Letiště Praha postaví parkovací dům za více než 1,5 miliardy, v přízemí bude terminál MHD

Parkovací dům B. Zdroj: Letiště PrahaParkovací dům B. Zdroj: Letiště Praha

Objekt pojme přes 1 300 aut.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jméno

To vychází 1 metr čtvereční tak na 100 000kč, to se vyplatí…

Pavel Dvořák

Jeste pred par lety patrilo letiste k tem statnim spolecnostem, ktere dokazaly stavet levneji nez zbytek. Po zmene vedeni, kdy misto Rehore se vratil Pos, se vsechno vratilo do zabehnutych koleji a naklady raketove vystrelily.

Honza

Pos je clovek co je sympaticky ale je mimo. Uz jen tvrzenim dalkovky a dalkovky.

Nikola

A vy ho tak moc znáte, že to tvrdíte? Možná by pak bylo lepší ho konfrontovat s důkazy než tady pomlouvat.

Alois

Když se dívám na ceny Comfort parkování na letišti, tak se to do pěti let celý zaplatí.

StonyCZ

Spocitej si kolik stoji parkovani na letisti a jak maji porad plno. Vrati se jim to velmi rychle.

Karel

Nechápu, proč tam musejí rvát LED obrazovku. Už takhle je letiště brutálně zatížené reklamním smogem až hanba… 🙁

Pepe

Tak zrovna tam ta reklama patří, vydělá letišti miliony.

Bob

Je hezké, že řeší parkoviště, ale dřív by měli postavit spíš vlak a druhou ranvej.

A kdyby tudy vedla VRT směr Ústí, jak navrhovala tuším Hospodářská komora, tak by to parkoviště možná ani nebylo třeba.

Luk

Stavba železniční trati je v běhu. A připravuje se i druhá ranvej, i když je proti tomu velký odpor občanů v její ose.

David

Akorat to parkoviště do par let bude, ale toho vlaku se nejspíš nedožijí ani Vaši vnuci.

none

Vlak bude již brzy. To tu ví každý 🙂

Jeník

Počítá se před terminálem MHD zase s nějakým prostorem pro naháněče „oficiálních“ taxislužeb, aby nepřišli o kšefty? 😉😆

Bad

Vypadá to impozantně, 1300 míst…Dědek plánuje v Pardubicích u haly 11ti podlažní parkovací dům pro 2100 aut, to jsem zvědav, jak to bude vypadat.

Juraj

Tak pevně doufám, že sem letiště nechce vymístit zastávky MHD od terminálů. Už dneska se k nim chová dost macešsky a další odsun pryč od terminálů by byl jen dalším gólem do vlastní. Hlavně když realisticky nenabízí žádnou lepší alternativu.

Andrej

Nedivil bych se. Ten nesmyslný pro automobilistický/taxikářský narativ je na ve vedení pražského letiště obzvláště silný. Bohužel.

leos

Prosím, až se budou malovat pruhy pro auta, neřiďte se desítky let starou normou pro Škodu 120. Dnešní auta jsou širší a delší. Parkovat na letišti je za trest. Neotevřete dveře na obě strany. Vždycky nechám vystoupit pasažéry s kufry, zacouvám a pak vylezu okénkem 🙂

David

Jo, taky se vzdycky tesim, jesli auto na parkovisti za nekolik tisic tydne nebude dobouchany a odreny od nekoho, kdo si myslel, ze se vejde.

MaT

Na jednu stranu souhlasím, že se auta přeci jenom trochu rozšířila, ale zase stavět to na vozy typu Ford F150 nebo RAM, to by byl také extrém. Když si to někdo pořídí někam na hory, nebo má statek a občas na korbě potřebuje odvézt tele, fajn. Ale proč si to pořizují lidi, co bydlí v Praze na Vinohradech, to jsem nepochopil..

leos

Moje zkušenost byla s Fordem Mondeo, což není žádný extrém.

David

Stačí mista co ma lidl/globus… kde se dají třeba i vyndat děti z autosedaček. Místa co mají 6m snad potřeba nejsou 5-5.2m by melo stačit i lidem s full size SUV

Bob

Ať se staví místa užší i širší. A ta širší ať jsou dražší (protože se jich do stejného prostoru vejde méně). Nevím, proč by majitel fabie měl platit za široké stání pro SUV. Pokud se někdo rozhodl pro koupi širokého auta, tak ať má možnost si připlatit za širší místo.

David

Když se do těch domů podíváte, zjistíte, že majitele Fabii řeší cestu na letiště jinak

Alois

Třeba ve Vídni to tak mají, širší místa za příplatek. Ale nikdy jsem neměl problém si najít pěkný místo na Céčku, aby dokázali všichni bez problémů vystoupit. Akorát to hold nebylo hned u východu z Céčka.

B0R1S3K

Osobně bych si za širší místo velice rád priplatil i s „normálním“ autem a ne pak celou dovolenou trnout, jestli mi to někdo neomlatil (co je pro některé kus plechu, je pro mne něco, co mne umožňuje pracovat a stálo mě to dost peněz). A mimochodem, ona i ta kategorie aut typu fabie, už dneska není tak úzká, jako dřív. Celkově šíře parkovacího místa pro Šáde 120 je dneska pro nějaké mini auto.

lvy

To sice máte pravdu, ale když je udělají užší, tak tam narvou více aut a vydělají víc.

