančuro, začínal jste Regiojet heslem “O třídu lepší” a skutečně jste nastavil docela vysokou laťku. Ale, projel jste se někdy v poslední době vaším vlakem / autobusem? Co říkáte na kvalitu a celkový zážitek z jízdy vašich vlaků? Jedna věc je údržba a renovace vozů, ale proč nemůže být aspoň ten oježděný vagon čistý a doplňkové služby kvalitní jako v době, kdy jste vlaky rozjížděl? Jak hodnotíte vy sám kvalitu komerčních vlaků i vlaků v závazku (a teď nemyslím Pesy, které ještě voní novotou). Děkuji,

Peter

Napriek viacerým negatívnym skúsenostiam na Slovensku by som sa chcel spýtať či si to ešte rozmyslí a RegioJet zabojuje v otvorených súťažiach v rámci liberalizácie trhu – napríklad o linku Ex1 (Tatran), t. j. Bratislava – Žilina – Košice).

Daniel Jablonecký

To už se na Slovensku fakt chystá? Soutěže?

***** Petr

Tak áno. A už je znám i vítěz. Na Slovensku jsou vždy o kousek „dál“.

Marcel Štancl

15 . července pojede zvláštní vlak Praha – Brno – Zagreb – Sarajevo – Mostar a dále k Jadranu https://www.vlakfest.cz/ Nechtěl by jste na tuto akci přidat z reklamních důvodů 1 Váš Vagón? Takovou akci si nenechají ujít majitelé hotelů a penzionů.

Daniel Jablonecký

A v čem by měla spočívat ta reklama a jaký by měla mít přínos?

Niko

Dobrý den, chci se zeptat, jak děláte to, že jste nejen na nedotovaných ale i dotovaných tratích o tolik levnější než konkurence ČD, např. na úsecích linky R8 kde mezi jednotlivými stanicemi mají ČD u osobních vlaků i skoro dvojnásobné jízdné a to máte ve vlaku více personálu.
Díky, Niko.

Bob

To není tak těžké, Arriva je také minimálně o třetinu levnější než ČD.

Matus

Dobrý den, často se mi stává že jedu vašim vlakem a není k dispozici skoro nic z občerstvení, nebylo by dobré na to cestující předem upozornit? Už několikrát se mi to stalo na lince R8, když jsem spoléhal na to že se najím ve vlaku a nakonec jel přes dvě hodiny hlady.
Díky, Matus

Avlaky

Hlady kvuli toho ze chybí par položek v sortimentu???

Proste nekdy je větší piptavka po jídle než jindy

Navíc do vlaku se nechodí najíst, ale cestovat (občerstvení je jen služba navíc)

Daniel Jablonecký

Dobře vás pan Jančura rozmazlil, jen co je pravda.

Jan T.

Rozmazlil tím, že nabízí běžné služby, které už neumí dodat?

Zbyněk

Dobrý den. Spoje do Chorvatska se vyhýbají Rakousku kvůli ceně za dopravní cestu, pokud jsem to dobře pochopil. O kolik by byla jízdenka do Rijeky dražší, kdyby se přes rychlejší Rakousko jezdilo?

Georg

rakousku se vyhybaji zrejme i z duvodu nutnosti dvojite trakce pres semmering, ale je to velmi dobra otazka. 👍

Martin Hanzal

Jestli to railjet zvládne s jedním taurusem, věřím, že by to zvládl i RJ. Koneckonců, norma je tuším 650t na 1×16.

Daniel Jablonecký

Trakce je celou dobu jedna – elektrická. A není potřeba zvyšovat ani napětí ani proud.

Avlaky

Několik důvodu

1) dražší vlaková cesta
2) nutnost mít více rakouskych vlakvedoucich (celkem 3)
3) lokomotivy na Rakousko taky nejsou

Antonín Pacík

Vážený pane Jančuro, mám dvě otázky:
1.) Co byste doporučil podnikateli, který chce začít na dnešním trhu provozovat autobusovou dopravu?
2.) Sledujete,co dělají budoucí majitelé s autobusy, které prodáte?

none

Jestli bude cas, mel bych dotaz k mobilni aplikaci. Vite o tom, ze
ma tak spatne hodnoceni a je skoro nepouzitelna? A to dlouhodobe. Dekuji

Originální jméno

Já teda sRJ jezdím každý týden, a krom toho, že je o něco pomalejší, jsem výraznější problémy nezaznamenal

Bob

Dobrý den, zajímalo by mne, proč Regiojet na svých vlakových linkách z Prahy do Brna a Ostravy (resp. Vídně/Bratislavy/Košic) neumožňuje přepravu jízdních kol a zda se někdy dočkáme zlepšení služeb v této oblasti?

