Infrastruktura Letectví Letiště Železnice

Letiště Praha a Správa železnic vypsaly společnou zakázku na projekt tunelu pod letištěm

Vizualizace trati na letiště. Pramen: Správa železnic
Na společném postupu se Správa železnic a Letiště Praha domluvily v prosinci loňského roku.

Letiště Praha a Správa železnic vypsaly společný tendr na projektové práce, které souvisejí se zvýšením kapacity letiště a napojením terminálů na železnici. Konkrétně jde o projekt na nové pojezdové dráhy a odbavovací plochy pro letadla u chystaného nového terminálu, pod nimiž povede železniční tunel.

„Letiště Praha zodpovídá za část letištních vozovek a ploch, včetně podzemní infrastruktury, a Správa železnic v připravovaném projektu zodpovídá za stavební část tunelu pro zastropení plánované železnice,“ uvedla mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Zadavatelé se podle ní spojili „z důvodů velmi těsné vazby projektů“. Odhadovaná hodnota projektové zakázky je 60 milionů korun.

Na společném postupu se Správa železnic a Letiště Praha domluvily v prosinci loňského roku a spolupráci následně potvrdily podpisem dvou smluv, které umožňují technickou i časovou souslednost při přípravě a provádění staveb.

Napojení letiště na odbočku Jeneček.

K rozšíření Terminálu 2 (což je fakticky výstavba nového terminálu) by mělo dojít v letech 2025 až 2028. Rok ukončení stavby terminálu je zároveň rokem, kdy by měly na letiště přijet první vlaky. Ty budou jezdit v úrovni základů nového terminálu, proto je třeba s nimi v projektu navazující infrastruktury počítat. Součástí zmíněné zakázky je i silniční tunel. Samotná vlaková stanice by pak měla být mezi Terminálem 1 a Terminálem 2, rovněž v podzemí. Ta ale není do vypsané zakázky zahrnuta.

Vlaky budou na letiště jezdit ze zastávky Ruzyně přes stanici Dlouhá Míle a smyčkou se napojí na trať Kladno – Praha v odbočce Jeneček. Praha tvoří spolu s Dublinem dvojici jediných letišť podobné velikosti v Evropě, která nemají kolejové spojení s centrem města.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emanuel Šíp

Tohle je dobrá zpráva! Samotný projekt umožní přímou vlakovou dopravu zaměstnanců letiště a leteckých cestujících z oblasti Kladna a Hostivice. Avšak v souvislosti s návrhem Hospodářské komory, který předpokládá napojení letiště na trasu VRT Praha – Drážďany, bude možné na této spojce dopravovat i cestující přestupující na VRT z oblasti Kladna, Berouna a západních čtvrtí Prahy, což odtíží centrum pražského uzlu. Obdobně jako připravovaná zastávka VRV na východě Prahy v Nehvizdech. Jediné co vytváří problémy, je ubohá zastávka Buštěhradské dráhy na letišti v podobě úzkého perónu a pouhými dvěma kolejemi. Projekt kvalitativně na úrovni roku 1995. Ale i to je… Číst vice »

jirka

už 20 let tam mohlo být protažené metro B ze Zličína !!

kanafasik

Studie jsou zkrátka zlatej důl.

Gwann

a to tam nemůže být přejezd, nejlépe přes dráhu? sranky a když bliká červená, tak se prostě nestartuje. jen asi ty značky a světla budou muset být trochu dále od prejezdu

Octupus

Zastavte uz proboha pripravu vlaku na letiste co bude pomalejsi nez autobus. :((((

Gwann

ale těch prachu co se na tom vyvari…

Bmo

To zas bude jeden velký tunel. Ale ten skutečný nebude nikdy!

gajda

„Rok ukončení stavby terminálu je zároveň rokem, kdy by měly na letiště přijet první vlaky“ – chce si někdo vsadit na to, že to tak doopravdy bude, s kurzem 100?

