LOT 3a leaderboard

Letiště Katovice prudce roste, do sedmi let postaví nový terminál

Letiště Katovice. Foto: www.katowice-airport.comLetiště Katovice. Foto: www.katowice-airport.com

Polské letiště Katovice připravuje největší investici ve svých firemních dějinách. Do roku 2025 postaví zcela nový terminál, aby zvládlo rostoucí

Polské letiště Katovice připravuje největší investici ve svých firemních dějinách. Do roku 2025 postaví zcela nový terminál, aby zvládlo rostoucí nápor cestujících. V rozhovoru pro polský web Rynek Lotniczy to řekl ředitel letiště Artur Tomasik.

„Odhadujeme, že investice do nového terminálu bude dvakrát až třikrát vyšší, než stála nedávná stavba nové vzletové a přistávací dráhy,“ řekl Tomasik. Rynek Lotniczy tak spočítal, že investice do terminálu se bude pohybovat někde mezi 240 a 360 miliony zlotých, v přepočtu na koruny se tak může vyšplhat až na více než dvě miliardy.

Letiště Katovice aktuálně disponuje třemi terminály, které jsou stavebně propojeny. Terminál A slouží pro odbavení letů mimo schengenský prostor, B je schengenským terminálem a C je nová příletová hala. Nový terminál bude samostatnou stavbou s novým dopravním napojením, parkovišti a dalším zázemím. Ještě před stavbou nového terminálu se chce letiště v roce 2019 pustit do modernizace terminálu B.

Letiště Katovice. Autor: Letiště Katovice

Letiště Katovice.
Autor: Letiště Katovice

Nynější roční kapacita terminálů je podle Tomasika šest milionů cestujících. Loni letištěm prošlo 3,9 milionu lidí, meziročně o 21 procent více. Růst pokračuje i letos, když v lednu letiště odbavilo 234 tisíc lidí, o 26 procent více než před rokem. Pro srovnání, před 20 lety letiště v Pyrzowicích, což je přesná lokace Letiště Katovice, odbavilo za rok 150 tisíc cestujících. Prudký rozvoj pak přišel zejména se vstupem Polska do Evropské unie.

Hlavní roli na letišti hraje Wizz Air, který odsud provozuje na dvě desítky linek. Základnu tu má i český Travel Service, Enter Air a Small Planet Airlines. Letiště Katovice představuje velkou konkurenci ostravskému letišti, kterému se dlouhodobě nedaří zaujmout významnější postavení v rámci česko-polské příhraniční aglomerace. V Ostravě loni odbavili 324 tisíc cestujících, pravidelné linky jsou pouze čtyři. Roli hraje i skutečnost, že z Ostravy vede přímo až k letišti v Pyrzowicích dálnice. Řada obyvatel Moravskoslezského kraje tak využívá polská letiště Katovice či Krakov.

Tagy Letiště Katovice Polsko terminál
4 komentáře