Letiště Praha povolává kvůli kolapsu se zavazadly krizového manažera. Nedorazilo 1600 kufrů
Generální ředitel Letiště Praha Jiří Pos. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný![Generální ředitel Letiště Praha Jiří Pos. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/20240703_140151-scaled.jpg)
![Generální ředitel Letiště Praha Jiří Pos. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/20240703_140151-scaled.jpg)
Podle letiště bude mít 99,9 procent cestujících zítra své kufry zpět.
Hezky CSAH spachalo medialni sebevrazdu 🙂
Bylo by hezky kdyby si manageri mezi sebou vyvodili nejakou odpovednost, ale trochu se obavam, ze podobnej pristup umi uplatnit jen na radovy zamestnance. 🙂
A to nemluvim o tom jeho prohlaseni „nulova tolerance k letu bez zavazadel“. Protoze to nejde nazvat jinak nez alibistickou exotinou, uz vidim jak do smluviniho vztahu k letu aerolinka – cestovka, vstupuje letiste a nepovoli letu protoze cestujici nebudou mit nalozene kufry :-))))
Že by start nového trendu v nákupu letenek z Prahy?
Výběr aerolinek dle handlingu…? 😀
https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/Pro-cestujici/Odbaveni-zavazadel/17436_4091_CSAH_seznam-leteckych-spolecnosti-2024_A4_b.pdf
Kdysi se o schopnostech československých ekonomů vyprávěl takový vtip: „co se stane, když vyvezeme naše ekonomy na Saharu? – Nejdřív nic, ale tak za 2 – 3 roky se tam začne dovážet písek“. A dnes je to podobné. Jak je řízen náš stát a firmy je povětšinou úděsné. Loni naši politici s překvapením zjistili, že se na střední školy hlásí obrovské množství dětí. Když se před 14 lety narodily, měli naši skvělí politici všech směrů dost času, aby školy zřídili nebo rozšířili – neudělali nic. Když za poslední více než rok v Evropě výrazně roste počet letů a na letní… Číst vice »
Pracoval jsem na letišti dlouhá léta. Od doby, co vedení převzal pan Pos, vyhodil všechny SCHOPNÉ vedoucí, kteří věděli vše o provozu a byli vždy operativní a navíc bez problému propouštěl zaškolené a zkušené pracovníky, co jiného se dalo čekat ? Teď nikdo neví, co má dělat. Dokud tam bude on a jeho patolízalové, letiště se nezlepší !
Co takhle raději povolat partičku manuálních pracovníků?
Ti moc nepomůžou. Není na letišti nikdo, kdo by je správně vedl. K čemu je armáda vojáků, když velitel je neschopný blbec ?
Pracoval jsem na letišti dlouhá léta. Od doby, co vedení převzal pan Pos, vyhodil všechny SCHOPNÉ vedoucí, kteří věděli vše o provozu a byli vždy operativní a navíc bez problému propouštěl zaškolené a zkušené pracovníky, co jiného se dalo čekat ? Teď nikdo neví, co má dělat. Dokud tam bude on a jeho patolízalové, letiště se nezlepší.
Tvl soubor opatření.. 🤣 Kde jsem to už někdy slyšel.. 🤣Jo za komárů vlastně, nic nefungovalo, ale pořád se přijímal soubor opatření a stejně to pak zase nefungovalo..prostě socík.. a máme to tu zase.. 🤣
Spíš za kovidu ne?
To taky. 🤪🤷♂️
Máš částečně pravdu. Letiště po revoluci ještě velmi dlouho byl socialistický stát v kapitalismu. Drtivá většina vedoucích byla s knížkou KSĆ. A muselo, protože nikdo nebyl schopný vést tento podnik, jak bylo potřeba. Ale tito vedoucí se nechali lechce přesvědčit, že je lepší jiný postup, než na který byli zvyklí. A díky tomu bylo pražské letiště na velmi vysoké úrovni v Evropě i ve světě. Ti pak byli vystřídáni novými vedoucími ( z důvodu odchodu do důchudu ), kteří si prošli celým provozem a věděli o něm téměř vše. A kdo je chtěl “ ojebat“ narazil. Zpozdit letadlo byl jistý… Číst vice »
Doučit pravopis, předložky “s” a “z”. Jejich použití.
Mohl by prosím někdo letecky zcestovalý uvést, zda podobné fiasko v odbavení zavazadel kvůli „zpožděnému Turecku a bouřkám“ zaznamenali také ve Vídni, Mnichově, Katovicích nebo třeba Pardubicích?
V Budějovicích vše OK. Počet kufrů nula.
https://www.youtube.com/watch?v=UojizOj9gC4
👍🤣
Dcera před týdnem z Vídně čekala na kufr 2 dny.
Taky je fajnový ručit v SRA za cizího neprověřenýho člověka, chodit s ním na oběd, na záchod, prostě všude ho mít sebou, když vám za případný průser nebo nedodržení něčeho hrozí statisícová pokuta od ÚCL.
To jsem zvědav, jestli je po tomto fiasku stále na pořadu dne odprodej handlingu ze strany LePra.
Tak jak jinak před prodejem přátelům snížit hodnotu firmy než snížit zisk a zhoršit pověst…
Není lepší odprodat generálního ředitele ? 🙂
Přece vědí + – pár desítek cestujících, den, dva dopředu, kolik lidí poletí …
Dobrý. To je jako kdybych jel na výlet na kole vlakem, ale protože se kolo nenaložilo, protože by vlak dostal zpoždění, tak mě odvezou třeba na Šumavu a že mám kolo v Praze, to je mi fakt platný. Hlavně, že na tý Šumavě jsem včas…
Na tu Šumavu byste dorazil se zpožděním i vy… 🤪😁
Třináctihodinové směny v horku, dešti, mrazu. Zaměstnanecké parkování (za 3 kila měsíčně), zaměstnanecké stravování (oběd zhruba za 2 kila), nařízené přesčasové šichty, letos bez žádného bonusu za to že si nevezmete dovolenou a budete dřít jako mula až do září nonstop ( v říjnu vás pak šéfové seřvou že jste si nevybrali dovolenou a tak vám jí firma „přidělí“ tak jak se to hodí jí …. ) Kdo tohle má ?! A do toho vidět zaměstnance Letiště Praha jak jdou v pantoflích ve čtyřech v družném hovoru na oběd do kantýny kde stráví příjemnou hodinku. Vsadil bych se že někteří… Číst vice »
Napad dobry, ale skutecne to stihne odnosit sam?
Ne, shání lidi odjinud, což vedení bez něj nějak nedokázalo…?
„Nápad jistě dobrý… Výsledky nebyly dobré.“
Před mnoha lety jsem dělal nakladače letadel, jako brigádu při VŠ. Byla to fyzicky dost náročná práce, nejen kvůli těžkým kufrům, ale i kvůli značenému vedru na ploše letiště v letních měsících. Odešel jsem ale předčasně, kvůli rozkrádání zavazadel ze strany zaměstnanců. Jako mladému naivnímu klukovi mi dlouho trvalo než jsem pochopil, proč při nakládání mě nechávají vždycky venku, abych zavazadla dával z vozíku na pás, zatímco ti staří bardi byli vevnitř v „díře“, kde měli zavazadla umísťovat v rámci jednotlivých sekcí zavazadlového prostoru. No až jsem jednou neplánovaně vlezl mezi ně a viděl, jak se přehrabují v obsahu zavazadel,… Číst vice »
Přes to všechno to byly krásný časy…..
V čem? Pozitivního jste k té brigádě nenapsal nic.
Pokud AKečku, Akhačku nebo jakýkoliv jiný plechovce říkáš kontejner, tak si na letišti nikdy nepracoval 🙂
Na letišti pracuju přes dvacet let a označení kontejner používám běžně.
Možná by bylo místo přesunu nějakých letů z regionálních letišť do Prahy lepší to udělat opačně…
Letištní poplatky jsou dopředu placená služba. Takže firma má peníze a není schopná za ně službu zajistit. Dovedete si představit, že přijdete do restaurace, objednáte si řízek, vrchní zinkasuje peníze a řízek vám možná pošlou za 3 dny?
Letištní poplatky ale nepokrývají handling, respektivě odbavení, nakládku a vykládku kufrů
A letos je to poprvé v historii letiště, co začaly prázdniny? To se stalo poprvé, že byl větší fofr, než jindy, nebo nemají zkušenosti s tím, že je někde podobný malér, a že jsou v červnu bouřky?
Není personál? To by chtělo asi ten personál zaplatit, ne nového manažera, ale aspoň 30kč/hod. přihodit personálu.
Je to všude stejný, nejsou lidi na těch obyčejných místech, ale jsou všude plný kanceláře ředitelů, náměstků, referentů a mamagmentu, na 2 dělníky jeden kancelářskej…
Takhle to je všude, ve státní správě, u policie, v armádě, v nemocnicích na poště.
