Letecké spojení Athény – Praha jako vstupenka migrantů na západ. Čeští policisté posílají do Řecka experta na ověřování dokladů
Ověřování cestovních dokladů. Zdroj: Ředitelství služby cizinecké policie

Preventivní opatření má významně přispět ke snížení migračního tlaku na tuto trasu.
ověřování cestovních dokladů? V Řecku? Proč? Cizinec s padělanými doklady přece nemůže žádat o azyl! Je to podvodník, stejně jako ten falešnými penězi. Na Ruzyni odchytit, zavřít a s razítkem Trvale nežádoucí vypovědět.
Proč nefungují logická řešení?
To vypadá na definitivní konec Schengenu. A nejde jen o to, že se zavádějí takové kontroly u intra-schengen letů… Celé to ukazuje na systémovou chybu pohraniční kontroly v Athénách, protože stále platí, že toky cestujících z a do Schengenu musejí být oddělené od toků cestujících v rámci Schengenu, tj. zejména cestující přilétající ze třetí země se nesmí až do doby, kdy je mu umožněn vstup na území Schengenu, potkat s cestujícími, kteří cestují v rámci Schengenu. Nicméně, a ono se o tom moc nemluví, ale už delší dobu jsou sbírána a předávána data o cestujících v letecké dopravě i při… Číst vice »
Oni zřejmě nepriletaji. A let už uvnitř Schengenu.
V rámci Schengenu (a EÚ všeobecne) sa API neodosielajú – ani sa nemajú aké, keďže ich letecké spoločnosti nazbierajú. V EÚ má zatiaľ API zavedené len Španielsko, ale aj tam je výluka pre prílety z EÚ. Ostatne, pri letoch v rámci EÚ si väčšina dopravcov mimo lowcostov ani žiadne dáta iné ako meno nepýta, a vo väčšine prípadov aj pri tom mene nekontroluje či naozaj cestuje ten človek (ak to nevyžaduje samotné letisko, napr. PRG, CDG, španielske letiská a podobne).
Obávám se, že nemáte pravdu. Dnes se předávají všechna data o cestujících, i v rámci EU. A při rezervaci vždy dáváte své údaje, např. číslo dokladu, takže API data pochopitelně mají společnosti k dispozici.
Pro informaci, jde o § 69, resp. 69a Zákona o civilním letectví, s platností od roku 2019. A nerozlišuje se zde Schengenu a non-Schengen, platí pro všechny lety.
pletete si API data a PNR data
Ano, máte pravdu. Moje chyba. Navíc, API data jsou jednodušší a předává se méně informací.
pri intra schengen letech zadne cislo dokladu nikam nezadavam.
Tak co si pamatuju, tak v athenach jsou cestujici normalne oddeleni, dokud neprijdou pasovkou.
Jaka data jsou sbirana? Nepamatuju si, ze bych pri intra-schengen letu predaval letecke spolecnosti vic udaju, nez jmeno (a snad datum narozeni?). vic urcite ne.
Ryanair při online checkinu sbírá i čísla a platnosti dokladů i na intra-schengenu.
Jinak z Atén jsem letěl do Prahy s Eurowings včera, z Cčkového gatu, kontrola dokladů byla až na gatu, předtím ale 2x po cestě sken palubní vstupenky (oba před bezpečnostní kontrolou). To se během posledního měsíce nezměnilo.
Tak ryanair si je sbírat může, ale určitě to není pro účely APIS dat.
A co třeba pro nelegály znepropustnit hranici Schengenu? Po vzoru mexicko-americké hranice.
Když ono se našim mocným nechce. A to je horší než když se nemůže.
A jak byste to chtěl udělat?
Mexicko-americká hranice samozřejmě prostupná je.
Vzhledem nasypaným miliardám eur, které šli jako příspěvky Řecku či Itálii na ochranu vnější hranice je evidentní výrazná neefektivita těchto opatření, kdy se peníze ztratili v černé díře.
A to jste odvodil na základě čeho? Vlastního dojmu?
Na základě zkušeností z těchto států a fungování jejich pohraničních stráží.
Jo? Vy znáte přesné podrobnosti fungování ochrany hranic tam? Nebo jstw jen párkrát prošel letištěm v rámci cesty v Schengenu? 😉
Postavíte plot u pláží a kdo se bude chtít jít koupat projde pasovou a celní kontrolou? Nebo uprostřed moře postavíte zeď? Nebo jak si to představujete? Když ono je jednodušší ukazovat prstem na někoho bez jakýchkoliv znalostí, jen na základě domněnek, než použít mozek. 😉
No jistí lidé navrhují postavit strážní věže a všechny podezřelé čluny potápět, přeživší střílet.
To, že někdo nabádá k činnosti amorální je spíše věc pro orgány činné v trestním řízení, než věčný argument v diskuzi
Takze takto relativně jednoducha vec trvala nekolik mesicu ke schvaleni? Evropa jde opravdu ke dnu… o tomto by radeji meli mlcet, nez se chlubit.
Pusobení „ozbrojených složek“ (byť ozbrojeni asi nejsou) jednoho státu na území druhého státu, navíc v celkem citlivě věci (kontrola cestujících) je vše, jen ne jednoduchá věc.
