Letiště Praha jedná o nové lince na Tchaj-wan, tamní média píší o zahájení provozu v červenci

Airbus A350-900 společnosti China Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / FlyrRosta.comAirbus A350-900 společnosti China Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / FlyrRosta.com

Spojení má být v provozu dvakrát týdně.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RHood

Tuto linku/destinaci LKPR velice přeji. Mám však obavy, že to dopravce, a je to jedno jestli to bude EVA Air nebo CHINA Airlines nebude mít lehké (po stránce ekonomické smysluplnosti). CHINA Airlines tady již ani prakticky nemá SKYTEAM prtnera (ČSA), o kterého by se mohla prodejně a provozně „opřít“ a spolupracovat na prodeji a přepravě transferových PAX.
Ale jak jsem v úvodu napsal, LKPR to přeji. Uvidíme.

Pavel

Myšlenka zajímavá, ale … proč by to dělali? Feedovat v rámci *A sítě si to mohou už v Mnichově a ve Vídni, navíc MUC je silný hub LH, VIE je silný hub austrianu, a i možností v případě nějaké nepravidelnosti tam je podstatně víc.

Nemluvě o tom, že Praha není hub ani pro jednu z těch aerolinek, což v případě problémů nese ještě další problémy.

Ano, možnost to je, ale zajímavá – to už je hodně k diskusi.

Y.K.

Podle mě nikdo (ani třeba Korean nebo Emirates) nemůže v byznysplánu počítat s Prahou jako s uzlem a musí tu linku ekonomicky postavit na tom, že to je cílová destinace. Uzlem je ten druhý konec, Taipei v tomto případku (Soul, Dubaj v dalších). To samé linky z USA.

Ala

Je otázka, zda to spojení (pokud ho zavedou) vydrží. Praha rozhodně není přestupový hub a Tchaj-wan typická dovolenková destinace.
Navíc z důvodů nedostatku konkurence letenky budou určitě výrazně dražší, než z okolních letiště a do takové té typické JV Asie, kam se létá na dovolenou (Thajsko, Malajsie) je to stejně tak jako tak s přestupem.

Ala

A byznys klientela to letadlo nenaplní.

Petr

Souhlasím s tou obavou o rentabilitu linky, letenky by však neměly být dražší než z jiných letišť. Určitě budou soupeřit s EvaAir a linkami z Vídně či Frankfurtu.

Apex

A z Mnichova. Na druhou stranu, přímá linka je přímá linka… I když by asi bylo trošku lepší 3x týdně…

pan Jan

V úterý jsem letěl s China airlines z Vídně a půlka narvaného letadla byli Češi. Ta linka bude super…

Pavel

Tak ta linka nemusí jen pro čechy, že. I Taiwanci můžou do Prahy. A praha je v tomto kontextu celkem oblíbená.

Jak EVA, tak China Airlines jsou síťoví dopravci, takže řada cestujících je může využít pro další cesty do Asie (ze strany čechů) tak řada cestujících z Asie může takto letět nově do Prahy.

Konkurence samozřejmě existuje – konkurencí jsou linky s přestupem, at uz třeba skrze Frankfurt.

Apex

FRA s tím, že jediný feeder do FRA na všechny linky je jen LH, není úplně ideální volba… Jak cenově, tak s rizikem, že když se něco stane, tak má cestující problém se dostat…

Pavel

Ten argument s tim, ze do FRA je jen LH upřímně moc nechápu – Jedna feedovací společnost je v případě Prahy do všech okolních hubů , a stejně půl republiky lítá právě tak. Snad s vyjímkou Paříže, kam občas lítá i ČSA.

Ala

Ta linka, aby se uživila, tak musí být úplně pro všechny.
Já jen poukazuji na praxi, kdy Praha má většinou výrazně dražší letenky než okolní letiště, právě z důvodu nedostatečné konkurence.
Byznys klientela to řešit nebude, ale kdo letí na dovolenou ve více lidech, tak ten už ano – nasčítá se to.
A pak také odpadá např. pro CK výhoda přímého letu, protože ta destinace není úplně dovolenková.