Ivo

Do ty doby budu pod drnem…🤣

tomas

V plánku mi chybí přímé napojení na Rudnou a tím na Smíchov nebo na Beroun/ Plzeň.

looki

k tomu opravdu není důvod

mirek

😀 😀 😀

Matěj

Počítají projekty s provozem z obou stran, tj. od Prahy i od Kladna? Ve vizualizaci SŽ bylo jen jedno nástupiště, což mi nepřijde úplně dostačující při uvažovaném intervalu 10 min z Prahy.

Octupus

Jezdit na Kladno u letiste pres Jenec je blbost. A taky pomalejsi nez bus.

Aznoh

Počítá se s provozem jen od Kladna. Vybrané spoje Masaryčka – Letiště budou z letiště pokračovat jako zastávkové směr Kladno (zřejmě á 30″). S jinými vlaky se nyní neuvažuje. Triangl u Jenče proto moc smysl nedává, bude se to ještě muset „doladit“. Někdo tu už psal, mohlo by se jezdit po semeringu na hlavní. Teoreticky ano. Ale dlouhé jízdní doby a hlavně nedostatečná kapacita (jak semering, tak hlavně Smíchov – hlavní). A o problematice trakce ani nemluvě.
Spojení hlavního nádraží s letištěm vyřeší NSII. Počkejme si ale na výsledky SP ŽUP.

Jirka Z

Mohlo by to být užitečné, pokud by se postavila zhruba dva kilometry dlouhá odbočka ze stanice Praha-Zličín ke stanici metra Zličín, která by mohla vést přibližně v trase vlečky do depa metra. Pak by mohly jezdit vlaky mezi letištěm a novou stanicí na Zličíně s přestupem na metro, které by na krátké trase propojily hned 4 významné dopravní uzly na západě Prahy, kromě letiště a metra Zličín ještě stanici v Hostivici a sídliště Řepy s přestupem na tramvaj. Bohužel nevím, že by se s něčím takovým v současné době počítalo.

PSENICKA VACLA V

Souhlasím

Milan

K čemu to v dnešní době, když na to jedno letadlo v pohodě dojdete pěšky i z Přerova?

Jiří Kocurek

A proč si kuopujete deštník, když pršet má až zítra?

JanM

Asi jste myslel letiště Ostrava. Tam už napojení na železnici je, zato tam nejsou letadla

looki

protože se to nestaví ani tak kvůli Letišti jako kvůli příměstské dopravě, Letiště je jen vhodně po cestě, tak se připojí (a mediálně je to OK).

Jaroslav Novák

Při rozhodování jestli použiju vlak/bus nebo auto pro cestu na letiště se rozhoduju podle toho, v kolik mám odlet a přílet. Bohužel už se mi mockrát stalo, že jsem musel volit auto, protože z letiště na hlavní nádraží bych se dostal až co mi odjel poslední noční rychlík. Jsem zvědav, jestli ta trať na tomto něco změní. Hádám že s nějakou návazností si zatím nikdo neláme hlavu. Obzvláště když rychlíky jezdí z hlaváku, a na letiště to pojede z masaryčky.

Vladimir

Videl jsem navrh, ze se masarycka s hlavakem propoji pojizdnymi pasy pro urychleni prestupu. Za me by bylo nejvyhodnejsi pripojeni letiste i na metro.

michal

Podzemní pojizdne chodníky se používají ve svete často a je to řešení, ale dost drahe řešení.

Jirka Z

Možná byste si to mohli opravit. Stanice určitě nebude mezi Terminálem 1 a Terminálem 2, protože při výstavbě Terminálu 2 a souvisejících staveb to totálně podělali a pro trať ani stanici tam už není místo. Podle toho, co jsem viděl, tak trať včetně stanice povede až mezi budovami Parkingu C a Airport Business Centra. Je dobře, že se s ní snad už počítá při plánovaném rozšíření Terminálu 2, kde by měl být výstup do nové části haly, ve které by mělo být v budoucnu i nové centrální odbavení pro celé letiště, ale z Terminálu 1 to bohužel ke stanici bude… Číst vice »

