Letectví Letiště

Letiště Praha odbavilo v létě více cestujících, krizi s uzemněnými 737 MAX navzdory

Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Letiště Praha zažilo další rekordní prázdninovou sezónu. I přes uzemnění letadel 737 MAX společnosti Smartwings, která je největším dopravcem na Ruzyni, odbavilo letiště za červenec a srpen více lidí než v loňském roce.

Letiště Praha zažilo další rekordní prázdninovou sezónu. I přes uzemnění letadel 737 MAX společnosti Smartwings, která je největším dopravcem na Ruzyni, odbavilo letiště za červenec a srpen více lidí než v loňském roce.

Zatímco poslední vývoj do července ukazoval, že růst na Letišti Václava Havla zpomaluje, srpen překvapil vyšším růstem: počet cestujících stoupl o 6,5 % na 1,997 milionu. Ukazují to čerstvě zveřejněná data Letiště Praha.

Za měsíce červen, červenec a srpen stoupl počet odbavených cestujících na Ruzyni na 5,74 milionu, což je o 5,8 %. Od začátku roku odbavilo Letiště Praha už 11,806 milionů pasažérů a míří tak k novému přepravnímu rekordu za celých dvanáct měsíců.

Letní čísla ukazují, že poptávku táhl hlavně  zájem českých klientů cestovních kanceláří. Podruhé za sebou se umístila na prvním místě v žebříčku letišť, kam se z Prahy létalo nejvíce za jediný měsíc, turecká Antalya. Počet cestujících do této destinace stoupl v srpnu meziročně o 40 %, do patnáctky letišť s největším provozem z Prahy se v srpnu dostala i egyptská Hurghada.

„Provozní výsledky za srpen potvrdily, že počet cestujících v letošním roce roste podle našich původních očekávání. Srpnový meziroční růst o 6,5 % se především díky vyšší obsazenosti letů dokonce pohyboval nad celoročním průměrem,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Prvenství mezi zeměmi si drží dlouhodobě Velká Británie a v letní sezóně cestující nejčastěji mířili také do Řecka a Španělska.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jen tak

a zase to kouzlo mezirocnich srovnani 😀

(ale ta souvislost s maxem… to se bude vse svadet (nebo naopak) na maxy jeste jak dlouho? nejspis jeste v dobe, kdy maxy za dvacet tricet let pujdou do duvhodu 🙂

Michal Štěpán

Vážení a položili jste si otázku, proč PRG nemá na to, aby dohnalo TXL nebo VIE? To není chyba managementu letiště PRG, ale zcela objektivní proces. Technologicky a bezpečnostními postupy je to jedno z nejlepších letišť v Evropě. Dokud ale budou v ČR pouze montovny a dovoz nízkonákladové pracovní síly z východu, tak těch několik sofistikovanějších firem v Praze a okolí to nevytrhne. Bude to pořád jen o turismu, především z dálného východu a bohužel i Arabského poloostrova, což se spíše kontraproduktivní (sledujte, co se děje v Praze, kdo kupuje investiční nemovitosti v kterých běžný Čech nemá šanci bydlet). Vždyť… Číst vice »

Jen tak

konecne to nekdo rekl nahlas.

Daniel Novák

Zkuste psát do Parlamentních dřístů, s těmi říšskými protektory vám budou tleskat ve stoje.

ViKo

Pro mě je to letiště i tak, žalostně nevyužitý. Vídeň jede jak s dvojtým turbem proti Ruzyni. LowCost aerolinky se sem nehrnou. A tak se vyplatí přejíždet do Berlína, nebo Vídně za levným létáním. Vlhký sny managementu, že doženou a předeženou Vídeň, zůstanou je v odvážných prohlášeních. Kéž by se hnuly Vodochody.

Lukas

No pozor, este mame letisko BTS na Slovensku , ktore tento rok rastie o extremnych +2% a cely rok nevidi nic ine iba 737-800, Airbus 320 a 321, nakladny A300 a to je tak vsetko, sem tam nieco ine, pred par dnami tu bol Ethiopean 787 a to sa prisla pozriet cela dedina na neho 😀 nic v zlom, ale bud rad za letisko V.H.

vesmír

Na kluzáky slušné číslo.

Nicky

V BTS je dost lowcostu za výborné ceny a kousek do VIE, kde je mnoho dalších možností. Z PRG je to zoufalost a za lepší nabídkou je nutné jet do zahraničí.

Ondra

A to je pak otázka jestli si to i s cestou a časem v autě vyplatí

VíKo

Vyuzivam Berlin pro lety na Mallorku a Kanary. Letost za 800 zpatecni Mallorka z Tegelu. Kypr z Brstislavy za 1.100,- Kc. Viden Malaga za 900. Autem bych to na ostrovy nedal a kdyz, tak trajektem za 2 dny plus popkatky. Proste Praha na tyhle letenky nema. Stejny destinace z PHA za 3.000,- a vic na hlavu v „akci“.

