Letem Českem: Filmová hvězda na statku významného politika aneb Železniční muzeum Zlonice

Železniční muzeum Zlonice. Foto: Vlastimil KučeraŽelezniční muzeum Zlonice. Foto: Vlastimil Kučera

Expozice se specializuje na lokomotivy pro průmyslovou výrobu.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mocanita

Pro pana VTVT : Já také platím ze svých daní jak dotovanou a těžce prodělečnou železnici, tak ale také platím všechny ty předražené a nekonečně se táhnoucí stavby STÁLE NABOBTNÁVAJÍCÍ silniční infrastruktury. A upřímně mám-li si vybrat, tak raději použiju vlak jako rozumnou a klidnou dopravní alternativu se všemi jeho výhodami i nevýhodami. Vezměme si dobrý příklad ze Švýcarska nebo Japonska a jejich dopravního modelu, kde ani nedošlo k výraznému rušení lokálek. Logický a zodpovědný systém jednoduchého typu – tam kde vede železnice regionální/lokální tak funguje jako sběrač osob z busů, minibusů, postbusů, taxíků i cyklodopravy. Je to o obyčejné… Číst vice »

Vtvt

Položil jsem Vám jednoduchou otázku a Vy jste se odpovedi vyhnul.

Tomáš

Otázky pokládá policie nebo prokurátor. Vy máte dokázat, kde ty peníze -takzvaně uspořené- teda jsou. Dokazuje ten, kdo udělá změnu. Ne ten, kdo chce stávající stav! Nebo jste mi snad zrušením vlaků Straškov – Zlonice snížili daně? Kdo potřebuje ty prázdný autobusy? Ty jsou nově zavedený a zatím bylo jen lhaní, že s nimi budou jezdit lidi. Není to náhodou tak, že volič kontroluje, co se děje s jeho penězi a politik není na to, aby je rozkrádal na nějaké sny, ale zajistil službu veřejného zájmu? Prostě si myslíte, že pokládáním otázek se stanete prokurátorem, který má vždy pravdu. A… Číst vice »

vtvt

Nedivte se, že lokálkofilové jsou lidem ukradení. Na jednoduchou otázku k podstatě věci totiž běžný lokálkofil neumí napřímo odpovědět.

Holt se bojíte pravdy jak čert kříže.

P.S. Nejsem ze Středočeského kraje, jenom se těším, až v mém kraji napodobí Boreckého, který chce utrácet hospodárně i za cenu osobních útoků lokálkofilů.

Bjorn

Bohužel, jste pane velmi demagogický a neumíte používat kritické myšlení. Pouze sem neustále postujete odkazy na Boreckého výroky a hlášky na facebooku ohledně jeho jedné inspekce na 110, která proběhla nedávno. Pokud nejste schopen doložit tuto problematiku vlastními zkušenostmi a jen papouškujete cizí odkazy, tak to opravdu svědčí o Vaší zaslepenosti a zaujatosti, jak tady napsal jistý pan mocanita. Já mám velmi časté osobní zkušenosti s přepravou jak na trati 110, tak na trati 124. Donedávna jsem si dělal i video a fotodokumentaci z obsazenosti spojů v různých polohách a posílal jsem to jako přílohy v emailové korespondenci s panem… Číst vice »

vtvt

Proč je potřeba šetřit? Protože citelně vzrostly a vzrostou náklady vlivem rozhodnutí Babišovy vlády
https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/

Jestli autobus stačí na poptávku cestujících na konkrétní lince, tak provozovat násobně dražší vlak je luxus, který si naše vlast nemůže dovolit

_Tom _

Hezký tip na výlet s rodinou. Mladéj má tyto stroje rád.

Nasranej

Přeji ŽMZ mnoho úspěchů do budoucna nejejen proto, že jsem v tomto spolku léta fungoval. Prál bych si aby se regionální žel. doprava dostala zpět pod MD a na něm by měl sedět i pan Tomáš Čech a vše by fungovalo normálně.

Bjorn

Jedna věc je, že něco nevychází ekonomicky – vůbec nepopírám, že se tak v řadě případů děje. Věc druhá je jestli porovnáváme opravdu celkové náklady. Vlakový dopravce platí Správě železnic za užití tratě a pokud vím, tak autobusový dopravce neplatí žádný poplatek za použití silnice (kromě dálnic, které regionální tratě rozhodně nekopírují). Dále je třeba oddělovat reálnou dopravní obslužnost pro místní obyvatele a turistický potenciál tratí – sice kraj možná dá víc peněz za kilometr, ale tím že tam budou jezdit turisté na výlety, tak se uživí spousta dalších obchodníků v oblasti služeb. Závěrem chci říct, že UMĚNÍ není říct,… Číst vice »

KPL

No tady už asi nejde jenom o zastavení provozu na vybraných tratích dle seznamu pana Boreckého. Fanatické antiželezniční trumpety na zdejších diskusích budou mít jistě škodolibou radost, jak to té zastaralé a nemohoucí železnici zase nandají. Na MD se opět oprašuje právní úprava drážního zákona ve smyslu tzv.konzervace drah, čili defacto úplné fyzické likvidace mnoha tratí v ČR. Boreckého straničtí spojenci na MD s podporou všech zainteresovaných lokálkobijců se již čile snaží a určitě mají i dost velkou podporu manekýnového ministra Kupky. https://www.idnes.cz/…cfr Bohužel, jak zde již bylo nejednou zmíněno některými diskutujícími, pana Boreckého a spol nezajímají železniční zkušenosti a… Číst vice »

Bjorn

Přesně tak s tou takzvanou konzervací. A je mnoho případů v jiných zemích, kde se to řešilo statutem místní dráhy s mnohem nižšími náklady, ale zároveň s občasným turistickým provozem ( sezonní spoje, parní nostalgie, cyklodrezíny) se docílilo většího kulturně-společenského užitku pro daný region a celkově pro povědomí o technickém dědictví předků. Nemá cenu se zde rozepisovat kolik a kde v jakých zemích je zachováno či bylo zrušeno lokálních tratí. kolik jich bylo přeměněno na cyklostezky, úplně sneseno nebo naopak zase obnoveno. Jisté je, že ve velmi bohatých zemích jako je Švýcarsko či Japonsko v podstatě nikdy nedošlo k nějaké… Číst vice »

mocanita

Bohužel naši předkové Antonín Dvořák a Jan Malypetr se příslovečně docela v hrobech obracejí, když vidí, kam to dnešní garnitura na čele s Boreckým všechno tlačí. Do regionu Zlonicka a Podřipska se vetřela lhostejnost a apatie. Nedivíme se, že toto hezké železniční muzeum bude muset zavřít, protože takovou boreckého absurditu, aby do železničního muzea se dalo jet pouze po silnici a nikoliv logicky vlakem a to ani turistickým sezonním, tak takovou absurditu můžeme vidět dnes v našem rozvráceném čechistánu, kde je vše jen o penězích, korupci, lhostejnosti, konzumní lenosti a zhýralosti. Obáváme se, že za svoji pohodlnost na úkor jiných… Číst vice »

Vtvt

Těch 10 cestujících v ranním Regiospideru na Slaný-Louny jste zahrnul do své úvahy?

Vždyť to je na mikrobus, ne na dvoumotorovy 70sedackovy vlak

Tomáš

Myslíte 10 ten pátek, kdy jel pan radní Borecký – STAN na výlet v den, kdy meteorologové doporučovali nevycházet ven, páč se teplota pohybovala mezi 35-40 stupňů? Otravovat, lhát a ohýbat skutečnost. To je vaše heslo.
Ano, je to o víkendu frekvence na RegioMyš. Proto sem byly nasazeny před rokem na některé vlaky Regiospidery, aby využití v procentech vyšlo nižší? Já doufal, že je to pro nalákání nových cestujících, zejména lidí s kočárkem a cyklistů.
Mimochodem, váš mikrobus by jel dvojnásobnou dobu, protože neudržovanému středočeskému tankodromu chybí jaksi už pár let jeden most.

Vtvt

Borecky tvrdí, že těch deset cestujících v létě se dramaticky neliší od počtu cestujících na jaře, dle dopravního pruzkumu

Tomáš

Není jich 10 v létě, když není ke 40ti. To byl samozřejmě mediální podfuk pana radního. Kupodivu o prázdninách záleží na počasí.
Navíc jsou namíchány Regiospidery a RegiMyši tak, že výhoda prostoru pro kola odpadá, páč prostě jední směrem ano, druhým nikoli. Kdo to na to IDSK dělá tak blbě? Kdy bude ten chybějící most v trase najust v čase vlaků vedené lince 592?

Vtvt

Zdroj o počtu cestujicich v pracovní dny?

Tomáš

Takže já se zeptám na 3 věci, vy neodpovíte na žádnou z nich a napíšete k jednotlivosti kouzelné slovíčko „zdroj?“ 🙂 Nenene. S novými vozidly, špatným jízdním řádem a úmyslnými souběhy s téměř prázdnými autobusy neskutečného počtu jdou nějaké počty jedno. Umím nakreslit JŘ tak, že nepojede nikdo. Já se vás ptal, než je nové vozidlo jiného, než na zbytečné zvýšení nákladů a počtu míst, když stejně nejde, aby třeba jely nějaké maminy s kočárky na výlet třeba do Peruce nebo ke kamennému pastýři nebo do nové cukrárny v Klobukách. Ty mají v týdnu čas mnohem více, než výrazně častěji… Číst vice »

Vtvt

Promiňte, ale VY chcete rozhodovat o penězích z našich daní. Vy dokládejte.

Po loňské zkušenosti, kdy lokálkofil duoministr Havlíček hájil RegioNovu s průměrně cca třemi cestujícími z Dobříše si radši ověřím fakta.

Kvůli 10 či 20 cestujícím nemá vlak smysl. Na podporu šototuristiky nebudou peníze, když řada lidí bude hladovět – doslova hladovět.

Tomáš

Přestaňte šířit poplašné zprávy o hladovění. Zatím tu kolem jezdí 3 násobek autobusů proti předloňsku, ve kterých nesedí mnohdy víc, než 1 člověk, kterému se říká řidič. Už jsme si kvůli nim ve Zlonicích postavili parkoviště, protože jim v ulici Kpt. Jaroše bylo těsno… A opět naposledy na začátek: Já sem jsem nasadil větší vozidla, aby to bylo dražší a nižší průměrné využití kapacity? Ne, to udělal kraj. To je to šetření? To kraj tedy dle vás rozkrádal peníze naschvál, že když napíšu, proč se vozidla nepoužívají účinné (jejich výhody), tak odpovíte Havlíčkem a hladomorem? Jste směšní a komunikace s… Číst vice »

Vtvt

Na jednoduchou otázku opakovaně nemáte odpověď.

Na škemrání o dotování poloprázdných lokálek je odpověď NE.

Tomáš

Omlouvám se za překlepy ve spěchu a ukončím to.
Musím jít vozit ty lidi, co tím vlakem od Peruce nepřijeli 🙂

Camillos

Byli jsme u vás i s dětmi v srpnu minulý rok, zdrželi se docela dlouho, asi 3 a půl hodiny. Poměrně dlouho jsme my dva podiskutovali o lidech z CD i budoucnosti dopravy na okolních tratích. Pro železniční nadšence je ve Vašem muzeu pořád co objevovat, pro ostatní je to bohužel trochu složitější. Zapracujte prosím trochu na marketingu, ve vašem muzeu umíte totiž „vyrobit“, ale už méně „zabalit a prodat“. Příklady? Roztopil jste svou lokomotivu z cihelny a začal s ní pojíždět ten pulkruh, co tam máte. Protože jsme tam (to dopoledne) byli sami, napadlo mne, že to možná bude… Číst vice »

