Letiště Katovice hledá projektanta nového terminálu, pojme 10 milionů cestujících ročně

Budoucí podoba katovického letiště. Foto: Letiště KatowiceBudoucí podoba katovického letiště. Foto: Letiště Katowice

Podle nejnovějších prognóz odbaví v Katovicích 10 milionů pasažérů už v roce 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

Zajimalo by me co na to pan nejchytreeejsi ééé treveleer?

Luboš

Nedávno jsem od tam letěl, ta infrastruktura a všechno kolem. Poláci nám hodně utekli, my se tu furt plácáme a nikde nic.

liposh

Strašně by mě zajímalo, kde to ti poláci zase musí osekat, protože mám ty stejné zkušenosti, poláci prostě do dopravní infrastruktury pumpují. A ty fondy z EU nejsou nafukovací a kdesi jsem slyšel, že my na dopravní infrastrukturu v přepočtu na 1 obyvatele čerpáme snad i víc.

Luboš

Tamní vládní politiku neznám. Tak je možné, že vláda po vládě prostě jede v projektech co vytvořila ta předešlá a nic jim nebrání v tom dál pokračovat. Což taky nechápu, protože Polský politik má snad o 50k méně než Český. Takže, kde je ta chyba. Že někde to jde a někde ne.

Poláci to dost pochopili, že prostě masivní výstavbou insfrastruktúry pomůžou věškerému odvětví, ať to jsou další stavby, turismus nebo zásobování a transitu.

Petr

Urcite. Myslim, ze se neboji investovat i na dluh, kdyz to prinese dlouhodbe rozvoj. V tom jsou jini nez Cesi a Cesky. I kdyz nekdy to ma i stinne stranky. Polaci stavi casto predimenzovane silnice v rozmerech dalnice v periferiich, kde se nevyuziju a budou dost drahe na udrzbu. Nebo stavi i pres prales, ktery je svetove unikatni prirodni pamatka. Z Ceska nam to ale asi prijde jako mensi nevyhoda, nez nase supr pomala vystavba. V Cesku nejsou primo problem politici – ale spis mizerne uzemni planovani. Je priserne komplikovane, kompetence jsou nejasne a tak kazdy urednik rozhoduje jinak. Kvuli… Číst vice »

Nemel

Článek tu visí už čtyři hodiny, ale nikdo k tomu ještě nic neřekl, tak proto sem píšu.

Jan

10 milionů! A Ostrava za dosavadní letošní rok slaví 450 tisíc 😀
Kde jsme jen mohli být…

Pavel

1. aglomerace Katovice je mnohem větší než Ostravsko
2. Tošenovský nechtěl nízkonákladovky v Mošnově
3. poplatky na letišti v Mošnově byly (možná i jsou) velké

Gunduľ neubiješ

Aglomerace je to defacto stejná. Startovní pozice OSR byla lepší.

PetrD

Není, Katowicka aglomerace je minimalne 2x větší.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Katovick%C3%A1_konurbace

nekdo

Ona je to jedna aglomerace, od Tarnowskych Gor az nekam ke Klimkovicim, nejsou to dve ruzne aglomerace. A na te severojizni dalnici je celkem jedno, na ktere konkretni letiste clovek jede…

Ic540

Ale kdyby se k Mošnovu připočetl Olomoucký Zlínský I Žilinský kraj tak bychom na těch číslech tak bídně nebyli. Většina pojede vždy autem samozřejmě. Ale vlakem by to taky v dalekém budoucnu šlo. Něco málo už i dnes samozřejmě… Ohledně Žilinského prodloužit Kysučany. No samozřejmě musely by to být vratné soupravy a aspoň celodenní 2 hodina. Olomoucký třeba přestup ve Studénce. Ze Zlínského by byly možné i přímé spoje od do Valašského Meziříčí. No alespoň plán Msk počítá s Beskydským kolečkem přes Veřovice tak není problém s přestupem v budoucnu tam. Pokud bude tedy něco létat čísla budou i lepší.… Číst vice »

Majkl

Aglomerace Katowic je cca 2,2 milionu ale spádová oblast letiště KTW zasahuje až někde daleko za Czestochowou, tuším dokonce až k městu Piotrkow Trybunalski na jedné straně a Opole na straně druhé. Lidi z Krakowa dokonce lítají z KTW pokud letí s cestovkou chartrem, protože KRK polské cestovky moc nepoužívají. Itaka dokonce KRK letos úplně odstřihla.
Druhá věc je, že Poláci násobně více cestují než Češi a v zahraničí jich pracují kvanta.
Z Ostravy by tolik lidí nikdy nelétalo.

Jiří Kocurek

Nezbyte než oprášit myšlenku vnitrostáních dotovaných aerolinek, jen s drobnou změnou: Místo Prahy budou krmit Ostravu.
Obratem pak vyčítat trolejbusům otěr z pneumatik!

Permonik

Ono spádová oblast pro Katowice je vpodstatě i severní morava a nejspiše i nejen ta, ale i pomalu Olomoucko, Žilinsko atd.

Ale Furt mají Katowice poměr obratu letadel přes 30:1 vůči Ostravě

Gunduľ neubiješ

To přesně píšu. Ono „Ostravsko“ a „Katowicko“ je proste jedna aglomerace. Ktere bude jeji hlavni letiste vzniklo v nejakem historickem procesu. V OSR o to zajem nemeli. V KTW, ktera mela horsi startovaci pozici, ano.

Petr

Zalezi jak to kdo definuje.

Podle EU kategorizace ma Katovicko-Ostravska metropolitni oblast 5,3 mil. obyvatel – z toho 1.4 mil zije v CR a 3.9 v PL : https://cs.wikipedia.org/wiki/Slezsk%C3%A1_metropolitn%C3%AD_oblast

Ostravkska metropolitni:

Filip

Laskavě se podívej z jaké spádové oblasti dojíždí lidi na letiště v Katowicích a kolik je Poláků a jak je na tom Ostravsko 🙄