Letiště Praha chce další dva parkovací domy pro zaměstnance, vyjdou na 1,5 miliardy
Parkování na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha
Nových parkovacích kapacit by se měla dočkat také veřejnost.
Nových parkovacích kapacit by se měla dočkat také veřejnost.
Víc parkovacích míst jenom přitáhne víc aut, to neni řešení, řešení je pravej opak.
To je zvlastni, ze mnoho z tech x milionu cestujicich rocne na letiste uspesne dorazi MHD, ale statni zamestnanci potrebuji parkovaci domy. Pracuji pro pobocku zahranicni korporace v Praze, parkovaci mista nas tam ma z nekolika set zamestnancu mozna tak 10-15. Obcas zaslechnu nejake remcani, ze by se libilo i ostatnim jezdit „jako pani“ (ja do kancelare jezdim tak 3x do roka, zbytek se na parkovaci misto praci – mame MHD, ze), ale proste smolik. Erar je proste zhouba, ale tunelu je tu nespocet a az zasedna koalice ODS/ANO, jednotky miliard v kanale budou jen drobky. Mimochodem ten slavny podchod… Číst vice »
Aneb jak do diskuze o parkovacích domech naprosto nesmyslně zatáhnout něco o státních zaměstnancích. A to zcela pomíjím, že těch státních zaměstnanců je na letišti minimum.
Nerozumim, jako ze zamestnanci akciove spolecnosti 100% vlastnene statem nejsou statni zamestnanci?
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/28244532/letiste-praha-as/
Jediný akcionář
Ministerstvo financí IČO: 00006947
Letenská 525/15, Malá Strana, 118 00 Praha
A tech par zamestnancu, konkretne „Letiště Praha zaměstnává přibližně 2 700 zaměstnanců“ (zdroj: https://www.prg.aero/udaje-o-spolecnosti) pracuje kde, kdyz ne na letisti?
Tak diky za kvalitni nazor
No, o vašem komentáři se také nedá říci, že by byl kvalitní… problém je v tom, že zjevně nechápete, co je akciová společnost…bez ohledu na to, kdo je akcionářem, jde vždy o kapitálovou obchodní společnost, takže i když je v případě letiště 100% akcionářem stát, zaměstnanci nejsou státními zaměstnanci a jejich postavení se nijak neliší od zaměstnanců jiných privátních firem. Státní zamestnanec je v rozšířeném pojetí zaměstnancem organizačních složek státu (ministerstva, ústřední orgány státní správy, soudy apod.) a příspěvkových organizací státu, jinými slovy jde v zásadě o všechny osoby, které jsou přímo či nepřímo placené z veřejných rozpočtů. A to… Číst vice »
Okay, ja jsem zapomel, ze jsem na serveru, ktere se resi nepodstatnosti… Moc dobre chapu rozdil mezi akciovkou vlastnemou statem a zamestnancem pracujicim pro ‚stat‘ naprimo.
Sice tedy takovy zamestnanec jakoby pracuje pro soukromou firmu, ale ve skutecnosti pracuje pro stat. Je to jen ucelova hra vyhodna z HR/legal perspektivy.
Pointa meho prispevku plati, arogance moci, v soukrome firme by je poslali s takovymhle napadem rychle do pr*, pripadne by si zamestananci mohli platit nejake zvyhodnene komercni parkovani.
Jsou to naplaveniny autíčkářský co jezděj do Prahy za prací, Pražka co je čistokrevnej a nemá znečištěnou krev vidláckou DNA by ani nenapadlo jet do práce autem a trčet někde v kolonách. Člověk si často zanadává na vlaky nebo busy, ale když to pak po delší době zase absolvuju s někym autem, tak zlatej vlak, jako vážně, lidi co autem nejezděj si neuvědomujou jak špatný to je, je to daleko horší než všechny problémy s MHD, na to je potřeba myslet když někdo řiká „já si snad to auto pořídim“…..nedělejte to, nepomůžete si.
Až se vrhnou architekti do práce, snad si konečně všimnou, že dnešní auta jsou širší a delší než Škoda 120. Když parkuju v Comfort parking, nechám vystoupit rodinu, vyndám kufry, zacouvám a pak se snažím škvírkou mezi auty dostat ven.