Tomáš

Toalety financovala z poloviny rodina vysokého pravoslavného duchovního se vztahem k místnímu regionu, která zaplatila i návrh a zhotovení pamětní desky Jana Malypetra a chtěla, abychom toalety (s „hladomornou“) stihli otevřít ke slavnostnímu odhalení desky. Brožuru k tomu (o vlivu Jana Malypetra na železnici) vydal Romanovský rozvojový literární fond v Jekatěrinburgu na své náklady, text i fotky byly samozřejmě bez honoráře. Slavnostní odhalení desky a otevření té spodní části zaplatili vnukové (80+) premiéra Malypetra Jan a Jiří. To je myslím odpověď i na nápady se „stánkem“, který by „vydělával“ dva měsíce v roce, a s posílením návštěvnosti v místě, kde… Číst vice »

BND 30

Já už Vaše muzeum a aktivity sleduji 25 let. Je za Vámi obrovský kus práce, od snahy získat budovu výtopny, po určitě nelehké rozhodnutí přestěhovat expozici do Lisovic. Chápu, že to člověka vyčerpá, ale co vím, tak že Vaši nejbližší Vás stále podporují. Sám se historií v mnohem menším měřítku než Vy zabývám a vím, že mozoly Vám nikdo nezaplatí, ale úsměv návštěvníků ať velkých či malých je ta nejlepší hojivá náplast na všechno. A proto se vždycky zvednu, otřu pot a jdu zase do toho. Zrušení osobní dopravy na trati přece není konečná. To Vaše letité pobrekávání na FCB… Číst vice »

Tomáš

Já Vám opravdu nerozumím, stejně jako Vašemu předřečníkovi. Chtěli jste být v mládí policisty, že „sledujete“ a vyhodnocujete? Proč své letité připomínky nepíšete přímo muzeu na zmzlonice@seznam.cz? Máte potřebu shazovat autorovi článek, kterým se nezabýváte vůbec, jinak byste si povšimli, že polovina jeho obsahu není o železnici? Nebo se jen předvádíte či škodíte? Řečičky o úsměvech jsou úsměvné. Těmi ani nazatopíte, ani se nejedí. Posláním spolku bylo to, co dělá – popularizaci železniční dopravy u „civilistů“. Náš naprosto menšinový návštěvník (který víc mluví, než poslouchá) je namyšlený nádražák „vod toho“. Nevím, pro jaké účely bezplatně půjčujete své nemovitosti Vy. Já… Číst vice »

BND 30

Každý má svůj pohled na věc.
Váš ani můj spolek není dojič dotací, čím máme odpovězenu otázku, zda je to na uživení se kromě provozu, oprav a rozšiřování expozice i ještě něčeho jiného.
Ale takhle

BND 30

…je to přece celou dobu.
Sleduji více muzejních aktivit v oblasti železnice, nejen Vás. A zajímá mě jejich vývoj. Jestli můj příspěvek berete jako škození…

Tomáš

Takže jste chtěl ukázat, že „taky máte spolek“, rozumím. My nesledovači ne každého známe, máme svých starostí dost. Každopádně k obsahu článku jste nenapsal vůbec nic.
HOWGH

Tomáš

Děkujeme za návštěvu a článek o našich expozicích.

Kuna
Tomáš

To je od změny pravidel Facebooku (tuším 2015) soukromý účet, jen ta adresa zůstala. Spolek jako provozovatel muzea má svou stránku:
https://www.facebook.com/Klub-%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%ADho-muzea-Zlonice-218537808159386
A hlavně také běžné webové stránky:
http://zmzlonice.draha.net

Kuna

Rozhodně autor příspěvků má zcela jasno v domácí a zahraniční politice

Matty

Zajímavé, díky za tip

Tomáš

Dobrý den, Matty. Zaujal mě Váš příspěvek. V porovnání s ostatními komentáři jste evidentně jediný (za prvních 24 hodin jeho existence) přijal článek tak, jak byl autorem napsán – jako popis expozice a informaci, kdy a čím ji lze navštívit. Rád bych Vám proto jako poděkování poslal publikaci a volnou vstupenku do našeho muzea. Stačí na zmzlonice@seznam.cz poslat adresu, na kterou je chcete doručit. Po přepsání na obálku Vaši adresu samozřejmě smažeme a nebudeme ji používat k jiným účelům. Ještě jednou děkuji.
Ing. Tomáš Čech, předseda spolku Klub Železničního muzea Zlonice