Letadlo s respirátory a rouškami je v Praze, letecký most má trvat šest týdnů
Letadlo China Eastern v Praze. Pramen: Letiště Praha
Do Česka dorazila první velká zásilka respirátorů, roušek a dalšího zdravotnického materiálu. V 11:19 na Letišti Václava Havla přistál Airbus
Dobrá zpráva. Navíc je Ruslan na cestě. Teď ať se ten materiál dostane co nejrychleji ke všem potřebným. Obrovský respekt a poděkování všem co se na té akci podíleli. A hlavně našim zdravotníkům a dalším našim opravdovým hrdinům i lidem co ostatním v těchto těžkých časech pomáhají.
Co ten Ruslan, kdy odstartuje nazpět do ČR? Bude to přímo, nebo s mezipřistáním?
Z Číny to naložený Ruslan na jeden zátah nedá.
No, už aby odstartoval. Mezipřistání, předpokládám asi bude v Novosibirsku,ne?
To značně pochybuji, letecký provoz mezi Ukrajinou a Ruskem je v podstatě zastaven, loňská výměna zajatců byla po dlouhé době první přímý let pokud se nepletu. I směrem tam letěli tak, aby se vyhnuli Rusku.
Tipoval bych zase „spodní“ cestu přes -stány, Gruzii a Černé moře. Záleží, jak budou naloženi, pokud by to bylo 70 tun (což mají v tiskovce) a ne 100+ tun (což tvrdí Hamáček), tak by měli zvládnout mezipřistání zase až v Baku.
Nebude…
https://www.forum24.cz/absurdita-vitaciho-vyboru-u-cinskeho-letadla-epidemie-byla-dokonale-vyuzita-k-propagande/
Forum24, Sputnik… Fakt to čteš?
Může mi někdo vysvětlit, proč někdo pošle dva letadla do Číny bez povolení v ruce. Toto vážně nechápu.
Povolení samozřejmě mají. Čeká se na slot, který se bohužel neustále mění. Na to ale nemá obdržené povolení jakýkoliv vliv.
Slot je nejlepší obstrukce kterou mohli vymyslet. Proti tomu se nedá seriozně argumentovat.
Podle informací z tohoto zpravodajského webu, když odlétali, tak povolení na let do Číny neměli. Cituji: „Největší záhadou celé operace je ale nasazení strojů společnosti Smartwings Group. Ve čtvrtek v půlnoci odstaroval do Novosibirsku první Boeing 737-900 Smartwings, následovaný Airbusem A319 ČSA. Oba stroje zůstaly v Novosibirsku, který měl sloužit i jako provizorní základna pro lety s mezipřistáním z Číny. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková potvrdila, že firma stále čeká na povolení letu do Číny, podle ní by ale mělo letadlo ČSA nad ránem odletět do Šanghaje.“ Zdroj: zdopravy.cz. = letělo se bez 100% jistoty, že můžou letět po mezipřistání do… Číst vice »
Mícháte jablka hrušky. I když máte všemi schválený letový plán, tedy můžete letět, nemusí vám nakonec povolit někam vstoupit. „Povolení letu do Číny“ je lidová formulace a neříká co je problém.
Jakože si myslíte, že někdo bude riskovat to, že poletí letadlo s povolením a cílem přepravy předraženého humanitárního zboží a pak tomu letu vystavíte defacto v průběhu vykonání stopku ? Se proberte, povolení v okamžiku kdy se odlepovali z PRG neměli.
Žádný let nemůže být proveden bez letového plánu, to prostě nejde. A ano, stopky se se vyskytují, letadlo to sem tam před hranicemi musí otočit, letový plán, neletový plán. Prostě padne befel a dříve schválené neplatí. Dost známým případem jsou nevpuštěné Maxy Smartwings do evropského prostoru, kdy byl vydán zákaz za jejich letu, ale příčiny mohou být i diplomatické, administrativní atd.
https://www.businessinsider.com/nz-flight-to-china-turned-back-possibly-for-listing-taiwan-as-country-2019-2
https://twitter.com/KarelHavlicek_/status/1240510859941740544?s=20
Papír mají, čekají na slot…
Karel: ale boeing 737-900 neleží do Šanghaje. Takže by to na rozdíl od Šanghaje neměl být takový problém.
