Letištní autobus 119 bude jezdit co tři minuty, na Veleslavíně zprovozní eskalátory

Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan SůraAutobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra

Rada hlavního města Prahy dnes schválila posílení provozu autobusové linky 119, která spojuje Letiště Václava Havla Praha se stanicí metra

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Už aby tam konečně jezdil vlak, jestli počet cestujících na letišti Václava Havla dál poroste tímhle tempem, nechci vidět, jak budou vypadat ty autobusy.

železničář v důchodu

„přestup mezi metrem a linkou 119 v zastávce Nádraží Veleslavín bude činit 3 minuty“
To je naprostý nesmysl: za 3 minuty rozhodně veškerá přestupující frekvence od jednoho vlaku metra s kufry a dalšími zavazadly nemá naději z hlubokého podzemí na autobus přestoupit ani s využitím nového eskalátoru!
„Nabušení“ mladí „ropidí šotouši“ si zkrátka neuvědomují, co to znamená cestovat se zavazadly pro generaci o 20 či 30 roků starší, než jsou oni …

Aleš P.

Protože je obrovský problém, že zákazník případně použije spoj 6, 9, 12, 15, 18… minut po příjezdu metra, když to za 3 minuty nestihne. Možná, že by „železničář v důchodu“ mohl méně na všechno nadávat, a vidět to tak černě.

petr.r

příklad- přijede metro v 14.15 min, autobus odjíždí v 14.18min, cestující z metra co přijel v 14.15min pojedou autobusem v 14.21min. Nebo jaký je tam interval.

babilon

Ve špičce, kdy to jede po třech minutách, je to fakt jedno. Ale o víkendu a večer, kdy je interval až 10 minut, už to docela vadí. Zejména, když je to takhle schválně. IDOS počítá na přestup, tuším, se šesti minutami.

železničář v důchodu

Aleš P.: Problém to samozřejmě není, jen je třeba s tím počítat už předem: žádné jízdní řády ani spojení by neměly být konstruovány podle nerealistických předpokladů. Navíc je určitě lepší nějakou časovou rezervu nemuset využít (a být tím příjemně překvapen), než ji vůbec nemít. A pokud jde o to „nadávání na všechno“: na podkladě vlastních pozorování soudím, že minimálně v tomto případě fungujete přesně podle pravidla „podle sebe soudím tebe“ … babilon: Aktuálně je v IDOSu standardní přestupní doba nastavena na 4 minuty, ale ani to mi nepřipadá příliš realistické – i to je spíše po „běžce po schodech“ než… Číst vice »

železničář v důchodu

Aleš P.: Problém to samozřejmě není, ale jízdní řády by neměly být konstruovány a spojení nabízena na základě nerealistických předpokladů: 30 či více „leteckých“ cestujících s velkými zavazadly se rozhodně ani po doplněných eskalátorech z hlubokého perónu metra k autobusu za 3 minuty přesunout nestihne, ale „ropidí šotouši“ to zřejmě přesto považují za standard a ohlupují tím veřejnost. A chápu, že podle sebe soudíte jiné … babilon: V IDOSu je teď pro předmětný přestup z metra na autobus nastavena standardní přestupní doba 4 minuty, ale myslím, že ani to není pro větší skupiny „leteckých“ cestujících, kteří navíc nejsou obvykle znalí… Číst vice »

Gogo

Ještě by pomohlo kdyby se z Veleslavína jelo přímo na terminál 1, stejně jsem ještě neviděl že by zastávku např. u terminálu 3 nebo u hangáru někdo využil.

Johnny Gomez

Zastavka „U Hangaru“ je ve spickach vyuzivana hodne regionalnimi cestujicimi – je to az o 9 Kc levnejnejsi nez kdyby jeli rovnou az na Veleslavin…o a pro ty co pracujou na letisti je to prestupni zastavka protoze velmi mnoho regionalnich autobusu ze Slanyho nebo z Kladna a okoli nezajizdi az na terminaly 1 a 2 ale vyklapi ty lidi prave na zastavce U Hangaru…

Martin Chovanec

U Hangáru využívají zaměstnanci hangáru 🙂
A terminál 3 je takový sporný, ale zase tam začínají exkurze, takže tu a tam by tam něco zajet mohlo, byť každé 3 minuty je to luxus.

Gogo

Zastávky u hangáru a terminál 3 ať obsluhuje linka 191, přímo ať jedou jen 100 a 119.

jančurobijci

Pokud máme měsíčně milion cestujících na 119 ,plus cestující např. linky ze Zličína a další třeba z Hlavního, tak se ukazuje lživost článku, který vyšel na stránkách Obzoru (OSŽ,), že zde busy nic neřeší a většina lidí jede taxíkem.

Tím nechci říct, že by se zde nehodila kolejová doprava.

Gogo

Kolejovou dopravu na letiště úspěšně blokuje už 25 let vedení Prahy 6, problémem je navíc to že by vlak vyjížděl z Masaryčky, většina těch co chtějí na letiště a přijede vlakem stejně přijede na hlavní nádraží. Nebylo by možné využít trasu na letiště z hlaváku přes Smíchov a Hostivice.

Milan

Z hlavního n. lze už teď využít linku AE, doba jízdy 26-30min. Vlakem to má trvat asi 20 min., což mi nepřipadá jako výrazná úspora, zvlášť vzhledem k předpokládané výši investice. Hlavní význam trati bude ale pro dojíždějící z Kladenska.