Pan průvodčí

Dobrý den, Hodláte využít příležitosti v následujících dvou letech mezi Ústím nad Labem a Prahou ? Trať 090 bude na více jak dva roky ovlivněna velkými stavebními výlukami, kde bude několik několikakilometrových úseků jednokolejných a je předpoklad velkého propadu včasnosti vlaků, zato dálnice D8 je od posledních pokusů o autobusovou linku již dokončena a dohledné době bude mít z Ústí do Prahy několik let zase navrch. Do Teplic jste přišli pozdě a navíc jsou tu velmi loajální zákazníci. Vy se můžete o totéž pokusit v Ústí. Pole je tu vyklizené a z do Holešovic je to z centra Ústí hodinu.… Číst vice »

Anonym ze severu

Proč se chováte na linkách v závazku tak, jak se tam chováte? Nedokážete sehnat lidi (info od některého z vašich zaměstnanců), proto nasadíte NAD. Na U5 došlo s zařazením Elfů ke zrušení zastávky Koštov (trochu komické, když EJ by měla mít lepší dynamické jízdní vlastnosti než MJ). Byl to váš podnět? R23: Vloni v létě pravidelně jezdily soupravy se 2 vozy. Proč??? Proč máte vozy často špinavé? Jak máte zajištěné úklidové služby v ÚL? Proč máte nulové zálohy HV na R23 v ÚL/v Kolíně a nejbližší zálohu máte až v Praze (takže při poruše HV na R23 buď něco odřeknete… Číst vice »

Jméno.m

Nedokážou sehnat lidi, protože jim nabízí nástupní plat 25 hrubého. Na hromadném pohovoru v Ostravě koncem května všichni kromě tří lidí hned zkraje odmítli dál pokračovat.

gitare3

To 15 minutové zpoždění z Kolína je zpravidla způsobeno čekáním na zpožděný přípojný R Vysočina, příp. se čeká na EC od Pardubic.

Originální jméno

Já teda nevím, co se děje v Ústí, ale R8 je bezproblémová

kan

to jste mě pobavil 😀

Petr Frýdlant

Začíná se proslýchat v kuloárech MD, že jde RegioJet k prodeji, ví se odhadní cena a údajně jsou i zájemci? Je to pravda či nikoliv.

Daniel Jablonecký

Tak určitě je nejlepší to nejdřív vykecat šotouškům v podcastu. Takovou otázku snad nemůžete myslet vůbec vážně.

johny

je nutné kupovat vyřazené popelnice z Německa, nebo máte v plánu mít čerstvější vozový park?

Jiří Kocurek

A jak se mu ČD snažily vyfouknout tyhle kvalitní vozy. Tak moc až u toho překročily zákon a kdosi si od soudu odnesl pár let natvrdo.

Jiří Kocurek

… a zhruba 4 miliardy Kč pokuty. Ale jako jo, ČD by přece nikdy nekoupily ojeté vozy.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/ceske-drahy-kartel/r~472f117e5df611ea842f0cc47ab5f122/

PavelZ

Jak vás napadlo založit RJ?

Karel

V 90tých ho čd propustily 🤣

Jiří Kocurek

To sotva, když v té době studoval strojní fakultu a přitom založil Student Agency…

Pepaa

Ať už ten žlutoprdelník nejvylejzá parchant jeden

Daniel Jablonecký

Pláč modré gumy 😂

PvvS

Hle režijkář vylezl..

Karl vB.

No, tak jednu minutku nenávisti jste si dnes právě odbyl, pomohlo to? Cítíte se už lépe?

Adam Ř

Vážený pane Jančuro, jak to vypadá s kdysi publikovaným záměrem zavést noční vlaky Praha – Brusel?

Samo

To ti odpoviem aj ja 🙂 Ide o spoluprácu s European Sleeper, v úseku Brusel – Berlín to už jazdí, ďalej zatiaľ nie kvôli výlukám v Nemecku, predpoklad predĺženia je v 3/2024.

Adam Ř

Díky moc

Vl.

Dobrý den, plánujete zavádět vlakové spojení mezi Českými Budějovicemi a Prahou a to i na komerční riziko?

Pepisu

V úseku Budějovice a Ševětín už není kapacita.

Honza

Zároveň jestli byste v případě tohoto spojení obsluhoval i Veselí nad Lužnicí případně směřoval linku směr České Velenice.

Originální jméno

A ještě otázka k letním vlakům do Chorvatska – nenapadlo vás zkusit i Zadar?

Původní Aleš

Jel jste tam někdy vlakem? Naprosto nevyhovující trať, na které před lety zavřeli osobní provoz.

Originální jméno

Jel, Knin je do dneška srdcová záležitost. To, že to tam stihli zavřít, jsem nepostřehl.

Daniel Jablonecký

Jako infarkt? 😲

Švarc

Navíc do Zadaru za poměrně slušnou cenu litá každý den Ryanair.

