Letiště Praha zkrátí o třetinu dobu na bezplatné parkování

Parkování na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště PrahaParkování na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha

Nově bude možné platit kartou přímo u výjezdu.

138 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Prostor před terminály je malý. Větší parkoviště se tam prostě nevejdou = počet parkujících aut je omezen a ani náhodou se tam nevejdou všichni. Poplatek 100 Kč není parkovné … je to regulační poplatek, který má zajistit, aby auta z těchto malých parkovišť co nejrychleji odjela. Dopravní značka Zákaz stání či dopravní značka Parkoviště s dodatkovou značkou MAX 10 minut nebo MAX 15 minut nefungují. Stejně tak nefunguje značka K+R. Proč? Protože nefunguje Policie ČR. Regulační poplatek vyvolává ekonomický tlak na parkující a naprostá většina aut odjede v termínu. Proto je tak vysoký. Pokud se před těmito parkovišti nemají tvořit… Číst vice »

Jožin z Bažin

Nefunguje Policie, to je dobrý blábol. Nefunguje ochota lidí se dopravní značkou uděleným příkazem řídit na úkor jiných. Policie nemá za úkol stát u každého parkoviště a hlídat ho.

Ales

Policajti si radsi vyberou snazsi obet nez resit konfliktni situace na letisti. Jako nedavno meho remeslnika za parkovani na chodniku… Jejich slepici mozecek nepochopil, ze skrin truhlar fakt nemuze nest z nejblizsi zony 2 km daleko, kde se dalo zaparkovat… A tak je to u policajtu se vsim, jen je vidim jak jdou po ulici nejlepe uz po trech, aby se nebali, otevira se mi dyka v kapse, ze je musim zivit ze svych dani

superhero

Je zvláštní kolik lidí utratí X tisíc za letenku, ale řeší 100Kč za parkování.

Karel Renc

Ze praktické nedávné zkušenosti vím, že těch tzv. 15 minut zdarma je firemní blábol ! Vyložil jsem syna u terminálu 2 po cca 3-4 minutách jsem se pokusil odjet. Závory mne bez zaplacení odmítly pustit !!!

Vít

A vážně jste stál na P2 Expres, kde je 15 min zdarma?

Dejf

no jako ok, 10 minut veme čert. ale ať teda fungujou všechny odjezdový závory a ať se dá přímo u každý zaplatit kartou a keš. protože najít na odjezdu z dvojky dva nýmandy, co se tam budou mrožit 5 minut než si zaplatí parkování není žádná mimořádnost a pak už to začíná být lehce na hraně i za předpokladu, že fungují obě závory.

David

Ještě otázka: kdo vlastně toto rozhoduje? Mám pana Pose jako člověka se zkušeností z praxe, správného člověka na správném místě. Bohužel se za jeho řízení dějou podivné věci, pochybuji, že by v tom měl prsty?

No minimálně by tento blud měl rychle napravit.

superhero

Nedělají nic jiného než, že se chovají tržně, tak jako to dělají ostatní letiště na celém světě. A jak to, že to Češi neřeší poplatky za parkování v zahraničí? Protože při zpátečním letu se na letiště dostanou většinou jinak než vlastním autem. Parkovací poplatky mají velký podíl na příjmech letišť. Může to být od 20% až do 50% příjmů letiště. No jasně, mohlo by jít hlavně zdražením letů, resp. poplatky pro letecké společnosti nebo pronájmem prostoru pro stánky. Ale když lidé neumí přemýšlet nad tím, že se na letiště dá dostat i jinak než autem, tak proč pořádně nepodojit ten… Číst vice »

MMXA

Ano v civilozovaných zemích, je terminál podzemky/vlaku přímo v terminálu.

MICHAK

Nam tvrdi že parkoviště neni letiště tak na něm asi nevidělavaji.Ušite pro Uber.

David

Jednoznačné zhoršení služeb, škoda že se neinspirují na západě na letištích jako je AMS,DUS apod.

Air Traveller

Nedovedu si predstavit, jaky poprask by se tu zvedl, kdyby se letiste inspirovalo v DUS nebo v AMS.

