Letiště Praha uzavřelo smlouvu na projekt přístavby terminálu, cena je 194 milionů

Letiště Praha, Terminál 2. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Praha, Terminál 2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zahájení prací na rozšíření Terminálu 2 očekává letiště na přelomu let 2027 a 2028.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

A ještě tu druhou runway, prosím!

VíKo

Kolik teda s novým přístavkem T2 a tou investici do T1, bude nová reálná kapacita/průchodnost pražského letiště? Neberme v potaz jen jednu dráhu. Prostě kolik by letiště teoreticky zvládlo? Pokud by všechny stavební záměry na terminalech byly dodrženy.

Kuba

Jestli si dobře pamatuji, tak po rozšíření terminálu 2 by kapacita měla být zhruba 22 milionů odbavených pasažérů za rok.

Apex

Ano, v rámci rozvoje a rozšíření terminálů dojde k navýšení kapacity na 21,2 milionů cestujících a zdvojnásobení špičkové hodinové kapacity.

VíKo

Aha. Díky vám oběma. Je zvláštní že takový zásah a taková plocha vygeneruje jen cca 20% nárůst. Čekal bych 25 mio +.

Air Traveller

Spustredte se na tu cast, ktera zminuje dvojnasobnou kapacitu ve spicce. To je to, oc tu bezi.

VíKo

Vy jste pro mě velice pikantní bytost. Někdy Vas čtu se zájmem, protože vynechate nesmyslnou ironii a jindy, jako teď, ji využijete. A řekl bych zbytečně. Ptal jsem se na to, kolik by letiště teoreticky zvládlo. Tedy teoreticky, abych to napsal úplně otrocky, jakoby spicka probíhala od 5 do 11. Třeba. Nebo klidně 24hod. Protože pokud by ve špičce byli schopni odbavit dvojnásobek cestujících co teď, pak by při celodenní špičce museli kapacitne atakovat 30 mio. A o tom byl můj dotaz.

Martin

Vcelku by mě zajímalo, co přimělo letiště oholit přehled příletů a odletů bez možnosti vidět historii. Víte někdo, kde to zjisti? Na flightradar se mi pokaždé nechce. Díky.

Katka

Ptala jsem se na to, pracuje se na tom, aby zase byla vidět i na webu historie.

Air Traveller

Se zeptam na jednu vec – ktera mi vrta hlavou od te doby, co internetem koluje ten obrazek, co je i tady (schema gejtu s puntiky)

Predpokladam, ze modre puntiky jsou “schengen” a cervene puntiky jsou “non schengen”.

Krom toho, ze tedy ta konfigurace ma tom obrazku neodpovida tomu, co je v clanku (ze po dokonceni dostavby T2 bude soucasny T1 schengen) – coz je ale asi vcelku kedno, tak jak se ze spucasneho prstu “C” stane prst, ktery bude schopen odbavit schengen i non schengen? chysta se nastavba jednoho/dvou pater, nebo…?

A nebo ty puntiky znamenaji neco jineho?

Dominic

Ano červené puntíky znamenají schengen a modré non-schengen. Podle zadávající dokumentace, která byla/je k dispozici v této zakázce, jestli se mezitím něco nezměnilo, tak dnešní gaty C8, C9 a C11 budou odděleny otevíratelnou přepážkou, která umožní přístup z schengen části terminálu jako dnes, nebo z non-schengen části pomocí chodeb nad prstem C, které jsou již teď vybudovány a jsou zde i eskalátory a výtahy (i ještě původní žluté značení). Jestli to chápu dobře tak gaty C2, C3 a C6 budou jen pro non-schengen přílety.

Dominic

Takže to asi budou takové „switch“ gaty. Buďto v jeden moment všechny odlet schengen, nebo všechny odlet non-schengen, u příletů to je asi jedno.

Air Traveller

U příletů to moc jedno taky není. pro plnohodntné přílety z non-schengenu potřebujete pro plnohodnotné obsloužení, dvě oddělená patra (resp. dva přístupy).

– „bezpečný“ non-schengen – což je non-schengen EU + USA (plus možná ještě někdo – asi UK?), který po příletů po vpuštění do tranzitu nemusí projít separé securitou a je možné ho smíchat s odlétajícím non-schengenem

– „nebezpečný“ non-schengen – což je zbytek non-schengenu, který před vpuštěním do tranzitu (resp. před umožněním kontaktu s odlétajícími) musí projít security

ale to už je v tuhle chvíli podružné .)

Dominic

Tam jsou 2 chodby/koridory, pro odlety bude (asi podle dokumentace) vybudován přístup od gatu D1 (který bude taky non-schengen, a bude to nejspíš „most“ přes dnešní pekárnu Paul), přílety budou vyústěny do dnešní relax zóny a tam se sejde dolů na přílety. Ono to asi takto v počátcích terminálu 2 už fungovalo, jelikož je tam ještě žluté značení, ty chodby jsou dokonce i ještě vidět z relax zóny.

Dominic

Viz zde: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0005204/zakazka/578631
a zip soubor přílohy zadávací dokumentace a v ní složka 01C.00_Př. C.1 ZD SoD_LP

Air Traveller

Díky! 🙂

Air Traveller

Ahááá, přepážka a opravdu separé východ apod. O chodbách nad „C“ a eskalátory, že tam jsou, jsem vůbec nevěděl 🙂

Nicméně v těch barvách je teda trošku chaos – čekal bych že modrý je schengen a červený non-schengen (pak by ten obrázek neseděl),

nicméně pokud vezmem červenou jako schengen a modrou jako non-schengen, tak ten obrázek je taky dost divný. a ty popisky bus – gejtů pak taky nedávaj moc logiku 🙂

ale to už je fuk. nejvíc mi vrtal hlavou ten prst C, a tady uz to aspon dava smysl.

Díky

Jiří Kocurek

To je tak, když schema, graf, výkres… nemá legendu.

Air Traveller

Kdesi na webu letiste praha je tenhle obrazek i s legendou ..

… OCD dušičku ale může poněkud rozkldat fakt, že ani ve variantě červená – schengen ani ve variantě červená – non schengen to tak úplně nekoreluje s popisky a článkem 😀