Ketchup1970

Na CDG je to taky kousek procházky k TGV

michal

Tohle je nekonečný příběh. Když si vzpomenu jak počátkem 90. let se mluvilo zda na letiště neprotáhnout tramvajovou trat z Divoké Šárky, ale nerealizovalo se to, protože se měla brzy stavět železniční trat. Kdyby se to zrealizovalo, za relativně par korun, mohli jsme už 25 let jezdit kolejovou dopravou přímo na letiště. Nebylo by to uplne rychle, ale tramvaj vede na letiště třeba v Edinburghu, cesta trvá před 30 minut do centra a je velmi používaná. Ono ani metro z Heathow není zrovna rychlé. Takže nejde jen o čas, ale i o pohodlí.

Vladimir

Je taky otazka za jak dlouho by dojela tramvaj na prvni stanici metra.

pohledem realisty

No, a konečně veřejně přiznali tu dávno jasnou pravdu, že i ten vlak bude stejně muset jezdit pod zemí – kdyby bylo rovnou budováno metro (většina trasy relativně snadno z povrchu), tak už tam kolejové doprava mohla jezdit dávno a nekomplikovalo by to teď zbytečně železniční spojení Kladna s Prahou ani úvahy o tom, jak dostat cestující z hlavního nádraží a opačně (byť sice kvůli blbosti českých bolševiků s jedním vynuceným přestupem, ale bez dálkových pěších pochodů)…

Lektor

Odbočka na letiště, nijak výstavbu tratě do Kladna nekomplikuje. Největší problém je úsek Veleslavín – Dejvice je drahý a těžko projednavatelny bez něho už by to nejspíše stálo.

Adam

Když je problém Veleslavín – Dejvice, tak ať to postaví jenom Kladno – Veleslavín. Z Veleslavína už jede metro.

Kalanis

Léta nejezdilo. A navíc je potřeba tam ty soupravy nějak z uzlu dostat. Přes Výtoň, Smíchov a Zličín? Tam už je teďka přecpáno.

Novák

Celkem zbytečná diskuse, počkejte dalších 30 let

Kalanis

Heh. Most na Výtoni je před uzavřením. Takže tudy už ne. Přes Chuchli je to minimálně na dvojitý obrat. Moc dlouhé + nedostatečná kapacita. A pak už zbývá jen přes Kladno do Kralup nebo přes Rakovník. Od ONJ celkem zajížďka.

Gwann

A depo na Kladně být nemůže? čím jsou veselé krávy, bixy a hydry tak unikátní, že jinde než v Michli nejdou udržovat?

Bertik

Pán je optimista….

Vít

Jasně, takže problém dopravy z letiště na hlavák s pro cizince složitými přestupy (Letiště–Veleslavín–Muzeum–Hlavák) se vyřeší tím, že budou přestupy (Letiště–Veleslavín–Muzeum–Hlavák), akorát se první část cesty pojede vlakem místo busem. No to je vážně geniální myšlenka, doufám že obdobně se bude jezdit i po VRT do Drážďan s přestupem v Ústí a že přijde ještě neco podobně nápaditého… Jen houšť, takových skvělých nápadů je v dopravě málo. Třeba turisti na Petřín by si mohli po nějaké modernizaci povinně přesedat v Nebozízku.

JiP

Ja bych ten prestup Vlak Vlak nekho z Budejic, Olomouce ci Ostravy moc neresil, protoze pokud takovy clovek ma rozum, tak pojede na letiste do Vidne. Kdyz za nami letali rodice do zahranici (Pardubicky kraj), tak vzdy z Vidne. Levnejsi letenky, stejne doba dojezdu na letiste a jako bonus primy let bez nutnosti prestupu.

Vladimír Bílý

To je ale hloupé, protože kauzalita je přesně opačná. Kdyby mělo letiště Praha dobré spojení do zbytku republiky, byly by Katowice, Mnichov, Vídeň nebo Linec podstatně méně atraktivní. Ale my jsme řekli ne. My jim tu Prahu nedáme, bude to letiště jen pro Prahu a okolí a šmitec!

