Letiště Katovice odbavilo za první půlrok 1,6 milionu cestujících, je na 80 procentech provozu před pandemií
Letiště Katovice. Autor: Piotr Adamczyk, Letiště Katovice
Nejúspěšnější byly tradiční linky do Dortmundu a Antalye. Letiště letos očekává 4,5 milionu pasažérů.
Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.
jednou to snad stačilo, ne?
Nemáte někdo osobní zkušenost s parkingem na letišti v Katovicích? Kapacita, ceny, apod.? Díky
Zajímalo mě vaše srovnání parkingu např. s Drážďany, Prahou, Vídní apod.
Koncem června jsem letěl do Lodnýna. Při objednávce letenek mi dopravce nabídl parkování za 14PLN za den (cca 70Kč). Proto jsem nic levnějšího nehledal. Ogar nás odvezl na letště a zpět. cca 2-3 minuty jízdy. Parkoviště je oplocené.
Láká mě totiž z Katovic Island s Wizzair!!! Neskutečná jejich cena za tuhle destinaci, narozdíl od ceny jiných dopravců z Prahy… Proto zjišťuju parking a možnosti, úroveň, atd….
Jen cca posledních 10km dálnice k letišti je dobrý tankodrom. Něco jako v Ostravě. Jinak pohodová cesta i v odpolední špičce. Z Ostravy za cca hodinku.
Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.
Tím spíš že Krakovské letiště je minimálně více než 2x větší než to Katovické. 🙂
Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.
A pro srovnání co Ostrava? A nebo radši ne.
Porovnávat jabka s hruškama? To radší ne.
Když jsme u Katovic, nevíte co Lot přes zimu v Ostravě? Zatím prodává letenky až od letního letového řádu. 🙁
je super, že i díky letišti Katowice mají obyvatelé Moravy a Slezska možnost levně letět do různých zajímavých destinací
Kdyby kraj a vedení letiště nemělo vše na párku, tak všechen provoz, co je v KTW, mohl být v OSR. Teď se to snaží zachránit cargo provozem. Chytří ti Poláci !
Kolem Katowic je hodně měst, které dávají dohromady přes 1 mil. obyvatel.
Což odpovídá také celému Moravskoslezskému kraji.
Bohužel na české straně jsme slabí vlastenci a je nám všecko jedno, místo toho abychom předně silně preferovali odlety z našeho regionálního letiště.
To je nesmysl, aby jih Polska jezdil do Ostravy na letiště. Slezské vojvodství má 4,5 milionu obyvatel, MSK je čtvrtinový.
Mošnov „zařízlo“ vedení kraje v devadesátých letech , vedení Tošovský(ODS) a Lukša( KDU-ČSL) se slovy, že nemají zájem o nízkonákladové aerolinky, které se do Mošnova tlačily. že si počkají na „plnotučné“, ovšem ty se na regionální letiště tohoto typu vyprdly. Tak šly do Katowic. Zbytek už známe, socani to jen hnojily dále a dále, cpali prachy jak za Kajnara, Palase i Nováka, než přišli současní vládci na to, že osobní doprava je passé a jediné, co je k uživení je využití na cargo.
Které nízkonákladové aerolinky to byly?
Raynar 100%, další už si nepamatuji, ale všchny jsou nyní v Katowicích.
A já myslel, že všicnih už jsou v Mexiku.
Tuším, že se tehdy mluvilo o EasyJet.
Ano, o Ostravu měl tehdá veliký zájem Easyjet. To je pravda.
Nechci rýpat, ale do roku 2004 patřil Mošnov státu skrz Českou správu letišť. Takže v 90. letech tam kraj asi neměl velký vliv.
tohle slychavam od ostravaku uz 15 let… ale nikdy mi zadny z nich nebyl schopen odpovedet, jak to delali? to jim tam zakazali litat? nebo jim jenom odmitli dat dotace?
Jednodušše. Vedení letiště nesouhlasilo s podmínkami dopravců. Vím o Rayneru. … Navíc se jím nelibilo že by to byly nízkonákladovky a neuzavřelo s nimi smlouvy.
takze ryr chtel dotace a mesto jim ji nedalo.
takze ok. spravny postup
Upřímně nevim o dotacích…. je to už delší dobu asi 12-14 let. Moc jsem o to nezajimal…. vybavuji si že Rayner chtěl propagaci na letišti zadarmo, tj pronajem reklamních ploch…no nevim. Billborldy byly tehda volné. Takže by to bylyo takov šulnul v tomhle bodě….
A to bude za chvíli v provozu nová trať přes letiště v Katovicích. Gliwice letiště Tarnovské Gory…
Takže když by byly nějaké vlaky Ostrava Katovice přes letiště tak Katovice ještě porostou…
Poláci ti jedou. Byl jsem teď týden na dovolené a nestačil se divit jak se kope, staví, buduje zejména na železnici…
Krakovské letiště je ještě více než 2x větší než to Katovické. 🙂 Obecně je to druhé největší letiště v Polsku.