Pavel

Do debaty, jestli má Praha většinou výrazně dražší letenky, než okolní letiště, bych se nerad pouštěl – není to pravda. Přikladem budiž např zcela náhodně vybraný termín PRG-JFK 15.7 tam, 22.7 zpět, ve kterém je nejlevnější Praha o 2K peněz levnější , než Mnichov, stejně drahá jako Warszawa a o tisícovku levnější než Vídeň (a podobných připadů si najdete jakékoli dané množství v prvním vyhledávači letenek).

Jinak ano, musí být pro všechny – na tom se shodnem. A Asii to tímto dělá ještě dostupnější právě pro řadu českých cestujíich.

Xaver

Čína bude nadšená 🤣🤣

Jarda

😀 ať je. Tchajwan je pro nás důležitější partner než věčně slibující a nepřátelsky se chovající Čína.

Y.K.

Popravdě do toho Číně vůbec nic není, i když se snaží tvářit ostře a dělá, že je Taiwan její.

Roman Soudný

Měla by, konečně budeme mít spojení s jejich “kolonií” nebo jak oni ten Tchaj-wan označují 😉

Alibaba

Myslíte tu vzbouřenou totalitní kolonii na kontinentě?

Apex

Číně to bude jedno. Mezi Taiwanem a pevninskou Činou je velmi čilý provoz!

David

A taky Miloš…

OtaZ

za mne good news.. mají dobrý servis na palubě, 2x 23 kg v rámci letenky a přepravu sportovního vybavení v ceně, takže ideální dopravce i pro cesty do AUS a NZ. Jejich servis v J/C class taky na úrovni, takže ideál..

Honza

jejich a350 by Praze slušela 🙂

Roman osobně

To jistě ano, ale spíš to tipuji na A330

Honza

jaké mají kapacity?

Martin Csabo

Pokud se bude lítat China Airlines, tak na 90% s A350-900. Další s čím by mohli je A330-300 ale tentotyp používají především na kratších linkách v rámci Asie. Dále by mohli s B777-300er, ale ten zase používají především do USA

Roman osobně

Teoreticky by to mohl lítat i EVA Air, ona ta velikost jeho flotily je teměř shodná s China Airlines.

Apex

EVA Air na 99% létat nebude… Bohužel tuto možnost vícekrát odmítla.

Martin

Super, skvělá výměna za dřívější lety do ČLR 👍🇹🇼

Vojtechh

Stejně 90% zboží od Taiwanských firem se vyrábí v číně. Není to buď a nebo…

Y.K.

No to nevím. Část ano, ale třeba významněší polovodiče (prcesory atp) jsou skoro výhradně z Taiwanu.

Hlavně je Taiwan mnohem zajímavější destinace pro pro turismus než ČLR (obousměrně).

Jiří Kocurek

Zatímco OECD tvrdí, že Taiwan importuje 32 % integrovaných obvodů z Číny, v objemu 16 B $, zatímco taiwanský export téhož činí 138 B $

PS: Import fotopříslušenství z Číny tvoří méně než 2 %, vede Holandsko, bo ASML a EUV mašiny pro výrobu procesorů.

https://oec.world/en/profile/country/twn?latestTrendsFlowSelectorNonSubnatLatestTrends=flow1&yearlyTradeFlowSelector=flow1

Jiří Kocurek

Jen dodám, že není procesor jako procesor, stejně jako není automobil jako automobil. Berlingo je automobil, kup pickup u Škodovky.

JKan

Tak ono je to logické. Koncentrácia firiem nejakým spôsobom dôležitých pre ekonomiku kontinentálnej Číny na Taiwane vytvára pomerne veľký protitlak proti snahám ČLR o inváziu na ostrov. V podstate to berie Pekingu možnosť urobiť to, čo robí Putin na Ukrajine. Pretože takto, pokiaľ tá invázia nesplní pomerne prísne parametre (tj. rýchlosť, počet obetí, miera zničenia ostrova), má šancu poslať do kopru ekonomiku samotnej ČLR.

Jiří Kocurek

Rusko z toho má problém už teď. Ve zkratce: Mikron produkuje čipy technologií z roku 2005 (65 nm) a tak Rusko kupuje čipy na černém trhu v Číně, jelikož je Taiwan v létě ’22 utnul.

https://basic-tutorials.com/news/russia-wants-to-manufacture-its-own-chips-using-the-7-nm-process/