Letecká leasingovka reaguje na poptávku, objednává dalších 90 letadel

A321neo ACF po představení v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: AirbusA321neo ACF po představení v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: Airbus

Avolon si objednal Airbusy A321neo i A330neo.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
odik

Ked sa dostanu do problemov , nedosiahnu na ziaden uver od banky pretoze defakto nic nevlastnia. Tak ako sa to stalo pocas COVID-19 pandemie. Nemali ziadne aktiva ktore by mohli poskytnut ako zaruku bankam. Preto velke letecke spolocnosti ako je Delta, RYR, AA, UA a LH vlastnia svoje lietadla, maju vernostne programy, divizie Udrzby lietadiel atd. To su vysoko cennene aktiva.

Hasler

Být Vámi, nastudoval bych si co znamená leasingová společnost. Nebudete pak v diskuzích za hlupáka. 😉

odik

Hovoril som o leteckych spolocnostiach, nie o leasingovkach ktore vlastnia lietadla. Cely biznis zalozeny na tom ze si len prenajimam lietadla a nic nevlastnim nie je najlepsi biznis model.Preco asi LH doteraz lieta napriklad s A340 lebo nemusi platit leasingovkam najom a lietadlo je v ich v lastnictve. Cize ma minimalne naklady. To iste robi Delta airlines a kopec dalsich aeroliniek. Najom lietadla nieje zanedbatelna polozka. Nehovriac o tom ze leasingovka si moze udavat pravidla napriklad kde smiete a kde nesmiete lietat s lietadlom.

LiborV

Jsou společnosti, které část letadel vlastní na přímo a část mají na leasing. Oba modely pořízení letadel mají své klady a zápory.

Y.K.

„Minimální náklady“ je poněkud tunelové vidění. Úzkotrupé letadlo stojí kolem 120 mililonů dolarů, A330 kolem 250 milonů dolarů. To musíte mít volné, pokud si letadlo chcete koupit do vlastnictví. Což většinou jen tak volné nemáte, tak si půjčíte od banky, což je finanční zátěž. Vlastnictví také může zdržovat obnovu parku za efektivnější letadla, takže utrácíte mnohem více za provoz a údržbu letadla, které už nejde prodat za zajímavou cenu. Leasing tohle eliminuje, navíc umožňuje letadlo vrátit, pokud se třeba úplně byznysově nedaří v nějakém segmentu. Velké tradiční aerolinky si většinou mohou dovolit přímý nákup, protože mají co dát do jistiny.… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Prostě mele o věcech, o kterých nemá ani páru.

Air Traveller

lufthansa doted leta s A340 zejmena proto, ze letadel na trhu je nedostatek, a nema se jak dostat k dalsim letadlum.

to, ze s nimi maji minimalni naklady je opet nonsens – ano, jsou ucetne jsou odepsana, takze jejich porizovaci cena se uz nepromita v ucetnictvi, nicmene jedna se o celkem neekonomicka letadla, navic diky jejich ctyrmotorovosti (a stari obecme) se zvysenymi naklady na udrzbu a udrzeni jejich provozuschopnosti.

divim se, ze uz v nejake aerolince nedelate experta na nakup letadel.

Apex

Velké letecké společnosti zcela běžně a programově využívají obou forem současně, tj. jak vlastnictví, tak leasingu. Neexistuje v zásadě společnost, která by všechna svá letadla vlastnila. Leasing poskytuje flexibilitu, vlastnictví pak finanční záruku, protože tato letadla se případně mohou použít pro získání hotovosti, pokud je to potřeba. Většinou tak, že se uvedené letadlo prodá nějaké leasingové společnosti a následně si ho letecká společnost pronajme. Z hladiska provozních nákladů naopak může být leasing velmi výhodný a fakticky ekonomicky zajímavější než přímé vlastnictví, zejména pro začínající letecké společnosti.

Air Traveller

Delta leasing na letadla pouziva
American Airlines leasing take pouzivaji
United leasing take pouziva

vernostny program urcite neni aktivum. ti je jen budouci naklad.

zbytek je jen random text.

Náhodný Kolemjdoucí

Většinu Vámi zmiňovaných společností uvádí AerCap jako své zákazníky, takže to možná bude přeci jen trochu složitější?