Jakub P

Nemáte pravdu. Dobrým spojením LVH se zbytkem republiky by šlo zařídit, aby ta okolní letiště nebyla atraktivnější o tolik, ale jaké parametry by asi tak muselo to spojení mít, aby pro lidi z Brna nebyla Vídeň furt blíž? Zejména když počítám, že trasa Brno-Vídeň by při tak drastickém zlepšování spojení Brno-Praha taky nezůstala v současném stavu, ale zlepšila by se taky (třeba ne o tolik, ale taky zlepšila). Navíc když Vídeň je a nejspíš vždycky logicky bude významnější letiště. To samý Ostrava a okolí-Katovice versus Ostrava-Praha, tam je ten nepoměr vzdáleností ještě o dost větší. Zkrátka a dobře, při daném… Číst vice »

Honza

Jsem z Ovy a zásadně létám z Vídně nebo Mnichova. Z Katovic jednou a naposledy

Braňo Deák

Ano Katovice jsou fakt hrůza uznávám

J.K.

OK boomer

Ketchup1970

Prominte , odkdy se naše pražské letiště značí LVH ? Já mám zatím stále u Ruzyně PRG a zbytek je interní název stejně jako Leoše Janáčka anebo MRŠtefanika

Jakub P

Oficialni kod to neni, ale nejak nevidim duvod pouzivat v mistni diskusi jen oficialni kody letist. Celkem mi staci, kdyz je jasne, o cem mluvim a to v teto diskusi podle me splni i ta neoficialni zkratka.

JiP

To je mozna pravda, ale to by to spojeni na letiste muselo byt pred 20 lety. Dnes uz Praha ztratila svoji prilezitost a letadla zkratka letaji jinam. To by muselo prijit prazske letiste s nejakou hodne zajimavou obchodni politikou, aby se stalo tim, co bylo v 90. letech minuleho stoleti snem.

Olomoučák

Vidím, že si spojení Vídně s Olomoucí dost idealizujete…

Bertik

Z Ostravy dávám přednost Katovicím nebo Krakovu, když krajští mocipáni luxusní letiště zazdili. Teď sice jedou kampaň přes Varšavu do celého světa, ale je to na palici a není to ekonomické, ekologické, logické je to debilní.

Vojtíšek

Až tam uvidím bagry…..

Kočkamyš

Tak za 20 let nejdřív…..

Bertik

už to nehul 🙂

Romanero

Kdo by to byl řekl, že až vlak dojede na pražské letiště, tak už tu ČSA nebudou.. a je dost dobře možné že tu nebudou ani ČD.

Alibaba

A nebude v konkurzu prodávána i značka ČSA?

Ketchup1970

Ta je na tom aeroklubu to nejcennější , asi jako kdybyste v Británii prodával Trabant se značkou F1

Hrebicek

Dlouhá Míle bude zastávka, Ruzyně stanice. Opravte si článek…

looki

nemáte pravdu

noerf

Důležité bude napojení na hlavní nádraží, nebo jiné nádraží, kde bude možné napojení na vlaky z Brna, Českých Budějovic, Plzně, Ústí nad Labem, Olomouce a Ostravy, atd.. To bohužel plán s napojením na Masarykovo náměstí neumožní. Takže to zůstane jako příměstská doprava z Kladna, pro obyvatele Prahy a dovolenkáři budou jezdit auty a parkovat v okolních obcích i nadále.

Skippi

Ono by se dalo jet z Hostivice pres Semmering na Smichov a ze Smichova na Hlavak.

Jirka

Jenže ta jízdní doba…

Alibaba

Očekávám že nebude rozdíl jízdní doba + pěší přesun s Masaryčky na Prahlavák oproti jedné jízdní době na Prahlavák, zas tak zásadní, aby lidi nejezdili přes Semmering. Tam bude jen nižší interval, ale pak se člověk s velkými zavazadly nebude muset přesouvat v centru.

