Letiště Praha spouští novou kampaň, která má podpořit návrat lidí do letadel
Nová podoba marketingové kampaně Letiště Praha: Foto: Letiště Praha
Kampaň má přesvědčit lidi, aby se nebáli vyrazit do zahraničí opět letecky.
S kampaní měli přijít, když letecké společnosti nevraceli peníze za zrušené lety. Teď už je pozdě. Jakožto okradený cestující nedám po těch zkušenostech do letecké dopravy už ani korunu.
Já – coby pamětník dob, kdy se přišlo na letiště, cestující odbavil případné zavadlo a s kusem předtištěného papírku, na který se dopisovalo a číslo letu nastoupil do letadla … bez nějaké bezpečnostní kontroly – jsem s létáním skončil v okamžiku, kdy se zavedla bezpečnostní kontrola.
Děkuji nechci …
I kdyby mi někdo nabídl cestu v „promo akci“ bez kontroly, ale s náhubkem po celou dobu letu – děkuji NECHCI …
Vadí mi „povinné“ nošení nefunkčního (upraveného) náhubku ve VHD, krámech ….
Jenže bezpečnostní kontroly se staly nutností, po té co magoři zjistili, že sundat bombou letadlo je snadné, následky viditelné a publicita značná. Počty únosů do poloviny 80 let rostly v násobcích násobně, to prostě bylo neudržitelné.
Zlomové Lockerbie.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Pan_Am_103
https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_Air_India_182
Ve vlacích bezpečnostní kontroly nejsou. Tak aspoň že je mezi způsoby dopravy konkurence. A do stejného letadla stejné letecké společnosti s Praze s nápojem nastoupit nemůžu a v Tunisu můžu.
Jak kde. 🙂 Třeba v tunelu pod kanálem jsou.
To bude tím, že kontroly nedělá aerolinka, je to odpovědnost každého letiště. Já jim to nezávidím.
To není tak úplně pravda, že je to odpovědnost letiště, ne vždycky je to odpovědnost letiště, to je spíš evropský standard (navíc letiště ji dělá podle legislativy, takže si moc vymýšlet nemůže, jen odpovídá za to, že ji udělají tak, jak říká zákon). Jinde kontrolu často provádějí na národní úrovni na všech letištích (třeba TSA v USA, Kanada, Nový Zéland…), takže tam ani není odpovědnost na letišti, ale na onom státním úřadu, který ji provádí. Některé aerolinky si pak navíc diktují dodatečná pravidla a leckdy si je samy kontrolují a vymáhají.
To jistě, myslel jsem to spíše tak, že každé letiště má nějaký systém, aby onen standard splnilo a vzhledem k tomu že je i testují, jestli projde co nemá, tak podle toho jsou pracovníci více či méně milosrdní. Větší vstřícnost = větší riziko že něco proklouzne. Nekompromisní tvrdost = menší riziko.
Jenže, teoreticky stejnou náloží, kterou v letadle zabijete až 500 lidí, ve vlaku pravděpodobně méně (ve vlaku jsou lidé „rozloženější“ a s větší šancí na přežití – letadlo se rozpadne ve výšce 11 km a kdo by případně přežil explozi, nejspíše nepřežije pád). Navíc, vlak jde mnohem hůře využít jako zbraň – 11. září pár magorů bohužel využilo letadlo jako zbraň a všichni víme, jak to dopadlo, vlak je v tomhle hůře zneužitelnější a pravděpodobně by způsobil podstatně nižší rozsah škod. Navíc letadla se prostě těší vysoké celosvětové mediální publicitě. I to z nich činí pravděpodobnější cíl než vlak, protože… Číst vice »
Rád bych letěl a létal, ale dokud bude potřeba náhubek, budu významně preferovat auto nebo telekonferenci.
Test bych přijal, očkování jsem holt přijal taky, ale ponižující praktiky nikoliv.
No to je hezké že se rozjíždí kampaň na podporu létání. Ale i kdyby utratili za tu kampaň 100 bilionu dolarů tak do letadla nevlezu dokud bude povinnost mít negativní test při cestě zpět do cz. Jako nehodlám někde strávit měsíc a více na vlasni náklady v karanténě. Až bude stačit jen ten blbý covidpass bez testu tak okamžitě letím na dovolenou. Očkovaný už sem.
Tak nejvíc by to podpořili snížením poplatků, který by aerolinky mohli promítnout do cen.
„vzpomínky na staré časy, kdy vše bylo normální,“
A nebyly spíš ty „staré časy“ už trochu nenormální?
