Letiště Pardubice odbavilo rekordních 190 000 cestujících, přibude nová linka
Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice
Vedení letiště jedná s nízkonákladovými společnostmi Ryanair a Wizz Air.
Tak příští rok úplně rekord neudělají když jim armáda zavře RWY od půlky února do konce května. Mimo to jim poslední dobou víc nefunguje než funguje ILS.
Jak to víte o tom ILS?
Notam? tomu nerozumis to ja vim ale
Letěl jsem tam z Girony, ty lety jsou celkem vyprodaný samozřejmě proto, že letenky jsou z devadesáti procent pod pětikilo. Jestli se to vyplatí, proč ne, za mě super. Jinak letiště pěkně, uvnitř jeden stánek s občerstvením, co otevře na 10 minut denně, když něco letí, to mě dostalo. 😁
Což mě přivádí k tomu, na co by chtěli druhé patro, když odbaví max dvě letadla denně? Až budou mít vzlet každou hodinu, tak ať přijdou.
V létě se občas ve špičce i k tomu vzletu co hodinu skoro blížíte…
Zaveď te lety v pátek ráno do Lutonu a v neděli večer zpět a budete mít vždy letadlo plné pokud bude cena letenky tam a zpět dohromady do 2 tis.kč
Když kraj zadotuje dalších minimálně 3 tis., tak možná do toho nějaká společnost půjde 😀
Asi sám chápete, že taková cena by byla dost pod náklady, proto by linka dlouho v provozu nevydržela. To by se museli v těch Pardubicích úplně udotovat.
Neznám přesně odletovou taxu v Pardubicích, ale v PRG je to cca 700 Kč/PAX.
320 Kč je oficiální výše… Otázka je, kolik musejí pustit dopravci a kolik by museli obětovat nové lince.
to je sice hezka predstava … jen teda, zense ptam – ten znytek, aby se dorovnaly naklady, zaplati kdo?!
„Levné letenky jsou celospolečenská povinnost“, prohlásil Pepíček a odjel na elektrickém skútru ze směny. Benzínový nechtěl riskovat, už tak toho měl v kádrovém profilu příliš.
nech se překvapit , chlapče … Ryanair dle očekávání . Smartwings docela překvapí , rad bych , ale fakt nemůžu detaily
Tudíž dle vašich zdrojů žádný Wizzair příští rok nebude..? To oznámení bylo užito jako pozitivní informace před volbami? Citovaný náměstek byl zároveň kandidátem ANO v letošních volbách…
2000 x nějakých 180 míst. Čili chcete, aby zpáteční let B737 s handligem a vším byl za nějakých 360 000. To jo, no… 😄
Nechápu na co potřebují nějaké přístavby, letěl jsem odtamtud už několikrát a prázdnější letiště jsem nezažil, přestože to letadlo bylo vyprodané. Zbytečně vyhozené další peníze.
Málo lidí a dobrá doprava je ale jinak velké plus, Pardubice jsou super alternativa k Praze. Doufám, že ty nové linky budou stát za to a nebude to jen nějaká mainstreamová klasika typu Londýn nebo Benátky.
Nebude to mainstream? A kde tedy chtějí vzít těch cca 189+ pasažérů, aby to letadlo naplnili?
Třeba si představuje underground linku do Novosibirsku 😀
Chtějí to 2.patro – nedokončené už 5 let .
A pak , aby se dalo odbavovat 3.letadlo současně.
Že to působí prázdné není úplně pravda .
Třeba Ryanair Alicante a Gironu létal v rozmezí par minut a to tam je narvano .
Doufejme , že ta nová linka bude nějaký koupací cíl s celoročním potenciálem , třeba Faro ..
Wizzair snad rozjede 2 linky , nebýt Putlera , lital by už na 4 mista..
3 letadla se běžně dělají jen prostě lidi na odlet jsou namíchané v gatech 1 a 2
Mam to tam taky rad,vloni 2x odlet i prilet,ale na cem maji hodne zapracovat, to jsou zavazadla po pristani. Je smuty,kdyz pristane 1 letadlo a vy cekate 40-45 minut,nez se ukaze na pasu.
si to pod ve 3 lidech vyložit sám ty experte… nejsou lidi tak nedržkuj.. když sis to nikdy nezkusil, jak se odbavuje letadlo na stojance tak máš být zticha radši.
Tak zas mají v Pardubicích na letišti celou zimní sezonu na zotavenou. Co by za to v Praze dali….
Budu se opakovat, ale fakt se těším na další linky na tomhle letišti. Letěl jsem Alicante, Gironu a před válkou i na Ukrajinu s Wizzairem. Bydlím v Praze na pravém břehu Vltavy, na pardubické letiště to většinou na pohodu zajedu za hodinu patnáct a zaparkuju zadarmo hned vedle terminálu. V Praze je to 45 minut až hodina narvanou MHD se dvěma špatně navazujícími přestupy, nebo poskakování v kolonách při přejezdu na opačný břeh a pak drahé letištní parkování. Pražské letiště patří celosvětově k mým nejoblíbenějším (zkušenost mám s cca 80 letišti), ale doprava tam je fakt šílená a nevěřím, že… Číst vice »
Špatně navazující přestupy a narvané MHD v Praze? Je v TOP 3 na světě. Použijte IDOS.
Může být i top 1, ale když z velké části města trvá cesta na letiště hodinu i přesto, že není nijak extra daleko, tak to k ničemu nepomůže
sice je v TOP 3 ale na letiště nema kloudné spojení
Od nového roku bude parkování v Pardubicích též zpoplatněno.
Pokud bude parkoviště oplocené a hlídané tak každý rád zaplatí 900kc za 9 denní parking .
Není to pravda, na pražské letiště to je vždy rychlejší a nikdo z Prahy nebude lítat z Pardubic!!!
ale oni už obyvatele z Prahy z okolí Černého mostu z Pardubic lítaji.
Cca 15 % lidí odlétajících z Pardubic jsou Pražáci.
Ty tři vykřičníky jsou poněkud brutální.
To by me zajimalo, jak na tu Prahu jezdite 🙂
Bydlim za Cernym Mostem, jet do Pardubic by me nenapadlo, na Ruzyni jsem za 40-45 minut (mimo spicku za 30) , 1500 kacek za tyden parkovani 50-100 metru od terminalu …
To vam nabidne maloktere letiste.
To je škoda, že vás to nenapadne. Z Čerňáku to je po dálnici pohodlně za 50min a parkování je taky hned u terminálu. Teď zdarma, příští rok asi za 250,-Kč/týden (neoficiálně). Na výlety po Evropě super.
Rozhodně souhlasím, že to parkování není na letištní poměry nijak drahé. Ale v Pardubicích je zdarma a je to tedy oproti Praze benefit. Pokud bude zpoplatněné, jak tu někteří píšou, 250 Kč na týden, tak je to pořád zanedbatelná cena.
Z meho bydliste na vychodnim okraji Prahy je to na Ruzyni pri dobre prujezdnosti Prahou 50 minut. Na pardubicke letiste hodina plus parkovani zdarma. Zajimava alternativa.
Od pristiho roku ma byt parkovani zpoplatneno
Právě že na východním okraji. Zajímavá alternativa je pro ty na západním. Tušil jste, že i tam se bydlí?
Mohli by přidat linku do Zadaru na sobotu , abychom nemuseli jezdit do Vídně
Co spád škodlivin? Bydlím v Civicich.
A jak dlouho vam trvalo nez jste si vsimnul, ze tam je letiste?
Člověče , Pardubice – Staré Čivice jsou opravdu velmi staré ..
Ale Jana Kašpara zazil možná pradeda toho pana , Hitlera deda a Migy nepamatuju už ani ja.
Letos možná někomu vadilo odlety ve 3:00 , jinak proti výcviku pilotů nebo ramusu Gripenu je toto nif
Tak pokud to dovolují povětrnostní podmínky, startují na druhou stranu. Ale když silně duje od západu,tak musí na St.Čivice. A škodliviny nikam nepadají,nejsou to šutry,ale se rozptylují.
si počkej, od jara 2026 Čáslav výluka budou zde trvale do jejich vyřazení Gripeny… hodně zdaru s bydlením.
Letošek je silný pro všechny letiště v ČR. Potenciál toto letiště určitě má. Jsem zvědavá jaké nové linky přibudou.
To je stejné jako s Budějovicemi, že prý je PRG daleko, mají tam blíže Linec, kde mají také minimálně využité letiště, tak tam jsou teď ta nevyužitá letiště dvě. Investovali do toho spoustu peněz a pořád to dotují,. Blíží se dokončení dálnice a najednou zjistí, že ta PRG není až tak daleko.
A to tam dotují i dopravu MHD na letiště a ještě parkování – obojí gratis, což je další zářez v hospodaření letiště.
Ideal by byly lety pátek ráno směr Luton a neděle večer zpět + od května do řijna lety do Kalbrie nebo na Sardinii.
Takže asi jako maloměstské nádraží na nějaké lokálce… To je fakt úspěch 😁
DPMB odvozí 6x vic lidí než kolik jich projde letištěm ve Frankfurtu. Závěry bych z toho nedělal.
Rekord bude až to nebudeme muset dotovat z veřejných peněz…
Taky si rikam, ze uz by se mohlo dostat aspon na nulu…
U Wizzairu to může být jen Tirana, Sofie, Varna, Larnaka, Kutaisi, Budapešt, Debrecín, Řím, Miláno, Katánie, Neapol, Benátky, Vilnius, Skopje, Katowice, Krakow, Varšava, Gdaňsk, Wroclaw, Bukurešť, Kluž, Craiova, Iasi, Sibiu, Temešvár, Bělehrad, Abu Dhabi nebo Londýn. Takže bych tipoval Londýn a nějakou Itálii.
Nemusí nutně, mohou to letět W linkou, jako to občas dělají 🙂 třeba londyn – zadar – pardubice – zadar – londyn (příklad)
Já doufám v Abu Dhabi s Wizzem i když myslím že to bude nakonec Londýn
😀 😀 😀
AUH s wizzem … to musi byt strasny peklo.
No joo holt emirates first class 2500 Kč zpáteční nestojí, wizzair to zvládne
Děkujeme za opětovné připimenutí, že vy si dle ceny nevybíráte. Gratulujeme
určitě ne větší než cokoliv se Smartwings a ještě k tomu za pětinásobek ceny
Letěl jsem VIE-AUH i AUH-KTW a při nákupu XL seat je to v poho a za cenu cca €80 včetně příplatku za větší prostor pro nohy super deal. Sedět v normalnich sedačkách 6h to ale musí být mordor.
Z Prahy v sobotu letěl poslední let do Neapole a příští rok už tam Wizz z Prahy nepoletí, tak možná jí od LLŘ 2025 přesunou do Pardubic.
Tak páteční ranní lety do Lutonu by byly super + od května do řijna třeba Italské Forli nebo Rimini.
Tak snad časem budou něco jako Memmingen pro Mnichov…
Myslim, ze Pardubice jsou pro Mnichov prece jen trochu daleko na to, aby mohly prevzit roli Memmingenu…
Vtip nic moc 🙁
Airport Prague East
No vida, a dřív se Pardubicích říkalo Šeremetěvo 3 😀 ( název převzali od Stockholmu, kde k tomu ovšem byl jiný důvod )
Pražské letiště si na rozdíl od Pardubic na sebe vydělá. Pokud nějaký lowcost půjde do Pardubic aby ušetřil za poplatky v Praze, o to více ho budou muset dotovat veřejné peníze v těch Pardubicích.
V Pardubicích jsou daleko menší náklady na provoz letiště a tak jim bude stačit od nových leteckých společností 70% toho co by platili v Praze za poplatky . Navíc prý má letiště Pardubice spočitané že pokud budou mít ročně odbaveno o 43 více letu tak v žadnem připadě nebudou ztrátoví……
zajima me ta matematika … Jejich financni vysledky se motaj obecne kolem 30 mega minus …
opravdu “49 letu navic” udela nulu? to by museli mit zisk (zisk, nikoli prijem) na letadle skoro mega… nejak mi to nesedi 🙂
Počet PAX a kupní síla je u Mnichove mnohem mnohem vyšší, takže se tam klidně uživí více letišť. A Mnichov tak může některé linky přenechat Memmingenu. Což u Prahy nehrozí, ta může pořád ještě hodně růst, takže nehrozí, že by Pardubice přebrali nějaký vyšší počet linek. Tam se uživí max. Londýn a pár turistických destinací a to je vše.
V Pardubicích se zbláznili.
Naopak, já jim fandím. Dostupnost na letiště vlakem/autem nejen z Prahy je skvělá, místní dopravní podnik zařizuje dopravu MHD z hlavního vlakového a autobusového nádraží až k terminálu vždy v časech odletů pravidelných linek, kousek od letiště je také další zastávka, kde zastavují pravidelné MHD linky, myslím a doufám, že toto letiště má velký potenciál.
Doprava MHD na letiště, kde skoro nic nelítá je asi to jediné, avšak dost zbytečné plus.
Potenciál to letiště bohužel nemá, už jen kvůli plánované výstavbě druhé dráhy v PRG.
Jsou tam vojáci…
No, MHD k letišti jezdí jen k linkám, kterých je pár. Ale k pravidelným charterům, kterých je mnohonásobně víc, nejede nic. Zastávka Letiště je od letištní haly rovný kilometr, což je pro cestu s kufry už dost diskomfortní. Takže si přijdou na své taxikáři. Naštěstí mají Pardubice v taxislužbě takovou konkurenci, že jsou ceny hodně příznivé ve dne i v noci (bývaly zde časy, kdy cena jízdy s koncem provozu MHD vyskočila na dvojnásobek).
Ano, není to zrovna blízko, ale na mnoha letištích ve světě se také jde např. od vlaku velmi dlouhou cestou k terminálu. A zastávka u terminálu je připravena, myslím, že pokud bude zájem, nemá dopravní podnik problém s tím, aby i pravidelné linky MHD zajížděli k terminálu.
Můžeš mi uvést příklady těch letišt, kde je běžné jít kilometr se zavazadly k terminálu? A nemám na mysli různé baťůžkářské finty, jak ušetřit (tj. veřejná doprava přímo k terminálu jede, jen je dražší), ale opravdu situaci, kdy jiná alternativa veřejnou dopravou neexistuje.
Třeba v Podgorici mají železniční zastávku „Aerodrom“. 1,5 km od terminálu. Je to jen taková budka. Odtud pak jen pěšky. Ale letiště mají uvnitř pěkné, pohodlné.
OK, jen si nejsem jistý, že zrovna Balkán by měl být příkladem dobré praxe:)
Je tam problém zřidit zastavku Mhd do 150m od terminálu ? Tam není prostor na 2 zastávky ( jedna přijezd k letišti a druha odjezd z letiště) kde na každou z nich stačí 18 metru na delku a přistřešek pro minimalně 30 lidí s kufrem ?
Tam zastávka je, jen k charterům MHD nejezdí. Pouze k pravidelným linkám Ryanair.
Asi žádná z cestovních kanceláří nechce tu MHD objednat (a zaplatit) …
A ty si vážně myslíš, že zrovna Ryanair to MHD platí?
No, jestliže ty chartery tvoří většinu PAX na tom letišti, tak mi to připadne trochu nešťastné.
Taky si myslím, že bude úspěšné-pro Východni Čechy,blízkost Prahy a super spojení s Olomouckým a MS krajem ,5 dobrých nízkonákladových linek a víc letních chartrů a do dvou let je to jasná 3 za Prahou a Brnem…
No, aby nakonec nebylo až třetí to Brno …
Jste mě rozesmál….V příštím roce přidává Ryanair a přibudou chartry na úkor Ostravy takže ten milion PAX je reálný.A při vší úctě Pardubice na to nemůžou nikdy dosáhnout.Druhá věc jsou dotace od Pardubic a kraje a Ostravy z toho dělají ekonomický nesmysl …..
Jak vite, ze pribudou? 🙂 Zatim nabidka na pristi rok mi prijde chudsi nez letos.
Že vám přijde chudší znamená,že je víc destinací a letů🤓.
Uvidíme podle sezóny, třeba potom změníte názor….
No zatim nevidim Kypr, Comiso, Tenerife… Tak uvidime…. Jeste je asi cas no.
TFS je pořád v pondělí, FUE každou středu….
A budou i nejake novinky, nevite? 🙂 Zatim zadne ohlaseni krom te Malagy…. A to taky je zatim, tak napul.
proč si myslíš. Pardubické letiště má velikou výhodu že je to hlavně armádní letiště. to znamená že bude v provozu ať sem civilní lítají nebo ne. Ta civilní část už je jen doplněk.