Podle dokumentace k té veřejné zakázce, co je v článku, se preferuje rozměr parkovacího stání 2,65×5 m.
Spíš je potřeba tlačit na automobilky aby přestaly vyrábět tyhle nesmyslný monstra, dřív nebo pozdějc bude muset EU nebo někdo zatlačit, je to jako s válkou hlasitostí u hudby, nedává to smysl, ale nikdy toho dobrovolně nenechaj i když na to každej nadává.
Milion za parkovací místo je v pohodě, letiště to ze „svých“ zaměstnanců dostane.
Technics je dceřiná společnost letiště, ale platí tu dvoje pravidla. Zaměstnanci letiště Praha platí drobné za parkování na letišti, zato zaměstnanci technics platí těžký peníze za to, že si můžou zaparkovat auto u práce!
Přitom mají velký problém nabírat kvalifikovaný lidi, ale neumí si „ošéfovat“ parkování pro své zaměstnance…
To same plati pro zamestnance CSAH
Při 500-1500 vybraných zaměstnancích je to 1-3 miliony za parkovací místo…
K čemu parkoviště pro zaměstnance? Většina je z Prahy a ti si normálně dojedou do práce metrem. Pockaaaat…
Bohužel se současným neschopným vedením letiště asi nelze čekat rozumné hospodaření. A už vůbec ne investice směřující do rozvoje samotného letiště (podívejte se, jak zaostává za Vídní, Varšavou, Budapeští, Krakovem…).
Když má letiště volných 1,5 miliardy, tak by raději mohli zaplatit ze svého stavbu vlakového nádraží na letišti. A ne to nechávat na daňových poplatnících.
Jinak doufám, že zaměstnanci budou za to parkování platit tržní cenu (pokud ji platit nechtějí, mají alternativu v trolejbusech a autobusech, v budoucnu i vlaku a tramvaji).
Vy samou závistí snad puknete 🙂 Tak pozor … aby to tak fakt nedopadlo 🙂
„Pop, Bob!“ 😀
proč zrovna závist?
Jsem rad ze na letisti je uz vsechno v cajku a perfektni a muzou se resit tyto investice.
Co je tohle teď za módu, u všeho takto frflat a že vždy by se mělo nejdříve něco jiného, důležitější je něco jiné… S tímhle přístupem by se nikdy nic neudělalo, vždy se něco najde. A také co není přínos pro někoho, neznamená že není přínos pro jiné.
Vydělají si na to? Nebude mě jako daňového poplatníka stát ani korunu? Pokud je odpověď na obě otázky ano, tak proč by to neměli stavět? Bez zaměstnanců letiště fungoval nebude…
Poslední větu podepisuji. Ano, firma to stavé pro své zaměstnance … co je na tom špatně?
LP ma dve moznosti, bud tech 1,5 mld. odvest do rozpoctu (stat je jediny akcionar) nebo je utratit. Pokud nezvoli prvni variantu, tak jako danovy poplatnik prijdete o vynos z majetku, takze vas to neco bude stat. U druhe varianty je pak otazkou, jestli jsou ty vydaje efektivni a adekvatni. Driv LP stavelo levneji nez ostatni statni subjekty, ted je ten odhad spis vyssi nez je bezne. Jsou tak na urovni prazskeho magistratu, ktery je korupci prolezly.
Nerad vám kazím radost, ale vaše ekonomické povědomí o tom, co je to zisk, a co ho ovlivnuje, budou nejspíš dost mlhavé. A motáte zisk a cashflow dohromady.
I kdyby příští rok z fleku utratili 1,5 miliardy za (třeba) parkovistě, tak na výši zisku příští rok to nebude mít žádný vliv.
a to ani roky poté – celá tato „útrata“ se projeví tak, že v příštích cca 30 letech bude každoročně „zisk nižší“ o cca 50 milionů, než by mohl být bez toho parkoviště.
