Letadlo Smartwings skončilo v Moskvě při startu mimo ranvej
Vyjetí Boeingu 737-900 OK-TSM z dráhy v Moskvě 13. ledna 2019
/AKTUALIZOVÁNO 14.1.20:00/ Boeing 737-900 registrace OK-TSM společnosti Smartwings v neděli skončil na moskevském letišti Šeremetěvo při vzletu pravidelné linky do
Je docela vtipné, jak se vždycky najde nějaký „odborník“, který přesně zná výcvik posádek, byl na místě incidentu, takže přesně ví, co se stalo a podobně. Tady je video z incidentu. Je vidět, že hned jakmile došlo k zatáčení letadla, pilot vykopl směrovku do kontrapohybu, ale vlivem setrvačnosti náběhu motorů a hlavně namrzlé dráhy se letadlo pěkně doklouzalo ven z dráhy.
https://m.ren.tv/novosti/2019-01-14/moment-incidenta-s-passazhirskim-samoletom-na-vpp-vsheremetevo-snyali-na-video
Reportovala o tom v krátkosti ve svých hlavních zprávách i ústřední ruská TV Pěrvyj kanal:
https://www.1tv.ru/news/issue/2019-01-13/21:00#3
Po náběhu reportáže si hned klikněte do obrazu vlevo nahoře pro naběhnutí zvuku.
(Reportérka mluví fakt jako kulomet!)
Tohle prostě na simulátoru nenatrénuješ. A pokud nemá dostatek praxe nebo line training cpt to neodhalí tak je neštěstí na světě.
To je jak s autoškolou v létě.
jako ze u smart wingsu litaj piloti bez line trainingu? wtf? 😀
Třeba ho dělali cpt v létě a nebyla možnost aby se předvedl na sněhu. Co je na tom k nepochopení???
39 cestujicich. to je panecku LF! uz je lepe, ANO?
Co to je LF ? Není srozumitelnější napsat obsazení ?
Load factor je terminus technicus
Kolikrat tu jeste zazni tenhle blabol, aniz by dotycny tusil, o cem mluvi? 🙂
Hlavně že nic horšího… Od Ovčáčka očekávám tiskovou zpávu: Pilot je ve sdružení pilotů ve kterém se sdružují i piloti USA.Tento manévr měl sloužit k paralizováni Moskevského letiště v možném zájmu teroristů. Aproto si náš prezident přeje v zájmu ochrany cestujících, zřídit na letišti Ruzyně trvalou kancelář pro důstojníky SSSR, kde budou cestující do Moskvy podrobeny dobrovolnému vysvětlení.
Zdroj AV Herald k tomuto incidentu.
http://avherald.com/h?article=4c2d2a95&opt=0
Vyjetí z dráhy tohoto charakteru se stává mnoha leteckým společnostem včetně těch renomovaných po celém světě. Dnes ráno se něco podobného přihodilo např. stejnému typu letadla (B737-900) na letu společnosti Delta Airlines,který přistál z Las Vegas v Cincinatti. V pátek 11.1. rovněž v USA na letu AA operovaném Bombardierem společnosti Mesa Airlines. Ale tak jak to tady rozebírají někteří chytráci, kteří tady dělají všelijaké závěry, tam nikdo moc nebo prakticky vůbec neřeší. To, že tady někdo argumentuje, že se stalo něco podobného loni v Pardubicích a hned dělá závěry, to je typický pro Čechy, a hlavně když se píše o… Číst vice »
Asi tak, ale už som si zvykol na tých kecalov. To boli časy keď sa k článkom o letectve vyjadrovali len tí čo sa tomu aspoň trocha rozumejú..
Oba tebou uvedene pripady se staly pri pristani,nebo pojizdeni po nem.
V Pardubicich to bylo dvakrat.(Ostatni vylety na travu nepocitame)
Mluvci cilene lze,je to jeji zamestnani.
Nemam nic proti SW…😉
Doporucovanim kam kdo ma bezet se na Novinky zarazujes spis ty…
Ty jsi vůbec nepochopil obsah mé reakce…
OK komentář super, jen bych trochu oponoval velikostí flotily Delty a TVS, jestli má Delta 850 letadel, oproti 53 TVS bez ČSA tak to znamená že má Delta min. 15 incidentů za rok a je to OK ? Nebo má prostě TVS smůlu na piloty, sníh, mráz, vítr ?
A proč je v hodnocení Skytrax na tom TVS tak jak je, to se všichni proti TVS spikli a TVS by měl patřit mezi 5* převážně asijské aerolinie….?