Původní Pražák

Já bych z toho přesunu zas takovou vědu nedělal. Na letištích i na nádražích jsou to kolikrát taky pořádně střeky a dnes mají všichni kufry na kolečkách, to není jako když jel Anděl na hory. Stačí tomu uzpůsobit chodníky v Opetalce.

Spongebob

Tak na Masarykovo nádraží má být po kompletní rekonstrukci trati jízdní doba 27 minut. Na Smíchovské nádraží by to bylo asi stejně. Dalších 10 minut na hlavák. Takže celkem asi tak stejně jako s přebíháním Sherwoodu. Jenom člověk nemusí tahat kufry a přemýšlet jak moc zmokne, když venku náhodou prší

Jaaa

Podle mne to tak nakonec dopadne. Za 40 let.

Spongebob

Určitě dobrá alternativa s větší dopravní obslužností než přes Masarykova nádraží. Trať je rekonstruovaná a případné zadrátování by stálo zlomek toho co mega tunel pod Dejvicema

Kuba

S větší dopravní obslužností? Srovnáváte skutečně Cibulku s Dejvicemi?

Bob

Možná srovnává Smíchov s Dejvicemi.

bohyn

Aspon argumentacne nefaulujte. Co takdle srovnat Dejvice se Smichovem? Mimochodem si taky myslim, ze pres Semmering je to kravina.

Jakub P

Smichov by se musel srovnat s Masaryckou, ktera obsluhuje celkem velkou cast Stredoceskeho kraje a s Karlinem. Na ty planovany trase nejsou zdaleka jen Dejvice, na ty pres Semmering je vyznamnejsi opravdu jen ten Smichov.

Spongebob

Tak lidi z Košířů by byli určitě taky rádi, kdyby jim jezdil přímý spoj na letiště. Ale samozřejmě jsem myslel Smíchovské nádraží. Ze západních Čech i z velké části Prahy by to tudy bylo na letiště výhodnější.
A pokud bych měl jet z letiště do Ostravy a po Semmeringu by jezdilo něco lepšího než 810 a její klony, tak radši taky pojedu tudy. Na Smíchově pak jenom přesednu na Pendolino (pokud tam bude směr Ostrava jezdit).

Jirko

Z Masaryčky se dá na hlavák dojít pěšky, obzvláště po rekonstrukci Masaryčky, kdy by měla být přístupná z Opletalovy.

Gale

Jj. A přesně takové „přestupní vazby“ vyhánějí cestující na silnici.
Přitom si ten projekt přímo říká o napojení i směru Rudná (- Smíchov – Wilson)..

mgr.pavel

Takže s kufry přijedu na hlavní nádraží, pak je potáhnu zhruba tři čtvrtě kilometru na Masaryčku, abych nastoupil na další vlak?

Já sám dospělý to zvládnu. S dětmi nebo ve vyšším věku či s nějakým hendikepem použiju auto.

Jakub P

Nepsal jste o kus níž, že do Prahy na letiště stejně neplánujete jezdit v žádném případě, protože Vídeň máte blíž? (Což naprosto chápu a je to při pohledu na mapu jedině rozumné). Pro toho, pro koho bude ten pěší přechod na Masaryčku obtížnej, tu bude alternativa sjet jedno patro výtahem, ujet dvě krátký stanice metrem a vyjet výtahem nebo eskalátorem rovnou na nástupiště vlaku na Bubnech…

mgr.pavel

Ano, psal. Protože Vídeň je zkrátka atraktivnější i z důvodu pohodlí na cestě. A když srovnám přestup ve Vídni často na stejném nástupišti s uvažovaným „přestupem“ v Praze jak popisuji.. Další dílčí důvod, který spolu-odradí některé cestující.

