Letiště Ostrava loni po mnoha letech skončilo v zisku, činil 4,99 milionu korun
Nákladní letadla na ostravském letišti. Foto: Martin Bernict
Nejoblíbenějšími destinacemi byly turecká Antalya, bulharský Burgas a egyptské Marsa Alam a Hurghada.
Před několika roky jsem letěl se Smartwings z Ostravy do Dubaje, létalo se asi dva roky, než to zrušili. Je to škoda, myslím, že kdyby tady jednou týdně létal třeba Fly Dubai, určitě by nebyl prázdný. V Darkově a Klimkovicích je Arabů spousta a dostat se tam musí jedině přes Prahu, nebo Polsko. A češi, slováci i třeba poláci by taky nebyli proti.😁
O úspěchu se dá hovořit až se půjde z Ostravy dostat do spousty míst klasickými linkami… Pokud zisk udělali jen koupaci a ještě s jednou z nejhorších leteckých společností, tak být ředitelem letiště, vůbec nejsem nadsenem..Ono je vůbec s podivem že dneska ještě někdo lita na dovolenou s cestovkou..
A proč by jako nemohli lidé cestovat na dovolenou s cestovkou? Na tom není nic špatného. Tak lidé lítají i v zahraničí, nejen u nás. Mě to nevadí, sem tam někdy využívám také. A Smartwings využím i individuálně, hlavně tedy Bulharsko na kratší pobyty. Nemám s nimi problém.
A už lítají s oběma motory a nebo pořád na jeden a ještě se tváří jako že je to normální?
Úspěch je finančně naplnit cíle. To naprosto stačí. Výhoda charterů je, že jsou domluvitelné, plánovatelné, takže se prostě dají lety domluvit. To u pravidelných linek nejde, dopravci nepůjdou do rizika, že budou na hromědě letů vozit vzduch.
Dále je rozdíl jestli jedete na pobytový zájezd někam k moři, kde je to s cestovkou o řády levnější, protože ta má většinou značné slevy na na celou sezónu rezervované ubytování, na takovou cenu se soukromě nedostanete při srovnatelné úrovni. Naopak cesty po městech a koutech Evropy jsou zajímavější a asi i levnější po své ose.
Ostrava je vzácným příkladem, že i v ČR může fungovat regionální letiště. Kombinace různých aktivit, jako jsou osobní doprava, nákladní přeprava, letecké opravny, lakovna) ukazuje, kudy vede cesta. Tam, kde spoléhají jen na pár sezónních charterů, to nikdy fungovat nemůže.
Tak v ČR může fungovat i metro ve Vsetíně, když se do toho dá hromada peněz.
Kdyby metro, svého času tam chtěli budovat lanovku z centra na sídliště 🙂
No tak paráda. Teď už jen naky dva tri mice prihodime a mame na plat ředitele Správy železnic.
Super, takže jestli to všechno odevzdají státu na umoření investice do nové tratě za miliardu (jakože asi ne), po které skoro nikdo nejezdí, tak by její návratnost byla 200 let.
měl jsem za to že těch kontejnerů tam jezdí docela dost
Taková celnice vybere miliardu jedna dvě.
Pry je problem si koupit z Ostravy letecky k mori… Je tady poptavka celkem solidni… Je tu prostor pro vetsi nabidku… Super. Jen tak dal.
Prý jo. A podle diskuze na jiném webu i vlastni zkušenosti, vetšina zájezdu z ostravy začina: v Ostravě vás naložime a odvezem do Katowice nebo Vidně, Prahy. Radí zajistíme dovoz do Ostravy (platí pro MSK, atd).
A co LOT už je to lepší s obsazeností?
Pondělky a čtvrtky večer ano, jinak nevím. Pořád ale tak do 50 %. Snad by pomohlo, kdyby to lítalo každý den ve stejný čas. A přílet v Pá v noci docela chybí.
Zimní letový řád toto napravuje, jsou už jen ranní lety tam a v noci zpět (po – pa)
omlouvám se, nakonec to tak není, vše při starém.
Díky. Už by bylo dobré, kdyby to vzrostlo aspoň na těch 60%. Škoda, že LOT nelítá do Helsinek, mohlo by to využít i pár lidí z Tieta.
Jak to že ne?
MON
5:25 OSR -> WAW 6:25
8:55 WAW -> HEL 11:35
Líta každy pr. den tam a zpět mi to vycházuje chybu.
Aha, omlouvám se, až tak jsem to neověřoval, chyba. Nedávno zde někdo na diskuzi psal, že s tím lidé z Tieta nelítají, že LOT do Helsinek nelétá a že to moc nenavazuje.
To jsem taky zaznamenal. Ale uvaděl že by to potřeboval na otočku ráno tam, večer zpět. Případně jeden den tam a druhý zpět. Jenže lot lita ob den.
No nevím, jako provozovat linku, protože zrovna mateřská firma sídli někde u dalšího letiště, mi příjde marnotrápné.
Paráda, teď dostat do zisku i ta ostatní.
Obávám se, že v Budějovicích a ve Varech prostě není dostatek obyvatel. Ze stejného důvodu se tam nevyplatí vybudovat Metro. (Ostrava je poddolovaná více než Praha)
Ostrava není poddolovaná. V ostravě je jiný typ těžkého průmyslu 🙂
A těžní věž dolu Jan Šverma soužila čemu, když ne dolování (uhlí)?
Jestli tím nebylo myšleno – poddolování=poklesy povrchu.
Ty už v Ostravě nejsou.
Hmm. Tak ted tu ironii vidím.
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/na-co-jsou-ty-kominky-chrani-ostravu-pred-vybuchy-metanu-20121101.html
V Ostravě se těžilo uhlí přes 200 let…