S létáním je konec. Protože i když se v mnohých zemích epidemiologická situace zlepší, negativní PCR corona test se stane již standardní součástí letecké bezpečnostní prohlídky před nástupem na palubu (však zavzpomínejte, co se stalo po roce 2001. Tehdy teroristi, v roce 2021 je to virus). Tedy pardon, budete muset mít platný CoronaPass, takže si místo PCR testu budete moci nechat do těla vstříknout tu sračku od Big Pharma. A kdo to mít nebude, tak letecky cestovat nebude. Ono bude i cestování přes pozemní hranice dost složité. Maximálně pěšky a přenocování někde po širákem nebo ve stanu nebo u nějakého… Číst vice »
Bohuzel jste to zapomel rict tem lidem co litaj v tech docela dobre zaplnenych letadlech 🙂
Poprosim o informaci co je to docela dobre? 🙂
Pokles cestujicich u ryr, wizz, easy klidne o 80-90% vuci roku 2019 v systemu vidim kolik lidi lita a rozhodne bych netvrdil docela dobre zaplnenych…
Ano par spoju tydne je klidne plnych, jenze to ty spolecnosti nijak nevythrne pokud je provoz dlouhodobe o 3/4 omezen.
Když je někdo paranoidně posedlý potřebou trávit dovolenou v zahraničí tak, ať ze sebe dělá stádní ovci a chrání si nos a ústa … nechápu před čím si mám chránit nos i ústa …
Chápu to u brankáře v hokeji, který si maskou chrání obličej – možná i život …
Ale sedět v divadle / kině s řádně nasazeným náhubkem, s nímž lapám po dechu- děkuji nechci.
jásem chtěl letět letadlem do španělska a možná tam poletím
Doomsday is coming!
Spíš si myslím, že je konec s okázalým pozérstvím. Spousta lidí, kteří dneska srdnatě vystupují proti očkování, se nakonec očkovat nechá, mnozí hned ve chvíli, kdy jim to bude umožněno. Prostě certifikát macht frei, o tom není sporu.
Létání je dobrý a hlavně dobře zainvestovaný byznys, to jen tak neskončí.
Doufám, že to tak nebude. Snad se z Covidu stane normální respirační nemoc. Léky co zabírají už jsou, nemusí to být jen očkování. Chce to jenom uklidnit tu paniku. Hlavně v hlavách vlád a těch pár bláznů, co volají „švestky“ i když si roušku zapomenete v kapse, či pod bradou.
To si to vykládate poněkud mylně. Z covidu se nic nového nestane (pomineme-li stále vznikající mutace), to že tady zůstane jako běžná respirační nemoc znamená jen to, že jej buď lidi prodělali a přežili, takže minimálně dočasně mají imunitu a nebo jsou očkovaní, tedy též minimálně dočasně získají imunitu. Na ty co imunitu mít nebudou nebo ji už ztratili bude mít covid stále stejné účinky jako dosud… Léky „co jsou“ dostanete maximálně v nemocnici, když to s vámi půjde z kopce. Rozhodně není žádný aspirin na covid, jak by si to mohl leckdo chybě vysvětlit. Takže očkování. Kdo nechce, jeho… Číst vice »
Tak nez se z toho stane bežná respirační nemoc a v klide se to vyležeží doma taky chvilku zabere. Vir je pořád relativně nový a mutuje pomalu. Toto se opravdu neděje přes noc a co se týče léků, tak jsou, ale musíte je dostat do týdne od propuknutí nemoci, takže musíte na testy. A je to pořád stejné kolečko co teď.
Tak znova. Předchozí příspěvek mi neschválili pro použití německého spojení „osvobozuje“…
Konec je spíš s ostentativním odmítáním očkování, spousta těch, kteří se dnes staví proti, se brzo očkovat nechá (někteří dokonce hned, jak jim to bude umožněno), protože prostě certifikát osvobozuje.
Létání je dobrý a dobře zainvestovaný byznys, točí se v něm spousta peněz a protřelých investorů, ti se o svůj byznys připravit nenechají.
„protřelých investorů, ti se o svůj byznys připravit nenechají“
Uhodil hřebíček na hlavičku. Prostě by někdo přišel o svůj pohodlnej život.
Myslíte ty investory co ztratí pravidelně prachy ve zkrachovalých aerolinkách? 🙂 A že jich není ročně málo. Dobrý byznys je něco jako Apple, nebo prodávání softwaru a služeb na pravidelné předplatné atp (převídatelnost, únosné či malé výdaje atp). Letecká doprava je naopak šíleně rizikové podnikání.
Nezmysly. Tlak na uvoľňovanie obmedzení je veľký a akonáhle sa choroba stane endemickou, nikto žiadne certifikáty ani testy riešiť nebude.
Všetky podobné pandémie v histórií skončili a skončí aj táto, len to bude možno trvať dlhšie, keďže do nej bezprecedentne zasahujeme a brzdíme ju.
Aby se stala endemickou, tak musite mit naockovanou populaci.
