Letiště Praha loni zvýšilo zisk na 1,5 miliardy, je na polovině doby před covidem
Letiště Praha, prst B, letadlo Emirates. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pro letošek vedení letiště očekává překročení hranice 16 milionů odbavených cestujících.
To je jen 5 mega denně, takže už chápu, že museli zdražit to parkování…
To nebylo kvůli penězům, ale aby lidé se tam moc nezdržovali.
Jak jsem četl někde jinde, kdyby chtěli férový přístup, udělali by platbu po minutách. Stačí jedna brzda u placení a 10 minut se nedá stihnout.
mě by třeba 20 korun za 10 minut neurazilo, ale stresovat se na vteřiny a pak platit hned hodinu je za mě jen tlak na vybírání peněz.
Proste jsme stale v cesku 🙂
Na to by stacilo omezit dobu a nezdrazit.
mě by spíš zajímalo, kdy už konečně vznikne státní koncept podpory osobní a kde Cargo letecké dopravy. Dnes má letiště každá “ krajská“ díra. Stát jako je ČR by měla mít tři letiště, které bude podporovat jako takové v nějakém rozvoji.
Tak ona koncepce letecké dopravy byla zpracována, ale nevím, zda existuje nějaká aktualizace (zabyvajici se obdobím po roce 2020), obávám se, že ne. Ale s podporami je to poněkud složitější. Na podporu osobní letecké dopravy se vztahují jednoznačné podmínky v rámci EU; pokud jde o podporu letišť, tak PRG vzhledem ke svému postavení a objemům provozu žádnou podporu dostávat od státu nemůže, nehledě na to, že v tomto případě ji ani nepotřebuje, zvládne si vše financovat samo. A regionální letiště, vzhledem ke svému vlastnictví a ne úplně jasnému postavení, tj. zda jsou či nejsou považována za strategickou dopravní infrastrukturu, tak… Číst vice »