Letecká pomoc. AirBaltic si od UIA pronajme jeden Boeing včetně ukrajinské posádky
Boeing 737-800 společnosti Ukraine International v Mošnově. Foto: LKMT Spotters
Smartwings začaly nabírat ukrajinské palubní průvodčí.
Smartwings začaly nabírat ukrajinské palubní průvodčí.
Mohl by SW ještě uvést kolik tím ušetří na jejich mzdách.
Dobré PR je dobre PR… Až je nebudou potřebovat skončí okamžitě. Nicméně dobře, že jim takto pomohli, alespoň tak si myslím.
Mají stejné podmínky jako ostatní. Ono vůbec sehnat lidi ted je skoro zázrak a navíc i s papíry.
“Sehnat lidi ted je skoro zazrak” … no já nevím, na Eurowings se stála dlouhá fronta. Jestli to spíš nebude tím, že TVS nabízí bezkonkurenčně nejhorší podmínky a má pověst takovou, jakou má…
No jo stála, protože to byl po dlouhé době někdo kdo tady nabíral. Ostatně ani ostatní aerolinky, včetně SW neměli nouzy o zájemce. Platové podmínky EW (PRG) a SW nejsou až tak rozdílné. Takže aktuální situace je pro SW výhodná zejména proto, že získala lidi s praxí, což je velká výhoda a úspora jak času tak peněz. On je ted dost problém sehnat lidi zejména do provozních pozic. Netýká se to samozřejmě jen aerolinek ale všech firem podnikajících v letectví. Specializované odborníky byly firmy vesměs schopny nějak udržet, ale jinak všude nastal vítr. Ted se to projevuje. Všichni se snaží… Číst vice »
Tím komentářem jste mě docela překvapil. Myslel bych totiž, že teď po covidu bude lidí z oboru letectví bez práce dost a tudíž nabrat personál pro aerolinky není moc velký problém.
No ta pauza byla moc dlouhá, spousta lidi si našla dávno jinou práci a do letectví se už nežene.
Na EW se jak vy říkáte možná stála fronta, ale podstatný rozdíl neni v tom kdo co nabízí ale kdy nabiral.
Rozdíl to přeci jen je 🙂 ne až tak finanční ale v úrovni služeb apod.
spousta lidí co byla v oboru, uz dela neco jineho . a neplanuje se vratit.
bojujou s tim letecke spolecnosti (a letiste) po prakticky celem svete.
Ztratili kvalifikaci, našli si jinou práci. Dělat zase obrat o 180° je jen pro opravdové nadšence, ostatní už se nevrátí, pro cabin crew to platí trojnásob.
U cabin crew by mě to nepřekvapilo. Jejich výcvik-při vší účtě k té profesi- není tak náročný a jít proto jinam není taková rána. Ale piloti, mechanici, inženýři, atd. prostě lidi, co tomu věnovali x let a spoustu peněz, tak ti aby nad tím jen tak mavli rukou a šli jinam (ve velkých počtech, nebavím se o jedincích) to se mi jen stěží chce věřit. Ale věřím, když to pan psal;-)
Problém je, že jakmile se začne rozpadat řetízek kvalifikací pilota a že po roce bez létání a přezkušování z něj moc nezbyde, tak je návrat složitý a i dost drahý. A vstupují znova do stejného rizika. To není pro každého.