Třeba předpokládal (měl přislíbeno), že se během cesty povede ty formality vyřešit. Jinak byste psal, proč ještě letadlo sedí v Praze (a to ty klauny, co si říkají vláda, opravdu nemusím).
Tobě těžko. Povolení totiž mají…
Na to aky je okolo toho humbug, az propaganda bratskej humanitarnej pomoci, tak upuzapadalne zapada sprava, ze sa z toho vyklubalo, ze to nie su tolko potrebne respiratory 3. triedy, ale len druhej triedy, nedostatocne na priamy kontakt s rizikovymi, a uz vobec nie nakazenymi pacientami.
V rádiu hlásili, že respirátory 3. třídy neprodávají nikomu a nechávají si je pro vlastní potřebu. Kdyby to byly dodávky z EU, tak diskutující napíšou, že nám sem posílají přebytečný šunt.
Jsem za zdravotníky skutečně rád, že konečně něco dorazilo. Nejsem rád, že celosvětové krizové situace Čína využívá pro ochočení veřejného mínění i na západě a ještě než stačila dostat mezinárodní kopanec do řiti za to co způsobila, buduje image velkého hrdiny a zachránce (přitom prodává, nedává). Někteří sinologové to předpovídali ještě před tím, než se COVID-19 ukázal v cizině a bohužel měli pravdu.
Zaroven prodava vyrazne nadcenene. Dle slov Hamacka Ceska republika plati 9 korun za jednu jednorazovou rousku…
Však si jí můžeš koupit na „černém“ trhu, a nemusíš čekat na čínské…
Čína této krizové situace využívá proto, že my „blbečkové“ ze západu nejsme schopni v daném čase a v potřebném množství si ty produkty vyrobit. To slovo „blbečkové“ jsem dal schálně do úvozovek, protože si za to můžeme sami. Čína se teď chová přesně tak, jak jsme je to naučili. Hold tlak na nejnižší výrobní cenu, ale prodejní cena navýšena o 1000% za know how. A nepředpovídali tento stav jenom sinologové, ale myslel si to skoro každý soudný člověk, který nemá zetemněný mozek dolarama. Rouškama to začíná, ale bude to poktačovat i u jiných produktů. Bohužel až toto šílenství pomine, tak… Číst vice »
Teď už jen zbývá, aby si vysvětlil, proč nám pomoc nenabídli naši „západní“ spojenci…
Nemusí, v závislosti na tam jaká bude dále situace. Pokud jsou třeba roušky s oxidy mědi patentované a firmu nikdo nekoupí, tak může být všechny výroba v Brně.
Tak kdyby něco poslali naši věrní „západní“ bratři, nemuseli bychom skákat Číňanovi do řiti, že?
Mohli přístát rovnou v Pardubicích, jelikož celý náklad údajně teď do Pardubic povezou auty do centrálního skladu a zřejmě velká část se zas poveze zpět do Prahy;)
Nemohli. Pardubice nejsou certifikované na A330.
Děkuji
Čekají až dorazil Číňan udělají fotky, poplacaji se a pak poleti SW
to se prave nestane smartwings/csa odleti par letu ale 3x tydne po 6 tydnu budu masaz velkeho bratra… jen doufam ze budeme v cr schopni nahodit / vytvorit vlastni vyrobni kapacity co nejdrive.
Když nemají vyřízené povolení k letu, nepřekvapuje mě, že do Číny nepoletí.
Ty kapacity u nás jsou, ale není to pro vládu žádoucí… byli by to moc levné, rychle a bez prospěchu pro ne
Pán je zcela určitě odborník
Hamáček se vyjádřil celkem jasně, že nejjednodušší je využít čínské letadlo, než v této situaci řešit povolení pro lety do Číny pro cizí letadla.
Ty ksi zoufalej křupan!
Mno byla by to asi malá firma. A názor Strany na malé firmy je znám: Zlikvidovat, jsou k ničemu.