Njn, překvapivě 🤣🤣. Nikoho nebudeme omezovat. Peníze za neuskutečněné lety sem nedostal do teď.. letět chci už rok, ale nemůžu, přestává že letím 10h s hadrem k ničemu je zdrcující. Že nemůžu sedět vedle své přítelkyně je věc druhá.. Ae to by se dalo ještě vydržet, co ale nedejchnu je nějakej drbnutej test za 4 tisíce pro dva. A několikrát.. Ať to platí letiště nebo aero linky, stejně je vlastní ten stejnej srac, co nám prodává respiratory a zachraňuje nás převratnou vakcínou k hovnu..
A z jakyho duvodu by to meli platit aerolinky?
Copak si myslite ze oni ty penize tisknou? Plati za to dost podobne jako vy, a i jim to odebira dost prostredku.
S “rentabilitou” v letecky doprave, by vetsina z nich bez podpory davno skoncila.
Fascinuje me zazitej nazor jak si kazdej mysli, ze si koupi letenku za 3k a zije v tom nazoru, ze ho aerolinka jeste ve velkym okradla.
To letadlo stoji milirdu, udrzba desitky milionu mesicne a aktualni ceny letenek pri nejlepsim doslova o par % prekonaj provoz i naklady.
Zakladni financni gramotnost by vetsine cestujicim prisla vhod.
Furt se řeší Češi a co cizinci, kteří tady utrácejí peníze.Vážení turistika je také incomingová.Je zajímavé,toto téma se nikde nezmiňuje
Asiati se sem letos nepodívají, s tím snad všichni počítají (kdo ne, rychle by měl začít).
Němci sem lítat nepotřebují.
Takže možná Británie a incomingové lowcost chlastačky proletářské chudiny, to tu fakt chybí.
To chce více číst…. https://www.prg.aero/letiste-praha-czechtourism-prague-city-tourism-podpori-obnovu-cestovniho-ruchu
Celý sektor už rok bojuje prehratý boj presvedčiť tých čo sa boja a zabúda že sú tu davy ľudí ktorí žiaden strach nemajú, len nechcú byť buzerovaní.
Za posledný rok som na cestovanie minul najviac peňazí v živote, ale do letectva išla veľká nula vzhľadom na všetky obmedzenia ktoré v ňom sú. Cestujem autom, loďami a prípadne vlakmi tam kde po mne nikto nechce rúška.
Dokým bude lietanie utrpenie, zostanem na zemi, dovolenkovať sa dá aj bez toho.
Co je to za nesmysl? Koukám, že se buď vedení letiště načisto zbláznilo, nebo fakt nemají co na práci. Njn, management soukromé firmy. Co čekat…
Co je to za nesmysl? Ale co čekat od člověka, který ani není schopen vygooglit, že Letiště Praha je 100% vlastněno státem, a to včetně společnosti Letiště Praha, a.s., která letiště provozuje.
Soukromé firmy?
Já bych rád letěl někam, kam nás pustí, ale ono není jak, protože z Ruzyně prakticky nic nelétá, když nepočítám chartery Smartwings. I Ryanair a Wizzair zahájení svých letů neustále odkládají. Rád bych letěl třeba do Albánie nebo Serverní Makedonie (jediné evropské země, kam lze cestovat bez jakýchkoli omezení), ale ono není jak. Vlastně Smartwings slibují spuštění linky do Albánie od června, ale cena letenky je skoro 9 tisíc, to ať si strčí do pr…. Navíc k tomu u Smartwings musíte mít ještě test, i když ho destinace nechce. Ode dneška se hodně zjednodušilo cestování do Itálie (zrušení karantény, už… Číst vice »
Letiště Praha je asi v jiné dimenzi.
Vidím to úplně stejně. Připadá mi, jako by spadli z Marsu.
Buzerace, testy, roušky a co já vím – kašlu vám na létání. Nic z toho? Kupuju letenku. Je to jednoduché. To tahle kampaň fakt nevyřeší.
Je fajn, že se letiště snaží, ale dokud bude cestování stát v cestě tolik překážek jako teď, je to marné. Počínaje testy před cestou a po příletu do destinace, přes často nesmyslná opatření na místě jako roušky všude venku v horkém Řecku a Španělsku a konče testy před odletem domů a dalším po příletu, nebo dokonce karanténou. Kéž by už země dostaly rozum a přestaly vymýšlet tolik komplikací.
Problém je případná karanténa. Pokud se vrátí cestování s cestovním pasem či OP bez ničeho dalšího. Odlétá celá naše širší rodina na dovču i v prosinci. Opravdu se covidu nebojíme, bojíme se nařízení.