V DUS je zdarma jenom 7 minut.

V AMS neni zdarma ani minuta.

Lubox

Víte co se nachází pod Schiphol Plaza?

Air Traveller

nadrazi.

a?

MMXA

Tady jediný koleje co na letiště vedou, jsou tak na dopravu pohonných hmot. Lidi max. bus nebo taxi, jsme v tomto směru opravdu rozvinutá země.

Air Traveller

To je sice pravda.

ale tady se bavíme o parkovani na letisti. nemluve o tom, ze letiste je tady asi ten posledni, kdo za tu situaci může.

Lukáš

Jak atraktivni by byl interval metra nebo vlaku zajizdejicich na prazske letiste?

Lubox

Mile si zjistěte intervaly na Centraal a do celého Holandska. Schiphool má public vyřešený, proto si může zpoplatnint osobní soukromou.

Air Traveller

Hmmm… to ma i Mnichov , Dusseldorf, Vídeň … a maji minuty zadarmo.

Souvislost mezi existenci nadrazi a zpoplatnenim parkoviste sem fakt nenacpete

Dino

Schiphol videl jen na obrazku, ale je chytrej zas jak radio… Travellerek

jaroslav-toman

A není to moc Ivane Pavloviči? Co takhle 2 minuty a pak za každou další minutu 2000. Euro.

Obhájce

Ještě, že tu je ten Air Traveller, díky němu vím, jak je to správně!

Dachs

Moje poslední dva odvozy k T2 (v noci) i přes kmitání s kufry 11 a 12,5 minut od závory k závoře. Je něco jiného, když vyhazujete kolegu a když třeba kus rodiny s tchýní 🙂 Fakt jsem si pokaždé hodil stopky. Ti nenažraní parchanti to mají moc dobře spočítané. V druhém případě mě zdržel zmatkující řidič, který zřejmě o fous přetáhl a couval k placení výpalného. No a pak ty krádeže za bílého dne (či černé noci), když někdo omylem zabočí na příletové. Stává se to prý velice často. Jasně, má víc koukat, ale už nevycouvá, neboť obvykle má na… Číst vice »

pavka

10 minut je zbytečně moc… A ještě by to chtělo manipulační poplatek 500,- za zvednutí závory.

Martin V

… není ; pokud je člověk starší či má nějaké zdravotní indispozice například pohybového systému, tak nastavení této doby se pěkně může prodražit. Jako u všeho – cena komodity ( v tomto případě odvislá na čase ) má být v souladu s dobrými mravy. Kolik asi platí za parkování služební vozidla policie. Je zajímavé, že stát prostřednictvím MF kontroluje výši marží na čerpacích stanicích. Mohl by začít konrolovat obdobně cenu i dobu parkování.

Experiment 89P13

P1E a P2E má primárně sloužit k odbavování odletů, a na to 10 minut stačí. Vjet, vyložit kufr a tradá do terminálu. Na to by stačilo 5 minut i s výjezdem a rozloučením s tím, kdo Vás přivezl. Problémem pro letiště je, že se aktuálně hojně využívá na vyzvedávání lidí po příletu, kde samozřejmě je v zájmu letiště (pokud nejedete cíleně MHD) Vás nahnat přímou čarou do letištního taxíku, ale to se neděje, protože velká část lidí například po příletu na T2 jde buď přímo na autobus, či zahne doprava na eskalátory, kde už na ně někdo čeká nahoře na… Číst vice »

jaroslav-toman

Možná někomu pod 60.

Jan

Parkovací model K+R dotažený do důsledku, zhruba 2×2 minuty trvá jenom dojet k terminálu a zpátky k závoře…

Helena Horstová

Tímto chtějí docílit, aby si lidi brali taxy nebo jeli MHD. Soukromý odvoz od známých či rodiny nechtějí

Průvodce původní Aleš

Letištní taxy jsou v Praze součástí každé letenky, cestující si je nemusejí nijak brát 🙂

MICHAl

Ono je TAXI A TAXY

MICHAl

Ale taxi plati jako každej jinej

Petr

Kolik asi platí za X násobný vjezd na parking před terminál řidiči „taxíků“ převážně ze zemí ex SSSR ? Mám na mysli ty co tam dělaj bordel, pořvávaj na cestující i po sobě. Ti co se jim snaží dohodit kšeft stejně pofiderní osoby kydlající se před halou ve vestičkách s nápisem Taxi coordinator a tahající cestující za rukávy.