Kryštof

Plánujete respektive jste zapojeni do výběrových řízení IDSJMK

Marcel Štancl

Pane Jančuro když je rameno Ogulin – Zagreb pro Regiojet tak problematické nedaly by se s Chorvatskými dráhami domluvit přímé vozy z Prahy do Ploče. Dubrovník, Korčula, Lastovo, Miljet to jsou přeci destinace o které je enormní zájem. A je tam lepší počasí než v Rijéce a to prodlužuje sezonu pokud je teplo. Přemýšlel jste o tom?

Chronosphere

Problém není v HŽ,už to Marceli pochopte. Prostě hranice z Chorvatska do srbské části Bosny jsou vlakem neprůjezdné.

Georg

stancle zarizuju vam ex 7 z budejovic do krzowiny, nemuzete mit vsechno.

Marcel Štancl

To je od Vás záslužné!

Původní Aleš

Moje žena u Vás kdysi pracovala, bylo to v začátcích Vaší firmy, kdy jste si ještě všichni tykali (týká si s Vámi dodnes, naposledy jste se viděli před pandemií v nejmenované brněnské hospůdce na nejmenovaném významném brněnském náměstí), pak pro Vás nějaký čas pracovala její sestra. Před lety moje žena prohlásila, že vlakem po Česku začne jezdit teprve až budete Vy provozovat vlaky. V červenci pojede poprvé ve voze, který já osobně považuji za to nejpohodlnější,co na české železnici je – low cost ex Deutsche Bahn první třída. Ano, ta sedadla nejsou občas ve zrovna nejlepším stavu, ale při tom… Číst vice »

Jerys

Vlez žlutému do zadele

JiVe

on tam neleze. On už nevylejzá…

Jiří Kocurek

Tímto způsobem zcela jistě zajistíte, aby lidé jezdili s ČD. Můžete jim dokonce účtovat přirážku k jízdnému, když předtím jeli se žlutým, lidi se jenom pohrnou.

Jenisej

Zato žlutý mi naúčtuje cenu, která přebíje i jízdné s přirážkou Čd, když k němu nadstoupim bez listku

Jiří Kocurek

Tak tam nelezte bez lístku. ČD vám přirážku naúčtují taky a revizor se bude pro jistotu hrabat v jízním řádu, když mu řeknete, že na téhle zastávce se lístky už před x roků neprodávají.

Původní Aleš

Píšu jen fakta. A aby bylo jasno, Business v railjetu je samozřejmě o několik tříd lepší, ale taky za nesrovnatelnou cenu. Jinak ty ex DB u mě nemají konkurenci, je to osobní pocit, nemám potřebu lizt někomu do zadku.

Míla

Mě by tedy zajímalo,Jestli ale spíše za jak dlouho ,si myslíte, že budete provozovat většinu vlaků v ČR.A dále, jakou vidíte budoucnost ČD?

Jerys

Hlavně RegioJet neví co je provozovat vlak.

noerf

Jistě, proto na trase Praha – Břeclav jezdí bez dotací a je v zisku, zatímco ČD i přes dotace jsou ve ztrátě.

PvvS

To ČD taky ne..

Lkprak

Doufejme, že nikdy.

Ketchup1970

On vlastní a řídí CD ? Opravdu takhle zněl váš dotaz ? To zni jako: Jestli ale spíše za jak dlouho budete vládnout v Kyjevě ( dotaz na VVPutina ) .

David

Tipuju, že většina negativních dotazů se ani nepoloží…

Hodně štěstí

To moc dotazů asi pak nedostal. 😁

Miroslav

Klasika, vsadím se že některé otázky budou vymyšlené schválně..

Jiří Kocurek

Je to spiknutí! Ceslostátní! Jedou v tom i holiči a pěstitelé kedluben!

Původní Aleš

Já pěstuji květák. Něco mi uniklo? 🙂

Daniel Jablonecký

Zatímco ty ostatní nejspíš omylem.

Vilém Baczko

Proč rušíte vlaky na vídeňské letiště i v jiných časech, než dotované spoje brzy ráno a pozdě večer? Na tyto spoje jste přece nedostávali dotaci ani předtím, než jste neuspěli ve výběrovém řízení na prodloužení kontraktu.