Chtěl jsem tím jen říct to, že tyto incidenty se běžně stávají po celém světě a prakticky denně. Jako přiklad jsem dal ten dnešní, abych byl aktuální v souvislisti s tím co se stalo. To nemá s velikostí flotil Delty a Smartwings nic společného. To mně tady nepodsunujte ju. A za druhé, je pravda, že když se tady píše o Smartwings, tak se vyrojí celá řada naprosto neodborných komentů plných zlosti, zášti, negativismu, pomluv a mnohdy ničím nepodložených tvrzení. Místo aby se psalo o tom, že se nikomu nic nestalo a snad ani letadlo nebylo poškozeno, příp. pokud ano, tak… Číst vice »
no já ty články o incidentech TVS nepíši 😉 Ale stačí napsat do googlu Travel service a vyskočí na mě linky : pilot byl namol opilý , opilý stevard zpozdil let, letadlo TVS sjelo v Burgasu z dráhy… To s nimi ani nemusím létat abych si udělal obrázek 😉 Prostě se na to dívám globálně a mám srovnání se světem, mám např. i menší připomínky k chování letušek či personálu v Lutfhanse, Eurowings, ČSA či Emirates …. bez problému vidím např. Singapore Airlines, Qatar Air. či Silkair…. S TVS jsem asi 15 let neletěl, ani to na nejbližší dobu nevypadá… Číst vice »
Tento článek je primárně o vyjetí z dráhy, k tomu jsem se myslím dostatečně vyjádřil. O opilých stewardech nebo pilotech tento článek neni, tak to sem prosím netahajte a znovu neotáčejte pozornost jinam. Vaše argumentace tady prostě trochu selhává. Já tady taky nepíši, že ke konci roku nepustili pilota společnosti Japan Airlines do letadla před odletem z Heathrow do Tokia kvůli alkoholu, nebo že jeden pilot BA rovněž nadejchal… a to jdou jistě renomované společnost. To, co sem zatahujete o alkoholu, tak to je vážený pane selhání jednotlivce, nikoli aerolinky a nemá to s incidentem v Moskvě vůbec nic společného….
z vyjadreni chapu to, ze vlastne je celkem normalni, ze letadlo vyjede mimo drahu, pokud se zrusi vzlet…:-D
asi by to chtelo pojmenovat pravym jmenem a to amaterismu posadky… zajimalo by me, jestli to byli cesti piloti, nebo nejaky ceckovi americani, jako v Pardubicich…
Češi
Řekl bych, že pojíždění je něco hodně jiného, než vzlet. Co jsem slyšel já, tak letoun s 40 cestujícími a 7 členy posádky měl při vzletu problém s levým motorem a piloti vzlet přerušili, ale nesymetrii tahu neuřídili a vyjeli do trávy.
Díky za upozornění, zapomněl jsem aktualizovat titulek a první odstavec. Smartwings nejprve tvrdily, že to bylo při pojíždění, pak opravily na problém při rozjezdu.
To by se ČSA nestalo
To už je u Smradwings tak skoro tradice, že jim každý rok vyjede letadlo někde z dráhy….
Hlavně je překvapivé, že najednou Dufková mluví o „nesymetrického náběhu tahu motoru“..loni v létě, když jim letadlo vyjelo z dráhy tak mluvila jinak… že konkrétně „vyjetí letadla z dráhy je něco jak když v autě nesvítí blinkry“ – úplná banalita, že odborněji to neřekne, protože laický cestující odbornější zdůvodnění nemá šanci nikdy pochopit a najednou z ní vypadne tohle:-))). Možná na ni sedla nějaká ta horkost:-)))
Vyjetí z dráhy je letecký incident, v našem případě ale nevypadal moc nebezpečně. V každém případě bude před dalším vzletem provedena technická inspekce stroje, jestli hlavně podvozkz neutrpěly.
Zřejmě byl nějaký problém s levým motorem, (druhý) pilot proto přerušil vzlet, ale z neznámého důvodu při brždění neudržel stroj na dráze. Možná kombinace namrzlá dráha/menší zkušenost pilota.
39 cestujících? To se rozhodně vyplatí
jasne že oplati ked pri ceste tam bolo full..
O pravdivosti tvrzení paní tiskové mluvčí se dá s úspěchem pochybovat 🙂
Už je opraveno:-)
39 cestujících? Nebylo by fajn ty lety do Ruska ještě více omezit? Chybí spousty jiných linek, kterým by se dařilo lépe.
Tohle jsou “doplnkove” lety vzhledem k ruskym svatkum ktere ted skoncily a nejedna se o tu jejich pravidelnou linku. To jen tak na okraj
By mě zajímalo jak je to s kompenzací?
Možná ani kompenzace není třeba, těch pár lidí možná už sedí v jiném letadle, QS1005 letělo 2,5 hodiny po tomto letu, tam by je mohli stihnout přesadit?
Obsazenost bude asi obdobná.
Kompenzace jsou hlavně na lety v EU a druhou věci – jednalo se o doplňkový let, proto tak málo cestujicich
ta evropska smernice plati i pro lety smerem do EU, pokud se jedna o EU dopravce.. treba ja jsem takhle dostal 2x600E od AF za zruseny let z Havany..:)
To jde, 35 řad sedadel (Y212) pro 39 cestujících… 🙂
nepravidelný spoj – odvoz ruských turistů po novoročních oslavách v Praze, takže zpět minimální obsazenost
Je to pravidelná linka.
Ano, ale stale ma pravdu..vysoka obsadenost bola z PRG.
Nikoli. Jednalo se o linku QS1003, coz je „jednorazovka“ naplanovana na tri lety (4, 12 a 13.1) , kvuli ruskemu novemu roku a ja nevim cemu jeste.
OK, máte pravdu, mě zmátlo to číslo linky (chartery začínají obvykle u QS jiným číslem).
Může zato Ťok, nebo počasí ? 🙂
Putin