Igelkotten

Tohle mi přijde jen jako snaha vytáhnout z lidí více peněz, když neumím přitáhnout linky, bonitní nájemce apod. Myslím si, že nejde „zneužít“ 15 minutové stání. Při 10 minutovém, když budete vyzvedávat někoho trošku hůře orientačně zdatného, tak se vám nepodaří se s ním sejít. Také zažívám to, že někdo zjistí až u závory, že mu nejde zaplatit a couvá, čeká se než zaplatí apod. Vím, že budou nové možnosti plateb, ale tyhle problémy mají často Ti, kteří je nevyužívají. Tohle řešení je nekomfortní, takové východoevropsky vyčůrané. Nepojedu kvůli tomu do Mnichova, ale otráví to den.

Air Traveller

napíšu vám to, co jsem psal už dole – asi jste se tam ve svém spravedlivém rozhořčení nedostal.

letiště praha má za rok 2022 provozní zisk 2 miliardy, za rok 2023 3 miliardy. To fakt má potřebu si vylepšovat rozpočet taháním desetikorun z kapes parkujících? 😀

Marty

Kdo má hodně ten chce víc. Kdo má málo nechce nic 😀 Někdo ty odměny pro management letiště platit musí

HonzaK

Ano, ma.
Presto, ze hlavnim motivem je asi regulace poctu aut, tedy zvyseni rychlosti obratky. Ale jak pise Tom- za 10 minut se to prakticky neda stihnout. A to pripocitam to, ze pri vyzvedavani musi dany clovek uz byt na parkovisti a odvoz cekat nekde u outletu. Nebo zaplatit velky parkoviste, to je ale daleko.
Na druhou stranu nevim, jak jinak to tam udelat, je to tam reseny dost blbe.

Air Traveller

Za deset minut se ti stiha ve vidni, mnichove a dalsich letistich

Ale ne, my cesi jsme tedy zjevne neco extra, a my to proste za deset minut nedame … 🙈

Gajda

Vídeň, Mnichov a spol jsou velký síťový letiště. Praha je oproti nim jen velký regionální letiště. Velikost zmíněných letišť je taky trošku jinde, takže tam to jinak nejde. V Praze to zůstat klidně mohlo jak to bylo. Nevšiml jsem si, že by tam ty auta nevlezly.

Průvodce původní Aleš

Právě proto, že to jsou síťová letiště (na rozdíl od Prahy), tak je tam na počet letů potřeba pozemní dopravy poměrně menší.

Jan

Mimochdem, u terminálu 2 je těch 15/10minut zdarma jen u odletů. U příletů platíte i jen za průjezd parkovištěm. Stačí i blbě zatočit a jste v jednosměrce, která vás vede už jen na parkoviště příletů, kde pak musíte zapaltit 100Kč. Tohle fakt ve Vídni normální není.

tmx

Expresní parkoviště na Terminálu 2 má 15 minut zdarma, bude mít 10 minut. Nachází se v 1. patře a je pro odlety i přílety. Žádné „příletové parkoviště“ na terminálu 2 není. Asi myslíte standardní Parking B. Ten opravdu není zadarmo, protože je na střednědobé / dlouhodobé parkování.

Petr

Do 5 min to stíhám jak vyložit tak naložit ale nesmíte se loučit jak kdyby jste je viděli naposled.

Jožin z Bažin

Podniká se pro zisk a ceny se zvyšují tak dlouho dokud je zákazník ochoten je platit. Pokud je ochoten je platit, je podnikatel hlupák když si je nevezme a nefinancuje z nich lidi, technologie, stavby a spotřebu jiných statků. To je normální podnikání v tržním prostředí. Žijete v kapitalismu a volném trhu.

