Letiště Katovice odbavilo za první půlrok 1,6 milionu cestujících, je na 80 procentech provozu před pandemií

Letiště Katovice. Autor: Piotr Adamczyk, Letiště KatoviceLetiště Katovice. Autor: Piotr Adamczyk, Letiště Katovice

Nejúspěšnější byly tradiční linky do Dortmundu a Antalye. Letiště letos očekává 4,5 milionu pasažérů.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasz

Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.

PetrM

jednou to snad stačilo, ne?

Cestovatel

Nemáte někdo osobní zkušenost s parkingem na letišti v Katovicích? Kapacita, ceny, apod.? Díky

Cestovatel

Zajímalo mě vaše srovnání parkingu např. s Drážďany, Prahou, Vídní apod.

Jarda

Koncem června jsem letěl do Lodnýna. Při objednávce letenek mi dopravce nabídl parkování za 14PLN za den (cca 70Kč). Proto jsem nic levnějšího nehledal. Ogar nás odvezl na letště a zpět. cca 2-3 minuty jízdy. Parkoviště je oplocené.

Cestovatel

Láká mě totiž z Katovic Island s Wizzair!!! Neskutečná jejich cena za tuhle destinaci, narozdíl od ceny jiných dopravců z Prahy… Proto zjišťuju parking a možnosti, úroveň, atd….

Jarda

Jen cca posledních 10km dálnice k letišti je dobrý tankodrom. Něco jako v Ostravě. Jinak pohodová cesta i v odpolední špičce. Z Ostravy za cca hodinku.

Petr799

Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.
Tím spíš že Krakovské letiště je minimálně více než 2x větší než to Katovické. 🙂

Petr799

Bydlím v Krakově a nestačím se divit co vše se zde staví. Nové tramvajové tratě, nové obchvaty města (za chvíli budou v Krakově 3 okruhy okolo centra, vnějšího centra, a okolo celého města), staví se nové železnicí koridory (městská a příměstská železnice). Praha, Brno, Ostrava by se měli od Krakova co učit. Obecně Polsko jede jako nikdy předtím.

Jméno

A pro srovnání co Ostrava? A nebo radši ne.

PetrD

Porovnávat jabka s hruškama? To radší ne.

Petr

Když jsme u Katovic, nevíte co Lot přes zimu v Ostravě? Zatím prodává letenky až od letního letového řádu. 🙁

J.K.

je super, že i díky letišti Katowice mají obyvatelé Moravy a Slezska možnost levně letět do různých zajímavých destinací

DS63

Kdyby kraj a vedení letiště nemělo vše na párku, tak všechen provoz, co je v KTW, mohl být v OSR. Teď se to snaží zachránit cargo provozem. Chytří ti Poláci !

Bohuslav

Kolem Katowic je hodně měst, které dávají dohromady přes 1 mil. obyvatel.
Což odpovídá také celému Moravskoslezskému kraji.
Bohužel na české straně jsme slabí vlastenci a je nám všecko jedno, místo toho abychom předně silně preferovali odlety z našeho regionálního letiště.

Jiří Kocurek

To je nesmysl, aby jih Polska jezdil do Ostravy na letiště. Slezské vojvodství má 4,5 milionu obyvatel, MSK je čtvrtinový.

Cestující

Mošnov „zařízlo“ vedení kraje v devadesátých letech , vedení Tošovský(ODS) a Lukša( KDU-ČSL) se slovy, že nemají zájem o nízkonákladové aerolinky, které se do Mošnova tlačily. že si počkají na „plnotučné“, ovšem ty se na regionální letiště tohoto typu vyprdly. Tak šly do Katowic. Zbytek už známe, socani to jen hnojily dále a dále, cpali prachy jak za Kajnara, Palase i Nováka, než přišli současní vládci na to, že osobní doprava je passé a jediné, co je k uživení je využití na cargo.

Jiří Kocurek

Které nízkonákladové aerolinky to byly?

Cestující

Raynar 100%, další už si nepamatuji, ale všchny jsou nyní v Katowicích.

Asdf

A já myslel, že všicnih už jsou v Mexiku.

Adrian

Tuším, že se tehdy mluvilo o EasyJet.

j.ree

Ano, o Ostravu měl tehdá veliký zájem Easyjet. To je pravda.

Pezos

Nechci rýpat, ale do roku 2004 patřil Mošnov státu skrz Českou správu letišť. Takže v 90. letech tam kraj asi neměl velký vliv.

Air Traveller

tohle slychavam od ostravaku uz 15 let… ale nikdy mi zadny z nich nebyl schopen odpovedet, jak to delali? to jim tam zakazali litat? nebo jim jenom odmitli dat dotace?

Permonik

Jednodušše. Vedení letiště nesouhlasilo s podmínkami dopravců. Vím o Rayneru. … Navíc se jím nelibilo že by to byly nízkonákladovky a neuzavřelo s nimi smlouvy.

Air Traveller

takze ryr chtel dotace a mesto jim ji nedalo.

takze ok. spravny postup

Permonik

Upřímně nevim o dotacích…. je to už delší dobu asi 12-14 let. Moc jsem o to nezajimal…. vybavuji si že Rayner chtěl propagaci na letišti zadarmo, tj pronajem reklamních ploch…no nevim. Billborldy byly tehda volné. Takže by to bylyo takov šulnul v tomhle bodě….

Ic540

A to bude za chvíli v provozu nová trať přes letiště v Katovicích. Gliwice letiště Tarnovské Gory…
Takže když by byly nějaké vlaky Ostrava Katovice přes letiště tak Katovice ještě porostou…
Poláci ti jedou. Byl jsem teď týden na dovolené a nestačil se divit jak se kope, staví, buduje zejména na železnici…

Tomasz

Krakovské letiště je ještě více než 2x větší než to Katovické. 🙂 Obecně je to druhé největší letiště v Polsku.