GPGP

Z vás musí mít příroda radost, nejdříve autem nebo busem do toho města a pak starším typem letadla na ostrovy….
Létám taky, ale ne jako socka, tzn. novými typy B 787 nebo A 350, tzn. s nižší uhlíkovou stopou…
Snad bude brzy po vzoru Německa výhodnější rychlovlak oproti letadlům a po moři pojede loď na elektřinu nebo solární pohon, dávám tomu max. 20 let 🙂

VíKo

Paneboze. 🙂

VíKo

Jen dotaz. Jak docilite objektivni vyber letadla? Vybirate destinace podle toho, jaka letadla tam letaji a jake spolecnosti? Proste lzete. To je vsechno. 🙂

Ondra

Bože ….. do dovolenkovych destinaci moc 350 a podobných opravdu neleta. Btw čtyři největší nákladní lodě udělají tolik bordelu jako vše ostatní dohromady… jen teď se EU hodi lobbing za dražší letenky

Michal Štěpán

Kontrolní otázka. A čemu pomohou Vodochody? Kde nic není, ani smrt nebere. Pokud budou zprovozněny, tak jen odčerpají některé zákazníky Ruzyni a zkomplikují řízení letového provozu v prostoru Prahy. Ale dohromady tato dvě letiště za stávající situace více pasažérů neodbaví. My nejsme v situaci, kdy by Ruzyně kapacitně nestačila. Má snad Vídeň 2 civilní letiště pro komerční provoz? Nejdříve překopejme strukturu české ekonomiky a pak řešme, jestli potřebujeme druhé letiště. Dokud budeme vyrábět to, co děláme, nemůžeme se ani přiblížit německým platům a s tím souvisí vše ostatní.

VíKo

Ale tak jsem to nemyslel. Na drahe prazske letiste nejdou lowcosty tak, jak by mohly. Vodochody jako konkurence by pritahly za nizsi poplatky dalsi dopravce a dalsi destinace. Tedy presne to, co se nedari Praze.

Michal Štěpán

Co znamená drahé? Nemůžete to posuzovat z pohledu cestujícího, ale musíte se na to dívat z pohledu letecké společnosti a potenciálu využití linky. Provozovat letiště stylem, že místní samospráva bude linky dotovat částečně nebo zcela z veřejného rozpočtu, nemá v regionu Prahy/Středočeského kraje smysl. Tím nic nezískáme. V Ostravě nebo Brně, to už je jiná záležitost, ale také dost na pováženou.

VíKo

Viden a Schönfel s Tegelem maji spoustu lowcost spolecnosti ktery nabizeji to same, za vyrazne nizsi castky. Je to konkurenci. Jestli z PHA odejde ryan, kterej loni pysne predstavil novy linky a pridal letadla, pak mi to hlava nebere, protoze takovou marzi uz snad nikde mit nemuze.

Jen tak

ryan z prahy neodchazi … jen to zacne litat s jinou znackou.

cca stejne, jako ze klm lita pulku svych letu do prahy pod znackou “klm cityhopper”.

Janina

Tak Ryanair příští měsíc ruší v Praze svou základnu a místo toho sem dá Buzz základnu. Což znamená stejná skupina, stejná letadla, ale piloti dostanou o 1/3 nižší platy. Možná pak sníží Ryanair letenky o 1/3 i pro zákazníky? (haha, to byla jen rétorická otázka)

VíKo

Tohle jsem nevedel. Mate nekde odkaz na zdroj?

Janina

Tak slyšela jsem to už před asi týdnem a dnes jsem i našla dopis:
https://www.pprune.org/italian-forum/623853-social-dumping-9.html#&gid=1&pid=1

VíKo

Ty kraso… ten dopis je teda mazec. Adresat dost riskuje.

Janina

Možná by nebylo od věci, kdyby se tohle objevilo jako samostatný článek tady? Možná i s anonymním rozhovorem s nějakým s postižených pilotů? Pane Sůra?

Jen tak

proc? bezne pracovne pravni problemy 🙂

Jen tak

prazske letiste neni nijak drahe… to je jen takova rozsirena fama 🙂

Daniel Novák

A z čeho se budou dotovat Vodochody, když lowcost aerolinky platit nic nechtějí?
I Středočeský kraj, vedený takovými grázly jako Rath, Bendl nebo Jermanová, dává od Vodochod logicky ruce pryč, protože nemíní subvencovat někoho, kdo přiletí sedne na autobus a jede utrácet do Prahy. Budou to dotovat esté- a kágébáci z Penty že svého?
Plačky nad poplatky patří k mediálnímu folklóru jak Ryanairu tak Wizzu, které se svými teatrálními odchody a návraty na letiště jsou už poněkud únavné.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO