Letiště Karlovy Vary bude mít další charterové spojení, tentokrát s bulharskou Varnou
Boeing 737 letecké společnosti Smartwings na letišti v Karlových Varech Foto: Jan Slezák
Pro Letiště Karlovy Vary půjde o třetí dovolenkovou destinaci.
Kolik??? Na provoz linek finančně přispívá Karlovarský kraj.
Zná někdo důvod toho rozšíření dráhy? B737/A320 tam zjevně přijimají bez problémů a nic většího tam létat nebude…
Myslím, že Ryanair vyžaduje minimálně 45 metrů šířky. Ale nejsem si jistý, někdo to již uváděl.
Kdyby šlo sehnat lístek KV – Pardubice, byl by to zajímavý výlet…
Nebo taková okružní linka Pardubice – CB – Vary
Ta letiště mají pro některé lidi vskutku zvláštní kouzlo a zřejmě produkují nějaký hormon entusiasmu.
Dnes se tady se lze dočíst o touze pana hejtmana, aby se K.Vary alternativním letištěm pro Ruzyni, před dvěma dny tady byl článek o fantasiích slovenského ministra dopravy o přímých letech z Bratislavy do USA…
Absolutni nesmysl letiste ve Varech. Do Prahy co by kamenem dohodil.
slabé tři hodiny vlakem 🙂
Z Olšových Vrat na Ruzyń autem cca 1:40 bez překračování rychlosti.
ale auta jsou přece fuj fuj 🙂
A bude to ještě kratší. Sice pomalu, ale postupně se buduje D6. Nyní někde u Hořesedel.
Až se dostaví D6, tak bude letiště KV na letiště PHA tak do hodinky.
A proto aby minimum cechu usetrilo hodinu cesty budeme drzet nepotrebne letiste? Toto podporovat z dani je zlocin.
Další takový, co by nechal zničit, co se dlouho budovalo.
Ale k nicemu
Busem z Evropské 2hoďky.
Vtipné, že Regiojet jezdí přímo z centra KV linkou přímo před Terminál PRG. Trvá pouze hodinku a půl.
Nesmysl to není, jen se špatně využívá. Karlovarsko je rozhodně destinace, která z hlediska mezinárodního cestovního ruchu má co nabídnout. Ale je potřeba ji propagovat, tak aby v zemích odkud jezdí turisté do českých lázní vznikla tak velká poptávka, aby se letiště uživilo. 2 chartery týdně, které ještě bude dotovat KV kraj letiště neuživí.
To by chtělo někoho s vizí …ono taky třeba nemusí být nutne lítat do Turecka pro vlasy, zuby … Mít nějaký premium lékařské středisko na kosmetické operace, zuby a třeba klouby a lidí se pohrnou …uživí to to pak linky z UK.
Nicméně někteří dali přednost korupci a pochybným ruským projektům.
Teoreticky ano, prakticky region zaspal, protože stále nabízí především klasickou lázeňskou léčebnou péči, což je sice fajn, ale bohužel ve většině zemí Evropy, o světě ani nemluvě, to není příliš atraktivní nabídka a vyhledávaný produkt. Tento produkt je vyhledávaný v zemích bývalého SSSR, v Německu, zejména bývalém východním, v arabských zemích…ze zemí bývalého SSSR Rusové jsou out, Ukrajinci asi na nějakou dobu také, Kazaši, Uzbeci, Tádžikové, Azerové v takových počtech nejezdí a Araby v KV moc nechtějí. Němci samotní to nevytrhnou a navíc jezdí busem.
Myslim, že covid a válka na Ukrajině lázeňským už pomalu otevírá oči, že je třeba nabízet i něco konkurenceschopného.
Chápu to dobře, že cestující z Pardubic poletí na zpáteční cestě přes Vary? 😀
Chápete to dobře. Toto ale není nic zvláštního. V minulosti se tak již létalo. A myslím, že se kombinovaly Pardubice i s Ostravou.
Ano
Běžně se třeba do Brno-kamkoliv v Egyptě vkládá OSR, to není noc novýho
Tak ať se domluví , koncentrují ty tři denní přistání a vzlety do jedné hodiny a po zbytek doby ať na dráze rozsvítí kříže a udělají VDS jak na dráze. 😅😅
Letiště naprosto zbytečné. Až bude hotová dálnice do Plzně, bude Ruzyně z Varů kousek. Nevím, kolik kraj stojí, ale jistě na něm prodělává.
Mínus lehce přes 25 milionů za rok 2022.
Po karlovarských ulicích chodí tisíce frustrovaných občanů, kteří se doposud nemohli rychle a pohodlně dostat Varny. Jste velmi necitlivý k jejich potřebám!
…v neděli před půlnocí 👍
Ne všichni zájemci o dovolenou v Turecku, nebo Bulharsku bydlí ve Varech (nebo v Ruzyni). Vždycky se budou objevovat položky typu: – doprava z domova na letiště (dojezdová vzdálenost a čas) – možnost a cena parkování auta na letišti Pro někoho, kdo není v leteckém cestování a orientaci na velkých letištích příliš sběhlý, může mít „komorní“ letiště půvab v tom, že se tam snáze zorientuje, zaručeně sežene parkovací místo a za parkování zřejmě zaplatí méně. Já jsem takto před několika lety odlétal na dovolenou z Lince a známí z Frankfurtu. Při návratu jsem ocenil jednoduchost odbavení v Linci, zatímco v… Číst vice »
Zas je to paradoxně jedno z mála českých mimopražských letišť, kde bývá aspoň nějaký provoz (+soukromé lety během KVIFFu a občas i lázeňští hosté).
Ano. Praha a Karlovy Vary jsou jediná naše letiště se zřetelným incomingovým potenciálem.
Paralelní dráha na Ruzyni je stále v nedohlednu, za nějaký čas bude Ruzyně s jednou použitelnou dráhou na hraně své kapacity podobně jako byla v sezóně v předcovidových letech. A tehdy přijdou Karlovy Vary vhod. Situaci sice nezachrání, ale mohou přispět k zmírnění přetížení Prahy tím, že některé lety do/z dovolenkových destinací převezmou. Plzeňákům bude jedno, jestli poletí z Prahy nebo z Karlových Varů, a obyvatelé západních a částečně i severních Čech to jistě rádi uvítají..
Pokud by měl někdo pomoci přetížené Praze, až se tak stane, tak to budou rozhodně Pardubice ne Vary.
Možná to bude pro vás překvápko, ale i na západě Čech žijí lidé. A ti rádi karlovarské letiště ke svým cestám na dovolenou využijí, protože to na něj mají blíž, než do Prahy. Neříkám, že to Ruzyň vytrhne, ale letiště ve Varech své opodstatnění má. Současná krize nebude trvat věčně, a letecký provoz zase vzroste.
Dálnice do Plzně je hotová (D5) Do Karlových Varů je D6. Ruzyně z Varů je pořád stejný kousek a bude i nadále 🙂
Dálnice do Plzně už je hotová tak dávno, že už ani nevím kdy.