Letiště Praha a Správa železnic už mají projektanty tunelu pod letištní plochou
Vlaky budou jezdit v úrovni základů nového terminálu, proto je třeba s nimi v projektu letištní infrastruktury počítat.
Vlaky budou jezdit v úrovni základů nového terminálu, proto je třeba s nimi v projektu letištní infrastruktury počítat.
Jakou má cenu zrovna tento usek dělat na stejnosměr s přípravou na střádavinu, což to celé jen podražuje? To se do dělá pro Elefenty? Dvou systémové Pantery by na tu trať nestačily?
Prazske letiste mam rad. Kdyz se jednou za sto let priletim podivat do Cech, vzdy mi dojde jak ciste, kompaktni a prehledne letiste PRG vlastne je. Clovek vyleze z letadla a bez bagaze muze byt do tri minut v taxiku. Avsak soucasne doprava na letiste je opravdu obrovskym nedostatkem a ostudou, ktery celkovy dojem silne kazi. Je to vec, ktera cele cestovani a planovani akorat komplikuje. Mit jako jedine dve moznosti prepravy predrazeny taxik nebo trapny autobus je takovou pripominkou toho, ze Praha jeste neni zapadni mesto. Ted se obavam toho, ze i kdyz vypadaji navrhy moc pekne, cele planovani… Číst vice »
Fiala musí mít i nějaká železniční úspěch, kterým by se do dalších voleb mohl prezentovat a sbírat hlasy, že by se mělo kopnout do voleb, kdy Praha má s Kladenským okresem něco okolo +- 15% hlasů, by pro něj byl logický a potřebný krok..
SW, elektřina, mzdové náklady…. Oni jaksi lidi začali vzhledem k inflaci a asi i tomu že mají už dost toho věčného kulhání za Německem a Rakouskem, požadovat aby jim bylo placeno i jinak než úsměvem. Nemyslete si, mzdové náklady na jednoho člověka mohou jít snadno k milionu korun ročně. Do toho máte licence na programové vybavení, to jsou další desítky tisíc na osobu a rok. Prostě staří pardáli co to dělali za 30k a stačilo jim to jdou pomalu do penze a nám mladým je pomalu 50k málo protože domy a byty stojí bambilion a se založením rodiny fakt nechceme… Číst vice »
Dostat se do práce vlakem by byla paráda
Jestli to bude jezdit jako všechny naše vlaky, tak to letadlo nikdo nestihneme
Stihne… youtube. com/watch?v=gEyFH-a-XoQ&t=2s
Věřím, že vlakové spojení povede k výraznému zlepšení dostupnosti Letiště pro cestující i zaměstnance
ale prachy nebudou, tak to strčte do šuplíku
V roce 1986 si pamatuji jak někdo vyměřoval rychlodráhu na letiště u Dejvického nádraží s tím, že to bude za 6 let jezdit.Jsme o 36 let dále a je to furt za 6 let 🙂
Ted jsem to jel 119 a je to pro ostudu.
To byla ovšem jakási pomalá „rychlodráha“, předchůdce soukromého a nerealizovaného PRAKu.
„Letiště Praha a Správa železnic už mají projektanty tunelu pod letištní plochou“ – Proč mi to připomíná devadesátky, kdy vykukové zelévali nepohodlné osoby betonem do základů domů? 😀
Práce zdražila, projetkanta za 18 hrubého už neseženete.
no, a ten odhad „60 mega“ vznikl kdy?
Nechápu proč u Veleslavína nerozdvojili Áčko. Mohla to být dvojlinka jako se to dělá jinde. Sudé vlaky linka A jako Airport liché H jako Hospital, nemocnice. Pátr metrů tunelu a měli by jsme 4. Linku.
Mluvím o metru, samozřejmě.
Tak ono by se metro dalo otočit i z Motola, těch 500 m rozdílu při hrubém měření to už nevytrhne. Pokud by se někdy přišlo k realizaci toho co navrhuji, tedy MeS-Bahn, tak z Motola mohla být odbočka do Žst. Zličín. Na tuto stranu by pak tedy A jezdilo na Kladno, B na Beroun.
Chtěl bych se mínusářů zeptat jestli jim spíš vadí návrh na otočení metra A z Motola na letiště, nebo návrh na MeS-Bahn.
Za upřesnění předem děkuji.