😂😂😂 Zato vy jste ocividne ekonomicky expert, motate tu dohromady provozni a ucetni hospodarsky vysledek, do toho argumentujete danovymi odpisy… To ze stavbu budete odepisovat radu let jeste neznamena, ze to nemusite stavebni firme zaplatit v okamziku dokonceni stavby (s vyjimkou zadrzneho). Takze do HV se vam to propise velmi rychle.
tak provozni a ucetni hv tady dohromady mota predrecnik … nikoli ja.
o danovych odpisech tady nepadlo doted ani slovo. to ze jsem pouzil 30 let, coz je doba danovych odpisu pro barak, je zejmena pro demonstraxi
to ze to zaplatite stavebni firme pri stavbe se v hv neprojevi. naklady na porizovani hmotneho majetku (at uz koupi nebo stavbou) se do nakladu vubec nedostane – jedna se o vydaje na porizeni HM a ty nejsou nakladem. v nakladech se tyto vydaje peojevi az odepisovanim.
co tam mate dal?
Zaměstnanci mohou jezdit trolejbusem, v budoucnu vlakem. A samozřejmě že to zaplatí cestující v navýšeném letištním poplatku. A taky daňoví poplatníci, protože stát dostane nižší dividendu a tu chybějící dividendu bude muset z daňových poplatníku vytáhnout jinde.
a ti, co nebydlí v Praze a v Kladně, se do té práce dostanou jak?
ach ti teoretici.
Tak co, prosadí si točvolanti svůj požadavek?
Na letiště se staví železnice, vlaky budou jezdit ze všech koutů, autobusy taky jezdí z mnoha míst takže by zaměstnanci mohli klidně používat veřejnou dopravu.
A co na to Ministerstvo financí jakožto 100% vlastník akcií, koho vlastně může vyhodit za plýtvání penězi? Představenstvo nebo dozorčí radu?
proc by nekoho melo vyhazovat?
Za plýtvání penězi na zbytečnou stavbu parkoviště.
a odkdy vy jste ten, co rozhoduje, že se jedná o plýtvání? .)
myslíte, že letiště praha dělá miliardové investice bez souhlasu svého majitele?
jste malinko .. no, mimo.
No, je pravda, že papaláši nahoře jsou typický příklad točvolantové loby.
Před 100 léty by to zaručeně byli židáci.
Tak křesťani se dřív za antisemitismus nestyděli. 🙂
Ti lidi tam pracují teď, to že za 10-20 let tam bude vlak na Kladno a nebo na Hlavak jim moc nepomůže. Nebo myslíte, že nějak víc zaměstnanců letiště žije kolem hlavního nádraží?
A musí nutně dojíždět autem?
V provozu H24 ano. Mnoho zaměstnanců letiště prostě nemá možnost využívat hromadnou dopravu…
1500 nových parkovacích míst pro tři směny zaměstnanců na letišti, které se stále nedostalo na čísla z doby před covidem.
Samotne letiste Praha ma necelych 3000 zamestnancu.
K tomu prpocteme sezonni pracovníky a dalsi, co tam delaji…
s cim mate problem?
Jen shrnuji situaci.
S čím máte problém Vy?
V tom případě bych si troufnul tvrdit, že je letiště špatně obslouženo hromadnou dopravou a mělo by se to zlepšit. Protože u nás ve vidlákově je normální mít autobusy (a vlaky) na začáteky směn.
A dal by se použít systém Amazonu (ale i jiných firem), že si sváží zaměstnance?
a jak to provedete, když ti zaměstnanci jsou roztroušeni po vesnicích v okolí a obsloužit všchny tyhle vesnice by znamenalo desítky autobusů, kteří by museli odvézt tu 5 lidí, tu 10 lidí?
nechcete to nechat na tom letišti? přeci jenom ví líp, než vy, co potřebují.
A jak to ti zamestnanci delaji doted bez parkovaciho domu?
Musí, všichni nedělaj v kanclu osm až čtrnáct..
S nástupom o jednej v noci alebo 4 ráno, ano. A koniec napr.o polnoci?….
Co kdybyste to nechal na nich? Nebo víte stejně dobře, jako soudruzi, co je pro lidi nejlepší, jak mají žít a jak se mají chovat? Jděte s vnucováním svého vidění světa do háj, nikdo vám o to nestojí!
Klidně to nechám na nich, když si parkoviště (a parkovné) zaplatí ze svého.
