Infrastruktura Letectví Letiště Zprávy

Letiště Praha opraví pojezdové dráhy, vylepšuje i čekárny a stání u prstu B

Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha
Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha

Letiště Praha se letos pustí do kompletní modernizace a přeznačení dvou pojezdových drah B1 a B2, v prstu B u „neschengenského“ Terminálu 1 se zároveň aktuálně proměňují čekárny i konfigurace letadlových stání.

Zakázku na modernizaci pojezdových drah získala společnost Eurovia s cenou 209 milionů korun bez DPH, když předpokládaná cena činila 150 milionů. Dráhy by měly po rekonstrukci (včetně výměny návěstidel a přeznačení) vydržet dalších 25 až 30 let.

„Důvodem úprav je dosluhující technický stav vozovky a potřeba rekonfigurace osového systému v lokalitě z důvodu měnící se skladby letadel, která jsou v dotčené lokalitě odbavována,“ uvedl mluvčí letiště Roman Pacvoň. Stavba bude probíhat ve dvou etapách (jarní a podzimní) vždy od března do května a od září do listopadu. Podle Pacvoně by ji cestující neměli zaznamenat, provoz bude odveden jinam. Letiště disponuje přibližně třemi desítkami pojezdových drah, které se liší svou délkou; všechny chce postupně zrekonstruovat.

Už od podzimu 2018 probíhá rekonstrukce letadlových stání u prstu B, cestující by navíc měli zaregistrovat proměnu čekáren tamtéž. „V tuto chvíli dokončujeme rekonstrukci a rekonfiguraci sektoru B1 letištní plochy, kde ještě před hlavní sezónou vzniknou tři rekonfigurovaná kontaktní stání pro letadla (konkrétně jde o státní 9, 10, 11) a tři rekonstruované odbavovací čekárny,“ sdělil Pacvoň.

Čekárny (Gate B1 a B2) získají novou podobu, čekárna B5 bude výrazně rozšířena. Sloučí se totiž s čekárnou (Gate) B6, která bude zrušena. Čekárny budou nově disponovat toaletami a budou vyvedeny v novém designu, který byl poprvé představen poprvé loni v září ve vedlejším prstu A. Vylepšení se dočkají také rentgenové tratě bezpečností kontroly, které díky prodloužení až na 14 metrů umožní odbavení až 240 cestujících za hodinu.

Po dokončení prací, které je plánováno na červen, budou na severovýchodní straně prstu B k dispozici celkem odbavovací čekárny a tři nezávislá letadlová stání. Nové stání 11 a stávající stání 13 navíc na podzim roku 2019 čeká ještě další úprava, kdy narovnáním osy pojezdového pruhu (TWY B2) dojde ke zvětšení prostoru za letadly.

Mapa letiště je na jeho stránkách.

8
Diskuze

avatar
2 Komentáře
6 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
6 Autoři komentářů
TPalPetrskyisblueDPDPTom Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Petr
Host
Petr

Stále se jen renovuje, opravuje, přemistuje,občas něco zvětšuje, ale nebuduje se ….

TPal
Host
TPal

Zrovna úpravy letiště Václava Havla mají smysl. 🙂

Víťa
Host
Víťa

Neplánují také vrátit nástupní mosty k těm třem gatům, který jsou bez nich? (A1, B2 a B6)?

skyisblue
Host
skyisblue

Také by měl zajímal nějaký aktuální nákres/přehled areálu LKPR s rozložením stání a nástupních mostů a přehled plánů na rozvoj infrastruktury v krátkodobém horizontu (mluvilo se minimálně o nové rychlé vyjížďce z RWY 24).

Tom
Host
Tom
skyisblue
Host
skyisblue

Přesně tohle, díky!

DPDP
Host
DPDP

Dle odkazu na B6 nástupní gate je, tzn. Letiště Praha by mělo poskytnout aktuální nákres a dále říci že B11-B13 jsou čekárny na úrovni dráhy, které nabírají lidi ke stojankám mimo gatě.
A pojem kontaktní stání také slyším poprvé 🙂

skyisblue
Host
skyisblue

Ono plánku na stránkách letiště už nějakou dobu raději nevěřím, realita pak vypadá na místě často jinak 🙂 Gaty B11-B13 jsou samozřejmě autobusové, ale v textu se mluví o stojánkách 9, 10 a 11, což by mělo podle plánku odpovídat gatům B1, B2 a B5 a stání 13 je gate B7. Zajímal by mě ale plánovaný finální stav na T1 co se týče gatů/stání, k tomu jsem už dlouho neslyšel žádnou přehlednou odpověď, ani neviděl žádný nákres. Celkově jsou ty veřejně komunikované plány letiště dost kusé.

Partneři