Letiště zmodernizuje někdejší sídlo Českých aerolinií, plášť je v havarijním stavu
Budova APC na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha
Od letošního ledna prochází na letišti velkou modernizací i sídlo vrcholového managementu zvané Bonbon.
Není za tím náhodou tlak na další šíření šedého moru devastujícího Prahu? Na Letišti už jedna nedaleká budova změnila vzhled z barevnějšího na hnusný černobílý, celý terminál 1 ztratil všechny barvy a je hnusný jak Schiphol.
A ještě po cestě z letiště koukáme na hnusný šedý letohrádek Hvězda, který byl ještě nedávno krásný elegantní barevný.
Je potřeba dojit erár co to jde a ovce tomu ještě tleskají. To se nejdřív udělá zábor, po týdnu se tam objeví Toi Toika, po dalším týdnu kupka hlíny, ta je tam další měsíc a po čtvrt roce je konečně hotovo s velkou slávou.
On teda erár každoročně dojí letiště, když už jsme u směru toku peněz. A letiště „dojí“ cestovatele přes poplatky. Co tam máte dál vy ovce?
Co se zvládne opravit třeba ve Frankfurtu za 24 hodin, to trvá LePra alespoň měsíc. Ploty, zábory, Toi Toiky, letiště funguje 24/365, ale stavbaři pracují 8-16, víkendy, svátky nic a všechno dlouho trvá. Proč asi, ovečko?
Nepište mi v záhadologickém stylu a napište proč, když to víte, ale rychle než to smažou.
Životnost pouze cca 20 let mi na lehký obvodový plášť přijde relativně málo.
Tak ono je potreba nekde utopit prachy ze jo, stejne jako kazdorocni rekonstrukce spojovaci silnice mezi T3 a hangarem F. Nebo kazdorocni uzavirka TWY B. 🙂
Ale ze by letiste resilo treba parkovani pro zamestnance, to ne.
https://www.airways.cz/zprava/csa-se-stehuji-do-nove-budovy-na-letisti-ruzyne/
Z roku 2002 a reko bude 2026-27, takže bezmála 25 let. Nicméně pokud jsou potřeba okolo zábrany, tak to tehdy extra kvalitní práce nebyla. Raději jsem se podíval, a ne LuftJarda byl tehdy ministrem obrany, nikoliv v ČSA, k jeho stylu by to ale sedělo.
Ono je v rozkladu pomalu celé letiště, do T1 T1 se neinvestuje a cestující musí kličkovat mezi kbelíky, kde teče do odbavovací plochy voda. A v rozkladu bude asi i management, dle stávající situace.
Asi jim Ministerstvo financí nedalo do KPIs, že by jim nemělo tect do budovy, tak jim to nepřijde důležité.
Jo stát by neměl mít žádný komerční firmy.
Proč s tou privatizací dopravní infrastruktury nezačít spíš u silnic a železnic, které by to potřebovaly víc. Stejně jako chodníky, to je často také bída.
Děsím se dne, kdy by došlo k odprodeji letiště nějaké investiční skupině. Chraňte nás všichni svatí před Davidovými nápady.
Tak třeba u PPF by to vyloženě prů… být nemusel. Ale jak to jednou někomu prodaj, ten to pak zase jednou prodá dál.
To by teda byl…
Podle meho by stat mel drzet strategickou infrastrukturu. Ale forma toho rizeni musi byt na profesionalni bazi vcetne kvalitativnich a finacnich cilu. Ne tam dosazovat lidi podle toho s kym chodi do kantyny…