Ještě, že (nejen) toto na vás nezáleží…
Proto se ptám, jestli na tom záleží dozorčí radě nebo představenstu, ale spíš to bude dozorčí rada, co by měla představenstvo vyházet, pokud představenstvo vyhodí 1,5 mld. za parkoviště.
Pokud bude zájem o potřebné profese (nabídka) znatelně převyšovat potřeby zaměstnavatele (poptávka), tak se na nějaké benefity pro ně může samozřejmě vyprdnout, bo stejně bude mít lidí dost a dost a může si vybírat. To ale není úplně případ letiště, že? No a tak se musí snažit pro své zaměstnance vytvářet takové podmínky, aby je měl. Bez lidí to na letišti prostě není tak úplně ono. A pokud je ze strany zaměstnanců požadavek na možnost parkování … což s ohledem na pracovní dobu a nutnost dojíždění bůhví odkud u řady bezpochyby je … tak holt to parkování musí zaměstnavatel zajistit.… Číst vice »
Už někdy neprosadili?
Jen blázen bude jezdit sockou, když mu erár postaví parkoviště přímo v areálu.
Ministerstvo to řešit nebude, úředníci už nejspíš vymýšlí, jak si také postavit parkoviště za státní.
Personál jezdí na letiště ze všech koutů Prahy běžně na 5:30, to nemají VHD šanci zvládnout, proto jezdí autem. Aspoň občas je nepopulárně potřeba i něco vědět, nestačí pouze mít názor.
Na co „něco vědět“? vždyt nadávat bez jakékoli znalosti je přeci tak .. jednoduché.
Když nabrali tolik nových zaměstnanců, kteří všichni začínají v 5:30, tak to se prostě nedá nic jiného dělat.
no, a taky ti, co zacinaji sichtu v noci, nebo sichtu v noci konci, ze?
mate dost zkreslene predstavy o zivote tam venku, za hranici vaseho obyvaku.
Ti, co skončili v noci, se snad neperou o pakovací místa s těmi, kteří začínají až v půl šesté…
Jezdí taky třeba z Loun a jiných dalekých koutů. Jenže někteří jednodušší jedinci mají všechno nastavený že v Praze.
Když dojdou argumenty, tak se alespoň začne s obviňováním, že někdo někde něco dělá. 😀 Ano, jistě všude po republice se u každého úřadu teď vymýšlí velké parkoviště. 😀 Nemáš ještě něco zajímavého?
Když máte šichtu třeba do dvou do rána, tak se dostanete sociálem opravdu všude bez problémů a brzo.
Asi by na letišti neměli zaměstnávat lidi ze středních Čech. Jen teda nevím, jak by taková podmínka obstála před zákonem. Podobně jako vyhození z práce, protože tam nejezdil vlakem.
Akcionáři by takovou likvidaci frimy rovněž viděli neradi a cestující rovněž: Vaše kufry dorazí na nádraží v Košatých Lipanech, vyzvedněte si je SO-NE při víkendovém provozu.
Tak ono v noci ta doprava stojí za prd nejen do Středních Čech, ale i do Prahy samotné…
Ono často i během dne, bydlím autem asi 15min od letiště a málokdy jedeme na odlet v MHD, buď to jede moc brzo nebo pozdě, málokdy to smysluplně navazuje.
Už se staví? Ale jděte, ještě dlouho ne.
Jestlipak je Alibaba Kryštof Hrounex? Na FB příspěvku Hřiba: Točvolanti neustále ječí, že se v Praze nic neděje, protože by asi chtěli magistrálu s 10 pruhy, ale tohle jsou ty skutečně pozitivní dopravní stavby.
Hmm, sorry za duplikát, web mi ukázal chybu, že je můj příspěvek moc krátký.
Alibaba nebo Kryštof Hrounex, který napsal toto na facebooku u příspěvku náměstk pro dopravu Zdeňka Hřiba:
Točvolanti neustále ječí, že se v Praze nic neděje, protože by asi chtěli magistrálu s 10 pruhy, ale tohle jsou ty skutečně pozitivní dopravní stavby.
To je zase jen dopravní stavba, která podporuje silniční dopravu, nic pozitivního v tom nevidím.
Zajimavé, nechtěla Praha 6 omezit příjezd na své území?
Jak to souvisí?
Letiště je Praha 6.
