/Aktualizováno 17:40/ Místní poplach muselo dnes vyhlásit Letiště Praha kvůli problémům letadla Boeing 737-700 společnosti Smartwings na letu linky ČSA OK 505 z Kodaně do Prahy. Důvodem byla závada na klapkách. Letadlo nakonec po více než hodině kroužení poblíž Ruzyně bezpečně přistálo.
Piloti šestnáct let starého boeingu 737-700 registrace OK-SWW zaznamenali podle mluvčí Smartwings Vlaďky Dufkové asymetrické chování klapek na křídle letadla. „Postupovali podle standardních bezpečnostních a provozních předpisů, museli snížit hmotnost letadla pro přistání,“ vysvětlila Dufková.
Podle ní bylo na palubě celkem 76 cestujících a šest členů posádky. Letadlo kroužilo nad Křivoklátskem v hladině 4000 stop, přistálo nakonec ve 12:03 se zpožděním téměř 90 minut.

Letadlo se vrátilo ještě dnes do provozu. S téměř pětihodinovým zpožděním odstartovalo na lince do Říma. Velké zpoždění ukazuje nedostatek náhradních strojů kvůli odstaveným Boeingům 737 MAX 8, firma nemohla poslat náhradní letadlo.
A už zase vesele lítá. 😀
Ten viditelný drift jižním směrem je nějaký artefakt vykreslování polohy ve FR24? Předpokládám, že vyčkával na jednom místě, nebo ne? Teď koukám, že ve FlightAware to vypadá podobně: https://flightaware.com/live/flight/CSA505
U OK-SWW FR24 ukazuje polohu s velkou odchylkou, podobně se to stává u druhé sedmistovky Smartwings OK-SWT.
Při startu poloha sedí, ale to kroužení bylo posunuté víc k severovýchodně, koukal jsem na to v Kladně z okna. Ono je to poznat i podle místa přistání, to opravdu nebyla Vráž u Berouna.
Během letu se ta odchylka víc zvětšovala.
Takže ty odchylky jsou specifické pro konkrétní letadla? Já to už párkrát viděl, ale myslel jsem, že to je problém interpolací při vykreslování (třeba když nechám okno FR24 otevřené a překliknu do jiného okna, tak po návratu se to „kreslič“ snaží dohnat a občas mi tam letadla i couvají). Ale tenhle drift vypadá na odchylku už v přijatých datech ADS-B, když FlightAware to vykreslil stejně. Zvětšovat během letu se může odchylka u inerciálního systému, ale tohle jsou snad GPS data nebo ne?
@Michal ohledne Vasi poznamky: „Ono je to poznat i podle místa přistání, to opravdu nebyla Vráž u Berouna.“ –> Myslim, ze draha letu neni nikdy vykreslena uplne az do konce? Zda se mi, ze kdyz letadlo uz je nizko nad terenem, FR uz ho nezachyti? Vsimnul jsem si tohoto i u jinych letist.
Ono zalezi jak kde … v okoli belkych letist (prahu nevyjimaje) je pokryti dokonale a letadla je mozne sledovat az do okamziku dosednuti, vcetne samotneho pojizdeni….
U te inerce dochazi k neustalemu sesouhlaseni … zdroj te chyby muze byt leckde.
Já to také viděl téměř ve Slaným (přibližně v ose rwy 12 a přitom FR ukazoval že i Kladno to štrejchlo sotva v Rozdělově. Při tý výšce bych ho sotva mohl vidět.