Letiště Praha má před začátkem letní sezony nedostatek personálu
Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha
Za červenec a srpen očekává letiště tři miliony cestujících.
Za červenec a srpen očekává letiště tři miliony cestujících.
A když jsem si poslala životopis, tak mě sice na pohovor pozvali, ale pak mě odmítli. Zkusila jsem si životopis poslat znovu a to se mi ani neozvali! Tak ať se nediví!!!!
A že mě to vůbec nepřekvapuje.
Pridejte penize a bonusy, budete mit personalu dost.
Kdyz ctu vsechny komentare, se kterymi souhlasim tak me jen napada, ze kazdy by chtel letat za 1200 kc zpatecni po Evrope. Vsechny tyto faktory se odrazi na tom, ze letectvi je dneska bidne placene a je nedostatek lidi. To je ale napric v kazdem oboru.
No, nový ředitel marketingu to bude mít težké s tím produktem.
Nebylo by lepší místo rádoby vtipných videí a placení Kotka udělat normální video, kde by nějaký vedoucí daného úseku vysvětlil jak to tam funguje? Třeba by to mělo větší úspěch než tohle. Ono je to stejně problém peněz, takže buď zaplatím více a lidi mít budu nebo riskuju problémy, které můžou přijít.
To, že to tam drží zaměstnanci na „dobrovolných přesčasech“ spíše ukazuje to, že buď to mají rádi nebo se jim nechce změnit zaměstnavatel (chápu, že to není lehké když na nějaké jiné normální letiště by museli do zahraničí a měnit profesi nechtějí).
Nikdy jsem na letišti nepracoval (a asi ani nebudu), ale dle toho co nabízí na pracovníka bezpečnostní kontroly třeba benefity vypadají ok, tam nic moc vymyslet nejde. Co se týče mzdy, tak tam si myslím, že po zaučení a samostatnosti by měli jít na nějakých 45-50K minimum.
Podle inzerátu na kariérních stránkách je po 18 měsících praxe na nejvyšší řadové pozici, kterou tam zmiňují, AŽ 43800 Kč včetně všech příplatků a bonusů. Takže 45-50 je nesmysl, natož jako minimum, když 43 je maximum. Vím o někom, kdo tam dělal, a v zimě, když bylo míň směn kvůli menšímu provozu a menším příplatkům, měli nástupní plat snad jen 25. To je na kvalifikovanou práci, na kterou vám všechna školení nařizují zákony a hlídají vás úřady, při téhle zodpovědnosti, navíc ještě na Prahu, naprosto mizerné
Já to špatně formuloval, ale to číslo jsem udával kolik by asi měli mít po nějakém tom zaučení, aby se tam lidé nějak slušně hlásili. 43800 Kč po 3 letech je na Prahu a danou pozici málo.
Přesně, myslím, že člověka, co by tahle práce zaujala, určitě nezajímají Kotkovo vtipy, ale spíš jak dlouhé jsou směny, co vlastně tak nějak +- bude dělat, jak dlouhá jsou školení atp. Nechápu, proč letiště neudělá koncept „Den s…“, který dobře funguje v zahraničí nebo i jinde.
I přes takové video jima pak řeknou, za kolik nastoupí, a oni hned ví, že nenastoupí.
No, tak musí povolat inženýry a doktory z Afriky, nebo bezprizorní ukrajinskou mládež, co se jinak poflakuje po Praze.
Musí být náročné s tímhle stylem myšlení žít, ale prý se to dá léčit, tak se ničeho nebojte a vyhledejte odbornou pomoc.
Nebojte, az to fasistickej rusak vzda a cesti komousi zklapnou, bude zase lip.