Tak ještě jednou – jak souvisí sjezd z dálnice k letišti a umístění parkovacího domu v dané lokalitě s průjezdem skrze rezidenční čtvrť?
„Našim cílem je v ranní špičce regulovat počet přijíždějících aut do Prahy 6 ze Středočeského kraje a podporovat příjezd vozidel MHD,“
To by asi nesměla dlouhodobě komplikovat výstavbu železnice na letiště pro snažší přístup cestujících a zaměstnanců VHD. Navíc ani železnice nevyřeší lidi z okolních vesnic nastupující na směny v „nestandardních“ časech.
To víte Je to jiný kraj.Hranice byly a jsou problém.
No paráda… Jeden a půl miliardy za stání pro patnáct set aut… Ať to počítám, jak chci, vychází to na milion za parkovací místo… Že já se líp neučil… Mohl jsem být stavařem či developerem… Vzhledem k tomu, že zaměstnanci letiště až na pár výjimek z vedení asi nemají vozy na reprezentaci, ale na dopravu do práce a zpět, počítám, že parkovací místa budou cca dvakrát dražší než auta v nich uhnízděná…
Mega za jedno misto je bezna cena za parkovaci misto pri vystavne parkovacich domu.
takze co je spatne?
Špatně je, že je to prostě moc. Automobilová doprava je hrozně drahá a tohle je třešnička na dortu. Na letiště našeho pana prezidenta teď vede kvalitní trolejbusové spojení. Nechť zaměstnanci jezdí tím. Vedení by jim mělo Lítačku proplatit jako motivační bonus. A kdo je z druhé strany, tak dobré spojení také existuje.
no… ano, dobre spojeni je tak mozna z kladna.
nicmene zamestnanci letiste se rekrutuji prakticky z celeho stredoceskeho kraje (sever, zapad, jih)… a pro ně jina cesta, nez auto, prakticky neni.
a prosim, nezaradte se mezi mistni radobyexperty, kteri razi myslenku, ze kdyz jim na letiste nevede autobus, tak tam nemaji pracovat a maji jit delat jinam
ostatne… co vam je do toho, kolik to parkoviste stoji? vase penize to nejsou
Že by byly vaše 🤣🤣🤣?
ani moje.
Vlastník 100% akcií je stát, takže jsou to peníze nás všech.
To, ze stat vlastni 100% akcii na tom, ze to nejsou nase penize, nic nemeni.
Tak čí jsou?
Kam půjde zisk z firmy Letiště Praha? Takhle ten zisk bude o těch cca 1,5 mld Kč snížen.
Zisk společnosti primárně zůstává ve společnosti. Majitel si ho může, formou dividendy, vybrat. nicméně, ani ty peníze, které si vybere jako dividendy a stanou se přijmem státního rozpočtu, nejsou „vaše“ peníze. takže nemusíte mít péči. krom toho, s parkováním to na letišti bylo odjakživa celkem problémové, tudíž se jedná o celkem důležtou investici. takže … jo, plýtváte tu zbytečně vlastním časem. PS: jinak se nemusíte tak moc obávat. na zisky státu budou mít tato dvě parkoviště prakticky nulový vliv – baráky se odpisují 30 let. tudíž „vliv“ na zisk letiště bude 50 milionů ročně. což je v každoročním zisku letiště… Číst vice »
Ano, peníze jdou do státního rozpočtu. A co je ve státním rozpočtu je z mého pohledu naše. Jsem občan tohoto státu a není mi jedno, jak představitelé tyto peníze rozhazují.
Nikdy jsem neměl problém s parkováním na letišti, ale je to proto, že nejsem točvolant.
1,5 mld Kč za výdaj, který se bude 30 let odepisovat nepovažuji za nulový. Ten zisk totiž jeden rok nebude.
penize ve statnim rozpoctu jsou vschno, jen ne nase. ale to je fuk.
jak “zisk jeden rok nebude”? co to zas vykladate?
Tak teda čí jsou peníze ve státním rozpočtu?
A stát tvoří území a na něm společnost občanů.
Předpokládám, že financování parkoviště bude ze zisku, respektive se zisk o tu 1,5 mld. ten daný rok sníží.