Zrovna k tom Jadranu si vzpomínám nikdy moc nelítalo, ale jezdilo paní ředitelko s krabičkou vlastních řízků a paštikama.
Létalo se s cestovami za bolševika. V roce 1964 – dávno před Jančurou – se jezdilo do Splitu vlakem. Sice po drobet odlišné trase než žluté vlaky …
Já opravdu neznám jediného člověka, který by se bál do letadla nastoupit kvůli nákaze covidem. Lidi se bojí horentních sum za testy a karantény. Je to dobře vidět na obsazenosti linek do libovolné destinace, která se tyhle restrikce rozhodne zrušit.
Máte recht,to zas vymyslela nějaká chytrá hlava která se napakuje,lidem vadí cena testů a šťourání do útrob.
Zajímalo by mě, kolik členů Volného sekty obrátí, až zjistí, že by si museli jíst paštiky doma, protože je do Chorvatska nepustí.
Já mám teda k Volného sektě daleko, ale dřív jsme s manželkou létali do ciziny aspoň jednou za dva měsíce (byť někdy třeba jen na víkend do Paříže apod.) a teď už půl roku jíme ty paštiky doma. Protože to několikeré šťourání do nosu, které skutečně není zážitkem za který bych chtěl platit, by lezlo dost do peněz a navíc bychom se celou dobu museli stresovat, jestli neskončíme v karanténě po návratu, nebo ještě hůř přímo v destinaci. K tomu nahodilé zavádění různých nočních zákazů vycházení a jiných chuťovek, vyplňování formulářů…prostě tohle má k naší představě dovolené fakt hodně daleko.… Číst vice »
„byť někdy třeba jen na víkend do Paříže apod.“
Možná by bylo fajn si to odpustit nejen kvůli buzeraci Covidem.
Nejsem si jistý zda letiště chápe proč je málo cestujících, ale není to proto, že by cestující nechtěli nebo se báli.
Na ty co nechtějí a nebojí se létat, ta kampan zamerena není. To je snad zřejmé. Je spousta lidí, co jim stačí málo a letěli by. Tohle jim může pomoct. Jistě to nebudou miliony, ale pomůže to. Ps: na letišti nepracuju.
Nějak nerozumím, o jakých lidech tedy mluvíte. Jakého člověka z jaké socioekonomické skupiny s jakými motivacemi či obavami může ta kampaň úspěšně oslovit?
Ty co nechtějí, nepresvedcite. Ty co se bojí, taky. Ti co jsou na vazkach, jestli už to risknout, nebo počkat. To je cilovka kampaně. V mkg pracuji, takže tuhle kampan chápu. Jen v mým okolí jsou minimálně 2 rodiny, co váhají. Takze tak.
Takže nenapíšete cílovou skupinu té reklamní kampaně. Přestože jste z oboru..?
Hmm..
Vy jste nečetl ten můj příspěvek? 🙂 máte samozřejmě možnost to pitvat dal. Nebo prostě prijmout fakt, ze ta kampan existuje a kompetentní lidi v ni ten přínos vidí. Jde to z Vasi kapsy? Těžko. A argument, že je letiste státní podnik, neobstojí. Rozpočet na mkg se do operativního zisku obrací těžko. Takže se ty peníze investovaly do téhle kampaně. Tečka. Aplaus nečekám. Mínusy jsou pravděpodobné. 😉
Jen v mým okolí jsou všichni, kdo váhají anebo lítají akorát do Dubaje. Proč asi? A proč by to měla vytrhnout „vtipná“ kampaň letiště Praha?
Tak já znám i ty, co letěli do Egypta. Z Mnichova. Tak proč neupozornit na sebe? Do Egypta se od nás létá. Takze tak.
Jak jim to může pomoci? Oblažte nás svým ostrovtipem.
Pavle. Ostrovtip? Kde? 🙂 nechápu co vás a vám podobné dráždí. Image kampan je v pořádku. Už jen třeba proto, aby ti co chtějí letet, využili opět letiste Praha a ne Vídeň. 🙂 vy ostrovtipe. 🙂
Tak teď si odporujete.
Nejdřív říkáte, že kampaň má přitáhnout nové klienty, co váhají, zda vůbec někdy někam letět. Teď píšete, že se kampaň snaží přetáhnout pasažéry odlétající z jiných letišť.
Tak co je teda pravda?
Jediné, co jste o cílové skupině napsal, jsou dvě protichůdné informace.
Obe cilovky sedí. Já chápu, že se cítíte hrozně komfortně v té pozici velkeho přehledáře. V podstatě jste ale nepřispěl ničím objevnym. Ze kampan míří na nerozhodnute a ty co místo třeba Vídně zmeni letiste na Prahu, není nic, co by si odporovalo. Jen je ten zásah větší. Proste marketing. Asi jste víc na ty čísla. 🙂