Letiště Václava Havla hlásí za říjen nejrychlejší růst od začátku roku

Letiště Václava Havla. Pramen: Letiště PrahaLetiště Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

Letiště Václava Havla Praha s příchodem podzimu přidalo na tempu, pokud jde o počty cestujících. Za říjen odbavilo 1,585 milionu

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Ten název Letiště VÁCLAVA HAVLA je stejně krásnej.

Karel

Opravdu je nutné v každém článku o ruzyňském letišti zabrat půl titulku vyjmenováváním, komu je to letiště zasvěcené?

Jan Sůra

1. Není v každém článku o letišti v titulku
2. 2 z 9 není polovina

Nicky

To je způsobeno jen tím, že ještě nemá certifikaci České Budějovice international airport.
Až jí získá, Praha bude moci jeden z terminálů pronajmout vietnamským stánkařům.

Mirek

Hmm… PED maji certifikaci jako International Airport. Lidi tam nemaji moc co na praci. Proc tedy „nepomuzou“ Praze? Takze certifikaci Budejckyho letiste to fakt neni.

Jen tak

ty ses taky certifikovanej…

Mirek

…a PRG s velkou slavou oznamilo, ze za 9 let budou mit rozsireny T2, ktery zvysi kapacitu na 21M. Smutne…

jirka

to je jeste okay. Staci si vzpomenout pred 20 lety naistaloval ex-Sef dopravy magistratu prechod pro chodce, pred 2 roky znicili najezdovou rampu z I7 na letiste a misto toho udelali silenej kruhak.
Proste cesi. going backwards

jirka

nevim kdo mi dal minus. ale napsal jsem nekde nepravud nebo nelogicnost?

Jen tak

co to mektas?

Mirek

Ano, je to tak. Rovnez nechapu. Cela I7 se „modernizovala“ tak pred 3-4 rokama? Proc, kdyz za dva roku maji zacit delat na MUK D0xD7. Nebo prave proc delali na Aviaticky ten kruhac, kdyz se tam bude leccos predelavat, napr. i ten most na Aviatickou pres D7/I7… asi radsi nema cenu nad tim premyslet. Asi bylo potreba rychle utratit co nejvic penez.

Janina

Osmiprocentní nárůst je vyšší, než co bych čekala. Většina větších letišť v Evropě je v poslední době už jen na černé nule, s pár výjimkami (Vídeň, Budapešť, Kyjev…). Co by Praha teď teoreticky mohla mít za čísla, pokud by MAXy už lítaly – zřejmě dvouciferný růst?

Jen tak

Pořád je to jen meziroční nárůst, takže ono se na něm dílem podílí celý rok.

aby se daly tyto statistiky zasadit do kontextu, je potřeba vidět (a globálně) vnímat statistiky za celý tento rok, za minulý rok, a podívat se, jestli se loni něco v říjnu nedělo , co by tam (např. ) jednorázově snížilo dynamiku růstu apod.

Tomariero

Samozřejmě že se na tom nepodílí celý rok, je to čistě jen porovnání za říjen minulého roku a říjen tohoto roku.

Jen tak

ale samozrejmě, že podílí :))) i když se jedná o meziroční srovnání října s říjnem, tak na to má vliv dění v průběhu celého roku. pokud bude situace např. následunjící (je to příklad, není to konkrétní příklad prahy) v roce 2018 bude celý rok vyrovnaný, a nezavede se žádná nová linka, nebo jen nějaké kosmetické úpravy v roce 2019 v únoru si tu udělá ryanair základnu s deseti letadly, tak všechny (byt to bude meziroční srovnání měsíců) mesíční meziroční srovnání budou (až do února 2020) vykazovat obrovské nárůsty. lidé (at uz novinári, nebo ctenari) často neumí s meziročními srovnáními pracovat… Číst vice »

Jen tak

A pokud by to někdo nechápal, tak jiný příklad, proč je potřčeba tato mezirozční srovnání měsíců hodnotit v kontextu vlastně celých dvou let.

Pokud by např. kvůli špatnému počasí byla ruzyně v říjnu roku X zavřená dva dny, a o rok později by fungovala bez problémů (a nedošlo k jinému vlivu – nové linky atd), tak vám najednou v říjnu najede nárůst o cca 6%.

takze se lidi budou plácat do kolen, jak ta praha roste a je úžasná, přitom vlastně reálný nárůst je nula.

Janina

Já souhlasím s tím co říkáte, ale nemůžu najít nic, co by jednorázově negativně ovlivnilo počty pax za říjen 2018 a tedy zkreslilo srovnávací základnu s letošním říjnem. Jen krátký přehled – v roce 2018 bylo 23 pracovních dnů (oproti 22 letos), zimní sezóna začala na Ruzyni o den později 28.11. (letos už 27.), loni nekrachla žádná aerolinka s lety do Prahy (letos bankrot Adria 30.9.), na říjen 2018 nemůžu najít žádné novinové články o stávkách nebo jiných chuťovkách v Evropě, co by zasáhly zprostředkovaně počty lidí z/do Prahy. Neměli jsme žádnou velkou hromadnou sportovní/kulturní akci. Rekonstrukce v Dubaji začala… Číst vice »

Jen tak

Pak se ještě podívat, jaké byly meziroční nárůsty v předchozích měsících roku 2019.

ono (hlavně u „malého letiště“ jako Praha) stačí pár nových linek zahájených kdykoli v průběhu roku, a celý rok bude vykazovat nárůsty třeba 6-7% a v rijnu to diky … necemu .. udela najednou 8%

(ja tu prahu nechci nejak shazovat, ja praze fandim a jako letiste ji mam rad … jen se trosku snazim uvest veci na pravou miru 🙂 )

Marťas

Mě by zajímalo, jestli přibývá cestujících, kteří v PRG jenom přestupují, nebo těch, kteří tam začínají/končí.

Jan Sůra

Transferoví cestující tvoří zlomek celkového počtu, za říjen cca 18 tisíc.

Jen tak

Transferových cestujících je v praze minimum. v pdostatě jen přestupy z linek z evropy na linky na východ (asie, blízký východ).

Tomariero

+ Přestup z/do Košic

Nekdo

Tak to je taky za Uralem, asi neni potreba to zvlast vyjmenovavat…