Letectví Letiště

Letiště Praha odbavilo v létě více cestujících, krizi s uzemněnými 737 MAX navzdory

Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha

Letiště Praha zažilo další rekordní prázdninovou sezónu. I přes uzemnění letadel 737 MAX společnosti Smartwings, která je největším dopravcem na Ruzyni, odbavilo letiště za červenec a srpen více lidí než v loňském roce.

Zatímco poslední vývoj do července ukazoval, že růst na Letišti Václava Havla zpomaluje, srpen překvapil vyšším růstem: počet cestujících stoupl o 6,5 % na 1,997 milionu. Ukazují to čerstvě zveřejněná data Letiště Praha.

Za měsíce červen, červenec a srpen stoupl počet odbavených cestujících na Ruzyni na 5,74 milionu, což je o 5,8 %. Od začátku roku odbavilo Letiště Praha už 11,806 milionů pasažérů a míří tak k novému přepravnímu rekordu za celých dvanáct měsíců.

Letní čísla ukazují, že poptávku táhl hlavně  zájem českých klientů cestovních kanceláří. Podruhé za sebou se umístila na prvním místě v žebříčku letišť, kam se z Prahy létalo nejvíce za jediný měsíc, turecká Antalya. Počet cestujících do této destinace stoupl v srpnu meziročně o 40 %, do patnáctky letišť s největším provozem z Prahy se v srpnu dostala i egyptská Hurghada.

„Provozní výsledky za srpen potvrdily, že počet cestujících v letošním roce roste podle našich původních očekávání. Srpnový meziroční růst o 6,5 % se především díky vyšší obsazenosti letů dokonce pohyboval nad celoročním průměrem,“ řekla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Prvenství mezi zeměmi si drží dlouhodobě Velká Británie a v letní sezóně cestující nejčastěji mířili také do Řecka a Španělska.

27
Diskuze

avatar
3 Komentáře
24 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
Daniel NovákJen takJaninaVíKoMichal Štěpán Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jen tak
Host
Jen tak

a zase to kouzlo mezirocnich srovnani 😀

(ale ta souvislost s maxem… to se bude vse svadet (nebo naopak) na maxy jeste jak dlouho? nejspis jeste v dobe, kdy maxy za dvacet tricet let pujdou do duvhodu 🙂

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Vážení a položili jste si otázku, proč PRG nemá na to, aby dohnalo TXL nebo VIE? To není chyba managementu letiště PRG, ale zcela objektivní proces. Technologicky a bezpečnostními postupy je to jedno z nejlepších letišť v Evropě. Dokud ale budou v ČR pouze montovny a dovoz nízkonákladové pracovní síly z východu, tak těch několik sofistikovanějších firem v Praze a okolí to nevytrhne. Bude to pořád jen o turismu, především z dálného východu a bohužel i Arabského poloostrova, což se spíše kontraproduktivní (sledujte, co se děje v Praze, kdo kupuje investiční nemovitosti v kterých běžný Čech nemá šanci bydlet). Vždyť… Číst vice »

Jen tak
Host
Jen tak

konecne to nekdo rekl nahlas.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Zkuste psát do Parlamentních dřístů, s těmi říšskými protektory vám budou tleskat ve stoje.

ViKo
Host
ViKo

Pro mě je to letiště i tak, žalostně nevyužitý. Vídeň jede jak s dvojtým turbem proti Ruzyni. LowCost aerolinky se sem nehrnou. A tak se vyplatí přejíždet do Berlína, nebo Vídně za levným létáním. Vlhký sny managementu, že doženou a předeženou Vídeň, zůstanou je v odvážných prohlášeních. Kéž by se hnuly Vodochody.

Lukas
Host
Lukas

No pozor, este mame letisko BTS na Slovensku , ktore tento rok rastie o extremnych +2% a cely rok nevidi nic ine iba 737-800, Airbus 320 a 321, nakladny A300 a to je tak vsetko, sem tam nieco ine, pred par dnami tu bol Ethiopean 787 a to sa prisla pozriet cela dedina na neho 😀 nic v zlom, ale bud rad za letisko V.H.

vesmír
Host
vesmír

Na kluzáky slušné číslo.

Nicky
Host
Nicky

V BTS je dost lowcostu za výborné ceny a kousek do VIE, kde je mnoho dalších možností. Z PRG je to zoufalost a za lepší nabídkou je nutné jet do zahraničí.

Ondra
Host
Ondra

A to je pak otázka jestli si to i s cestou a časem v autě vyplatí

VíKo
Host
VíKo

Vyuzivam Berlin pro lety na Mallorku a Kanary. Letost za 800 zpatecni Mallorka z Tegelu. Kypr z Brstislavy za 1.100,- Kc. Viden Malaga za 900. Autem bych to na ostrovy nedal a kdyz, tak trajektem za 2 dny plus popkatky. Proste Praha na tyhle letenky nema. Stejny destinace z PHA za 3.000,- a vic na hlavu v „akci“.

