Letiště Ostrava odbavilo v první polovině roku 72 tisíc cestujících, snížilo ztrátu

Bombardier Q400 společnosti LOT Polish Airlines. Foto: LKMT SpottersBombardier Q400 společnosti LOT Polish Airlines. Foto: LKMT Spotters

Na podzim začne na mošnovském letišti budování cargo terminálu.

Ostravské letiště odbavilo v první půlce letošního roku 72 669 cestujících, což představuje meziroční nárůst o 234 %. Pozitivní provozní výsledky se promítly také do zvýšených leteckých výnosů. Díky nárůstu provozu vykazuje letiště za prvních šest měsíců roku 2022 ztrátu ve výši přibližně 19 milionů korun, což představuje zlepšení proti loňskému hospodářskému výsledku za stejné období až o 27 %. Kromě 16 letních destinací se z Ostravy létá pravidelně do Londýna a Varšavy.

„Červen byl pro letiště velmi intenzivní měsíc. Kromě toho, že se naplno rozběhla letní sezóna a začalo se intenzivně létat do letních destinací, jsme odbavili rekordní objem nákladu,“ uvedl Jaromír Radkovský, generální ředitel Letiště Ostrava. „Masivní návrat poptávky po letecké dopravě ze strany obyvatel z našeho regionu i naše dlouhodobá práce v oblasti přepravy nákladu postupně přináší i finanční výsledky. Hospodářský výsledek, který jsme vykázali za první půlrok je o více než 14 milionů korun lepší, než bylo plánované,“ dodal Radkovský.

Letiště také dále roste v oblasti carga, za první půlrok odbavilo 6 983 tun nákladu. Z toho více než 1 200 tun v červnu. Kromě pravidelných nákladních linek z Lipska a Kolína nad Rýnem míří do Ostravy také pravidelné charterové cargo lety z Číny přes Uzbekistán. K letům, které provozují Uzbekistan Airways, se v minulých měsících přidala také polská charterová letecká společnost SkyTaxi. I ta na linku pro českého agenta EGT Express nasazuje Boeing 767.

Ještě letos na podzim chce letiště začít s výstavbou nového cargo terminálu. V registru smluv se už objevila žádost o úvěr pro tento projekt. Bylo zahájeno projektování a v blízké době by letiště mělo dostat stavební povolení.

V září pak má začít fungovat logistické centrum České pošty v blízké průmyslové zóně. Má propojit leteckou, železniční i silniční přepravu. Do Mošnova by měly putovat zásilky především z Asie, z Moravskoslezského kraje se pak budou rozvážet vlakem či kamiony po celé Evropě. Své projekty související s nákladní dopravou na letišti připravuje také developer Contera pro DHL či ENES Cargo a vlastní logistické centrum vybuduje na Mošnově také armáda.

Tagy Letiště Ostrava OSR
60 komentářů