Již jsem to tu někdy psal, ale před Covidem jsem se tam hlásil na pozici právě na ty nejvíce poptávané pozice do kontrol. Letiště mám relativně blízko, práce by mě bavila, směny mi absolutně nevadí, blbý na jazky nejsem, byl jsem na těch jejich psychotestech se závěrem v podobě modelové situace s neodbytným člověkem, co chce pronést nůž. Neprošel jsem. Světe div se za měsíc jsem prošel fyzickýma i psychotestama k AČR a ve srovnání s Letištěm mi psychotesty přišly u AČR i méně náročné – například na Letišti byly i matematické úlohy, rozpoznávání předmětů, takový širší výběr z inteligenčních… Číst vice »
Tak na letišti u bezpečnostní kontroly potřebujete na rozdíl od armády i efektivně komunikovat s cestujícími z celého světa, s určitým respektem k jejich kulturám, asertivně a dosáhnout svého, ale pořád být slušný, a to si s tímhle vším poradit i při absolutní jazykové bariéře. Oproti tomu v armádě musíte dodržovat příkazy a mít podstatně lepší fyzičku, tu komunikaci s lidmi tam moc nevyužijete, zato jiné dovednosti, které na letišti ne, u armády ano. Jsou to dvě úplně jiné instituce a srovnávat nejdou. Letiště si asi hrát nebude na nic, prostě to dělají podle svých zkušeností.
Ano, to bych chápal, pokud by se ale sociální inteligence v AČR netestovala. Navíc zrovna v AČR byl pohovor i s psychologem, který u paní PhDr. M.Š. na Letišti nebyl, a z výsledků nijak nevypadlo, že bych byl asociálem. Navíc jsem před tím právě s lidma pracoval.
Ale je to možné, že nějaké vystupování hrálo roli. Po těch psaných testech na LP, proběhla modelová situace, kde mě natáčeli na mobil.
Bylo to každopádně hodně podivné výběrové řízení. Kontrola na LP fakt není nic extra, a pokud tedy je, tak musí hodně přitlačit na mzdách.
Úplně si nemyslím, že by to letiště dělalo dobrovolně. Bezpečnost na letištích je striktní a řekl bych i dost regulovaná, takže si letiště nemůže vymýšlet postupy, podle čeho hodnotit zaměstnance na tyto kritické pozice, ale musí se řídit Úřadem pro civilní letectví, potažmo nějakým vyšším úřadem.
Jakože AČR má menší požadavky na lidi, co dělají s municí a výbušninama než ÚČL a LP?
Tak jaké má požadavky AČR na znalost cizích jazyků, proklientismus a má test předpokladů na práci s rentgenem? Protože tohle prý na letišti je a nezdá se mi, že by to bylo i v armádě. Myslím, že je to nesrovnatelné, aby se dalo říct, že když vás nevzali tam, neměli by ani tam. Nedá se to podle mě říct ani jedním směrem.
No všechno to právě je, a jednání s lidmi asi člověk mít bude, pokud mám v CV, že jsem dělal několik let před tím na pozici, kde jednám s lidmi (cizinci) denně – AJ chtějí na LP nějakou A2. LP ostraha vyžaduje i menší kvalifikaci než pozice u AČR.
Jak tak nad tím přemýšlím, myslím, že hlavní důvod vlastně byl, že zase velmi rychle odejdu pryč, tedy svým způsobem překvalifikovanost.
myslím, že hlavní důvod vlastně byl, že si mysleli, že bych mohl zase odejít brzy jinam, tedy svým způsobem překvalifikovanost a potenciál fluktuace.
Vyhazují se peníze za náborové dny, za školení nových zaměstnanců při obří fluktuaci, za zvyšování odměn za doporučení nového kolegy… Nebylo by jednodušší prostě přidat? Jasně, vyjde to dráž, ale letiště nebude kolabovat… Těžko říct, co je pro vedení prioritou… Taky by mě zajímalo, kde se chce dle slov pana Pose konkrétně nabírat, když mluví o vzdálenějších regionech. Znal jsem lidi ochotné dojíždět z Chomutova, Mostu, od Plzně… Ale proč by projezdili skoro celou svou lednovou mzdu, která je v zimě opravdu malá, za benzín? Bez zajištění odpovídajících platových podmínek nové zaměstnance nenajdou ani v regionech… Letiště momentálně drží srdcaři… Číst vice »
Co to znamená, když letiště bude „kolabovat“? Že si lidi počkají déle u bezpečnostní kontroly? Má to vliv na to, kolik letiště vydělá? Nemá, to žije hlavně z poplatků od aerolinek. Tak proč by se tím zabývali.