GPGP
Host
GPGP

Z vás musí mít příroda radost, nejdříve autem nebo busem do toho města a pak starším typem letadla na ostrovy….
Létám taky, ale ne jako socka, tzn. novými typy B 787 nebo A 350, tzn. s nižší uhlíkovou stopou…
Snad bude brzy po vzoru Německa výhodnější rychlovlak oproti letadlům a po moři pojede loď na elektřinu nebo solární pohon, dávám tomu max. 20 let 🙂

VíKo
Host
VíKo

Paneboze. 🙂

VíKo
Host
VíKo

Jen dotaz. Jak docilite objektivni vyber letadla? Vybirate destinace podle toho, jaka letadla tam letaji a jake spolecnosti? Proste lzete. To je vsechno. 🙂

Ondra
Host
Ondra

Bože ….. do dovolenkovych destinaci moc 350 a podobných opravdu neleta. Btw čtyři největší nákladní lodě udělají tolik bordelu jako vše ostatní dohromady… jen teď se EU hodi lobbing za dražší letenky

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Kontrolní otázka. A čemu pomohou Vodochody? Kde nic není, ani smrt nebere. Pokud budou zprovozněny, tak jen odčerpají některé zákazníky Ruzyni a zkomplikují řízení letového provozu v prostoru Prahy. Ale dohromady tato dvě letiště za stávající situace více pasažérů neodbaví. My nejsme v situaci, kdy by Ruzyně kapacitně nestačila. Má snad Vídeň 2 civilní letiště pro komerční provoz? Nejdříve překopejme strukturu české ekonomiky a pak řešme, jestli potřebujeme druhé letiště. Dokud budeme vyrábět to, co děláme, nemůžeme se ani přiblížit německým platům a s tím souvisí vše ostatní.

VíKo
Host
VíKo

Ale tak jsem to nemyslel. Na drahe prazske letiste nejdou lowcosty tak, jak by mohly. Vodochody jako konkurence by pritahly za nizsi poplatky dalsi dopravce a dalsi destinace. Tedy presne to, co se nedari Praze.

Michal Štěpán
Host
Michal Štěpán

Co znamená drahé? Nemůžete to posuzovat z pohledu cestujícího, ale musíte se na to dívat z pohledu letecké společnosti a potenciálu využití linky. Provozovat letiště stylem, že místní samospráva bude linky dotovat částečně nebo zcela z veřejného rozpočtu, nemá v regionu Prahy/Středočeského kraje smysl. Tím nic nezískáme. V Ostravě nebo Brně, to už je jiná záležitost, ale také dost na pováženou.

VíKo
Host
VíKo

Viden a Schönfel s Tegelem maji spoustu lowcost spolecnosti ktery nabizeji to same, za vyrazne nizsi castky. Je to konkurenci. Jestli z PHA odejde ryan, kterej loni pysne predstavil novy linky a pridal letadla, pak mi to hlava nebere, protoze takovou marzi uz snad nikde mit nemuze.

Jen tak
Host
Jen tak

ryan z prahy neodchazi … jen to zacne litat s jinou znackou.

cca stejne, jako ze klm lita pulku svych letu do prahy pod znackou “klm cityhopper”.

Janina
Host
Janina

Tak Ryanair příští měsíc ruší v Praze svou základnu a místo toho sem dá Buzz základnu. Což znamená stejná skupina, stejná letadla, ale piloti dostanou o 1/3 nižší platy. Možná pak sníží Ryanair letenky o 1/3 i pro zákazníky? (haha, to byla jen rétorická otázka)

VíKo
Host
VíKo

Tohle jsem nevedel. Mate nekde odkaz na zdroj?

Janina
Host
Janina

Tak slyšela jsem to už před asi týdnem a dnes jsem i našla dopis:
https://www.pprune.org/italian-forum/623853-social-dumping-9.html#&gid=1&pid=1

VíKo
Host
VíKo

Ty kraso… ten dopis je teda mazec. Adresat dost riskuje.

Janina
Host
Janina

Možná by nebylo od věci, kdyby se tohle objevilo jako samostatný článek tady? Možná i s anonymním rozhovorem s nějakým s postižených pilotů? Pane Sůra?

Jen tak
Host
Jen tak

proc? bezne pracovne pravni problemy 🙂

Jen tak
Host
Jen tak

prazske letiste neni nijak drahe… to je jen takova rozsirena fama 🙂

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

A z čeho se budou dotovat Vodochody, když lowcost aerolinky platit nic nechtějí?
I Středočeský kraj, vedený takovými grázly jako Rath, Bendl nebo Jermanová, dává od Vodochod logicky ruce pryč, protože nemíní subvencovat někoho, kdo přiletí sedne na autobus a jede utrácet do Prahy. Budou to dotovat esté- a kágébáci z Penty že svého?
Plačky nad poplatky patří k mediálnímu folklóru jak Ryanairu tak Wizzu, které se svými teatrálními odchody a návraty na letiště jsou už poněkud únavné.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll