regio-vlak

Letiště Pardubice poprvé překonalo hranici 200 tisíc cestujících za rok

Terminál Jana Kašpara, Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTerminál Jana Kašpara, Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Od 17. února bude letiště kvůli opravě ranveje uzavřeno, provoz bude obnoven 1. června. 

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Přidejte, Budějky Vás za chvílku předženou jen s koupákama

Radmar

Bylo by hezké kdyby vice cestovek létalo od jinud nez z PRG. V PRG by bylo vice prostoru pro normalni airlines, dálkovky a pokracka. Prahu zabily low costy a mraky cestovek. Proc se tohle nepřesune na regionaly napr jsou Vary, Ostrava, Budejky, Pardubky atd…Jsou malo využívána a Praha je přetížena. Moc pax, moc provozu- , gaty ani rwy neni nafukovací a terminály také ne. Mmj s minimem personálu… strašný…

Míla

Na, bylo by hezké….
….Když někdo vytvoří vhodnou infra a spojení (cena, čas, přestupová místa) např. mezi letišti Pardubice a Ruzyni (popř. jiný dopravní terminál v Praze) tak bych se nebál, že by to tak šlo. Např. když od přistání v Pardubicích včetně odbavení, přestupu a cesty budete za hodinu na Masarykově nádraží nebo na hlavním, tak si to dokáží představit, že čistí turisti low-cost a jejich dopravci toto rádi využijí. Zatím jsou tyhle regionální mezinárodní letiště s velkým provozem primárně pro dovolenkáře anebo obchodní cestující, co dojedou autem na letiště a parkování blízko a skoro zdarma (oproti Ruzyni).

Alan Wank

Tak zrovna cestovky využívají regionální letiště v míře vrchovaté a v podstatě na jejich letech ta letiště stojí. Takže jim bych nějaké „upřednostňování“ Prahy rozhodně nevyčítal.

A co se přetíženosti Prahy týče, tak jsem si teda nějak nevšiml, že by musela odmítat linky kvůli charterům. Pokud víš o nějakém takovém případu, tak se s námi poděl…

Petr

Myšlenku chápu, ale umíte si například představit ty náklady na dopravu letadla na to regionální letiště?například na let z Pardubic do Řecka a zpět, fajn letadlo i když bude plné, ale z Pardubic a do Pardubic, ale jak na něj a jak z něj

Martin

Nevíte někdo prosím jak je na tom letiště ekonomicky? Musí se pořád dotovat?
Docela by mě zajímala kumulovaná ztráta…

Jan Novák

Ptát se 8.1. na to, jak je na tom letiště finančně je takové nešťastné.

Výsledovky jsou uvedené každý rok vy výroční zprávě, kterou vydávají cca v březnu.
Zde máte výroční zprávu z roku 2023. Najít mi to zabralo 30s:
https://www.airport-pardubice.cz/wp-content/uploads/2024/05/Vyrocni_zprava_2023_kop.pdf

Fiko

Každoroční ztráta a dotace od města a kraje. Proto nerozumím tomu, jak se tady letiště plácá po zádech, jak se mu daří zvyšovat počty cestujících. Letiště v ČB je na tom obdobně.

Tom

Pokud bude tedy letiště uzavřeno až do června, tak bych chtěl vědět jak tam hodlá ryanair létat v dubnu, květnu na které má vypsané lety dk Barcelony Girony, jestli nejde jen o pokus nalákat lidi na lety z Pardubic a pak jim oznámit, že nečekaně letiště, zavřeli a tak buď ať si složitě zažádají o kompenzaci nebo přesměrování na let do Prahy apod

Míla

Letiště je vojáků a ti si sami rozhodují, kdy se tam bude nebo nebude létat…

dlmi

Hm, letiště Drážďany v době covidu mělo 300-400 tisíc pasažérů ročně. Teď je na milionu a do budoucna se s nim už nepočítá.

David

Drážďany je pár letů pro koupaky a pak connection flights na huby. To může krásně nahradit rychlovlak. Kvůli ani ne jednomu letu za hodinu nemá smysl si hrát na mezinárodní letiště.

Abu Daniel

Oni se nějak od toho Covidu neumí vzpamatovat. Kdysi jsem odtud létával často do USA (s BA přes Londýn), mívali 1.7-1.9m cestujících a teď necelých 900k… Slabota… Přitom letiště pěkný.