No, tak takto účetnictví, zisk a věci kolem opravdu nefungují 😀 Ze zisku se rozhodně to parkoviště financovat nebude. Kde jste na ten nesmysl přišel? Funguje to cca takto (zjednodušeně, ale pro základní pochopení to stačí) … 1. postaví se parkoviště za 1,5 mld – tudíž z kasičky zmizí 1,5 miliardy (ted neresme, kde na to vezmou .. bud to mají na hotovosti, nebo si na to půjčí) 2. na „zisk“ to nemá žádný vliv, protože na jedné straně nam sice zmizí 1,5 mld hotovost, ale na druhé straně se nám těch samých 1,5 mld projeví jako nárůst hodnoty majetku… Číst vice »
ad1) Není jedno, kde na to vezmou, obzvlášť pokud to mají v hotovosti, kterou mohly vyplatit na dividendách.
to, ze maj hotovost jeste neznamena, ze jsou v zisku a budou vyplacet dividendy 🙂
Tak pokud nejsou v zisku, tak a mají hotovost, tak mají splácet dluhy.
Jak mohou splacet dluhy ?
letiste ma nejake zavazky po splatnosti? a pokud teda dluhem myslite uvery, tak zadny veritel vas nenecha splatit dluh driv (protoze by se pripravoval o svuj zisk).
byt vami, tak bych teto debaty zanechal. opravdu v tom dost plavete.
Takže se vracíme zpět k tomu co udělat z penězi. Primárně bych je vyplatil na dividendách.
Proboha živého 😀
Polopatě:
Zisk NEJSOU peníze na hotovosti
Peníze v hotovosti NEJSOU zisk
Dividenty SE NEPLATÍ z hotovosti
co na tom nechápete?
Tak primárně zisk je tržby – náklady.
Odkud se teda ty peníze vzaly na hotovosti?
Zaměstnanci je tam určitě nedali ze svého, ti jsou na nákladové straně.
Paneboze na nebi :)) nechme toho – tohle opravdu bolí.
trzby (resp. opravim vas – prijmy) – naklady je definice provozniho zisku.
To ale neni ten “zisk”, ktery je pro nas zajimavy v kontextu dividend a celkoveho hospodareni spolecnosti.
Pletete si asi státní podnik s akciovou společností s jediným akcionářem ve formě státu. Zjednodušeně řečeno, ze státního podniku jde zisk primárně státu, v akciovce primárně zůstává ve společnosti právě třeba pro investuice a jen část se formou dividend vyplatí akcionáři/akcionářům, v tomto případě státu. Letiště je a. s., tudíž zisk primárně zůstává tam, nejsou to tedy naše (myšleno daňových poplatníků, státu) peníze, dokud nejsou vyplaceny formou dividend.
Ano, může tam zůstat, ale může ho vyplatit, takže to bude příjem státního rozpočtu.
Ale proč ne až vyhraje volby Strana Zelených může auta demokraticky zakázat a parkovací domy na letišti proměnit třeba na bioskleníky. Zatím ovšem osciluje mezi 0,99% – 1,55%🤣
Jak tam má jet trolejbusem třeba zaměstnanec z Červeného Újezda?
Jen je trošku škoda, že ty trolejbusy jezdí poslední asi ve 23:30 a další až pak ve 4:20. A zrovna nedávno jsem měl v ambulanci jednu zaměstnankyni letiště, která bohužel ze zdravotních důvodů nemůže mít řidičský průkaz a říkala mi, že směny tam dost lidí má tak, že to auto je v podstatě nutnost… Tím spíš, pokud nebydlí přímo v Praze…
Spatne je prave ta cena. Jednomu z drivejsich manazeru parkingu prislo zbytecne davat tolik a navrhl parking z prefabrikatu, ktery je levnejsi a rychlejsi, navic dlouhodobe odzkouseny v Nemecku. Urcitym lidem na LP se to ale nelibilo a moc se jim to nehodilo, tak byl pan manazer brzo odejit… No a bude se stavet s temi spravnymi firmami za mnohem vyssi penize.
Na te cene neni nic moc spatneho.
Je to bezna cena, kterou stoji parkovaci domy, ktere se stavi v CR.
Ta cena je prestrelena
jasne. rekl jste to vy, tak to tak bude. 🙈