Letiště Praha opraví pojezdové dráhy, vylepšuje i čekárny a stání u prstu B

Letiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště PrahaLetiště Václava Havla Praha. Pramen: Letiště Praha

Letiště Praha se letos pustí do kompletní modernizace a přeznačení dvou pojezdových drah B1 a B2, v prstu B u

Letiště Praha se letos pustí do kompletní modernizace a přeznačení dvou pojezdových drah B1 a B2, v prstu B u „neschengenského“ Terminálu 1 se zároveň aktuálně proměňují čekárny i konfigurace letadlových stání.

Zakázku na modernizaci pojezdových drah získala společnost Eurovia s cenou 209 milionů korun bez DPH, když předpokládaná cena činila 150 milionů. Dráhy by měly po rekonstrukci (včetně výměny návěstidel a přeznačení) vydržet dalších 25 až 30 let.

„Důvodem úprav je dosluhující technický stav vozovky a potřeba rekonfigurace osového systému v lokalitě z důvodu měnící se skladby letadel, která jsou v dotčené lokalitě odbavována,“ uvedl mluvčí letiště Roman Pacvoň. Stavba bude probíhat ve dvou etapách (jarní a podzimní) vždy od března do května a od září do listopadu. Podle Pacvoně by ji cestující neměli zaznamenat, provoz bude odveden jinam. Letiště disponuje přibližně třemi desítkami pojezdových drah, které se liší svou délkou; všechny chce postupně zrekonstruovat.

Už od podzimu 2018 probíhá rekonstrukce letadlových stání u prstu B, cestující by navíc měli zaregistrovat proměnu čekáren tamtéž. „V tuto chvíli dokončujeme rekonstrukci a rekonfiguraci sektoru B1 letištní plochy, kde ještě před hlavní sezónou vzniknou tři rekonfigurovaná kontaktní stání pro letadla (konkrétně jde o státní 9, 10, 11) a tři rekonstruované odbavovací čekárny,“ sdělil Pacvoň.

Čekárny (Gate B1 a B2) získají novou podobu, čekárna B5 bude výrazně rozšířena. Sloučí se totiž s čekárnou (Gate) B6, která bude zrušena. Čekárny budou nově disponovat toaletami a budou vyvedeny v novém designu, který byl poprvé představen poprvé loni v září ve vedlejším prstu A. Vylepšení se dočkají také rentgenové tratě bezpečností kontroly, které díky prodloužení až na 14 metrů umožní odbavení až 240 cestujících za hodinu.

Po dokončení prací, které je plánováno na červen, budou na severovýchodní straně prstu B k dispozici celkem odbavovací čekárny a tři nezávislá letadlová stání. Nové stání 11 a stávající stání 13 navíc na podzim roku 2019 čeká ještě další úprava, kdy narovnáním osy pojezdového pruhu (TWY B2) dojde ke zvětšení prostoru za letadly.

Mapa letiště je na jeho stránkách.

Tagy čekárny dráhy letiště praha
8 komentářů