Je to tak, až letos začaly v červenci prázdniny – poprvé v historii lidstva. Mějme pochopení… 😀
Michal Bláha, X:
Společnost Letiště Praha vykázala za loňský rok provozní zisk (EBITDA) ve výši 3,1 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím rokem se jedná o nárůst 900 milionů korun. Z pohledu čistého výsledku hospodaření vykázala společnost za rok 2023 zisk 1,5 miliardy korun.
Je mrzuté, že ve špičce nepřidá svým manuálne pracujícím zaměstnancům třeba milion dva měsíčně navíc, aby zajistila kvalitní služby svým klientům.
+v diskusi:
A jako odměnu za vyšší zisk, získali zaměstnanci na letošek nižší 13. plat a provozní složky nižší maximální odměnu za letní provoz o 19 tis.
Tak aby se to teď stačilo rozvést po hotelech dříve než lidé budou končit dovolenou a poletí zpět do CZ:-)
Možná to počká, až poletí zpět domů, pak to bude na páse…
Možná 😀
Letiště Praha povolává kvůli kolapsu se zavazadly krizového manažera, ABY POMOHL S NAKLÁDKOU A VYKLÁDKOU ZAVADEL. a zbytek manažerů taky pomůže?
At si radeji sunda to drahy kvadro a jde vykladat sasek…
Mozna by pomohlo misto dalsiho manazera zvysit platy…
Takže si zavolte hasiče se stříkačkou a pošlete je nosit kýble, ano?
Pozvete si krizového manažera, nedáte mu manažerské pravomoce a budete se plávat po ramenou, jak jste s ním vyběhli. Ano, tak to jste velmi kompetentní vedení.
Postkomunistické uskupení pseudomanagerů a papalášů , který si hrají na vedení. Ve skutečnosti neumí absolůtně nic 🤷🏼♂️
Už jen ten název soubor opatření.. jak vyšitý z roku 1984.. 🤣
Za tento kolaps mají padat hlavy ve vedení společnosti. Výmluvy typu: nečekali jsme…, 11 procent plus, zpožděné Turecko jsou naprosto trapnou výmluvou. Počty letů zvláště koupacích znají jak dlouho dopředu?
Ale, počítám odpovědnost nula, když není stanoven žádný zákonný postih, jako třeba u zpoždění letu.
„Podle něj bude mít 99,9 procent cestujících zítra své kufry.“
znamená že to určitě nebudou mít ani zdaleka všichni, ale všem budou říkat, že bohužel, zrovna oni jsou to 0,1% a to je fakt smůla 😀
Jestli to dobře chápu, tak se jedná o kufry, které tam zůstaly od neděle, případně od pondělí a dorazí možná zitra (ve čtvrtek)? To už ani nemá smysl to tam posílat, když většina se vrací v neděli domů😀 Ne vážně, za toto neskončí ani jeden manažer u CSAH, resp. Letiště Praha? To je opravdu výsměch a nejlepší by bylo, aby skončili i poslední stateční nakladači, aby si konečně někdo uvědomil, že takto to fungovat nemůže a všech zaměstnanců je potřeba si vážit!
Je třeba více personálu na ploše, který hází kufry do těch letadel, ne krizových manažerů pro krista!
Přesně. Každý ví, čím je problém způsobený, ale oni na to musí nabrat krizového manažera.
A já vždycky, když mám nějaký problém, hledám jeho řešení. A ono stačí vědět, čím je problém způsobený. Celou dobu ta řešení hledám zbytečně.
Manažera za sto táců seženou hned, nakladáče za dvacet těžko…:-)
Krizák je potřeba v okamžiku kdy se vedení vymlouvá jeden na druhého a nejsou schopní navýšit ty počty na ploše. V té chvíli přestává legrace. Zažil jsem kdy krizák vyhodil ředitele z porady, když začal vypočítávat objektivní důvody.
Tak to ale nebude fungovat ve státní firmě. Tak to vědí všici, co by bylo potřeba, ale vedení má jiné „noty“…..
Správný ředitel by ho přece poslal na plochu házet kufry, jak nám tady vysvětlují zkušenější… které na to nevzali.
Ten personál se na ploše objeví magicky sám od sebe? Já jsem myslel, že někdo musí ten personál rychle sehnat, zaškolit, zařídit dopravu těch zmeškaných kufrů…
No úplně to vidím, jak krizový manažer bude dělat práci náboráře a zaškolovat…