Vymluvy, paradox je ze u dulezitych veci se stavi do cesty byro…. V americe vse lze ze dne na den a tady vsichni ze vseho nadelaj. Tim nerikam, ze amerika je dobra, ale minimalne by si evropa z toho neco mela vzit.
to neni zadna vymluva. to je realita – jedna se defakto o naruseni suverenity statu.
jo, mate namysli uzasne trumpovy dektrety, kdy nejdriv propusti jaderne vedce a pak je hledaji a pokoutne nabiraji zpatky?
amerikou bych se opravdu neinspiroval – jednodussim jedincum mohou tyto “silacke” projevy imponovat, ale ona historie vzdy ukazala, jaka je realita.
Tohle blábolí Šichtařová už minimálně dekádu pořád dokola a dokola. A ono nic, Evropa pořád drží a prosperuje.
Ujela ji hlavne Asie, i Amerika … Evrops opravdu neni uz vyspělá
Když jsem přes Athény letěl odkudkoliv v MENA regionu (namátkou co si pamatuju Káhira, Tunis, Teherán), tak u východu z letadla vždycky čekali (asi) pohraničníci a v podstatě každému samostatně cestujícímu mladému muži (včetně mě) kontrolovali dost důkladně cestovní doklady. Pak samozřejmě následovala standardní hraniční kontrola. V případě Káhiry byla navíc tahle kontrola už i při odletu u gatu, kdy mi pak na pas lípli nějakou samolepku. Ale ten problém z článku se hádám týká hlavně těch, co do Řecka připlavou 🙂
V Amsterdamu po příletu z Atén (KLM) totéž. Hned při výstupu z letadla do terminálu čekala imigrační policie a velmi důkladně kontrolovala doklady.
Mě poctivě kontrolovali ve Švýcarsku z Jordánska, a v Amsterdamu z Aruby měl nějaké otázky. Tam to bude spíš na drogy. V obou případech personál letiště.
To je známa vec že z holandských zámorských území je lepšie neletieť priamo na AMS ak človek nechce zažiť buzeráciu (podobne ako napr. z Ukrajiny sa zásadne nejazdí priamo na Slovensko ale radšej cez PL/HU). Ja som túto zimu letel z SXM, na AMS tam ide každý na pohovor, pri lete cez PTY+IST nikoho nikde nič nezaujímalo.
Přidám své letošní zkušenosti:
ATH-CPH, Norwegian, koncem března – na výstupu nekontrolovali, na nástupu asi jo, už nevím
ATH-PRG, Eurowings, včera – kontrola na obou stranách, ale ruzyňský pohraničník prohlásil, že by bývalo stačilo mu říct bez přízvuku “Dobrý den”, a prošel bych asi bez kontroly 😀
Proč jsi s tím Trump ví rady a Evropa je jak hluchá slepá pitomá
Popravdě co si budeme povídat, kontrola na letecké hranici je nejjednodušší a zároveň nejefektnější a mnoho let se to tak aplikovalo i v USA . Ostatně zatím toho moc neukázal ani Donald. Oproti operaci Wetback za Eisenhowera, kdy pár tisíc úředníků vyvezlo z USA cca 1.1 milionů lidí doslova v řádů několika několika měsíců převážně do Mexika a to v zásadě na náklaďácích, je to zatím čajíček.
a s cim si trump vi rady? zatim jenom placa.
Trump jen přestírá že něco dělá, zatímco deportuje dlouhodobě žijící, pracující a v některých případech zavírá i samotné občany pokud vypadají podezřele pro agenty ICE. Je to chaos s minimálním výsledkem.
Čeština zřejmě odpovídá schopnostem Vildy.
Nejsem si jist, že si Trump ví rady, ale oproti Evropě má jednu výhodu – pevné a relativně krátké pozemní hranice s Mexikem , oceány z obou stran jsou sakra široká překážka a Kanada – tam nic moc nejde. Evropa má několik tisíc km mořské hranice a středozemní moře není až tak široké, aby to nelákalo riskovat stejně tak je relativně úzký pruh oceánu ke Kanárským ostrovům. A další tisíce km pozemních hranic z jihovýchodu a východu – tam už Polsko i Litva s Lotyšskem a Estonskem i Finskem hranici hlídají dost slušně. Horší je Balkán.
no relativně krátká , hranice USA Mexiko měří asi 3100 km což autem je asi tak z Helsinek do Athén ?
Ano proto mexická hranice – relativně krátká – ona pobřežní Středozemního moře (včetně všech „Podmoří“ typu Jónské, Jaderské, Krétské….) plus pobřeží všech ostrovů je asi několikanásobně delší, když vám můžou přistát migranti v podstatě všude, a to uhlídejte – plot se postavit nedá, tedy tisíce lidí, když připlují na bárkách, v kterých byste se báli na Vltavu, tak je asi nelze na stejné bárce poslat zpět, je otázkou, jestli by nešlo pak je nalodit na velkou loď a převézt zpět, jenže pak – bude moct v Africe přistát? A pozemní hranice jen s Ruskem je ve Finsku přes 1000 km,… Číst vice »
Právě že by je na té bárce bez milosti měli poslat zpět. To by byla jasná zpráva – ani to nezkoušejte, tady vidíte jak pak dopadnete.