Avlaky

Protože by kvuli jednomu paru spojů museli držet jednu lokomotivu navíc

Honza

Dobrý den pane Jančuro, měl bych na Vás 2 dotazy: jsem sice ve vaší firmě jen krátce, ale všiml jsem si, že většina vozů ať už na komerčních linkách nebo na státem objednávaných spojích už není u dobré kondici a zasloužili by si náhradu. Nebylo by vhodné zainvestovat a pořídit nové vozy? Například vozy podobné Interjetům ČD (bez řídícího vozu) by společně s lokomotivami traxx a vozy ASTRA mohli na komerčních linkách udělat velkou parádu. Tím pádem by se některé lepší vozy mohli přesunout na státem objednáváné linky. A co lůžkové vozy, nebylo by na čase se podívat i po… Číst vice »

Avlaky

Nové vozy v procesu jsou, zpoždění se ovlivnit skoro nedá, z důvodu pripoje vlaku z Kyjeva

Nicméně i tak by se měl odjezd 1022 posunout

Ketchup1970

Lůžkové lehátka už má .. 😂😂

Vilém Baczko

Pokud má RGJ zavřenou pobočku na nádraží z důvodu zákonné přestávky pracovníka a vlak odjíždějící za 5 minut již není nabízen v aplikaci, považujete za správné účtovat příplatek za zakoupení jízdenky ve vlaku?

Avlaky

Reknu ze pobočka byla zavřena ne?

Od čeho mam pusu

Jiří Kocurek

§4 Na to má být předpis!

Nalim

Zdravím. Z jakého popudu jste vlastně firmu RegioJet založil? Děláte to pro peníze?

Chronosphere

Já myslím, že to dělá pro prožitek z dotazů, jako je ten váš. 🤯

Jiří Kocurek

Pročpak asi lidi chodí do práce?

Fandík

Dobrý den. Je na pořadu dne vstup investora do Regiojetu?? A dále zda je v plánu modernizace autobusu na vnitrostátních linkach?? Přece jenom ty autobusy už mají něco odjeto a nebo máte v plánu útlum autobusů tak jako na lince Plzeň Praha??? Děkuji

Avlaky

Bude teď v červnu kupovat 20 dvoupodlaznich setra

Petr Vovsík

Tyto autobusy budou ale zařazeny na mezinárodní spoje

Avlaky

Dobrý den, chěl bych se vás zeptat, jak na tom je nakup 300 vagonů od pesy?

A co je pravdy na prodeji regiojetu, případně jakou formou hodláte toto provést, zda prodat jen určié procento, nebo rovnou celou firmu

Žluťásek

Je pravda, že chcete dopravní oblast vašeho podnikání prodat? Co je pravdy na tom, že by SNCF chtěl vstoupit jako vlastník do firmy?

Georg

mediteransky bordel nebrat. srdcem zeleznicniho sveta je nemecka jazykova oblast, tam se divejme.

Johnny Cash

Rakousko a Švýcarsko ano, ale to jsou malé země. Německo je etalonem železničního bordelu.

Ketchup1970

No nevím jestli SNCF je výhra … má sekyru větší než státní dluh menšího státu

Jan

Už se těším na zdejší střet civilizací, bude to čistá kulturní válka. Jak říká jeden zdejší diskutující bude to chtít popcorn…

Michal Bartoníček

A kukuřice nebude stačit růst. 😄

Jiří Kocurek

No já myslím, že úspěšná česká firma by se měla za trest zlikvidovat, aby se mohlo brečet, jak tady čechům nic nepatří. A ty vrakoidní šroty přemalovat namodro, čímž zmizí únavové trhliny na podvozcích, které kdosi diagnostikoval pohledem z kanceláře přes Vltavu. A šotouštvo se do nich nahrne, aby se v nich konečně povozili, poté co na ty vozy celé roky nadávali.

PS: A nebo bramborové lupínky…

Původní Aleš

To co tu píšete, je naprostá utopie. Nikdo už dnes nevyrobí tolik koženky, aby se to dalo přečalounit.

Georg

a natahnout se pres lavici v kupatku a zathnout zaclonky.

PvvS

Hlavně zavřít kličkou, ať tam neleze substrát.

Jan

Asi to bude o dost klidnější. Myslím, že většina ČD ultras se diskuse ani nezúčastní. Mínusovat a prudit jakoukoli pozitivní nebo i neutrální informaci o RJ nebo Radimu Jančurovi je pro ně pohodlnější…

Vladimir

Je pravda, že budete kupovat cinske Siriusy?
Zacnete prodlužovat vlaky na trase Brno – Praha do Plzně, nebo do Českých Budějovic?

Martin Hroch

Nekrmit. Chráněný. Se speciálními požadavky na stravu.

PKP

1.Kdy bude možnost jezdit v useku Zilina-Bratislava a v polsku do z Krakowa do Przemysla pod dohledem ETCS?Traxx MS3 to neumožnuji a jezdi se pomalu.

2.Proč ma katering zakazane vydat cestujicimu jidlo sebou?Chapu u nabidek neomezeneho all inclusive ale kdyz si koupim hlavni jidlo proc to musim snist na miste?
3.
Aplikace regiojet ma hodnoceni u applu jenom 1,9 oproti 4,9 u LE.Proč nejste schopni za ty roky nejak to vyladit?

4.Nejvyšši tridu na R8 Business provazi jemne receno ponekud zatuchlá aroma a neni prijemne tam sedet.Je velky problem to pročalounit nebo hloubkove vyčistit latkove potahy?