Jan

Souhlasím s Vámi. A proto, pokud chce ruzyňské letišstě metro, tak by si ho mělo zaplatit. Stejně tak by měli participovat na té železnici co má být na letiště.

Obhájce

Souhlasím s Vámi, ale letiště v Praze není klasický podnikatel. 100% vlastníkem je stát (Ministerstvo financí je jediný akcionář) a tím pádem to úplně neplatí a je třeba nahlížet i na jiná kritéria.

Radek

Lidí, co dojedou na letiště vlastním autem je menšina. Proč by mělo být v zájmu státu, aby tito lidé měli parkování při vyzvednutí zdarma? Ptám se fakt ze zvědavosti, protože v tom žádnou zřejmou logiku nevidím.

Průvodce původní Aleš

Za vyzvednutí nebo vysazení se na žádném letišti v civilizované zemi neplatí (na některých letištích tedy pokud se vejdu do stanoveného limitu, na některých naopak žádná závora není).

Radek

Což ale není odpověď na moji otazku.

Air Traveller

takže proto, že vlastníkem je stát, tak má parkování nabízet zadarmo?

Ještě by taky mohli dotovat ze státního letenky, ne? .)

Igelkotten

Kde jste v mém komentáři četl, že se má parkování nabízet zdarma?

Igelkotten

Mělo být v tom , omlouvám se, měl jsem komentář výše.

PetrH

No právě stát by měl tlačit na příjem z dividend… Ty už dlouho nebyly.

Apex

Jak, že letiště není klasický podnikatel?? Je to akciová společnost, tj. jedna z forem obchodní společnosti definované obchodním zákoníkem. A že akcie vlastní stát je irelevatní.

Jožin z Bažin

Obchodní zákoník v této zemi neplatí už 11 let. ZOK + OZ.

Jožin z Bažin

Letiště není podnikatel? Co to zase blábolíte? Letiště Praha, a.s. je standardní kapitálovou obchodní korporací, oprávněnou dle živnostenského a jiných zákonů podnikat. Je standardním podnikatelským subjektem řídícím se ZOK a dalšímí právními předpisy jako jiné podnikatelské subjekty v ČR. Kdo je jeho akcionářem je zcela irelevantní! Krom jiného si laskavě nastudujte ZOK, kde je jasný příkaz, že akcinář nemá žádným způsobem zasahovat do ochodního vedení korporace. Od toho má vlastní výkonné orgány. Takže teď laskavě uveďte ta vaše kritéria a uveďte z kterého zákona cituje, protože to co jste uvedl je pouhá dojmologie. Pokud chcete prostudujte si i stanovy a.s..

superhero

to mi připomíná, jak jedno nejmenované město chtělo od státní firmy pozemky zadarmo pro parkoviště.

jaroslav-toman

Ale tady to má marná sláva taky aspekt veřejné služby.

Apex

Tohle je ale potřeba si ujasnit… tak buď nechceme leteckou dopravu a jeji infrastrukturu dotovat, nebo budeme tvrdit, že jde o veřejnou službu, ale pak budou dotace nezbytné…Ale nejde v jednom případě chtít něco a na druhém něco jiného…

Jožin z Bažin

Můžete ten aspekt veřejné služby přesně definovat? Na letiště nejezdí MHD? Auto je soukromé, takže basta fidli cálen sie bitte.

Kebab

Jako bych slyšel: „Babiš je bohatý dost, ten si tam nejde nakrást, protože už to nepotřebuje.“ Výsledek známe, viďte?

MMXA

Má, je to státní a jak víme stát má zatnutou pěknou sekeru.

Michal Bartoníček

Vypadá to, že delšího parkování řidiči zneužívali a snižovali tak jeho kapacitu. Snad ta nová úprava prospěje, na řidiče musí být přísnost jako na puberťáky.

Pavel

Jsem rád, že si Letiště Praha STÁLE DOKOLA ještě pořád neuvědomuje, že Ti lidé, kteří někam cestují, se na letiště musí nějak dostat a po příletu zase musí odejet domů. A že všem „normálním lidem“ dost nevyhovují „protěžované“ letištní TAXíky, a především nedostatečná veřejná doprava (Tím myslím dříve autobusy l.č. 119 a nyní linky trolejbusu, který tam ani nedojede??). Je to ostuda Letiště Praha již 30 let! Tak aby ty lidi, kteří se tam nechají odvézt někým z rodiny ještě potrestali tím, že jim zkrátí čas pro vjezd do placené zóny. To je opravdu počin hodný 21 století, nic lepšího… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Nevím, zda jsem normální, ale já obvykle jezdím na letiště a z letiště taxíkem, ovšem ne tím oficiálním letištním. Tedy jezdím takovým, kterého se změna z 15 minut na 10 netýká, protože tam obvykle jezdí během dne opakovaně. Nebo jedu MHD, kde mám sice výhrady, ale nepřijde mi to nějak nestandardní oproti jiným cestám po Praze.
A naučte se používat ty termity, nebo je nepoužívejte. Protože oficiální letištní taxi opravdu nejezdí s protěží. Takže kdo je tu ostuda?

Dalibor

taxikářů se to bohužel taky týká, oni mají předplacené karty se slevou a ty rozhodně nezůstanou za stejnou cenu, už jednou kvůli tomu byli velké protesty, oni si totiž podle licencí z magistrátu nesmějí účtovat další poplatky, tedy musejí to vzít z marže, proto taxikáři jsou z ekonomicky slabších zemí a jejich úroveň přístup a komunikace tomu odpovídají

Průvodce původní Aleš

Taxikáři mimo letištních smluvních mají předplacené karty se slevou? To se mi z logiky věci nějak nezdá.

MICHAl

Žadne slevy nejsou.

Průvodce původní Aleš

A mimochodem, dost taxikářů v Praze je Čechů, já osobně jiné než s českým křestním jménem neberu kvůli znalosti města a komunikaci.

Apex

Ale letiště si to pochopitelně uvědomuje, ale opravdu není jeho úkolem, aby zajišťovalo dopravní obslužnost a dostupnost jak do města, tak regionu, to je úkolem někoho jiného a tím i jeho ostudou, že stav je v oblasti dopravní dostupnosti po 35 letech takový, jaký je.

Jan Tichavský

Trolejbus dojede a odveze vás s 1/3 kapacity navíc, takže je větší šance že jsou volná místa k sezení. Nejhorší co se může stát je, že natrefíte na náhradní bus jako byl na lince 119.

Radek

Jsem rád, že si letiště uvědomuje kauzalitu mezi kapacitou parkování a jeho cenou. Koneckonců v kapitalismu má vše svou cenu a žádný oběd není zadarmo.

@nonym

10min tam obcas cekam jen na vyjezd…

Kebab

Váš problém, máte jet na cargo kole 😀

MHD

V rámci zlepšení služeb zákazníkům jsme se rozhodli, že… 🙂

Jiří P.

Co to způsobí? Že všichni budou létat z Vídně, Frankfurtu apod. Vykašlou se na Prahu a Praha časem zanikne, jako třeba zanikla Jugoslávie, SSSR, NDR, …

Ondra

Lol

Danny

Nesmite takhle po nocich tolik pit.

Lukáš

Přesně tak, natruc pojedu 4 hodiny z Prahy do Vídně, abych zjistil, že je tam zdarma parkování na 10 minut a pak za 2,90 € za každých 15 minut.
Pak se třeba ještě postěžuju na vysoké ceny potravin a ve volbách zvolím 25085.

Pavouk

Zapomněl jste na Atlantidu.

Jožin z Bažin

A starej Most. 🙂 Jo a v Karviné by taky mohli vyprávět. .-)

Průvodce původní Aleš

Tak to už je opravdu slušná diagnóza. Tady ani Mudr. Chocholoušek nemá šanci.

Bobek

Jasně, kvůli stokoruně za parkování všichni pojedou do Frankfurtu. To chce studený hadr na čelo.