Bude to znamenat to, že lidem uletí letadlo, protože kvůli kontrolám letecké společnosti nijak extra dlouho čekat nebudou. Budou letiště žalovat o kompenzace, buď přímo cestující, nebo aerolinky. Také aerolinka má s letištěm určitě nějaké smlouvy, ve kterých jsou nastavené standardy odbavení a při jejich nedodržení bude letiště ze strany aerolinky penalizováno. Takže to vliv, kolik letiště vydělá, určitě má, protože poplatky od leteckých společností sice zůstanou stejné, zároveň ale narostou nepředvídatelné výdaje. A když narostou natolik, že to letiště dost pocítí, protože výraznému procentu cestujících kvůli několikahodinovým frontám uletí letadlo, případně se zpomalí nárůst cestujících, protože radši poletí odjinud,… Číst vice »
Ve světě by za podobných podmínek nastal na letišti kolaps. V Praze ale zatnou zuby, mizernou mzdu si vylepší přesčasama a nějak to léto doklepou.
A když to takhle budou doklepávat každý rok tak se nikdy nic nezmění. Netvrdím že Francie má být inspirací, ale zaměstnanci by se už opravdu mohli vzpamatovat.
Tak hlavně, jestli je dost lidí v kancelářích. Všelijakých manažerů, specialistů, vedoucích a podvedoucích je plno napříč celou skupinou LePra.
Bohužel svatá pravda, Investice, neletecky marketing, ruzne druhy komunikacnich specialistu, corporate governance, compliance, ESG atd atd. Staci pozerat jejich linkedin, to je amfiteatr k pohledani.
No jo jenže to by milej pan Pos musel přidat na penězích a odměnách a ne si je šetřit pod nosankem taková je pravda 🙂
Říká se, a nevím jestli to je pravda (musí do potvrdit insiders), že pro někoho LKPR peníze má a pro někoho ne.
Udf, ještě že z tohoto regionálního letiště nemusím lítat, naštěstí máme slušně mezinárodní letiste, po kterém vídeňské kousek….
To jste si zrovna nevybral moc dobrý příklad. Z Vídně jsem už v postcovidové době párkrát letěl a byla to katastrofa. Nedostatek personálu je tak zásadní, že ve špičkách úplně selhává organizace. Boarding letadla běží a na přistavení autobusu se marně čeká, nebo se při výstupu zaseknete uvnitř mostu, protože nikdo neodemkne dveře do terminálu. Dvakrát byl uprostřed dne zavřený salonek, žádné vysvětelní nebo omluva. Oproti tomu v Praze podle mě dělají fenomenální práci a popravě nechápu, jak dobře to letiště funguje, vzhledem k tomu, jaké tam jsou mzdy. Klobouk dolů před všemi zaměstnanci.
mám brňáky rád… ale vy jim děláte ostudu.
No, při těch podmínkach, co lidem nabízi, se spíš divím, že tam je ochoten dělat vůbec někdo.
Zaplať pánbůh za fasttrack.
Jestli se nemýlím, Fast track jako takový na T2 nyní nefunguje. Nebo jste myslel prostřednictvím salonku?
voni stihli zrusit celej fasttrack?
jeste pred dvema tydny normalne fungoval…
Na stránkách letiště je, že Security Fast track je nedostupný https://www.prg.aero/security-fasttrack nebo stránky letiště lžou? (Opravdu nevím, jenom se ptám 😃)
jo tohle 🙂 to je ta placena varianta, co se sa dokoupit… to jsem nemel na mysli 🙂
mam na mysli sice ten samy fast track lane, ale ve verzi pro statusovy pax 🙂
Loni mi agentura Na support na letišti nabízela 307 Kč za hodinu, + Příplatky noční víkendy šichty. Letos po 20 procentní inflaci nabízí 187.
Tak o mesiac – sest tyzdnov, ked zacne tiect do topanok, budu tie cisla vyzerat inak.