Ďekuji

Karl vB.

Axel? Vtvt? Olcit?

Broge

Ještě dotaz k budoucí lince R9. Jak bude nastaveno jízdné? Jste Ministerstvem dopravy nějak limitováni? Děkuji.

Daniel Jablonecký

Stejně jako dneska na R9. Horním limitem je jednotný tarif, spodní limit není. Uznávání jízdenek IDS povinné.

Broge

Jako pravidelny uzivatel linky R9 se tesim na nove vlaky. Chci se zeptat, zda bude ve vlacich dost stolečků pro práci? Tedy ne těch výklopných z opěradla, ale plnohodnotných stolků. Děkuji.

FilFee

Jak to bude na R23 s těmy DB Bi-Level vozy? Udělá se v jednom voze na vlak v horním patře první třída, nebo se bude jezdit namíchaně s jedním jednopodlažním a dvěma dvoupodlažními vozy?

Též by mě zajímalo, proč už nejsou na R23 kupéčka.

Avlaky

kupečka na R23 nejsou z duvodu že vozy byly předělane zpět na lehatka

Kamil Novotný

Spíš by mě zajímalo řazení na R23, řekl bych že je to náhodné co se našlo a hlavní je trefit se do počtu 3.

Martin Hroch

Dobrý den,
plánujete koupit jednotky Sirius od CRRC?
Děkuji.

Pavel Vavříček

Plánuje RegioJet do budoucna i modernizovat vozový park či komfort cestujících na rychlíkové lince R8 z Bohumína do Brna či se bude zkoušet i jednotka od Pesy i na této lince?

Lukyn

Linka je vysoutěžená pouze do prosince 2027 za „pár korun“, pokud by vyhrál nový kontakt na 15 let jako u R9, nejspíše by tam dosadil stejné jednotky jako jsou předpokládané na R9 jelikož tam jsou velmi podobné požadavky.

Michal

Bude Regiojet rozširovať aj ponuku medzinárodných autobusových spojov? Plánuje sa nákup autobusov? 🙂

Michal

Moja otázka je že kedy sa začne spoločnosť Regiojet zameriavať viac na kvalitu ako na kvantitu( počet cestujúcich) … služby sú v poslednej dobe hrozné, na začiatku spoločnosť nasadila latku veľmi vysoko a teraz je to už ťažko udržať. Ceny sú mnohokrát šialené vysoké ( proti ČD/ZSSK) ale služby sú strašné.

Pedro72

Tedy já nemám žádnou potřebu hájit RJ, speciálně pokud jde o kvalitu, ale tvrdit, že ceny jsou „mnohokrát šialené vysoké“ je mimo realitu. Obvykle nakupuji den předem a vím, že jsou s nabídkou do nejlevnější třídy Praha – Ostrava levnější o 100 – 150 Kč, Praha – Olomouc -100. A leckde byla cena Regiojetu skutečný gamechanger, před pár lety se do Vídně jezdilo s ČD za 600+, dnes s RJ v Relaxu za 200 (a tady se tedy na službách podle mé zkušenosti fakt nešetří).

Pedro72

Pardon, z Brna do Vídně.

Patrik

Dobrý den,

Plánujete někdy nasazovat vlaky RJ na trase Praha-Tábor-Bedějovice?

Miropiro

V červnu bude výluka mezi Brnem a Přerovem na R8. Proč v těch dnech váš rezervační systém nezvládne změnit cenu tak, aby odpovídala tomu, že jedu kus cesty autobusem a v něm nevyužiji první třídu.

Jiří Kocurek

DTTO ve vlacích ČD…

Dave

Dobrý den. Budete pro cestující o mimořádnostech zajišťovat náhradní dopravu, nebo alespoň informovat o možnostech jiných spojů? Nebo stále vše necháte na ČD?

kan

kdy začnete dodržovat řazení vlaků, plnit řádnou údržbu vozů, včetně zajištění funkční klimatizace a topení? Kdy vyškolite personál ohledně připojů na další vlaky bez hloupých poznámek typu,, ČD nás nemají rády“.
Cestovat vašimi vlaky je trest a utrpení.

Avlaky

co se tyče připoju, některé připoje opravdu na RJ nečekají
ale odpověd personalu tohoto typu je špatná, ale to už je spíše o osobě jako takové

první čast dotazu je naprosto zbytečná, i ČD maji stejne problemy, jedná se prostě o železnici

vapa

Tato debata se týká společnosti Regiojet. Tak vynechte ČD.

Ketchup1970

Pokud by od počátku RegioJet vynechal CD ve svých invektivach byl by vás požadavek relevantni , ale je to jakoms českým kdyby nebylo Rakousko museli bychom si jej vymyslet ( jak jinak se vymezit že ?)

Nováček

Odpověď na dotaz, kdy budou vlaky jezdit jak mají a čisté, je nikdy, protože ČD jsou na tom podobně?

Anonym ze severu

U ČD záleží depo od depa. V Děčíně/v dalších PJ v Ústeckém kraji špinavé vlaky ČD skoro nevídám (krom Elefantů – ti jsou pod Prahou). Občas se něco stane, někdo něco rozlije, odhodí odpadky na zem, …, to jo, ale to se stane asi každému dopravci.

Nováček

Ale tady přece nejde o ČD.
Dotaz je proč má RJ špinavé vlaky.

Jerys

Pripoje řeší regionální dispečeři… Xkrat jsem zažil že jsme ve Studénce na rychlík od Brna čekali…

Daniel Jablonecký

Někdo vám ve žlutém vlaku ublížil?

Jiří Kocurek

A peronál ČD přestane nadávat žlutému, že jezdí s jedním vozem po koridoru… podle zvuku motoru to byla MVTV2

Lambert

Dobry den,

Vím že smysluplné pokrytí vysokorychlostními tratěmi je u nás prozatim spíše hudba vzdálenější budoucnosti. Přesto bych se chtěl zeptat, jestli by Vám nepřišla zajímavá myslenka zacit pomalu pořizovat různé typy vysokorychlostních jednotek, například na mezinárodní linky a stát se tak průkopníkem v této oblasti, což by mohlo zapůsobit jako stimul pro urychleni přípravy VRT a zároveň by lidé u nás mohli začít vnímat vysokorychlostní vlaky jako něco normálního co jim je dostupné. Jinak za mě velký palec nahoru na lince Kolin-Usti n.L., v tom vlaku si člověk opravdu odpočine, škoda že některé spoje nezajíždějí až do HK.

Georg

skvely napady! a vite co? jdete prikladem a misto fabie jezdete do prace panamerou.

DavidS

Myslíte třeba Pendolino? Nebo že by si jen tak z nudy a přebytku peněz koupil vlak na 300 km/h?

Daniel Jablonecký

Žádné spoje RJ nezajíždějí do HK.

Ketchup1970

Až jej koupi SNCF místo do šrotu a nebo na výstavu do Brna pojedou Alstom TGV po koridoru do Pardubic a HK 😂

noerf

Dobrý den,
jak pokračujete v přípravě zázemí pro obratové vlaky v Malešicich a v jaké fázi je příprava stavby depa v Měcholupech, kde byste měli žádat o rozhodnutí EIA a kde plánujete zázemí pro obratové vlaky na linku městské linky v Praze a rychlíky R8?
V jakem stavu (podpis smlouvy s výrobcem, jednání) je pořízení jednotek Pesa Dark pro R8 a avizované pořízení 300 vagónů? A jak se tyto investice chystáte pokrýt finančně (dluhopisy, úvěry, leasing)?

Jerys

R8? Spíš R9 budou pesy

noerf

Omlouvám se, přepsal jsem se. Myslel jsem R9.

Jiří

Dobrý den,
budete v budoucnu jezdit nějaké linky směr Hradec Králové – Meziměstí – Wałbrzych – Wrocław? Plánuje provozovat nákladní železniční dopravu a konkurovat tak ČD Cargo? Děkuji.

Daniel Jablonecký

Tuhle linku chce MD zadat přímo ČD, takže klasická vyjebávka. Pro RJ už tam nebude místo. ČD Cargu konkuruje několik desítek dalších dopravců.

Miroslav

1. Proč jste si koupil nové jednotky rovnou od Pesy na R9.
2. Jednotky mají být s kapacitou 200 míst k sezení, což je méně něž aktuální počet míst k sezení na lince R9, proč?
3. Budete nasazovat nové vlaky i na stávající linky?
4. Jaká je vaše výmluva na kvalitu služeb vlaku do Splitu? Od Zdopravy jsou 2 články na tento spoj a kritizují celkovou kvalitu služeb (čistota, údržba, komfort, atd.)

Avlaky

otazka 2 je trochu mimo. budou tam jezdit jednotky s 200 a 300 misty podle toho co si MD objednalo

Štěpán

Plánujete někdy rozšířit linku R8 z Brna do Bohumína až do Polska. A nestálo by za uvážení rozšíření některých vlaků (např. z Bratislavy) přes Brno až do Německa (např. do Drážďan).

Daniel Jablonecký

Ne, podobu té linky definuje MD.

