Letištěm Praha prošlo loni o 29 procent více cestujících, k rekordu chybějí čtyři miliony

Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště PrahaCestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

Nejčastěji využívali cestující přímé linky mezi Prahou a Londýnem, následovala Paříž, třetí místo obsadil Milán.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jano

“Podařilo se nám obnovit nebo spustit několik dálkových linek”…. to neudělalo letište ,ale letečtí dopravci. Letište může tak maximalne odpustit poplatky dopravci ,ale v zásadě jedine rozhodnutí dopravce má zásadní vliv na to jestli bude do Prahy lítat nebo ne. Jestli touroperator ma klientelu na Zanzibar a Madagaskar a obchodně mu vyšla spolupráce s Lotem tak je to jedině jejich podnikání ,které přineslo linky na Ruzyň a nè žadný Pos ,coby ředitel letiště. Ten už jenom líže smetanu v médiích. Ten by se mněl akorát tak starat aby mu jezdili eskalátory a nečekali 2mesice na opravu v nejsilnější sezóně,tak aby… Číst vice »

Ota Fink

Hezký titulek.
Tolik lidí se prošlo…

Daniel

Na to ze se nelita do Ruska a na Ukrajinu, jsou ty cisla vyborna. I ten vyber dalkovek pro teplomilce. Super! Ya me skoda ze neni Prodava se to, co se da naplnit.

Lukas

Čekal jsem aspoň united a air transat ze to obnoví na léto 2024 jak Pos před par měsíci říkal kdesi

Taras

Ja taky prave…

Dino

Tady se porad jen mluvi, ze se jedna s leteckymi spolecnostmi, vymlouva ze nejsou letadla, ale proste a jednodusse neni poptavka.

Walker

Wow, na rok 2024 neni planovana ani jedna nova/obnovena dalkova trasa. To opravdu neni uspech. BUD nas prejede jak jezka na silnici.

Air Traveller

Dálkovky statistiky Prahy nevylepší. Ty jsou jen „zábavným doplnkem pro spottery“, který ale statistiky nějak moc nevylepší.

Dokud v Praze nebude nějaká erolinka schopná tady ubázovat pár letadel (a ne výkřiky jako 3 letadla, občas 2), tak ta čísla budou taková jaká jsou, a budou záviset jenom na tom, kollik toho uvozí cestovky v létě do řecka.

Vít

A to aerolinka aspoň trochu se blížící klasickému obchodnímu modelu, bych dodal. Protoře báze Ryanairu nebo jiné nízkonákladovky kvalitnímu a většímu rozvoji linek kdovíjak nepřispěje (point-to-point linky po Evropě většinou na sekundární letiště) a Smartwings s konceptem charter a část se prodá jako linka také ne.

Petr. S. O.

Mně osobně by se víc líbily dalkovky bez přestupu než nějaké nahánění čísel. Chápu, že PRG chce hlavně čísla. Teď musím hledat lety s přestupem nebo cestovat veřejnou dopravou na jiná letiště v zahraničí, kde jsou přímé lety

Dino

Pro spottery … a neni to nahodou pro cestujici, kteri chteji primo do vzdalene destinace bez trmaceni se pres hub, pane Travellere ?

Air Traveller

Zkus si aspon vsimnout, ze diskutujes pod clankem, ktery se tyka poctu cestujicih, a ne toho, kam se kdo chce dostat.

Az tady bude dost cestujicich, kteri chtej tou dalkovkou cestovat (a ne jen o nich porad mlít v diskusich), tak tady budou i dalkovky.

Bylo by fajn si uvedomit jednu vec – a to, ze dalkovky nepadaji z nebe. Dalkovky se objevuji, kdyz aerolinka citi potencial a je presvedcena o tom, ze to nebude prusvih.

Dino

Dobre pane Travellere.

Jirka

Tady bude těžko bázovat nějaká linková aerolinka, protože stávající stav linkovým aerolinkám z okolních zemí naprosto vyhovuje a mohou z PRG feedovat své dálkové linky z okolních letišť. Jediná možnost je, že by se z kómatu probraly ČSA, ale pravděpodobnost je zcela zanedbatelná, protože monopolní linky a trh alá Rusko už se nebude opakovat.

Air Traveller

no, me to nerikej 🙂 tohle tady tvrdim uz dlouho…

dizgrafy

A to se bere jako úspěch? Většina letišť už je na předcovidových číslech.

Air Traveller

No, většina…

nechce se mi toho hledat tolik moc, tak jenom nějaký náhodný výběr

Vídeň – té chybí 2 mega cestujících (2023-2019)
Frankfurt – tomu chybí 11 mega
Mnichov – tomu chybí 10 mega
Amsterdam – tomu chybí 10 mega
Paříž CDG – tam chybí 9 mega

Já nevím, ale většinu si představuju jinak .) Vlastně každý letiště, který mě napadlo porovnat, mi vyšlo, že ztrácí, stejně jako Praha .)

Twix

Úspěch si každý může definovat jak chce. Ale vzhledem k tomu, že před covidem bylo mezi destinacemi z PRG na prvním místě Šeremetěvo a figurovaly tam další ruské a běloruské relace, mi ta informace přijde přinejmenším zajímavá.

Air Traveller

Ty tři mega chybějících jsou sice víc něz dost, nicmene 13 a něco milionu je stav z roku 2016-2017. To půjde.

Taras

Jako vše vpohodě, akorát mě trochu znepokojuje to, že na tento rok zatím žádná nová dálkovka. Neví někdo jestli je něco na dohled?

Air Traveller

Kdyby měla letos začít nějaká nová dálkovka, už by se dávno prodávala… v podstatě asi jen Delta .. a dál děj se vůle boží..

Nicméně tohle není o dálkovkách – tohle je o újponě něčem jiném . Absence většího dopravce, který by tu bázoval víc letadel a generoval provoz. Nemusí to byt ani nejaka sitovka, ale treba i ryanair nebo wizz v rozsahu, v jakym je v BUDce.

Jedno bázovaný letadlo velikosti A320/B737 udělá za den víc cesťáků, než jedna dálkovka.

Taras

Jakože minule oznámily China Airlines Taipei až v březnu… Takže nevim no

Lukas

Kdesi jsem četl ze v dohledu je přímá linka do Abud Dhabí, ale jestli s wizz nebo etihad nevím, snad mysleli ten etihad

Dino

Alebo SmartWings 😀

Zdeněk

Jen to proboha ne! Trn jejich skoromonopol s těmi sardinkarnami už teď stačí

Morpheusdom

Bude to od února ve čtvrtek Smartwings pro Exim/Fischer.

Dino

Tak to je ternooo… hura hura hura

Taras

Tak tohle není úplně long haul podle mě