Letiště Mnichovo Hradiště plánuje přímé spojení se slovinským letoviskem Portorož
Letadlo Pilatus PC-12 v Mnichově Hradišti. Foto: Letiště Mnichovo Hradiště
První let se má uskutečnit v červnu.
První let se má uskutečnit v červnu.
No paráda!!! Jistě se najde dostatek movitých, schopných bez problému vysolit jen za lety nějakou tu stovku tisíc :-))
No jo, ale proč ne? Zřejmě je po tom poptávka. 🤔
Navrhuji otevřít ještě cargo sekci a nazvat ji „Mnichovo skladiště.“
A bude se tam létat i z PRG? 😂.
Aby se to vyplatilo, budou muset nejspíš přitáhnout také Slovince do Českého ráje a na Kokořínsko, případně do Jizerek a Krkonoš 😀 To bude asi oříšek, ale držím palce.
1.4. jeste neni…
Přemýšlím, jestli z Hoškovic letěli opravdu i fotbalisté Slovanu. Nějak si je nevybavuji.
Hráči Bolky určitě ano. Na evropské poháry tuším do Srbska nebo kam. Vyšel o tom krásný článek v novinách, jak seděl celník u stolku na ploše, protože není terminál a dával razítka do pasu. Bylo z toho haló a pak se lety stoply. Příště už museli na Ruzyň.
https://www.planes.cz/cs/article/100205/atr-42-poprve-navstivil-mnichovo-hradiste
Hráči Slovanu myslím nikdy, ale hráči jiných klubů na zápas se Slovanem ano.
Letiště Mnichovo Hradiště? To jako ta 2,5 kilometru dlouhá dráha mezi Hoškovicemi a Březinou? 🙂
Já si vždycky myslel, že je to letiště Hoškovice, ale je fakt, že to Mnichovo Hradiště je asi trochu větší obec… V Praze taky není letiště Kněževes… I když katastrálně je celé letiště opravdu v Ruzyni a dost lidí také pořád používá spíš označení ruzyňské letiště…
Je to oficiální název a navíc většina pozemků leží v katastru MH (ale jinak chápu, také mám zažito říkat hoškovické letiště)
Nejlepší název má teď letiště Náměšť. Základna Sedlec Vicenice u Nameste je proste něco.
Nádraží Uhersko je dokonce v sousedním okrese. Pardubice vs. Chrudim.
To celkem určitě nebude mit úspěch. Úspěchem by byla pouze linka na největší český megahub v Českých Budějovicích. Ale chápu, tam jsou sloty zcela vyčerpány. …
Kdo ten hangar videl a hlavne jaka nadherna letadla tam pan ma tak kazdy hned vi ze je to opravdu velky fanda letani. No a treba si chce splnit dalsi sen a mit z Mnichace mezinarodni linku. Tak mu drzim palce.
Lítat jde odkudkoliv a kamkoliv, ale musí tam být potenciál. A to Slovinsko z Mnichova Hradiště a Pilatusem fakt nemá. A fanouškovství peníze negeneruje.
Mezinárodní letiště do každého okresního města!
Vy jim to závidíte nebo co?
V tomto případě i neokresního…
Logické by ovšem pak bylo připojení i Mladoboleslavska, a opětovné přejmenování takovéhoto kraje na Boleslavský.
To skoro vypadá, jako by chtěli cílit na management ze Škodovky a tahat ho letecky k moři. Ale nějak netuším, kdo by chtěl za let pro 2 osoby vyhodit 50 tisíc zrovna do takové destinace a navíc v takové plechovce, kde bude namačkán s dalšími lidmi – 2 hodiny bez jakéhokoliv servisu a bez možnosti použít WC. Za ty peníze se dá pořídit let v business class i do nějaké vzdálenější, exotičtější destinace, ne k betonovým “plážím” na Istrii.
Vy jste v PC-12 nikdy ani neseděl, co?
PC-12 je velikosti dost prostorna. Ma velike cargo dvere a toaletu tez. Uvnitr se muzete rozvalit do pohodlnych kresel.
Tahle Svycarska plechovka je schopna vyuzit i malych letist treba u vaseho oblibeneho golfoveho klubu. Je to super letadlo s moderni avionikou.
Nechapu, kde jste sebral tolik +. Nejsme tu na Novinkach…
No, vypadá to, že skoro jsme… Bohužel.
Myslím tím část obecenstva, ne vydavatele 🙂
I když se mi to letadlo líbí, tak považuji za dost nešťastnou kombinaci komerční dopravy za IFR s jednomotorovým letadlem. Dost mě udivuje, že vůbec něco takového je legislativně možné.
Proč by nemělo být legislativně možné? Kolik má letadlo motorů absolutně nesouvisí s jeho schopností létat pouze na přístroje. Koneckonců, to jde i s řádně vybavenou Cessnou C152.
Ano, vím že to legislativně možné je a právě to mi připadá jako dost nesmyslné. Protože jeden motor nezaručuje schopnost pokračování letu při poruše a za IFR podmínek je často vyloučeno najít náhradní plochu na přistání. U vícemotorového letadla se počítá s tím, že na vhodné letiště (stále za IFR) bude schopno doletět se zbývajícími motory. U jednomotorového tento faktor zcela chybí a pokud motor vypadne a současně jsou IFR podmínky, za kterých si stěží najde nějakou náhradní plochu (pole, silnici), tak je to nevyhnutelný malér. Na to jak je vše v letectví zabezpečeno, tak tohle je dost velký fail.
Samé mínusy, ale že by se někdo pokusil vysvětlit, co může dělat pilot jednomotorového letadla při výpadku motoru v IFR podmínkách, jako např. v noci nebo za nízké oblačnosti, toho se asi nedočkám 🙂
Až na to, že asi většina lidí že škodovky, která na takové srandy má (= mzda 100k+ čistého), tak bydlí v Praze – nebo v místě kde se do Prahy dostane podobně snadno jako do MB/MH.
Není to konkurence Karlovým Varům?
Sotva, případný zájemce z KV kraje by musel projet Jížní spojkou, což je pravým opakem letecky=rychle. Obzvlášť když může dojet na Ruzyni a Jižní spojce se ani nepřiblížit.
Je to off-topic ale z Varů na Boleslav se normálně jede po I/16 mimo Prahu. Je to kratší a v podstatném úseku se dá jet trvale vyšší rychlostí než po Jižní spojce bez provozu. Komentář ale asi narážel na karlovarské letiště.
Tu I/16 beru. Nicméně furt je Varům blíž ruzyňské letiště s daleko lepší nabídkou.
„jedno místo v letadle u tohoto letu vyjde na zhruba 25 tisíc korun.“ – buď budou lákat neexistující business klientelu, nebo očekávají extra porci dotací, anebo jejich nápad je ekonomický nesmysl.
Neměli v plánu lítat z Brna?
To byla jiná firma; ti na férovku řekli, že chtějí dotace, jinak to nepůjde. Překvapivě z toho nic nebylo.
Tu práci s ceníkem si mohou ušetřit – bude to fiasko.
Nebo taky ne.
Česko-Slovenská stopa = František Čáp