Konečně. Včera bylo pozdě. Ale i tak díky za každou roušku, za cokoliv co pomůže.
Včera bylo pozdě. Přesně… Proč si jim to neporadil před půl rokem, že mají v klidu začít navážet roušky?
Super zpráva a díky za zdr.materiál pro zdravotníky a pod. Avšak trochu mi to připomíná propagandu s osvobozením sovětskou armádou (nezpochybňuji jejich významnou zásluhu v boji proti fašismu.) a příjezdem tanku č.23 do Prahy a doufám, že tyto milionové dodávky nejsou za cenu budoucího vlivu Číny v ČR.
Jde o zprávu, kterou nelze ignorovat a lidi zajímá. Jinak máme s Vaším velmi shodný názor.
tomu rozumime.. honzo mrknete se na tohle.. neda mi to nerepostovat: https://youtu.be/GCzhn326CiY
Určitě, to, že je tu zdr. materiál je v tuto chvíli daleko důležitější vědět, než kdo ho přivezl, po těch několika slibech a ujištění Babiše a Vojtěcha, že s materiálem není problém. Podobně se informovalo i o mraku z Černobilu.
Hlavně zásilky od někoho, kvůli komu tu nákazu máme. Od někoho, kdo tu epidemii měsíc tajil a vyhrožoval lékařům, kteří na ni upozorňovali.
Uvnitř Číny už propaganda týdny běží a pracuje na twistu, který dělá ze strany hrdinu bojovníka a viník je vnější nepřítel. Neumím vyhodnotit jak moc to lid baští, ale vzhledem k velkém firewallu asi nezávislé informace nebudou.
Že to tak rychle uplatní i vně Číny, mě opravdu zaskočilo.
Máslo na hlavě má celý západní svět. Pokud jde o levnou (nebo asi spíše šlo, nakolik je to minulost nevím) pracovní sílu, nikomu soudruzi v čele Číny nevadili. Nevadil export technologií do Číny. Nikomu nevadilo levné zboží z Aliexpresu atd. A nikomu nevadila rizika, pramenící z rizikových zvyklostí čínského venkova a asi nejen jeho (můj názor). Tak jsme si dovezli, co jsme si dovezli. Čili jakékoliv výkřiky tímto směrem mi dnes zavání pokrytectvím.
Ale Číňany třeba v 5G sítích nikdo moc nechtěl. Možná to teď bude ponaučení, proč se tím znovu zabývat.
Jj, už „nám“ to dochází. Zatímco se Evropa topila v sebestřednosti, absurdní byrokracii vůči vlastní populaci a hyperkorektnosti, v Asii dopadl vývoz know how (který probíhal z naprosto stejných důvodů) na úrodnou půdu (jsou to pilné ukázněné včeličky) a teď se nestačíme divit.
To máte tak. Firma chce vyrábět a dodávat zboží. A dostat za něj zaplaceno. Firma většinou nemá zájem na zaměstnávájí politkého důstojníka pro soudružský styk mezi soudruhy, oddělení optimalizace dojíždění zaměstannců (firemní cyklokordinátor: A proč jste místo pěšky nejel na kole?) a podobné všesovětské nepsané povinnosti pro vytváření dobrého dojmu na sociálně sovětské organizace pacené z veřejných peněz. A samozřejmě banány prodávané v kantýně na váhu musejí splňovat směrnici určující jejich velikost a zakřivení. Vyrábíte podložky. Podložky pod matice a šrouby. A přijde regulátor s nápadem, že musí být evidován každý jednotlivý kus kovového opdadu. Drbete se na hlavě a… Číst vice »
palec nahoru… tady někde jsou ty kořeny…
Daniel Mach: jenže kromě snad kromě Samsungu, který testuje 5G, nikdo jiný kromě Číňanů nemá tuto technologii pořádně otestovanou a to se nebavím o vývoji 6G.
Co psaly učebnice dějepisu o pomoci s dodávkami obilí v roce 1947:
V největší tísni přišla pomoc bratrského Sovětského svazu. Tehdy poznal všechen pracující lid, že už nic nemůže ohrozit naši cestu k socialismu.“