Letecká záchranka začne na karlovarském letišti fungovat v roce 2027, kraj už má studii proveditelnosti

Vizualizace základny LZS na karlovarském letišti. Zdroj: Siebert+TalašVizualizace základny LZS na karlovarském letišti. Zdroj: Siebert+Talaš

Ještě letos hodlá Karlovarský kraj vyhlásit zadávací řízení na zpracovatele projektové dokumentace stavby.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek Havelka

Děkuji všem zaměstnancům složek IZS za jejich obětavou nepřetržitou práci. Aspoň něco málo u nás dobře funguje…

off

Což o to, ona právě proto ta základna v KVK dává smysl – specializované péče ve Varech moc není. Jiná věc samozřejmě je, zda těch základen nemáme na náš pidistát i tak už nějak moc, na to, v jakém stavu je státní pokladna. A další otázka je, kde udělat novou základnu v Plzeňském kraji, aby nevznikalo další zbytečně duplicitně pokryté území, viz https://zachrannasluzba.cz/letecka-ve-varech-a-uz-se-reklo-najde-nekdo-odvahu-rict-i-b/

Jake

A duplicitně pokryté území je snad problém? Za mě je větší problém když není pokrytí vůbec. Vzhledem k centrálnímu řízení poletí mašina, která to stihne rychleji a bude vhodnější a zároveň v případě události s potřebou více vrtulníků můžou letět rovnou a nemusí se stahovat z jiného kraje.

Gajda

V jednom to bude unikátní letecká záchranka. Sice budou mít stanoviště v kraji, ale jen co naloží pacienta, tak s ním poletí do kraje sousedního, protože heliport je téměř 100% využíván jen pro ODVOZ pacientů z Karlovarské nemocnice.

tom

Jojo, kam se na nás hrabe Švýcarsko. Ty kraje jsou jen černá díra na peníze. Ve Varech už skoro vše zkrachovalo nebo je v těžkým útlumu, mezi největší zaměstnavatele tak patří kraj a magistrát, kde vymejšlí podobný chujoviny.

Padre

Z ekonomického hlediska by bylo nejlepší pronajmout Karlovarský a Ustecký kraj na sto let Německu za 1kč.S opcí na dalších tisíc let .

off

Ono je to trochu jinak – kraj akorát postaví barák a pak platí zdravotníkiy, což jsou v rozpočtu té služby drobné. To hlavní, tj. provoz vrtulníku, kompletně platí stát cestou Ministerstva zdravotnictví. Takže pro kraje je LZS – poněkud paradoxně – naopak nejlevnější způsob, jak provozovat záchranku.