Marana_CZE

Máte v plánu začít informovat cestující? Situace ze dne 13.5. Rodiče měli jet vaším odpoledním vlakem do Vídně na letiště. Cca někdy okolo 11 hodiny došlo k závadě na trati za stanicí Havlíčkův Brod. Pouze přes web ČD, tere-zu a grapp jsem zjistil, že se něco děje a obratový vlak tu zůstane na neznámou dobu. Po posunutí odjezdu ze stanice Praha Hlavní nádraží, jsem rodičům našel náhradní řešení, sice dřív, ale aspoň by stihly letadlo. Za celou dobu se na webu RGJ nic neobjevilo, stejně tak v aplikaci a vše jsem musel hledat od ČD/SŽ. Je to tak náročné? Touhle… Číst vice »

pedro74

Jaká je budoucnost vlaků Regiojet? Začnou se vagony uklízet, klimatizace a záchody opravovat, soupravy generálkovat, provoz obměňovat novými/zánovními vozy? Zatím jedete v režimu využít stávající letitý park do mrtě bez dalších nákladů, ale takhle to nepůjde navždy. Stížností přibývá, kvalita jde jen dolů.

Georg

ano, pod novym majitelem.

Dom

Doteď existuje fakt velká skupina lidi, kteří i po letech z principu na cesty mezi Prahou a Moravou nejezdí ČD i kdyby to stálo sebemíň a bylo to seberychlejší, protože jsou neustále v opojení za tvarohový koláč a orchidej. Hlava mi to nebere.

Radim

Taky existuje velká skupina lidí co pojedou skoro čímkoliv jenom aby to nebyly ty zlé ČD. Prostě to tak je …

pedro74

Ve spojení Ostrava – Praha stále zeje 6 hodinová díra po zrušení vlaku Excelsior. Skutečně by se nezaplatil po trase více zastavující vlak v časové poloze cca 22 z Ostravy? Třeba i za cenu omezeného servisu na palubě.

Daniel Jablonecký

Ne. Ty soupravy jsou potřeba ráno hlavně v Ostravě.

Jerys

Nebo ikarusek

DavidS

Nechceš se tu začít chovat jako normální člověk konečně?

Ketchup1970

SNCF vytahuje běžně vagóny z dob konce osmdesatych let viz Corralie

Radim Katzer

Dobrý den chci se zeptat na R9. Viděl jsem vaší vizualizace jednotek ale mám spíš na vás dotaz jestli budu jezdit vaše vlaky na komerční riziko mezi Prahou a Brnem po převzetí linky R9 ?

Daniel Jablonecký

A proč by nejezdily? To je jiný segment, jiná trasa i jiné cíle.

Knížecí rada

Proč lehátkovým vozům říkáte lůžkové vozy? Je to matoucí. Kvůli marketingu? Kdybyste říkali třeba „spací vozy“, nebo „postelové“ vozy, tak bych proti tomu nic neměl. Není tento nesoulad také důvodem, proč nejsou „lehátkové vozy“ uvedeny symbolem v knižním JŘ Správy železnic v hlavičce vlaku?

Georg

kanapkove pasazerske vagonky? nebo co pojizdna slofikarna?

Knížecí rada

Třeba. Ale lehátkový vůz prostě není lůžkový vůz. Lehce to zavání klamáním spotřebitele. Přitom u Přemyšlu a Košic jsou v JŘ SŽ uvedeny lehátkové i lůžkové vozy, u Rijeky nic.

Daniel Jablonecký

Modré gumy hledají problém tam, kde není.

Nováček

A nebo si autor dotazu koupil lístek na lůžko a pak byl překvapený, že má místo na lehátku.
Není třeba za každým kritickým dotazem hledat problém, kde není.

Knížecí rada

A kde hledají problémy žluté gumy?

Ketchup1970

Nikdy jste neměl možnost porovnat kvalitu spánku ve voze WLAB a Bc? To jediné by vás omlouvalo , případně jiná příčina .

oce

Proč RegioJet při mimořádnostech mezi Ústím a Kolínem nezřizuje náhradní autobusovou dopravu? Nebo až po půl dni.

Labe

České Dráhy potřebují zoufale konkurenci svým rychlíkům Labe na trase Praha – Děčín. Vlaky jsou přeplněné a komfort vozů připomíná úroveň z dob sedmdesátých. Plánujete v brzké době provoz na této trase? (Kdysi jste tuším chtěli jezdit přes Děčín do Německa). Děkuji Vám za odpověď. 🙂

Miroslav

Určitě si to přeplnění neplete s EuroCity?
Spoje v době špičky mají až 9 vagónů což je hodně na pokrytí kapacity na lince, kde jezdí ještě další 2 vlaky (Krušnohor a Berliner).

Anonym ze severu

Ještě tam jezdí Elefant. 😀

Anonym ze severu

Co nasadí ČD na R20, definuje MD. ČD tam řazení plní.
Je otázkou, jestli je za zvýšení kapacity ochotno MD připlatit. Záleží, jak je napsaná smlouva.
Další věc je, jestli Váš pohled na „přeplněný vlak“ odpovídá tomu, co je ve smlouvě.

