Letem Českem: Trabant muzeum Praha Motol je poctou automobilům zaniklé značky

Trabant muzeum Motol. Foto: Vlastimil KučeraTrabant muzeum Motol. Foto: Vlastimil Kučera

Součástí muzea je dobová garáž nebo předměty denní potřeby z bývalé NDR.

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek Janík

Jako chápu, že to může vyvolávat příjemné nostalgické vzpomínky, ale pokud necháme emoce stranou, tak to byl neskutečný křáp všech křápů. V podstatě je neskutečné, že se něco takového kdy vyrábělo.
Doporučuju se podívat na YT na dokument z výroby, třeba takové vyrovnávání klikovky KLADIVEM je opravdu skvost.
Ale je to taky součást naší historie, klidně bych si výstavku prohlídl, prostě ze zvědavosti.

Zdenda

Trabant byla z nouze cnost. Jakmile se trh otevrel, nikdo je, stejne jako wartburgy, nechtel.

Vlastimil Kocurek

Kdo by marnil čas návštěvami takových míst. Lepší je jít do přírody.

Zbyněk

V jednoduchosti je řešení.Jenže se na ní nedá vydělat podle vzorců dnešního myšlení.
A TRABANT jednoduchý byl.Postavil jsem s ním moji dodnes žijící živnost.Pomohl mi s vrtulí i do vzduchu.Úžasný motor, robustní klikovka obalená tenkou slupkou karteru.
Karoserie byla slabinou – životnost i bezpečnosti.Ale bez zbytečných blikátek a asistentů co se kazí a otupuji řidičovy schopnosti.
A dnešní dvoutaktní motory již umí splnit i evropské úrovně emisí .
Jenže jsou moc jednoduché. A na jednoduchosti se vydělat tolik nedá……Je to stále dokola.
Řešíme následky našich činů , ale ne příčiny.

Josef Král

Trabant byl u Němců velice oblíbeným vozidlem. Pokud vím, v NDR se jich prodalo podstatně více, než třeba Audi, BMW, VW. Moskvičů a dalších renomovaných značek. To svědčí o jejich velké oblibě. Navíc to byl dobrý vývozní artikl.

Martin Liška

Čím to asi bylo, že se v NDR prodalo více trabantů než Audi či BMW…?

Šejdr

Z trabantů se za války líp střílelo do vzduchu.

Jiří Kocurek

Hmm, chtěli si národní zlato nechat pro sebe a nevyvážet ho?

Vlastimil Kocurek

BMW se jim hnusily, byly to kapitalistické výrobky, brrrrr. To raději smradlavý Trabant s klackem na měření, jestli je ještě dost benzínu.
Ještě větší hnus byl mercedes.

Jiří Kocurek

Ano, i v ČSSR byl Trabant velice oblíbený. Mnohem víc než např. Citroen DS, Mercedes „Piáno“ nebo i domácí Tatra 613.
Rovněž televize byly oblíbené bez poruchového dálkového ovládání, často dokonce černobílé. Prodejním hitem pak byl monochromatický monitor Hercules. Uměl jen dva odstíny a nedělal tak duchy v obraze.

Vlastimil Kocurek

To je pravda, v našem paneláku nikdo T 613 neměl, akorát mě vždy hodili služebním před dům.

Jiří Kocurek

„na jednoduchosti se vydělat tolik nedá“

A proto si Henry Ford výrobní náklady zvyšoval dobrovolně. Aby víc vydělal. Jen díky složitosti jeho strojů se stal první globální firmou v historii. Jeho auta byla složitější než konkurence a tím si vydělal obrovské peníze na celosvětovou expanzi.

Vlastimil Kocurek

Jednoduchost měl akorát v tom, že byly všechny černé.

Vlastimil Kocurek

Ale trabant, traktor, chodec s trakařem a jezdec na koni nemůže na dálnici. V tom je ten problém.

Josef Král

Škoda, že výrobu Tranbantů zrušili. V modernizované podobě by byl o ně jistě velký zájem.

Jiří Kocurek

Asi jako o Škodu 120. Stačí to udělat úplně odznova, protože to nesplňuje vůbec nic.

Kubrt

Výroba modernizovaných ctyrtaktnich Trabantu byla zrušena – pro nezájem zákazníků.

Pepa z Depa

Tak abychom jednou na ty Trabanty a Wartburgy nevzpomínali v dobrém. Kdoví jak dopadne ekologicky „čistý“ elektrický pohon v budoucnosti.

Zdeněk

Pro někoho mohl být Trabant srdeční záležitostí. Já si spíš připomínám doby, kdy mi tato vozítka vypouštěla do oken oblaka dusivých, smrdutých exhalací, takže by mi ani nenapadlo tomuto autu skládat pocty. Naopak, velmi jsem uvítal, když před lety začaloTrabantů na našich silnicích valem ubývat.