K.S.
to neřešte to scifi tady nikdy nebude tím pomalým tempem nikdy
Mnoho věcí bylo na začátku sci-fi. A pokud se to s tím že je to sci-fi odloží, tak to jím i navždy zůstane. Druhá věc je že se mi pořád ještě nechce odejít bez boje a nechat to tu dřívbylolípistům a chcíplkozákům závistivím, takovému tomu typu lidí co budou agresorovi ustupovat aby měli o haléř levnější benzín aby pak zjistili že není kam dál, že mají a zády už jen oceán. Myslím že zrovna otočení metra z Motola a MeS-Bahn jsou projekty, které mají nějakou šanci na realizovatelnost a neměly by být odepsány, protože to podle někoho není možné. Stejně… Číst vice »
Železnice a metro nejsou nijak kompatibilní, teda až na ten rozchod. Zrušíte rychlou vrstvu a napojení na Pražská nádraží a bude to trať metra? Je stát ochoten ty tratě vytrhnou ze železnice a věnovat metru? Proč by vlaky metra se 100 % pohonem měly jezdit meziměsto, kde se to neužije. Konec nákladní dopravy. Mazánkovci mluvili o metru z Motola na letiště, ale není to moc reálné, minimálně v dohledné době. Na dlouhou míli 3 km vilkami, to se ekonomicky obhajuje fakt těžko a pak ještě další 3 km nebo kolik k terminálu. Výkonnost je příliš vysoká na poměry Pražského letiště,… Číst vice »
Myslím že otázka metrizace, nebo vzniku MeS-Bahnu v okolí Prahy by měla být otevřena. Jaké přesně bude technické řešení je otázkou, zejména z důvodu napájení a toho jestli/jak moc zasahuje napájecí kolejnice do profilu železničních vozidel. Něco trochu jsem k umístění napájecí kolejnice (konečně po roce) našel a pokud tam bude jenom ta kolejnice, tak by tam klasický vlak snad mohl projet pokud se tomu ta napájecí kolejnice přizpůsobí. Jak přesně se to bude muset uspořádat aby tam projely jak soupravy metra, tak normální vlaky stejně jako to jestli tratě mají být jednokolejné, nebo dvojkolejné, jaký tam bude takt atd.… Číst vice »
Napájecí kolejnice která se používá v pražském metru zasahuje do průjezdného profilu železnice, dobře je to vidět na zkužební dráze metra z Depa Kačerov k nádraží Praha-Krč. Kde je čtyřkolejná splítka dvou stejného rozchodu. Metro na železnici ano ale nepojede vlastní silou, opačně to nevyjde.
Máte někde pořádný výkres prostorového uspořádání? Rád bych se na to podíval. Jediné co jsem k tomu totiž byl s to najít je výřez z něčeho (norma?) vložený do nějaké DP o návrhu podvozku pro metro a tam je ta napájecí kolejnice umístěná v tom spodním schodku obrysu metra který opravdu do železničního obrysu přesahuje v tom ale může být umístěno ZZ a další věci. (při jízdě po povrchu bych čekal provoz jako u normálního vlaku, buď s ETCS, nebo jen podle návěstí). Nicméně samotná plocha kolejnice po které jede sběrač byla uvedena jen jako 150 mm nad temenem pojížděné… Číst vice »
Kompatibilitu jsem tu s nekym uz resil, neni to az takovy problem jak se zda… 1. Napajeci kolejnice – lze resit bud dvema systemy, proste vlak pridate bud pantograf pro trolejove vedeni, nebo zvolite jine reseni spodniho napajeni. 2. Sirka skrine – lze resit jako mezeru mezi nastupistem a vozem vysouvaci plosinou, nektere vlaky ji maji, muze i vlak metra 3. Vyska nastupiste – neni problem mit dve hrany nastupiste na jedne koleji, napr. 300m nastupiste kde 100m bude pro metro, nebo dvema nastupisti o rozdilne vysce… 4. ZabZar. – to je asi nejmensi problem dva zabezpecovace a jejich propojeni… Číst vice »
„Smyslem prodloužení metra na letiště není rychlé dosažení konečné stanice na letišti.“ Hehe, kdopak si ještě vybaví tento výrok?
Přímá jest cesta člověka, křivolaká jest cesta osla. A pak ještě existuje chalupoida.
Protože vlak potřebujete modernizovat tak jako tak kvůli lince K.
Jen několik poznámek:
– Bylo by to 2x-3x draží než vlak
– Jizda by trvala delší dobu
– Kladnu by to bylo k ničemu
– Pár metrů by fakt nestačilo a k čemu linka 2 metry dlouhá?
– Není jistota, že by Metro dneska bylo, kdyby se stopla trať na Kladno
Zato při přípravě Metra na letiště je jisté, že na Kladno by i dnes jezdily pro příměsto naprosto nevhodné Regionovy. Zato bez výhledu na zlepšení. §1!
Trat z Veleslavína do Kladna může být dvojkolejná, z Veleslavína do Bubnů zůstane jednokolejná a místo železničního tunelu se postaví tunel metra z Veleslavína na Dlouhou mílí. Nebude to o moc dražší protože metro má menší průjezdní profil a kratší nástupiště.
Všichni jsou celí žhaví přestupovat na Veleslavíně jen proto, že si někdo spletl modelové kolejiště s tím reálným.
