Takhle to dopadne, když se postaví letiště a nepočítá se s klimatickou změnou. Na pouštích budou povodně a u nás budou sucha.
libcha
7 měsíců
Na Flightradaru mě zaujalo že zatímco některá letadla pokračovala v kroužení nad zálivem, v ten samý moment jiné letadlo třeba přistálo jako by se nechumelilo.
Zajímavě třeba dopadl 777 z Istanbulu, který měl letět méně než 5 hodin, nakonec byl ve vzduchu více než 8 a přistál vedle na DWC. O dobrých 50% si pobyt ve vzduchu prodloužil i FlyDubai z Tbilisi a taky divertoval někam poblíž. Různé lety také generovaly odlišné patterny, buď jen oválek dokola, nebo složité obrazce z mnoha oválků…
Jakožto spottera začátečníka mě pochopitelně zajímá background všech těchto efektů a odlišností.
To letadlo z turecka byl nejspis nejaky ferry flight – letelo to ze stareho istanbulskeho letiste (dneska slouzi jako nakladni a udrzbarska zakladna), kde skoro mesic bylo na zemi.
No, spiraly a vyckavaci obrazce – co jim rekli řídící, to tocili. ono to tam nebude uplne easy, jde o docela frekventovanou oblast kde na relativne malem prostoru je docela hodne letist, a letadla mirici do dubaje tam priletala dalsi a dalsi.
a to, jak dlouho tam budou tocit, nez to vzdají, uz je pak jen vec toho, kolik mají paliva a co jim vymysli na operacce 🙂
Ta situace je podobná i při předpůlnoční špičce téměř každý den, nedochází sice k divertům, ale poskládání všech těch příletů na často jen 1 RWY je z diváckého hlediska přinejmenším zajímavé.
To se nedá takhle z voleje říci pro pustí toho a toho ne. Když je takhle uzavřené letiště, tak se prostě vyčkává, řídící umísťují lety do vyčkávacích obrazců, v takhle hustém provozu v mnoha výškách nad sebou a prostě čekají, dokud jim zásoby paliva stačí. Těm co dochází palivo musí divertovat, nicméně každý má jinou zásobu a může mít i jiné diverzní letiště – navíc ta letiště musí být ochotna přijmout takovou nakádačku letů. Nicméně někdo může vyhlásit nouzi… Pak mu bude zřejmě umožněno přisát, pokud to bude fyzicky možné. Tvar obrazce má nějaký fix, bod ke kterému je navigačně… Číst vice »
Romana
7 měsíců
Přečtěte si bibli,tam je to přesně popsané co se děje v dnešní době a co bude následovat,holt lidí už má někdo po krk,nedivím se,přitom jak se lidé v dnešní době chovají a čeho všeho jsou schopni v rámci ega pokakat..
V tomhle uměle vyvolaný déšť není.
Byla to bouřka, která postihla celé území, nikoliv jen lokálně, vč. Ománu, uměle vyvolané srážky navíc nejsou doprovázeny bouří.
Je to k nevíře, a i v dubaji občas prší. A to „přirozeně“. A protože je to jinak celkem suché místo, tak se s odvodem vody zas tak moc nezdržují – nemají deštovou v takovém rozsahu kanalizaci jako my, a i relativně malý deštík udělá paseky docela dost. Je to stejné, jako v případě , kdy Praha na den, dva v zimě zavře letiště kvůli sněmu a internetoví experti hned mají jasno, že na letišti jsou mamlasové, a aby se podívali jak to dělaj třeba v Detroitu apod. A nedochází jim, že zatímco v Praze je takové počasí dva dny,… Číst vice »
Přesně to mě napadlo při těch záběrech. Nemají normy dimenzované na větší srážkové příděly (což nepřekvapí když jsou v poušti), tak jim při takové boužkové intenzitě na ploše bez odpovídajícího odvodnění rychle začne stoupat hladina po kolena.
Takhle to dopadne, když se postaví letiště a nepočítá se s klimatickou změnou. Na pouštích budou povodně a u nás budou sucha.
Na Flightradaru mě zaujalo že zatímco některá letadla pokračovala v kroužení nad zálivem, v ten samý moment jiné letadlo třeba přistálo jako by se nechumelilo.