Jan

Takže prostým vydělením ročního příspěvku kraje a města společnosti EBA číslem 200 205 zjistíme výši veřejné dotace na jednoho cestujícího…

Zbyněk

Neopravovali dráhu tak 6 let dozadu? Taky bylo letiště na pár měsícůnuzavřeno

Jan

Armáda musí vykazovat 2% HDP na obranu, a tak vykazuje o 106…

Zbyněk

Dohledal jsem, 2018 ji opravovali a na 2 měsíce letiště uzavřeli
https://pardubice.rozhlas.cz/pardubice-opravuji-letiste-do-ruska-se-leta-z-prahy-londyn-ma-pauzu-7629286

Info

Ano ale to byla část oprav jen to nestihneš udělat všechno.. navíc armáda neumí plánovat takže další uzavírka bude další rok ale jen stojánky.. dráha je z 60 let a jednou se bude muset komplet vyměnit.. očekávám to až dolitaji gripeny.. to bude rok 2031 cca

Jiří Schindler

A to je jako úspěch?2 až 3 letadla denně?to je ekonomický nesmysl tak jako Ostrava kde v létě v rozmezí 12-15 odpoledne odbaví 2 chartery a k tomu jednu pravidelnou linku( 1x týdně).a co stojí personál, údržba, odpisy atd. V Katovicích to fičí 5-14letadel za hodinu( dle sezóny).a Krakow Balice už má skoro srovnatelný provoz s Prahou.v naší malé zemičce nemají tato regionální letišťátka ekonomický smysl i když pro mne jakp skoro ostraváka je to samozřejmě komfortnější než se trmácet na 4hodinový let do Egypta stejnou dobu.Mošnov má alespoň smysl kvůli leteckým opravnám JobAir a 3200metrů dlouhé přistávací dráze.

Jan Sůra

Zoufalcům stačí ke štěstí málo:-)

Black

„…a k tomu jednu pravidelnou linku( 1x týdně)..“. Odkud máte toto číslo? Nechcete si raději zjistit realitu?

Pom

V rozmezí 12-15 jo, ale v jiné části dne se tu potkají i tři naráz, to je pak akce. V Polsku si sice lítají, ale to je zde trošku nereálné v mošnovských podmínkách, kde máte v dispozici 9+3 schodů, 8 pásů na zavazadla a 15 lidí na nakládání na směně včetně brigádníků. Loni a ani letos nebude den, kdy bude méně jak 10 pax letadel a to nepočítám nákladní lety a další práci. Pojďte si to zkusit, rychle by vás to přešlo. Mimochodem, tu pravidelnou linku 1x týdně chci vidět. A RWY má 3500m.

Jiří Schindler

Děkuji za opravu s tou délkou runway ta je opravdu bezkonkurenční proto zde mohla taky přistát na dnech NATO B 52. Měl jsem na zřeteli to že s ohledem na rozlohu ČR jsou tato provinční letiště časem odsouzena k zániku berouce na zřetel stanovisko EU k letům pod 300km a jejich zdražení poplatky a daněmi v blízké budoucnosti. Pro nás vidláky z osad v okolí Ostravy je to pochopitelně nekonfortní jezdit do Vídně nebo Krakowa neřku-li do Prahy ale z ekonomického hlediska existence těchto letišt opravdu smysl nedává krom zajištění jakési redundance. Beru v úvahu to že ve Státech je… Číst vice »

Pom

Se státy máte pravdu, jejich systém založen na sběrných linkách opravdu odevšad se mi osobně líbí víc než point-to-point, který je v Evropě z mého pohledu častější. Já osobně létam jen z OSR a PRG i s přestupy a vůbec mi to nevadí.
Ale co se týče nás, ani jedno kromě Prahy nedokáže konkurovat větším hráčům a je utopie si to myslet. Na druhou stranu, pokud se tam něco děje a lidé létat chtějí, tak asi proč ne. Těch 500k PAX a 20k tun carga (loni OSR) není úplně strašné.
Pravý ekonomický nesmysl jsou věci typu JCL…

Jiří Schindler

Děkuji Vám za ojedinělý pozitivní přístup k jinému diskutujícímu.není mým cílem hádat se ale uvědomit si realitu( přimícháváni syntetického paliva do roku 2060 až 60% které zdraží létání tak že už se snad budou vozit jen z TSMS procesory)každý podnikatelský záměr vyžaduje myšlenku.a lidé létat chtějí a já to každému přeji.jen jako obchodník vidím náklady a přínosy( EBITDA, P&L, TCO, RoI, RoE, ) poznámka: to nejsou identifikátory letišť….OSR přeji aby rostlo co do krásy i obratu …..a vidím zde šanci stát se druhým Leipzig -tedy CARGO hubem pro což, si myslím, má velmi dobré podmínky.

Pom

Lipsko je jedno a druhé nebude. Díky DHL je na vrcholu evropských cargo letišť. Spíše bych viděl srovnání s letišti jako Hahn a později Lutych, i když LGG má taky síťového dopravce – FedEx. Každopádně faktem je, že v okolí takové čistě cargo letiště není.
Loni se dokončil terminál společnosti ENES a vypadá to nadějně na nějaké to spojení, nechme se překvapit.

šofér

Gerograficky by to smysl dávalo, pokud se bude obchodovat/vyrábět více na Východě, Evropy, a to není nereálná představa.