Michal Bartoníček

Nebudou. 🙂

Petr

Protože mrcasit se do Frankfurtu nebo Vídně je známkou finanční gramotnosti…

Lancinks

Letiste Praha a parkovani , to je na vydani knihy. Chaos, nedostatek mist a predrazene. Parkovaci domy jsou z dob trabantu, najezdy v nich uzke a stani male. Ostuda

Air Traveller

Predrazene? Ukazte mi srovnatelne letiste, kde za tyden parkovani 50m od terminalu zaplatim 1300 kc.

Rosnicka12

ale no tak… Ja naopak neznam moc horsich letist kde bych chtel nechavat auto. (a to jsem auto nechaval napr. v Londyne, Vidni, Bratislave, Zurichu aj.). Parkovani na LKPR je podobne zoufale jako doprava na nej. Systematicke osekavani je vice nez evidentni. Jak dlouho tolerovali naprosto amatersky taxikare, ktery nemeli problem obirat turisty cestou na dejvickou? Jako protivaha tursistu co se nenechaj okradat se tu rozjel uber/bolt/liftago zajizdejici/nabirajici turisty z parkovist pred terminalem… vuci kterym letiste temer ihned zareagovalo tak ze omezilo vsem vjezd zdarma na tyto drop off parkoviste 1x za 24h coz je dost malo i pro lidi… Číst vice »

Air Traveller

moc textu .) sorry, ale nechapu, jak zamestnanecky parkovani souvisi s parkovanim zakazniku. ale to je fuk. nenabizi dlouhodobe fungujici alternativu? cobyste si tou alternativou predstavovala? me treba hodina parkování za 80 Korun (pred par lety to bylo, pokud si pamatuju, dokonce za 50 korun) prijde jako velmi rozumna alternativa pro ty, kteri maji problem (nebo obavu) se do 15 / 10 minut vejít. a uprimne – pokud 10 minut (nebo méně) stačí ve vídni, mnichově a dalších letistich, tak nevidim důvod, proč by nestačila v praze. ad Parking A – ono je stísněné, ale pokud umíte řidit tak i… Číst vice »

Ten Onen

Tak urcite😂 Presne proto, ze to Acko je tak super parking , melo LP v planu ho zbourat a postavit novy. Ted by se to dalo upravit leda tak, ze by vzdycky spojili dve mista v jedno a byl by z toho XL parking. Tomu ale brani silene najezdove rampy. Udrzba je ale stejne natolik zanedbana, ze uz to nema cenu resit.

Air Traveller

Tak nikdo nerika ze je super parking. Ale s normalnim autem se tam clovek bez problemu vesel. A kdo rika ze ne, je jen spatny ridic.

Jo, je skoda ze covid plany na zbourani a postaveni noveho prekazil.

Rosnicka12

Opet cisty alibismus, nechci se tu nikoho dotknout ale tohle se mohlo resit 10 let pred covidem. Ale misto toho letoste praha radsijednou za dva roky vsechny presouvalo tam a zpatky…

Kolikrat jsi parkoval v acku? Ja driv castokrat mam malyho hatchbacka a bylo to na cm… bohuzel neni rok 2002 kdy mel kazdej favorita, dneska ma spousta lidi vetsi auta a co je normalni ty uplne nerozhodujes. Novy parkoviste jsou dimenzovany ve vetsine pripadu aspon na trochu vetsi auta, acko je relikvie.

Tvoje uvazovani v tomhle moc nechapu, chce to trochu kritiky at se to trochu posune.

Air Traveller

V Acku jsem mezi roky 2017-2018 parkoval kazdy tyden. rok. a pote az do roku 2021 tak 2x do mesice.

Auta – oktavka, karoq. Fakt vim, o cem mluvim.

Rosnicka12

Moc textu sorry 🙂 na prvni vetu ti ale rad odpovim, zamestanecky parkovani souvisi s normalnim parkovanim pomerne jednoduse, ty lidi musi mit kde parkovat. To na letisti Praha uz pres 7 let zoufale neni… a je to naprosto silens vizitka. Oklesteni pred terminalama neni nic jinyho nez buzerace normalnich lidi a takova tresnicka na dortu (podotykam ze jsem stihl vyjet vzdy, ale nekolikrat to bylo opravduna 14 minutu) a to jaem cekal na zpravu ze jsou z rodiny ready. Presune to vic lidi ven… ale kdo chce kam pomozme mu tam.