A nejen na Veleslavíně, ten kdo se potřebuje dostat na hlavní nádraží, by ještě musel přestupovat na Muzeu na céčko. 🙄
Prestupovat budete asi tak jako tak, jinak z Muzea nebo z Masarycky je to cca 5-10min. chuze…
Větvení metra jen zbytečně naruší jeho přehlednost, díky které ho spousta cestujících využívá, protože nemusí přemýšlet, kam který vlak jede. Když už se jednou postavilo nesmyslně do Motola, tak už na letiště určitě nepovede. Zasypání tunelů do Motola a postavení trasy na letiště je zcela nereálné.
To neni tak uplne pravda, rada mest, turistu zna vetveni metra a neni roblem linky metra oznacit… Bud A1, A2 napr., jinymi pismeny abecedy, tech je pomerne dost, vcetne barev…
Ano, označit to sice nějak jde, ale i tak to tu přehlednost pro cestující zhoršuje – prostě musíte kromě směru hlídat i na jakou konečnou to přesně jede. Další věc je, že se ty soupravy z více směrů ve směru do centra zase někde sbíhají. A může se stát, že jedna třeba bude o něco opožděná (napadá mě třeba kvůli nějakému cestujícímu, co to metro bude dobíhat a strčí tam ruku do zavírajících se dveří – souprava tak nabere třeba 10 sekund zpoždění, pak třeba ještě někde), co pak ta druhá? Zjednodušeně řečeno by ty soupravy někde na Veleslavíně tak… Číst vice »
Dalsi argumenty proti metru:
* metro stavi casto, ma svizny rozjezd, ale je pomale
* musi vest podzemi, neprsi tam a nepadaji kameny ci stromy, snad nemusi splnovat TSI
* jezdi casto,
* nejezdi v noci.
* lze vest pres letiste dalkove vlaky (treba do Brna/Ostravy)
Nemusi vest pod zemi, v rade mest je na povrchu a to i v Praze, byt je jen jeden povrchovy usek nekryty…
No, muze jezdit i v noci, to jen v Praze nejezdi v noci a to nemusi ani vlak…
Dalkove vlaky na Letiste ale nedostanete bez dalsich staveb, trat je pomerne oddelena, krom viaduktu v Kaline… a ten je osazen jen jednokolenym mostem ve smeru z Libne… Jinak jen uvratove…
Ty termíny zní hezky, ale jako vždycky u nás tomu budu věřit, až ty stavby na vlastní oči uvidím.
Jinak jen tak mimochodem, možná si ne všichni uvědomujeme, že PRG je jedno z nejhezčích a nejpohodlnějších letišť v Evropě. Samozřejmě, není to velký hub, ale z Prahy vždycky létám rád. Pak jsem vždycky v úžasu, jaký dobytčáky provozují v některých těch „vyspělých západních zemích“, teď naposledy jsem tento dojem měl v DUB a MAN.
S tímto se dá naprosto bezvýhrady souhlasit…
Nicméně se i tak najde hromada lidí, co mají potřebu si do PRG kopnout. Asi jako když se nadává na škodovku – ono totiž není moc in chválit domácí věci.
Pro cajzle dobrý, pro část republiky východně od Iglau nepoužitelný. Zlatý Schwechat.
vsak nikdo brnaky nenuti jezdit do prahy. kdybych byl z brna, tak asi taky radeji budu jezdit do vidne.
nicmene … zas tak zlaty … bych neprehanel .
Jojo taky se vždycky divím, kolik lidí si koupí horší auto jen kvůli tomu, aby nejezdili ve škodovce.
Vlak mi také v Praze chybí a souhlasím, že v PRG si člověk pobyt na letišti užije a zrovna v MAN na T3 jsme si prostáli dlouhé fronty na všechno. Spojení do centra MAN vlakem je ale mnohem pohodlnější, Soupravy jsou moderní, časy odjezdu jsou online a přesné.
To myslíte vážně? Já se PRG vyhýbám jak mohu a není to jen tím že na VIE mám lepší spojení vlakem. (2,5 hodiny vs.6 hodin).
Další důvody:
– vyšší ceny a malá nabídka služeb oproti VIE
– absence salonku LH
– non smoking airport
– málo destinací
boze, to jsou kecy. cetls vubec, na co odpovidas?
jinak teda senator lounge ve vie oproti erste salonku v praze zas tak prevratna neni… ackoliv – vyhled na plochu ma oproti
prg bezkonkurencni
A „non smoking airport“ je pro někoho jako nevýhoda? Já tedy nevím, mě ti kuřáci kolem vchodů do Terminálu na Ruzyni vždycky spíš vadí, že tím smradem musím chodit, tak to asi tak úplně non smoking taky není…
Projekt zaokrouhlování je pěkná věc (třeba pro dálkovou dopravu, pokud na letišti budou čtyři nástupní hrany). Můžete mi někdo ukázat budoucí linkové vedení pro které se to dělá?