A o mne osobně zde v diskuzi fakt nejde. Personifikuji své příspěvky spíš pro pocit vcítění čtenáře do uváděné situace 😉

Jakub P

Ok, ale stale plati to, ze to pesky s kuframa nebude treba nijak daleko chodit, pujde snadno pouzit to metro na Vltavskou a tam vytah na Bubny. Nebo sjet na Masarycku stanici tramvaji. Jasne, nebude to tak pohodlne, jako by byl prestup v ramci jednoho nadrazi, ale proti dnesnimu stavu to bude pokrok velky. A kdyz to zaridit naprimo za soucasneho stavu bez dalsich obrich investic nejde… Ten primy prestup v ramci Hlavaku muze prijit v budoucnu, pokud se Hlavak bude rozsirovat o dalsi podzemni patro. Navic ma ta Masarycka velkou vyhodu pro Prahu a okoli v tom, ze vlak… Číst vice »

JardaP

Pro cizince určitě “dobrá” volba. Mně tahle řešení/neřešení připadají jako lobby taxíkářů. Jak to nebude (nejlépe) přestup max. z perónu na perón, tak se na to spousta přespolních vykašle. Ale hlavně ať teče beton, o lidi zase až tak nejde. Čekám, kdy se zase vytáhne paralelní dráha.

Kalanis

A co ta projektovaná tramvaj? Vylezete před halu k Sherwoodu, nastoupíte do tramvaje a za chvilku vystoupíte před halou Masny.

Horst

Ta chvilka bude trvat asi tak 50min.

looki

plus tak pojede tramvaj

Karl vB.

V Rakousku mají být zavedeny od roku 2029 přímé vlaky Gmünd NÖ – Wien Flughafen (Schwechat) s jízdní dobou kratší, než 2,5 hod. (dnes ca. 3,5 hod.). Pro určitou část klientely na jih od Prahy to může být další pádný argument, proč letět z Vídně a ne z Prahy.
https://noe.orf.at/stories/3082048/

Poudy

Dobře ale jak velká je poptávka z jižních Čech? Především půjde o dovolenkové lety, pracovně tam toho moc nebude. To asi Praha moc nepocítí.

Karl vB.

Máte pravdu, já jsem to bral jako možnost volby pro cestujícího. To jestli to letiště v Ruzyni pocítí, nebo ne, je mi upřimně jedno.
Pokud by rychlík z ČB nabízel přímé spojení s letištěm, nebo max. návazný přestup „hrana-hrana“, bylo by to ideální. Batolit se s kufry z hlavního nádraží přes park na střed k vlaku na letiště, to myslím efektivně odrazuje.

Jakub P

Vyznamna cast lidi lita nalehko, bez velkych zavazadel. A s kuframa bude moznej relativne snadnej prestup Hlavak-Bubny pomoci metra. hlavni nadrazi i Vltavska jsou melky stanice, pokud bude snadnej prestup s vytahama, coz je afaik v planu, zadny velky zdrzeni by to byt nemuselo. Samozrejme tak snadny jako vlak rovnou z Hlavaku to nebude, ale rychlejsi nez pres Semmering imo vyrazne.

Willy

Každý normálně uvažující cestující, když už pojede do Prahy vlakem, tak na hl.n. nastoupí na přímý autobusový expres až na letiště.

JiP

Znate to, proc platit expres bus, kdyz jsme prece draze vybodovali vlakove spojeni. A mimochodem, kdyz se planovalo prazske metro, tak sovetsti inzenyri nebyli uplni blbci a Praze navrhovali, aby centralni prestupni bod mezi linkou B a C byl pod Hlavnim Nadrazim. Potom by vas totiz dovezlo metro rovnou z Hlavniho az na Letiste. Ale my Cesi jsme byli chytri a prestup BC je pod Muzeem, kde je funkcne uplne k nicemu.

JiP

Pardon linky CA

Jakub P

Kde berete jistotu, že ten autobusový expres bude dál jezdit? A i kdyby jezdil, vždycky u něj bude riziko, že uvízne někde v zácpě rozhodně větší než u té kombinace dvě zastávky metrem + vlak nebo bez zavazadel pár set metrů pěšky + vlak.

Gale

Po přestavbě Sherwoodu by to taky mohla být jedna zastávka tramvají od haly k hale, ale stejně mi taková vazba mezi dálkovou dopravou a „S-bahnem“ na letiště připadá jako úlet. Zvlášt když u Jenečku je na připojení k Rudné místa dost a Hrbatá by potřebovala druhou kolej tak jako tak..

Jakub P

Že nemusí být problém u Jenečku věřím. Ale to je na týhle trase to nejjednodušší. Bylo by na to místo i mezi Smíchovem a Hlavákem? To je sakra úzký hrdlo, kam potřebnou frekvenci vlaků těžko procpete. Plus kapacita Hlaváku taky asi není úplně nafukovací. A tím, že na Hrbaté bude jednoduché přidat druhou kolej po celé délce si taky nejsem jistej. Jasně, jestli a až se podaří toto vyřešit, bude rozumný to z letiště propojit i tudy. Klidně i dřív s tím, že ten přímej vlak na Hlavák tudy pojede jednou za hodinu. Ale do tý doby se ta trať… Číst vice »

Karl vB.

„Vyznamna cast lidi lita nalehko, bez velkych zavazadel“. To je možné, v Ruzyni jsem byl naposledy v minulém století, takže to nerozporuju.
Na letištích, která jsem navštívil (VIE, MUC, STR, CGN, HRL) jsem zpravidla viděl cestující s kufry (i několika).

Kamui

2029 je tak daleko, že kdo ví co reálně bude…

mgr.pavel

Já z Brna už z PRG nelétám. Nikdy. Než se dostanu do PRG, pak dále na letiště, abych měl horší nabídku letů (možná subjektivní, ale opakovaně jsem si zkrátka na VIE let našel, ale na PRG ne)..?

Na VIE dojedu na Hbf, často i ze stejného nástupiště vlak na letiště, kde jsem zhruba v době, kdy bych přijížděl na pražské hlavní nádraží – pokud by tedy vlak neměl zpoždění..

Gale

Já z předměstí Prahy už taky ne.
Tam kam potřebuju to z PRG přímo nelétá, zatímco z VIE, MUC, BER jo. Dojet tam vlakem a letět přímo je rozhodně příjemnější než AE/119 a přestup někde v Evropě, časově to vyjde taky přinejhorším nastejno.

Kuba

To je skvělá zpráva. Takže nebude chybět moc, aby se Budějovice dočkali kolejového napojení na letiště, o kterém sní. Akorát na to vídeňské.

Tomáš Gottschalk

Linecké je ještě blíž. Samozřejmě výběr destinací z Horschingu omezený.

Romanero

No a je velký problém zastavit na Hradčanské (=A=), pak na Vltavské (=C=) a z Negrelláku odbočit vlevo a kulit si to přes Libeň na Moravu?

Případně paštikář, Panter nebo railjet by mohly dát rychlou úvrať na Masaryčce..

Jakub P

No pocita se, ze i nektere vlaky od Kladna budou koncit na Veleslavine kvuli kapacite Negrellaku (v Bubnech se jeste pridava trat z Podbaby) tak je otazka, na kolik takovych vlaku by byla kapacita a za jakou cenu. Navic vetsina Moravy bude mit furt bliz Viden, takze je otazka, proc by meli chtit litat z Ruzyne, i kdyby to spojeni bylo. Pro lidi z P6 a P7 jako primy spojeni na Moravu bez nutnosti prestupu na Hlavaku by to bylo samozrejme fajn, ale docela bych se divil, kdyby by to uzivili.

Tomáš Gottschalk

Příčetné štatlař nelítá z cajzlova, ale ze Schwechatu.

Majkl

Protože, mimo jiné žije stále v Rakousku- Uhersku 😂

Kalanis

Celá republika odlila svůj hnůj do Prahy a pak na ní nadává. Krásné pokrytectví.

Jakub P

Nebo spíš proto, že žije v Schengenu…

looki

soutěží se podoba pražského železničního uzlu, měla by z něj vzejít i podoba Nového Spojení 2, který toto vyřeší.