Letiště Praha ruší kvůli koronaviru první velkou zakázku

Seskok parašutistů na Letiště Václava Havla. Foto: Letiště PrahaSeskok parašutistů na Letiště Václava Havla. Foto: Letiště Praha

Pandemie koronaviru vedla ke zrušení první velké zakázky na Letišti Praha. Státem vlastněná společnost se rozhodla zrušit zakázku v odhadované

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Tak se mně splnil další sen a dráha 12/30 bude v klidu, abych se v noci v létě vyspal do růžova s otevřenými okny.
Teď ještě aby Pardubický čím dále významnější letecký a přestupní terminál PED (Prague East- Dětenice) přetáhl Ruzyni co nejvíce businessu. A Zaplať Pánbůh za koronavir, že uspořádal věci do optima.
Všechno zlé je k něčemu dobré!

PetrZ

Dejte si pár facek! Za ten koronavir!

JIŘÍ

Proč? Má pravdu, aspoň co se týká Ruzyně. Konečně je to tady v normálu a ne ten blázinec, co byl před koronou. Za mě pro pána palec nahoru.

PetrZ

Tato krize ochromila polovinu ekonomiky a zničila nejeden život. Palec nahoru? Tak to pardon! O Ruzyni nikdo nemluví.

Roiman4

Hlavni je, ze ti letiste tam stoji dele nez vy a uzemni plany budou z doby, kdy jste mozna tak chodil na nocnik.
Coronavir mi sebral moji praci, kterou jsem delal strasne rad… Dejte si facku. Dekuji.

Sitgestravel

Tak podnikatele maji ted investobvat, a statni letiste jde prikladem a investici rusi.

Kalina

Investovat neznamená bezúčelně utrácet, vždy se hodnotí aktuální ekonomický přínos a došlo se k tomu, že investice do dešťové kanalizace a rozšíření pojezdových drah je zbytná.

Peeetr

Ne došlo se k tomu, že před rokem byla předražená, ale teď už stavby zlevňují.

bohyn

Rozšiřovat teď dráhy nedává smysl. A380 už nikdo nechce ani na náhradní díly, 747 se omezí na cargo, možná se vrátí ještě 774-i8 s pasažéry. Možná jediná výjimka budou Emirates, protože mají celkem omezenou flotilu a prý 380 nasadí od září a ta jedna se vejde.
Nezrušení soutěže by nemuslo být slučitelné s jednáním řádného hospodáře a tím být trestné. A když by se změnila zakázka jen na odvodnění, tak je jí potřeba přesoutěžit.

PetrZ

A jaký je vztah mezi provozem A380 nebo B747 a rozšířením, resp. stavbou paralelní dráhy? Snad ne šířka dráhy 🙂

bohyn

Víš jakej je rozdíl mezi vzletovou/přistávací a pojezdovou dráhou? Tu první sem míchaš jen ty. A380 a B747 s tím mají společného to, že potřebují široké dráhy a když teď nebudou létat, tak nebude potřeba vyhazovat peníze za rozšiřování.

noerf

Tohle je zrovna činnost, která ny byla vhodná udělat nyní za menšího provozu.

Petr

Máte pravdu, ale provoz by se asi musel přesunout na dráhu 12/30 a to se většině Pražanů moc nezamlouvá.

Mik

Tak aspoň že sa im to bude zamlouvat neskôr za plného provozu 🤔😅

Martin V.

Některým Pražanům se naopak zamlouvá. 🙂 Ale to jsem původně napsat nechtěl. Možná by se při opravě pojezdových drah při dnešním vyloženě slabém provozu mohla část letů realizovat na 06/24 s využitím backtrackingu. Kdy jindy bude takto skvělá příležitost opravit hodně využívané části letiště? Vzpomeňte na rekonstrukci hlavní dráhy 06/24, kterou se Letišti podařilo šikovně realizovat v letech deprese mezi dvěma provozními maximy 2008 a 2018.

Jenik

Backtracking v zadnem pripade nepřipadá v úvahu. Letiste opravuje hodne využívané casti i bez nej.

MaT

Páteční stoka? Jako že by pršelo jen v pátek? Neměla to být spíš páyeřní?

To už se dneska i články píšou na mobilních zařízeních (predikce a automatické opravy)? 🙂

Peeetr

„páyeřní?“ Neměla to být spíš páteřní? 🙂

MajsterN

Páteřní? Nemělo to spíš být páření?

Jiří Kocurek

Že na mobilním zařítení, vy toho naděláte, jak kdyby to nebylo jeno. Kdosi napsal reportáž na oprátce…