Přesně jak píšou ostatní, přidávám vlastní zkušenost s CSAH – mzda mimořádně podprůměrná, absolutní ignorace inflace, zdražování …, odbory dlouhodobě neschopné nic vyjednat, stávkovat nikdo nebude bohužel. Zrušili ještě i letní bonus což byla jediná motivace k neustálým přesčasům. Chování k zaměstnancům katastrofální, čím dál tím horší podmínky, neváží si nikoho a pak mají neuvěřitelnou fluktuaci. Nevěřím že se jim vyplatí neustále vyhazovat peníze za školení nových lidí, ze kterých většina stejně po pár týdnech odejde když pochopí do čeho vstoupili. A vedení to evidentně netrápí, takže jim to přeji, ať mají těch lidí co nejmíň, a zamyslí se nad… Číst vice »
Tak ono vedení má přece svoje jisté, tak jaképak trápení nad pracovními a mzdovými podmínkami provozního personálu … 🤗
Sem se musel smát…
Nástupák 30k brutto. 🙂
To má i pokladní v Kauflandě nebo Albertu nástupák víc. Tyhle dvě firmy v Praze nástupák 174 Kč a rozdíl v odpovědnosti netřeba rozebírat.
Je to úplně jednoduché. Nabídněte konkurenčně schopné mzdy.. byl jsem na náborovém dni a upřímně, za tu almužnu by mne ani nenapadlo se tam hlásit. Když člověk veme v potaz všechny aspekty (směnný provoz, psychická odolnost, dojíždění..), tak to opravdu za mzdu, která je pod celonárodním průměrem (přitom jsme v Praze..) nestojí.
Sezonnost, neperspektivni prace v zime, spatne pracovni podminky, minimalni benefity, nedivim se. Nikdo nebude hledat stabilni zamestnani, kdyz v rijnu dostanete padaka. A penize jsou dalsi vec, behem covidu se proste spousta lidi naucila, ze to jde jinde lepe a komfortneji za vetsi peniz.
Prekvapuje me, ze vedeni se stale divi.
Zaplaťte lidi pořádně, chovejte se k nim slušně a budete jich mít dostatek.
Kdepak. Radši budeme fňukat.
Tak tam běž pracovat fňukale a uvidíš, že za ty peníze to nestojí.
@Martin „Jméno.m“ to spíš myslel tak, že Letiště Praha bude raději fňukat, že nemá lidi, než aby přidali na penězích. Ale přichází doba, kdy si firmy buď uvědomí, že opravdu pracující lidi musí zaplatit, nebo zajdou na úbytě.
Za ty peníze a za to, jak se k nim zachovali za covidu…
Peníze jsou jedna věc a s tou se dá souhlasit
Ale s tím covidem … jak asi jinak se k nim měli zachovat? To, že se propouštělo, bylo přirozené.
Třeba ten hnusně kapitalistickej FR připouštěl daleko méně než jiní v biznisu…..
Jojo, připouštěl …
Propouštěl. T9 zdraví 😁
A co letiště očekává, za ty směšné peníze co na většině pozic nabízí? Ještě, když náklady na život v Praze jsou vyšší než jinde? To se můžou pořádat náborové dny klidně desetkrát ročně, ale nepomůže to ničemu.
„Ta nabádá cestující, aby neotáleli s průchodem bezpečnostní kontroly po příjezdu na letiště,“
Já to tak dělám. Ale chápu lidi, co to nemají na letiště zrovna kousek a přijedou s větší časovou rezervou, že se nejdříve chtějí najíst za normální ceny (McD, Billa atp.). V bezcelňáku jsou ceny po covidu opět jak v Kaprovce.
Salonek pro chudé stojí 700 za vstup. Bohatší je mají v rámci platební karty. Jídla pití včetně alkoholu dostatek internet počítačový koutek dětský hřiště. Zbytek ať si trhne
Toť pravil Übermensch.
Ale samotné letiště potřebuje, aby jim podstatná masa lidí šla na kontrolu hodinu před odletem. Proto musí samo letiště k tomu ty lidi nějak motivovat.
Ale Martin psal o jídle za normální ceny.
7 stovek za oběd (pro jednoho) jsem teda fakt málokdy platil..
Hlavně za 700 dostanete výrazně dobrý oběd, ne chlebíčky a polívku nebo co to tam je…
Ne na každou kreditku jsou vstupy do salonků, tak běžte urážet na Novinky. Btw.i když hodnotím Erste jako velmi nadprůměrný salónek, tak 700 bych za vstup nedal (pokud bych neměl zpoždění nebo přestup v rozsahu velmi mnoha hodin).