Ten Onen

Pro zamestnance byl v planu novy parking nekde v zone u cargo terminalu. Zvazovala se i verze montovana z prefabrikatu, ta by ale byla moc levna a to se nekterym lidem nehodilo. Nakonec se to zrusilo po propadu v ramci Covidu.

Rosnicka12

Diky za zajimave info! Aspon nejake zajimave informace misto vecnyho obhajce jak je vsecho v pohode a slunickovy 🙂

Alena

Parkoviště Katowice – 900 Kč

Conti777

Katovice jsou výrazně menší letiště než Praha, přibližně 2,5 až 3krát méně cestujících za rok.

Marek

Atheny 5 euro na den , zadarmo 20 min ,

Radek

Že by zrovna Řecko bylo příklad hodný následovaní…

Air Traveller

tak psal jsem o týdnu u letiště… a vy píšete o dni na parkovisti asi deset minut autobusem od letiste.

Týden v ATH je za 38 € (10 minut busem od letiste). srovnatelné s Pb na ruzyni pak je za 48 €, což je zase cena srovnatelná s Prahou.

Pavel Bloch

ukažu a velmi rád Třeba Vídeň Vždy když si kupuji zájezd u CK s odletem s Vídně dostanu parkování na letišti zadarmo

Air Traveller

Prozradím vám malé tajemství.

Ne, to nebylo zadarmo. To parkování jste si zaplatil – v ceně zájezdu.

DavidS

😀 😀 😀 buďte rád, že už není Horst Fuchs, jinak byste se dost prohnul u každého sledování reklamy a jeho věcí „zadarmo“

Roman

V C jsem jezdil bez problémů Trafficem 😀 Takže spíš to je o Vašich řidičských schopnostech…

Doporučuji Liberec Plaza nebo Forum Liberem 😀 To je pidi parkoviště 😀

superhero

Za ten nedostatek parkovacích míst můžou určitě komunisti! Postavili špatně města, letiště, Krkonoše, kostely nebo školy. Už aby ten komunismus konečně skončil.

Tomáš

Berlín má ještě od dob SXF 5 minut a to je teprve kvapík. Za 10 minut se nastoupit nebo vystoupit dá. Samozřejmě 15 bylo lepších.

Air Traveller

Tak ono pokud to nestačí, tak je možný za 80 Kč /hodina (což je cena ani ne dvou kafí) stát hodinu na Pc nebo na Pb. Oboje dvoje prakticky hned vedle letiště.

(o zdražení tohohle nikde nepíšou, nicméně i tak je možný, že po zdražení už to 80 kaček nebude).

Martin

Ovšem tam už je kolikrát problém přes den místo najít.

Air Traveller

No, a proto zdražujou.

Slava, konečně pochopeno 🙂

Naprosto šílené

Vždy tam stojím tak 20 minut kde to jde někde zdarma když na někoho čekám a budu dál a ani korunu bych za to nedal

Jiří

Asi tak. Hamty hamty, pořád máme málo peněz a tak ještě vymyslíme, jak cestující víc naštvat a odrbat o peníze ještě víc. Nenažranci.

Air Traveller

Jojo, nejlepší by to bylo zadarmo a s červeným kobercem…

Radek

Třeba se nakonec ještě shodneme, ze nejlepší cena parkování je ta, kterou určuje trh.

Danny

Fnuk

Martin

Těch míst, kde bys se dalo někde zdarma a legálně počkat ale v okolí letiště moc není, všude v okolí zákaz zastavení.

mimochodem

No tak holt budete hledat znacku „konec kruhoveho objezdu“, nez vam zazvoni telefon od vyzvedavane osoby, ze uz je na smluvenem miste, to da rozum…

Michal Bartoníček

Víte, co to je interpunkce?

asdfas

hmm, takže Víden, Bratislav a Mnichov a Praha ať si schání klienty v rusku, když podniká jako ruskej muzik…

Air Traveller

Jako že kvůli tomu, že parkování zdarma se zkrátí z 15 na 10 minut, začnou lidi jezdit do Vídně, Mnichova a Blavy?

