Letecký gigant z Indie přichází do Evropy, začne létat do Amsterdamu a Manchesteru
Model Airbusu A350 v barvách letecké společnosti IndiGo. Zdroj: X / Indigo

Premiéru aerolinky IndiGo na dálkových trasách zajistí pronajaté Dreamlinery od Norse.
První vlaštovka byly lety z Istanbulu do DEL a BOM na pronajatém železe od Turkish Airlines, avšak v (téměř) all economy konfiguraci pro 531 cestujících.
Mám tady v Praze kolegu Inda, který to využil s rodinou před pár týdny díky codeshare s TK. Cestou tam zrušený let IST-DEL, ale letěli o pár hodin později.
Cestou zpět zásek na 72 hodin v Istanbulu, protože pro změnu byly zrušené přípoje do Prahy. Ale bylo to levné.
Tak to měl fakt smůlu. Já jsem to z Prahy využil 3 týdny zpátky a úplně v pohodě. Místa dost a jídlo dobré. Za 5 tisíc jsem Praha – Dillí ještě neletěl. V ceně bylo i odbavené zavazadlo (to jsem sice nevyužil) a jídlo jak do Istanbulu tak pak do Dillí.
Ja to same, po ceste z DEL do IST asi 3 hod zpozdeni, navazujici let jsme nestihli.
Zmeskane lety resi handlingova firma, co ma na letisti asi 3 prepazky a par uplne neschopnych zmatenych zamestnancu, kteri sotva mluvi anglicky. Pristali jsme asi ve 3 a na hotel mne dostali pred pulnoci.
Let stal zpatecka asi 11, ale priste indigo opakovat ask nebudu.
Letadlo gylo take dost nepohodlne, ale tk by slo prezit, vzhledem k tomu, ze s prestupem v IST jsou to do DEL dva celkem kratke lety.
A co Praha? Ta asi jen tak nebude ze? Hadam nedostatek letadel.
U Prahy se Boeing 787-9 do/z Indie nenaplní. A321XLR by to mohl změnit (jak někteří už naznačují…)
Toť otázka, indická komunita v Česku je poměrně početná. Problém spíš je, že ne všichni chtějí nutně na sever země, ale v tomto dokáže Indigo nabídnout návazné lety.
Indů u nás podle dat MV žije necelých 10 tisíc. To je pro pravidelnou linku zanedbatelný počet.
Copak o to, ono by se to za dobré peníze asi naplnilo, ostatně, A380 pro 615 lidí létá dost plná denně…
A380 a dobrá cena se vylučuje, pokud chce být dopravce na trase v zisku.
U té A380 hodně závisí na tom, kolik lidí do toho nacpeš. A pokud naplníš tu 615 sedačkovou, tak se palivově* dostává k A350 / Dreamlineru / 777-300ER.
* – beru ted v uvahu jen palivo – na dlouhych linkach je to preci jen ta nejvyznamnejsi cast nakladu
Ano, ale je taky rozdíl, že ne všichni letí jen do Dubaje, ale Dubaj použijí jako přestupní místo. A nejvíc se letí do Asie… Taky co vím tak některé cestovky umí využít služeb EK a poslat lidi s EK…