Letadlu upadl motor, nedávno prošlo údržbou. První detaily k havárii MD-11
Motor z havarovaného letadla MD-11. Zdroj: Breaking Aviation News & Videos

Zřícení nákladního letounu společnosti UPS v Kentucky si vyžádalo nejméně 11 obětí.
Proč proboha nejsou kolem ranvejí letišť nějaké oblasti, kde nesmí být žádné budovy?
V Louisville je to daleko horší, tam jsou domy kolem všech ranvejí, ale ani v případě naší Ruzyně by případná nehoda hned po startu nemusela dopadnout dobře pro lidi na zemi.
Proč nejsou kolem silnic? I přesto že to je tragédie, s úmrtími na silnicích a v okolí to nejde srovnat ani velmi vzdáleně.
Já vám nevím, ale jenc nejspíš píše o lidech uvnitř budov. Nedá se říct, že by při silničních nehodách umírali lidé v domech okolo silnic.
DC 10 měly problémy s uchycením motorů. Člověk by řekl že u MD11 to už bylo vychytané.
Ani ne tak problém s uchycením, jako spíš komplikovaný proces montáže motoru k nosníku, takže servisáci aerolinek si na demontáž udělali vlastní zkrácený postup, během kterého mohlo dojít k poškození, jako to bylo u American 191.
Pokud vím, tak právě po nehodě AA 191 (což byla ale DC 10) bylo celé uchycení přepracováno a postupy montáže upraveny. A upravené uchycení motorů pak bylo použito i na MD 11.
Vzhledem k tomu jak dlouho už MD-11 létají to zřejmě bude vychytané. Možností proč se toto stalo je několik, uvidíme co najdou vyšetřovatelé.
– katastrofální selhání motoru a následný extrémní stres na závěs (nepříliš pravděpodobné)
– únavová vada některého čepu závěsu motoru (takové případy už byly)
– chyba při údržbě čepu či jeho montáži, nějaký vtisk či překročení tepelných parametrů a odtud iniciovaná trhlina po cyklech
Vzhledem k tomu, že ten motor zůstal ležet na letišti a neporoučel se do inferna zbytku letounu to bude pro NTSB velmi cenný zdroj informací pro metalurgy.
Uvidíme jak hodně to bude podobné AA191
Ve treti sekunde videa je po vsem, pak uz jen inferno. Ve skutecnosti to bylo asi jenom o par sekund delsi. Rychlost od normalu k totalni zkaze neskutecna. Strasny.