Předpokládám, že pro vás tedy asi bude docela velké překvapení, až do toho Mnichova či Vídně dojedete, že v Mnichově je to „zdarma“ jen pět minut, a Vídeň má stejně, jako nově Praha, minut deset.

Air Traveller

(malá oprava – v Mnichově je to 5 minut při odletu. Při příletu je to také těch 10 minut).

Apex

Ano, jen s drobnou poznámkou… Ve Vídni se dá zajet až před terminál, což v Praze u T1 nejde a z nějakého, naprosto nepochopitelného důvodu na tom trvají a první pruh je vyhrazený jen pro vyvolené. Tohle mě asi štve na PRG nejvíc. Pokud si pamatuji, tak omezení pro první pruh kdysi vzniklo v rámci (snad) bezpečnostního požadavku souvisejícího s lety ElAl, ale vzhledem k tomu, že to na jiných letištích nikdy nebyl problém, tak nerozumím, že to v PRG přetrvává. Právě třeba VIE si atentát zažila a přesto nikdy nezákázala zajiždět před terminál. Ono by pak těch 10 min… Číst vice »

Air Traveller

To mi přijde malinko jako marginálie, jesti projdu jeden pruh, nebo .. tuším tři, že tam jsou?

ale budiž.

Apex

Záleží na tom, kde před T1 zaparkujete… Pokud musíte skoro pod věží a potřebujete někomu pomoci na odlet, tak těch 10 min bude honička. Kdybych mohl zastavit u odletu, vyndám kufu a včetně donesení k odbavení jsem za 5 min zpět a odjiždím…

Air Traveller

Tady se pak ale trošku asi rozcházíme v tom, co je účelem těhle kiss & ridu / drop off / drop on

Mam obavu, že tady se nepředpokládá, že řidič někam bude něco nosit, ale že vyloží,rozloučí, pokračuje.

ale to už je spíš … trošku filosofická otázka bez „řešení“, neb to asi každý budeme vnímat jinak.

PetrH

V pořádku, socialismus nemůže pokračovat.

Jan

Tímto už si rozpočet nezachrání, akorát dalších pár lidí naštvou…

Twix

Z článku mi přijde, že nechtějí řešit rozpočet, ale kapacitu.

Martin

Parkoviště na krátkodobé stání jé téměř prázdně, u dlouhodobého stání máte problém místo najít, takže kvůli kapacitě to určitě není.

Twix

Nevím čemu říkáte krátkodobé stání, myslel jsem kapacitu parkovišť kde je těch 15/10 min zdarma. Tam kolikrát není moc volných míst a člověk se bojí jestli mu ten čas nevyprší ve frontě aut na výjezd.

Air Traveller

provozni zisk letiste za rok 2022 je pres 2 miliardy, za rok 2023 3 miliardy, ale bude si vylepsovat rozpocet skrz zkraceni 15 minutove lhuty na parkovani na 10 minut.

To nevymyslis 🙂

Tomáš Jung

Když chcete pro někoho z přátel dojet na letiště tak čekáte někde v OC Šestka apod. kdy je budete schopni vyzvednout, teď místo toho abyste například rodičům pomohli se zavazadli, teď je levnější když rodiče dají někomu 50 korun než riskovat 100ku

Jan Tichavský

Nebo můžou jet pohodlně trolejbusem nebo AE přímo na hlavák.

Caracas

Nejde jim ani tak o zisk, jako o kapacitu

Air Traveller

díky za vysvětlení!

PetrH

Úkolem managementu je maximalizovat dividendu pro akcionáře. Kdyby to byl korporát s cizím vlastníkem, tak je to vždy málo.

Průvodce původní Aleš

Letiště Praha potřebuje zachraňovat rozpočet? To jsem zaspal, že je další pandemie?