Zajímavě třeba dopadl 777 z Istanbulu, který měl letět méně než 5 hodin, nakonec byl ve vzduchu více než 8 a přistál vedle na DWC. O dobrých 50% si pobyt ve vzduchu prodloužil i FlyDubai z Tbilisi a taky divertoval někam poblíž. Různé lety také generovaly odlišné patterny, buď jen oválek dokola, nebo složité obrazce z mnoha oválků…
Jakožto spottera začátečníka mě pochopitelně zajímá background všech těchto efektů a odlišností.
To letadlo z turecka byl nejspis nejaky ferry flight – letelo to ze stareho istanbulskeho letiste (dneska slouzi jako nakladni a udrzbarska zakladna), kde skoro mesic bylo na zemi.
No, spiraly a vyckavaci obrazce – co jim rekli řídící, to tocili. ono to tam nebude uplne easy, jde o docela frekventovanou oblast kde na relativne malem prostoru je docela hodne letist, a letadla mirici do dubaje tam priletala dalsi a dalsi.
a to, jak dlouho tam budou tocit, nez to vzdají, uz je pak jen vec toho, kolik mají paliva a co jim vymysli na operacce 🙂
Ono se docela špatně pokračuje v kroužení , když ti dochází palivo….
Ta situace je podobná i při předpůlnoční špičce téměř každý den, nedochází sice k divertům, ale poskládání všech těch příletů na často jen 1 RWY je z diváckého hlediska přinejmenším zajímavé.
To se nedá takhle z voleje říci pro pustí toho a toho ne. Když je takhle uzavřené letiště, tak se prostě vyčkává, řídící umísťují lety do vyčkávacích obrazců, v takhle hustém provozu v mnoha výškách nad sebou a prostě čekají, dokud jim zásoby paliva stačí. Těm co dochází palivo musí divertovat, nicméně každý má jinou zásobu a může mít i jiné diverzní letiště – navíc ta letiště musí být ochotna přijmout takovou nakádačku letů. Nicméně někdo může vyhlásit nouzi… Pak mu bude zřejmě umožněno přisát, pokud to bude fyzicky možné. Tvar obrazce má nějaký fix, bod ke kterému je navigačně… Číst vice »
Přečtěte si bibli,tam je to přesně popsané co se děje v dnešní době a co bude následovat,holt lidí už má někdo po krk,nedivím se,přitom jak se lidé v dnešní době chovají a čeho všeho jsou schopni v rámci ega pokakat..
Takže už v dobách biblických se to dělo, tím pádem to není nic nového.
Ne, tehdejší lidé neměli budoucí znalosti, jinak by nevynalezli kolo.
No, s tím řízením počasí to tam zas nevychytali, pokud do počasí tedy opravdu zasáhli.
Stát se to před 100 léty, tak se o tom nedozvíme. Stát se to před 200 léty, tak tím tuplem nikoliv, nebyl ani telegraf.
Stát se to před 100 lety – tak tam jezdili na velbloudech.
Stát se to za 100 let – tak tam budou jezdit na velbloudech.
Chovají se dost sobecky. Ochlazují si podnebí, prodlužují sezónu a ostatní státy ochuzují o srážky.
V tomhle uměle vyvolaný déšť není.
Byla to bouřka, která postihla celé území, nikoliv jen lokálně, vč. Ománu, uměle vyvolané srážky navíc nejsou doprovázeny bouří.
Je to k nevíře, a i v dubaji občas prší. A to „přirozeně“. A protože je to jinak celkem suché místo, tak se s odvodem vody zas tak moc nezdržují – nemají deštovou v takovém rozsahu kanalizaci jako my, a i relativně malý deštík udělá paseky docela dost. Je to stejné, jako v případě , kdy Praha na den, dva v zimě zavře letiště kvůli sněmu a internetoví experti hned mají jasno, že na letišti jsou mamlasové, a aby se podívali jak to dělaj třeba v Detroitu apod. A nedochází jim, že zatímco v Praze je takové počasí dva dny,… Číst vice »
Stejně tak se podivují nad tím, že na Floridě nemají zimní gumy a kloužou se na sněhu.
Jestli je jižněji Florida nebo Sicílie? To už je nepřijatelná otázka.
Přesně to mě napadlo při těch záběrech. Nemají normy dimenzované na větší srážkové příděly (což nepřekvapí když jsou v poušti), tak jim při takové boužkové intenzitě na ploše bez odpovídajícího odvodnění rychle začne stoupat hladina po kolena.