A to se tu nedávno řešilo – vešly by se další osobní vlaky na trať 090 (vč. zachování stávající nákladní dopravy)?

Hoermalmeister

Chystáte po povedené expanzi do Východní Evropy i něco na západ? Například vyhledávané spojení do Mnichova, Stuttgartu, nebo ještě dál.

Ketchup1970

Deutsche Bahn se už trese strachy .

Originální jméno

Jak to vypadá s linkou z Prahy do Budějovic? Co si vzpomínám, tak plán na zahájení provozu bylo se skončením výluk na IV. koridoru. Ty jsou za námi, a jelikož by si zde ČD zasloužili konkurenci, nedá mi to a musím se zeptat, jestli tyto plány stále existují.

pedro74

Prosím o přehodnocení názoru a zastavování všech vlaků i ve stanicích Praha-Libeň, Praha-Vršovice a Praha-Zahradní Město. Poslední dvě jmenované zastávky až po přesunu odstavu a zázemí do Malešic. Výrazně by se zjednodušila dostupnost Vašich spojů blíže všem okrajovým částem Prahy. Zdržení je to minimální. Děkuji.

J.K.

Budou Vás ještě bavit autobusy ? Po Evropě je to samý Flixbus a jinak skoro nic, ani nejsou levní moc…

mvn

Jak to dál bude s linkou R23? Ze začátku to bylo dobré, dokonce i lepší než ČD, avšak potom se to začalo zhoršovat a zhoršovat a začlo to být horší jak ČD, neustále špinavé interiéry, sprosté malůvky na vagonech v prachu, doteď terminál nepřečte Litačku a personál kolikrát dělá jako že terminál to přečetl ikdyž ten terminál má vyplý a teď nedávno nasazování řady 628 nebo MÚ přes půl dne bez NAD.

mvn

*Jsem pravidelný cestující.

FilFee

Kupodivu mi před pár týdny Lítačku vlakvedoucí přečetla a normálně se na obrazovce pásma ukázala. Možná to, že to funguje akorát skoro nikdo z vlakvedoucích po těch dvou letech nefunkčnosti neví.

Avlaky

lítačka načíst lze, na začátku to nešlo, ale už to rok lze, maximalně na dny kdy se dělá update zařízení

mvn

Tam mi teda omylem vypadlo slovo kolikrát, ale furt to trvá klidně i víc minut než se načte. I tak, personál když vidí lítačku jenom mávne rukou, nebo což jsem již napsal, dělá jako že je přečtená, když je kupon v mobilu jenom se podívá jestli je platnej a jde dál a ještě v aplikaci můj vlak vidí jenom logo oneticket a jde dál.

Jiří Kocurek

„sprosté malůvky na vagonech v prachu“

A že žluté gumy nemalují sprosté malůvky na vagonech ČD?

Pavel Kučera

Čistota vozů na lince R8 je naprosto katastrofální. Proč místo investice do údržby vozů si kupujete hotel v Alpách?

Děkuji za odpověď

Daniel Jablonecký

To spolu nějak souvisí nebo je to jen výhřez hloupé závisti?

Původní Aleš

Host nařizuje číšníkovi, kam má investovat své peníze. Nová doba, holt. Bylo dobrým zvykem hlasovat nohama, když se mi něco nelíbí, ale to je asi už zastaralé.

Pavel Kučera

Ne asi, vůbec to spolu nesouvisí.

A jen tak mimochodem, rozumím tomu správně, že se na takové otázky, které souvisí s naprostým zhoršením firmy ve všech ohledech, nesmím ptát?

Jiří Kocurek

A přitom by se ČD mohly ukázat a na souběžné lince nasadit takové soupravy, že ani přestup v Nezamyslicích a Přerově nebude vadit.

Klaun

Tebe si tady Radim najal jako zastánce? Pochybuju, o smutnější je, že to děláš z vlastní vůle.
Určitě budu hlasovat nohama, když je to linka MD a jiným způsobem se pomalu nedá jet.

Jan T.

Když si číšník, resp. majitel restaurace, kupuje nové luxusní auto místo aby platil uklízečku a má tam špinavo i smradlavo, nefunguje mu záchod, tak je to přece relevantní připomínka.

Jan T.

Odpověď je jasná, protože mu to sype víc peněz a poptávka po přepravě v RJ je stále dobrá i když kašle na údržbu. Je to jen o penězích. Až mu skutečně utečou cestující jinam, tak to teprve začne řešit.

Hodně štěstí

Bude někdy vaše společnost při mimořádných událostech na železnici zajišťovat včas náhradní autobusovou dopravu a nebo až po několika hodinách? Nebo se spoléháte, že České dráhy to nějak odjezdí za vás? Viz naposled stržené trakční vedení u Liběchova.

Ketchup1970

Socializace nákladu privatizace zisku .. its elementary dear Watson . ODS rules