Zbyněk

Jsme zvláštní země. Na letiště se nedá dostat odnikud na kole, přitom pozemky všude, vč. podél ul. K letišti jsou ve vlastnictví letiště. Zdá se, že nikoho nenapadlo, říct magistrátu, my vám poskytneme pozemek, vy na něm postavíte chodníkocyklostezku?

Ale miliardy na parkoviště, miliardu na přestavbu MÚK Aviatická a miliardy na 119 po pár minutách máme.

Lubox

😀 😀 😀

Jméno

Pár zaměstnanců by na kole možná přijelo, ale přece jen je to odevšad daleko. Stačí postavit vlak (ten je potřeba tak či tak) a parkování i pro kola na Dlouhé Míli. Ideální řešení, cyklostezka na letiště by fakt působila komicky.

Zbyněk

Komicky působí, když Evropan napíše, že cyklostezka na letiště by působila komicky.

Vladimír

To je pravda. Ale ja bych tam spiš potřeboval chodník, abych si tam mohl doběhnout…..to je pro kondici lepší.

Zbyněk

To se přece nijak nevylučuje. V Praze jsou všechny „cyklostezky“ i pro chodce.

Y.K.

Jako podpora cyklistiky určitě má své místo, ale fakt nevím kolik lidí by vyšlapalo na jedno z nejvyšších míst v Praze jen kvůli tomu aby někam letěli (nebo do práce). 🙂 To se fakt vymyká městu krátkých vzdáleností a místu s trvalou poptávkou.

To parkoviště si na sebe určitě vydělá při taxách, které se na letišti za parkování účtují.

Zbyněk

Parkovací dům pro zaměstnance si na sebe vydělá? Pochybuju i u parkovacích domů pro cestující.

Přinejmenším z Horoměřic, Kněževse, Hostivice apod. to není ani daleko, ani do kopce, ani nekonkurenceschopné PID. Z Jižáku by samozřejmě moc lidí nejezdilo. 🙂

Jinak zkusmo jsem se podíval na letiště ve Vratislavi a Zurichu a světe div se, cyklostezka tam vede. Co je u nás tolik jiné, že u nás není nikde nic?

Y.K.

Tohle není městské parkování ve městě, kde se bojí něco naúčtovat. Letiště expresní 50 Kč/15 min, krátkodobé 80 kč/h, týdení od 1 600 do 6 000 Kč. Letiště si musí vydělat, není to úřad se státními zdroji.

michal001

Souhlas, až pojetím s rodinou na týdenní dovolenou u moře, tak na letiště zásadně na kole 🙂 . Teď vážně, se současnými taxami 200 – 700 na den (Holiday Parking) si na sebe parkoviště vydělá bez problémů. Navíc si ho financuje letiště samo, nikoli magistrát.

Pavel Dvořák

Na letiste se normalne na kole jezdi (mysleno zamestnanci), cyklostezka vede udolim Sarky az ke krizovatce u OC Sestka. Tam pak cyklisti (zamestnanci) muzou rovnou skoncit v arealu Jih nebo pokracuji ulici k Letisti po silnici nebo po malo frekventovanych chodnicich. Dal se jede spojovaci komunikaci, ktera je neverejna, takze tam neni velky provoz, pripadne se jede po travnatem pasu podel plotu. Dostanate se tak az k Hangaru a dal treba k APC.

Vladimír

Vy pojedete s kufrem na letiště na kole? Jako s přìručnìm zavazadlem nebo s kufrem na odbaveni?

Petr

To neřešte. On je jen komik a provokatér

Bob

Za covidu se tam na kole dalo dostat velmi dobře. 🙂 To jsem tam jezdil rád, protože tam byl nejslabší provoz v celé Praze.

Jinak smysl by to mělo hlavně pro zaměstnance z okolních vesnic, kteří dnes musí jezdit autem (protože třeba z Hostivice to veřejnou dopravou nejde, leda přes Veleslavín/Zličín). A určitě by to využili i výletníci a pozorovatelé letadel (těch podél plotu letiště už dnes jezdí mraky), hlavně by to chtělo propojení do Kněževsi.

Pavel Dvořák

Mozna by si na letisti mohli koupit slovniky, aby zjistili co vlastne znamena Design and Build a kdy dava smysl ho pouzit. Tady uz maji skoro vsechno navrzene a pripravene, na vybranem zhotoviteli uz bude pouze dotazeni DPS, takze moc napadu do toho nevnese. Stejne tak je uz dana i technologie stavby, ktera eliminuje treba efektivnesji prefabrikaty. Design and build meli vyhlasit v dobe, kdy vzniknul zamer vybudovat novy parkovaci dum a meli zadat jen cilove pozadavky jako jsou rozmery, kapacita apod. A kdyz se clovek podiva na kvalifikacni pozadavky, tak je tam rada pozadavku postupne vylucujici skoro kohokoliv krome… Číst vice »